Rozdział 3 - Państwowy rejestr lotnisk cywilnych oraz terenów zarezerwowanych pod lotniska i lotniczych urządzeń naziemnych. 6 - Cywilne lotniska, lądowiska i lotnicze urządzenia naziemne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1964.37.237

Akt utracił moc
Wersja od: 11 czerwca 2004 r.

Rozdział  3.

Państwowy rejestr lotnisk cywilnych oraz terenów zarezerwowanych pod lotniska i lotniczych urządzeń naziemnych. 6

§  17.
1.
Wpisaniu do państwowego rejestru lotnisk cywilnych, zwanego dalej rejestrem, podlegają lotniska cywilne.
2.
Ewidencji podlegają:
1)
7 (skreślony),
2)
tereny, dla których wydano zezwolenie na założenie lotniska, zwane dalej terenami zarezerwowanymi,
3)
następujące lotnicze stałe urządzenia naziemne, jeżeli mają być używane dłużej niż 6 miesięcy:
a)
urządzenia radiołączności,
b)
urządzenia radiolokacyjne,
c)
urządzenia radionawigacyjne.
3.
Lotnisko cywilne może być użytkowane dla potrzeb ruchu lotniczego tylko wówczas, jeżeli wydano dla niego świadectwo rejestracji lotniska.
4. 8
(skreślony).
§  18.
1.
W celu wpisania lotniska do rejestru należy złożyć w Ministerstwie Komunikacji wniosek zawierający w dwu egzemplarzach następujące dane:
1)
opis stanu prawnego lotniska, odpisy dokumentów stwierdzających prawo własności terenów lotniska lub prawo użytkowania ich przez wnioskodawcę,
2)
teczkę ewidencyjną lotniska (§ 24) zawierającą:
a)
podstawowe dane lotniska,
b)
wykaz przeszkód lotniczych w rejonie lotniska,
c)
wykaz obiektów lotniskowych oraz charakterystykę obiektów związanych z ruchem lotniczym, znajdujących się na lotnisku i w jego rejonie,
d)
schemat usytuowania lotniska na mapie w skali nie mniejszej niż 1:25.000 z naniesionymi granicami lotniska, pasami startowymi, płaszczyznami podejścia, wznoszenia, poziomymi, stożkowymi, przejściowymi oraz przeszkodami lotniczymi w rejonie lotniska,
e)
w odniesieniu do lotnisk istniejących - plan inwentaryzacyjny dla terenów lotniska i jego stref ochronnych, a w odniesieniu do lotnisk nowo wybudowanych - plan zagospodarowania terenu inwestycji lotniska i jego stref ochronnych,
3)
instrukcję eksploatacyjno-ruchową lotniska, zwaną dalej instrukcją użytkowania lotniska (§ 32),
4)
odpisy pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych na terenie lotniska, wydane przez właściwe organy państwowego nadzoru budowlanego, jeżeli takie pozwolenia były wymagane w czasie budowy obiektów.
2.
Lotnisko może być wpisane do rejestru, jeżeli organ nadzoru nad lotniskami dopuści dane lotnisko do ruchu lotniczego.
3.
Na dowód wpisania lotniska do rejestru Ministerstwo Komunikacji wydaje świadectwo rejestracji lotniska. Łącznie ze świadectwem rejestracji lotniska wydaje się zarządzającemu lotniskiem duplikat karty rejestracyjnej zarejestrowanego lotniska.
4.
Decyzję o odmowie wpisania lotniska do rejestru wydaje Minister Komunikacji; w razie potrzeby decyzja może zawierać wytyczne co do dalszego postępowania.
§  19. 9
(skreślony).
§  20.
Tereny zarezerwowane wpisuje się do ewidencji z urzędu na podstawie zezwolenia na założenie lotniska.
§  21.
1.
W celu wpisania lotniczego urządzenia naziemnego do ewidencji należy złożyć w Ministerstwie Komunikacji zgłoszenie zawierające w dwu egzemplarzach następujące dane:
1)
rodzaj urządzenia i cel, w jakim ma być stosowane,
2)
orientacyjne współrzędne geograficzne anteny promieniującej urządzenia,
3)
charakterystykę techniczną urządzenia,
4)
odpis zezwolenia Ministra Łączności na zainstalowanie eksploatację urządzenia, jeżeli takie zezwolenie jest wymagane.
2.
Na dowód zgłoszenia lotniczego urządzenia naziemnego do ewidencji Ministerstwo Komunikacji wydaje potwierdzenie zgłoszenia lotniczego urządzenia naziemnego.
§  22.
1.
Wpisaniu do rejestru podlegają wszelkie zmiany wprowadzone do danych zawartych w świadectwie rejestracji, w karcie rejestracyjnej lotniska i jego teczce ewidencyjnej.
2.
Wpisaniu do ewidencji podlegają wszelkie zmiany wprowadzone do danych zawartych w:
1)
10 (skreślony),
2)
zgłoszeniu lotniczego urządzenia naziemnego do ewidencji.
3.
Do zgłoszenia zmian wymienionych w ust.1 i 2 obowiązani są:
1)
zarządzający lotniskiem lub lotniczym urządzeniem naziemnym,
2)
11 (skreślony),
3)
organizacja lub osoba prawna (§ 9 ust. 1), która otrzymała zezwolenie na założenie lotniska - w odniesieniu do terenów zarezerwowanych.
4.
Zgłoszenia zmian należy dokonać w ciągu 14 dni od daty ich powstania.
5.
Zgłoszenie zmian powinno zawierać:
1)
12 zaktualizowane odpowiednio dane wymienione w § 18 ust. 1 lub § 21 ust. 1,
2)
a ponadto, jeżeli chodzi o zmiany na lotniskach - odpisy pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych, wydanych przez właściwe organy państwowego nadzoru budowlanego, jeżeli uzyskanie takiego pozwolenia jest wymagane.
6.
Minister Komunikacji może uznać, że zgłoszone zmiany nie podlegają wpisowi do rejestru (ewidencji).
7.
Zmiany określone w § 9 ust. 2 pkt 2 mogą być wpisane do rejestru, jeżeli organ nadzoru nad lotniskami dopuści dane lotnisko, po wprowadzeniu zmian, do ruchu lotniczego.
8.
Wprowadzenie zmian do rejestru stwierdza się odpowiednim wpisem w świadectwie rejestracji lotniska albo wydaniem nowego dokumentu.
9.
Decyzję o odmowie wpisania zmian do rejestru wydaje Minister Komunikacji; w razie potrzeby decyzja może zawierać wytyczne co do dalszego postępowania.
§  23.
1. 13
Zarządzający lotniskiem, lotniczym urządzeniem naziemnym lub powinien w ciągu 14 dni po zakończeniu likwidacji obiektu zgłosić Ministerstwu Komunikacji jej dokonanie oraz zwrócić świadectwo rejestracji lotniska i dokumenty wydane łącznie z tym świadectwem.
2.
Występujący z wnioskiem o założenie lotniska, w razie rezygnacji z jego budowy, powinien niezwłocznie zgłosić rezygnację Ministerstwu Komunikacji oraz zwrócić mu zezwolenie na założenie lotniska i dokumenty wydane łącznie z tym zezwoleniem.
3.
Ministerstwo Komunikacji na podstawie zgłoszeń wymienionych w ust.1 i 2 skreśla dany obiekt z rejestru lub ewidencji.
4.
Minister Komunikacji z urzędu skreśla z ewidencji tereny zarezerwowane w razie wygaśnięcia ważności zezwolenia na założenie lotniska.
§  24. 14
Sposób prowadzenia rejestru lotnisk, ewidencji, lotniczych urządzeń naziemnych i terenów zarezerwowanych oraz wzory ksiąg rejestru i innych dokumentów rejestru i ewidencji określi instrukcja Ministra Komunikacji wydana w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej.
6 Tytuł rozdziału 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
7 § 17 ust. 2 pkt 1 skreślony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
8 § 17 ust. 4 skreślony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
9 § 19 skreślony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
10 § 22 ust. 2 pkt 1 skreślony przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
11 § 22 ust. 3 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 10 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
12 § 22 ust. 5 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 11 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r.
13 § 23 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r. Zmiany zostały naniesione zgodnie z brzmieniem przepisu zmieniającego, co doprowadziło do wadliwego brzmienia przepisu zmienianego.
14 § 24 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 11 lutego 1999 r. (Dz.U.99.21.192) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 marca 1999 r. Zmiany zostały naniesione zgodnie z brzmieniem przepisu zmieniającego, co doprowadziło do wadliwego brzmienia przepisu zmienianego.