Rozdział 2 - Sposób prowadzenia teczek akt personalnych i kart ewidencyjnych - Ewidencja wojskowa żołnierzy pełniących służbę kandydacką.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1637

Akt utracił moc
Wersja od: 7 grudnia 2016 r.

Rozdział  2

Sposób prowadzenia teczek akt personalnych i kart ewidencyjnych

§  6.
1.
Teczkę akt personalnych kandydata i kartę ewidencyjną zakłada się i prowadzi w wojskowej placówce edukacyjnej, w stosunku do kandydata, który rozpoczął studia lub naukę w wojskowej placówce edukacyjnej, nie później niż 30 dni po rozpoczęciu tych studiów lub nauki, na podstawie dokumentów, w szczególności przesłanych przez właściwego wojskowego komendanta uzupełnień.
2.
Razem z teczką akt personalnych zakłada się kartę wypożyczeń, której wzór określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
3.
Teczkę akt personalnych, kartę ewidencyjną i kartę wypożyczeń teczki akt personalnych zakłada się w jednym egzemplarzu.
§  7.
1.
Na pierwszej stronie okładki teczki akt personalnych wpisuje się nazwisko, imię (imiona), imię ojca i rok urodzenia kandydata. Imię ojca kandydata wpisuje się w drugim przypadku (dopełniaczu), poprzedzając je, w zależności od płci kandydata, literą "s." (syn) albo "c." (córka). Na grzbiecie okładki teczki akt personalnych wpisuje się wielkimi literami nazwisko i imię oraz rok urodzenia kandydata.
2.
Teczka akt personalnych zawiera wklejoną na drugiej stronie okładki fotografię kandydata, bez nakrycia głowy, w mundurze wyjściowym, z widocznym aktualnym stopniem wojskowym, na jednolitym jasnym tle, o wymiarach 6 x 9 cm. Jeżeli kandydatowi nie wydano munduru wyjściowego, może dostarczyć fotografię w mundurze polowym. Poniżej wklejonej fotografii rektor (komendant) wojskowej placówki edukacyjnej stwierdza tożsamość kandydata własnoręcznym podpisem i odciskiem pieczęci urzędowej wojskowej placówki edukacyjnej, wpisując datę wykonania tej czynności.
§  8.
Do teczki akt personalnych włącza się, w kolejności napływania, dokumenty wymienione w § 12. Dokumenty włączane do teczki wpisuje się do spisu dokumentów, którego wzór określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  9.
W uzasadnionych przypadkach jest możliwe trwałe usunięcie dokumentu z teczki akt personalnych. Usunięcie dokumentu odnotowuje się w spisie dokumentów przez przekreślenie wpisu dotyczącego usuniętego dokumentu i umieszczenie adnotacji w tej sprawie w kolumnie "Uwagi". Przepis § 4 ust. 3 stosuje się odpowiednio.