§ 7. - Dopuszczanie do użytku szkolnego podręczników.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.909

Akt utracił moc
Wersja od: 9 lipca 2014 r.
§  7.
1.
Wniosek o dopuszczenie do użytku szkolnego podręcznika, zwany dalej "wnioskiem", określa:
1)
etap edukacyjny, rodzaj zajęć edukacyjnych (w tym zakres kształcenia podstawowy lub rozszerzony), typ szkoły, nazwę zawodu lub zawodów, dla których podręcznik jest przeznaczony, z uwzględnieniem nazwy lub nazw kwalifikacji, a w przypadku podręcznika, o którym mowa w § 3 pkt 1 lit. c - także nazwy części kwalifikacji;
2)
autora (autorów) podręcznika, tytuł podręcznika, rok jego wydania;
3)
w przypadku podręcznika do danego języka obcego nowożytnego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej - poziom zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego, określony w podstawie programowej kształcenia ogólnego, a ponadto informację o poziomie zaawansowania w sześciostopniowej skali poziomów biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, zdefiniowanego przez Radę Europy 2 ;
4)
w przypadku podręcznika w postaci elektronicznej - opis środowiska sprzętowego i programowego niezbędnego do użytkowania podręcznika.
2.
W przypadku podręcznika wydawanego w częściach wniosek dotyczy danej części podręcznika. W przypadku podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I-III szkoły podstawowej wniosek może dotyczyć kilku części danego podręcznika do danej klasy.
3.
Do wniosku dołącza się:
1)
przygotowany do publikacji egzemplarz poprawnego pod względem edytorskim opracowania podręcznika, zawierający materiał ilustracyjny wraz z projektem okładki, a w przypadku podręcznika w postaci elektronicznej - egzemplarz poprawnego pod względem edytorskim opracowania podręcznika zamieszczony na informatycznym nośniku danych, lub informację o miejscu publikacji podręcznika i sposobie dostępu do tego podręcznika - jeżeli podręcznik jest zamieszczony w Internecie;
2)
w przypadku podręcznika, o którym mowa w § 2 ust. 4 - nagranie dźwiękowe dołączone do tego podręcznika;
3)
oświadczenie podmiotu ubiegającego się o dopuszczenie do użytku szkolnego podręcznika, zwanego dalej "wnioskodawcą", że:
a)
posiada autorskie prawa majątkowe do podręcznika lub inne prawa do korzystania z utworu będącego podręcznikiem,
b)
nie narusza on praw osób trzecich, w szczególności praw autorskich;
4)
dowód wniesienia opłaty, o której mowa w § 16 ust. 1 i 2.
4.
W przypadku gdy wniosek dotyczy podręcznika wydawanego w częściach, do wniosku dołącza się również koncepcję opracowania podręcznika, zawierającą informację o planowanej liczbie części podręcznika wraz z rozkładem treści nauczania w pozostałych częściach podręcznika oraz planowany termin złożenia wniosku lub wniosków o dopuszczenie do użytku szkolnego pozostałych części.
5.
Wniosek o dopuszczenie do użytku szkolnego zmienionej wersji podręcznika wpisanego do wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego zawiera ponadto szczegółową informację o zakresie wprowadzonych zmian.
2 Europejski System Opisu Kształcenia Językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment).