Rozdział 1 - Przepisy ogólne - Ewidencja wojskowa żołnierzy pełniących służbę kandydacką.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.1637

Akt utracił moc
Wersja od: 7 grudnia 2016 r.

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
zakres i sposób prowadzenia ewidencji wojskowej żołnierzy pełniących służbę kandydacką;
2)
sposób odtwarzania ewidencji w przypadku jej zniszczenia lub zaginięcia;
3)
wzory dokumentów ewidencyjnych.
§  2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
dokument - informację utrwaloną w formie pisemnej, graficznej, elektronicznej lub innej;
2)
dokument ewidencyjny - teczkę akt personalnych lub kartę ewidencyjną;
3)
ewidencja elektroniczna - system informatyczny, właściwy w zakresie działalności kadrowej, pozwalający na przetwarzanie niejawnego zbioru danych kandydatów na żołnierzy zawodowych, o których mowa w art. 132a ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych;
4)
ewidencja wojskowa - zbiór dokumentów ewidencyjnych i ewidencji elektronicznej;
5)
kandydat - żołnierza pełniącego służbę kandydacką;
6)
ustawa - ustawę z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych;
7)
wojskowa placówka edukacyjna - uczelnię wojskową, szkołę utworzoną na podstawie art. 128 ustawy, kształcącą kandydatów na podoficerów zawodowych, ośrodek szkolenia lub inną jednostkę wojskową w kraju, prowadzącą działalność edukacyjną dla żołnierzy zawodowych i kandydatów na żołnierzy zawodowych.
§  3.
Dla żołnierzy pełniących służbę kandydacką prowadzi się następujące dokumenty ewidencyjne:
1)
teczkę akt personalnych kandydata na żołnierza zawodowego, której wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2)
kartę ewidencyjną kandydata na żołnierza zawodowego, której wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4.
1.
Wpisów w dokumentach ewidencyjnych dokonuje się pismem maszynowym lub ręcznym, piórem lub długopisem, w kolorze niebieskim lub czarnym. Wpisów dokonuje się pismem starannym i czytelnym.
2.
Podczas dokonywania wpisów w dokumentach ewidencyjnych nie stosuje się skrótów nazwisk, imion, nazw miejscowości, stanowisk służbowych, komórek organizacyjnych.
3.
Skreśleń i poprawek dokonuje się piórem lub długopisem w kolorze czerwonym, przez przekreślenie poziomą linią poprzedniego tekstu. Skreślenia i poprawki opisuje się, zamieszczając uwagę o podstawie lub przyczynie zmiany, oraz potwierdza się czytelnym podpisem osoby dokonującej zmian, pieczęcią urzędową i datą dokonania zmiany.
§  5.
W ramach prowadzenia ewidencji wojskowej, o której mowa w art. 132a ust. 1 ustawy, dyrektor departamentu Ministerstwa Obrony Narodowej właściwego do spraw kadr:
1)
sprawuje nadzór nad aktualnością ewidencji wojskowej w jednostkach wojskowych;
2)
prowadzi ewidencję elektroniczną na szczeblu centralnym i określa szczegółowy zakres przetwarzanych w niej informacji;
3)
udziela uprawnionym podmiotom informacji z ewidencji wojskowej.