§ 3. - Budownictwo specjalne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1961.35.176

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1972 r.
§  3.
Do budownictwa specjalnego w zakresie komunikacji zalicza się następujące obiekty budowlane:
1)
obiekty inżynierskie, instalacje przemysłowe i urządzenia techniczne, służące do utrzymania ruchu i transportu kolejowego, drogowego i lotniczego,
2)
obiekty inżynierskie, instalacje przemysłowe i urządzenia techniczne kolejowych oraz lotniczych sieci telekomunikacyjnych wewnątrzresortowych,
3)
budynki stałe i tymczasowe służące do celów technologicznych komunikacji kolejowej i lotniczej na terenach przeznaczonych do utrzymania ruchu i transportu kolejowego i lotniczego, z wyjątkiem budynków przeznaczonych w całości lub w części do użytku publicznego, jak dworce na stacjach i przystankach naziemnych lub podziemnych, budynki pocztowe, magazyny przeznaczone do użytku klientów zakładów i przedsiębiorstw komunikacyjnych itp. budynki, a także z wyjątkiem budynków przeznaczonych wyłącznie na pobyt ludzi, jak np. budynki socjalne, szkolne, administracyjne itp.,
4)
budynki stałe i tymczasowe służące do celów technologicznych zakładów i przedsiębiorstw komunikacji kolejowej i lotniczej, jak lokomotywownie (parowozownie, motowozownie, elektrowozownie), wagonownie, zajezdnie, hangary, elektrownie itp. budynki, bez względu na to, czy budynki te położone są na terenie przeznaczonym do utrzymania ruchu i transportu kolejowego i lotniczego,
5)
urządzenia budowlane związane z budynkami określonymi w pkt 3 i 4, z wyjątkiem zewnętrznych ogrodzeń terenów i zakładów komunikacyjnych.