Oddział B - Za czas służbowego pogotowia (dyżury, rezerwy): - Dodatek godzinowy i kilometrowy drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach.
Dz.U.1924.22.234
Akt utracił mocB.
Za czas służbowego pogotowia (dyżury, rezerwy):
Za czas służbowego pogotowia (dyżury, rezerwy):
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego 0,65 punktów za godz.
dla konduktora i hamulcowego 0,55 punktów za godz.
od 1 stycznia 1924 r.
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego 0,40 punktów za godz.
dla konduktora i hamulcowego 0,35 punktów za godz.
Kwotą dodatku godzinowego otrzymuje się przez pomnożenie mnożnej, ustalonej w myśl art. 5 ustawy z dnia 9 października 1923 r. o uposażeniu funkcjonarjuszów państwowych i wojska (Dz. U. R. P. № 116. poz. 924) na miesiąc, w którym ma miejsce .wypłata należności, przez odpowiednią liczbę punktów.
Należności wymienione w punkcie A) wypłaca się za czas rzeczywistej pracy przy pociągu. Jako czas przygotowania pociągu do jazdy, jak również czas oddawania po ukończonej służbie nalały zaliczyć czas faktycznie spełnianej służby najdłużej jednak po jednej godzinie przed odjazdem, a po pół godziny po przybyciu pociągu.
Przy pociągach gospodarczych można zaliczać jako czas obejmowania najwyżej pół godziny.
To ograniczenie nie obowiązuje jednak konduktora bagażowego, który może zaliczać czas objęcia i oddania służby według rzeczywiście spełnionej pracy, o ile wcześniejsze objęcie i opóźnione zdanie służby nastąpiło na skutek zarządzenia dyżurnego ruchu.
W tym samym wymiarze punkt A) otrzymują godzinowe:
Stawki, wymienione w punkcie b), otrzymują drużyny za czas pobytu powyżej 3 godzin na stacji krańcowej poza okręgiem siedziby służbowej.
Przy obliczaniu dodatku godzinowego nie bierze się w rachubę czasu pracy do 30 minut włącznie; czas pracy powyżej 30 minut liczy się za pełną godzinę.
Przy delegacjach poniżej 3 dni djet tych nie zalicza się.
Na kolejach lokalnych, na których pociągi osobowe kursują z chyżością najwyżej do 30 klm. na godzinę, uważa się pociągi osobowe narówni z pociągami towarowemi.
od 1 stycznia 1924 r. | ||||
dla | kierownika | pociągu | 0,95 | punktu |
" | konduktora | bagażowego | 0,8 | " |
" | " | i hamulcowego | 0,7 | " |
Kwotę dodatku kilometrowego otrzymuje się w sposób podany w ustępie drugim § 2 niniejszego rozporządzenia.
Przebieg kilometrów przy przetaczaniu oblicza się w ten sposób, że 1 godziną pracy przetokowej uważa się za 5 km. przebiegu pociągami towarowemi. Dodatek kilometrowy otrzymują również drużyny konduktorskie w wypadkach przewidzianych w § 2 pkt. A b) niniejszego rozporządzenia jednak tylko w połowie wysokości określonej w § 7.
Równocześnie tracą moc obowiązującą rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 1923 r. w przedmiocie wynagrodzenia godzinowego drużyn konduktorskich za czas spędzony w służbie przy pociągach (Dz. U R. P. № 110, poz. 872), z dnia 4 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 113, poz. .908) i z dnia 26 października 1923 r. (Dz. U. R. P. № 113, poz. 909).