Rozdział 6 - Postanowienia końcowe - Czechosłowacja-Polska. Umowa o czechosłowackiej komunikacji tranzytowej przez terytorium Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej na odcinku linii kolejowej między stacjami Hradek nad Nisou i Zittau. Praga.1962.11.16.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1964.36.233

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 września 1964 r.

Rozdział  VI

Postanowienia końcowe

Właściwe organa Umawiających się Stron zawrą porozumienie, niezbędne dla wykonania niniejszej Umowy, regulujące w szczególności sprawy, o których mowa w artykule 8 ustęp 4, artykule 11 ustęp 2, artykule 13 ustępy 2 i 3, artykule 15 i w artykule 17 ustęp 3. Porozumienie to powinno być zawarte przed wejściem w życie niniejszej Umowy.

1.
Umowa niniejsza podlega ratyfikacji i wejdzie w życie w dniu wymiany dokumentów ratyfikacyjnych, która nastąpi w Warszawie.
2.
Z dniem wejścia w życie niniejszej Umowy traci moc obowiązującą Układ między Rzecząpospolitą Polską a Republiką Czechosłowacką o uprzywilejowanym tranzycie kolejowym z Czechosłowacji do Czechosłowacji na odcinku Liberec - Varnsdorf przez Polskę, podpisany w Pradze dnia 2 lipca 1949 r.
3.
Umowa niniejsza zawarta jest na czas nieograniczony. Może być wypowiedziana przez każdą z Umawiających się Stron i traci moc obowiązującą po upływie sześciu miesięcy, licząc od dnia otrzymania przez drugą Stronę notyfikacji o wypowiedzeniu.

Umowę niniejszą sporządzono w Pradze dnia 16 listopada 1962 r. w dwóch egzemplarzach, każdy w językach polskim i czeskim, przy czym obydwa teksty mają jednakową moc obowiązującą.

Na dowód czego wymienieni Pełnomocnicy podpisali niniejszą Umowę i opatrzyli ją pieczęciami.

Po zaznajomieniu się z powyższą Umową Rada Państwa uznała ją i uznaje za słuszną zarówno w całości, jak i każde z postanowień w niej zawartych; oświadcza, że jest ona przyjęta, ratyfikowana i potwierdzona, oraz przyrzeka, że będzie niezmiennie zachowywana.

Na dowód czego wydany został Akt niniejszy opatrzony pieczęcią Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.

Dano w Warszawie, dnia 27 kwietnia 1963 r.