Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Ewidencja wojskowa żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących służbę kandydacką.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.63.393

Akt utracił moc
Wersja od: 15 lutego 2012 r.

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
zakres i sposób prowadzenia ewidencji wojskowej żołnierzy zawodowych i żołnierzy pełniących służbę kandydacką;
2)
sposób odtwarzania ewidencji w przypadku jej zniszczenia lub zaginięcia;
3)
wzory dokumentów ewidencyjnych.
§  2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
ustawa - ustawę z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych;
2) 1
ustawa o ochronie informacji niejawnych - ustawę z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228);
3)
ustawa o ochronie danych osobowych - ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.2));
4)
dowódca jednostki wojskowej - dowódcę jednostki wojskowej, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 1 ustawy, w której żołnierz zawodowy zajmuje stanowisko służbowe lub do której został skierowany w ramach pełnienia zawodowej służby wojskowej w rezerwie kadrowej lub dyspozycji;
5)
dowódca komponentu organizacyjnego - dowódcę rodzaju Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Dowódcę Operacyjnego Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, Szefa Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia, Komendanta Głównego Żandarmerii Wojskowej i Dowódcę Garnizonu Warszawa;
6)
dokument - informację utrwaloną w formie pisemnej, graficznej, elektronicznej lub innej, także w formie utrwalonej na dyskietce, płycie CD lub innym informatycznym nośniku danych;
7)
dokument ewidencyjny - książkę, dziennik, zestawienie, wykaz, a także informatyczny nośnik danych lub inne urządzenie ewidencyjne, posiadające określony zakres merytoryczny wprowadzanych do niego informacji, wpisywanych przez użytkownika w ustalonych terminach lub stosownie do zaistnienia zdarzenia wymagającego określonego udokumentowania;
8)
ewidencja wojskowa - zbiór wszystkich dokumentów ewidencyjnych i aktualizujących;
9)
organ kadrowy - departament Ministerstwa Obrony Narodowej właściwy do spraw kadr, komórkę wewnętrzną wyodrębnioną w etacie jednostki wojskowej, żołnierza zawodowego (pracownika) zajmującego stanowisko służbowe wyodrębnione w etacie jednostki wojskowej lub osobę wyznaczoną przez dowódcę jednostki wojskowej do wykonywania zadań związanych z działalnością kadrową;
10)
wojskowa placówka edukacyjna - uczelnię wojskową, szkołę utworzoną na podstawie art. 128 ustawy, kształcącą kandydatów na podoficerów zawodowych, ośrodek szkolenia lub inną jednostkę wojskową w kraju, prowadzącą działalność edukacyjną dla żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych.
§  3.
1.
W organach kadrowych organów, o których mowa w art. 44 ustawy, ewidencję wojskową prowadzi się w formie określonej w art. 48 ust. 5 ustawy oraz w systemie teleinformatycznym zarządzania zasobami osobowymi, zwanym dalej "systemem teleinformatycznym", z wykorzystaniem bazy danych o żołnierzach zawodowych, a w departamencie Ministerstwa Obrony Narodowej właściwym do spraw kadr i organach kadrowych komendantów (rektorów) wojskowych placówek edukacyjnych - także o kandydatach na żołnierzy zawodowych, zgodnie z zasadami przyjętymi dla tego systemu.
2.
Organy kadrowe niewymienione w ust. 1 są obowiązane do zasilania systemu teleinformatycznego zgodnie z zasadami przyjętymi dla tego systemu.
§  4.
Dokumenty przesyła się do właściwych organów, o których mowa w art. 48 ust. 2 ustawy, niezwłocznie po wystąpieniu zmian ewidencyjnych.
§  5.
1.
Wpisów w dokumentach ewidencyjnych dokonuje się pismem maszynowym lub ręcznym, piórem lub długopisem, w kolorze niebieskim lub czarnym. Wpisów dokonuje się pismem starannym i czytelnym.
2.
Podczas dokonywania wpisów w dokumentach ewidencyjnych nie należy stosować skrótów, w szczególności: nazwisk, imion, nazw miejscowości, stanowisk służbowych, komórek organizacyjnych i jednostek wojskowych.
3.
Skreśleń i poprawek dokonuje się piórem lub długopisem w kolorze czerwonym, przez przekreślenie poziomą linią poprzedniego tekstu. Skreślenia i poprawki opisuje się, zamieszczając uwagę o podstawie lub przyczynie zmiany, oraz potwierdza się czytelnym podpisem osoby dokonującej zmian, pieczęcią urzędową i datą dokonania zmiany.
1 § 2 pkt 2 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 26 stycznia 2012 r. (Dz.U.12.117) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 15 lutego 2012 r.