§ 2. - Dopuszczanie do użytku szkolnego programów wychowania przedszkolnego, programów nauczania i podręczników oraz cofanie dopuszczenia.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2004.25.220
Akt utracił moc Wersja od: 23 lutego 2004 r.
§ 2.
1.
Program wychowania przedszkolnego stanowi opis sposobu realizacji zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w odrębnych przepisach, lub zadań, które mogą być realizowane w ramach zajęć dodatkowych, określonych w odrębnych przepisach.2.
Program wychowania przedszkolnego zawiera:1)
szczegółowe cele edukacyjne;2)
tematykę materiału edukacyjnego;3)
wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu;4)
w przypadku publikacji programu - nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program.3.
Program nauczania dla zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, zwany dalej "programem nauczania ogólnego", stanowi opis sposobu realizacji zadań edukacyjnych ustalonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego, określonej w odrębnych przepisach. Program nauczania ogólnego obejmuje co najmniej jeden etap edukacyjny i dotyczy kształcenia zintegrowanego, przedmiotu, ścieżki edukacyjnej, bloku przedmiotowego lub ich części.4.
Program nauczania ogólnego zawiera:1)
szczegółowe cele edukacyjne - kształcenia i wychowania;2)
materiał nauczania związany ze szczegółowymi celami edukacyjnymi, uwzględniający treści nauczania określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego;3)
procedury osiągania szczegółowych celów edukacyjnych;4)
opis założonych osiągnięć ucznia i propozycje metod ich oceny, z uwzględnieniem standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów, określonych w odrębnych przepisach;5)
omówienie założeń dydaktycznych i wychowawczych, na jakich została oparta koncepcja programu, relacji do zakresu podstawy programowej kształcenia ogólnego, a także ewentualnych specjalnych warunków dotyczących realizacji programu;6)
w przypadku publikacji programu - nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program.5.
Program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu kształcenia ogólnozawodowego, zwany dalej "programem nauczania dla profilu", stanowi zbiór usystematyzowanych, celowych układów umiejętności i treści nauczania, ujętych w podstawie programowej kształcenia w zawodzie albo w podstawie programowej kształcenia w profilu kształcenia ogólnozawodowego, określonych w odrębnych przepisach, wraz ze wskazówkami dotyczącymi realizacji procesu kształcenia i oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia.6.
Program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu zawiera:1)
plany nauczania dla zawodu albo profilu kształcenia ogólnozawodowego opracowane na podstawie ramowych planów nauczania, określonych w odrębnych przepisach;2)
programy nauczania poszczególnych przedmiotów zawodowych, bloków tematycznych, modułów lub innych układów treści, obejmujące:a)
szczegółowe cele kształcenia określające wiedzę i umiejętności, które powinny być opanowane przez ucznia,b)
materiał nauczania w formie haseł programowych, związany ze szczegółowymi celami kształcenia,c)
wskazówki metodyczne dotyczące realizacji programu,d)
propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć edukacyjnych ucznia;3)
w przypadku publikacji programu - nazwiska rzeczoznawców, którzy opiniowali program.7.
Program nauczania dla zawodu może uwzględniać umiejętności i treści specjalizacji w zawodzie, jeżeli podstawa programowa kształcenia w zawodzie przewiduje możliwość wprowadzenia specjalizacji.8.
Program wychowania przedszkolnego, program nauczania ogólnego, program nauczania dla zawodu oraz program nauczania dla profilu:1)
jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, w szczególności uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej;2)
zawiera treści zgodne z przepisami prawa, w tym ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi;3)
nie zawiera materiałów reklamowych innych niż informacje o publikacjach edukacyjnych.