Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Ewidencja wojskowa żołnierzy pełniących służbę kandydacką.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2014.1637
Akt utracił moc Wersja od: 7 grudnia 2016 r.
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
§ 1.
Rozporządzenie określa:1)
zakres i sposób prowadzenia ewidencji wojskowej żołnierzy pełniących służbę kandydacką;2)
sposób odtwarzania ewidencji w przypadku jej zniszczenia lub zaginięcia;3)
wzory dokumentów ewidencyjnych.§ 2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:1)
dokument - informację utrwaloną w formie pisemnej, graficznej, elektronicznej lub innej;2)
dokument ewidencyjny - teczkę akt personalnych lub kartę ewidencyjną;3)
ewidencja elektroniczna - system informatyczny, właściwy w zakresie działalności kadrowej, pozwalający na przetwarzanie niejawnego zbioru danych kandydatów na żołnierzy zawodowych, o których mowa w art. 132a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych;4)
ewidencja wojskowa - zbiór dokumentów ewidencyjnych i ewidencji elektronicznej;5)
kandydat - żołnierza pełniącego służbę kandydacką;6)
ustawa - ustawę z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych;7)
wojskowa placówka edukacyjna - uczelnię wojskową, szkołę utworzoną na podstawie art. 128 ustawy, kształcącą kandydatów na podoficerów zawodowych, ośrodek szkolenia lub inną jednostkę wojskową w kraju, prowadzącą działalność edukacyjną dla żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych.§ 3.
Dla żołnierzy pełniących służbę kandydacką prowadzi się następujące dokumenty ewidencyjne:1)
teczkę akt personalnych kandydata na żołnierza zawodowego, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;2)
kartę ewidencyjną kandydata na żołnierza zawodowego, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.§ 4.
1.
Wpisów w dokumentach ewidencyjnych dokonuje się pismem maszynowym lub ręcznym, piórem lub długopisem, w kolorze niebieskim lub czarnym. Wpisów dokonuje się pismem starannym i czytelnym.2.
Podczas dokonywania wpisów w dokumentach ewidencyjnych nie stosuje się skrótów nazwisk, imion, nazw miejscowości, stanowisk służbowych, komórek organizacyjnych.3.
Skreśleń i poprawek dokonuje się piórem lub długopisem w kolorze czerwonym, przez przekreślenie poziomą linią poprzedniego tekstu. Skreślenia i poprawki opisuje się, zamieszczając uwagę o podstawie lub przyczynie zmiany, oraz potwierdza się czytelnym podpisem osoby dokonującej zmian, pieczęcią urzędową i datą dokonania zmiany.§ 5.
W ramach prowadzenia ewidencji wojskowej, o której mowa w art. 132a ust. 1 ustawy, dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr:1)
sprawuje nadzór nad aktualnością ewidencji wojskowej w jednostkach wojskowych;2)
prowadzi ewidencję elektroniczną na szczeblu centralnym i określa szczegółowy zakres przetwarzanych w niej informacji;3)
udziela uprawnionym podmiotom informacji z ewidencji wojskowej.