Rozdział 7 - Przepisy przejściowe i końcowe - Bezpieczeństwo żeglugi statków morskich i bezpieczeństwo życia na morzu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.132.879

Akt utracił moc
Wersja od: 16 lipca 1999 r.

Rozdział  7

Przepisy przejściowe i końcowe

§  57.
Dokumenty bezpieczeństwa statku wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zachowują moc do czasu upływu ich ważności lub najbliższej inspekcji okresowej.
§  58.
1.
Wymagania w zakresie zarządzania bezpieczną eksploatacją, o których mowa w § 32 ust. 1, obowiązują:
1)
w odniesieniu do statków pasażerskich oraz zbiornikowców do przewozu produktów naftowych, chemikaliowców, gazowców, masowców i innych statków towarowych uznanych przez Konwencję SOLAS za bardzo szybkie statki towarowe, o pojemności brutto 500 i powyżej - z dniem 1 lipca 1998 r.,
2)
w odniesieniu do pozostałych statków towarowych i ruchomych jednostek wiertniczych o pojemności brutto 500 i powyżej - z dniem 1 lipca 2002 r.
2.
Przed terminami, o których mowa w ust. 1, armator może wystąpić z wnioskiem o stwierdzenie spełnienia przez niego i jego statek wymagań w zakresie zarządzania bezpieczną eksploatacją, o których mowa w § 32 ust. 1, oraz wydanie dokumentów, o których mowa w § 45 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz ust. 2, nie wcześniej jednak niż w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
§  59.
Traci moc rozporządzenie Ministra-Kierownika Urzędu Gospodarki Morskiej z dnia 14 października 1987 r. w sprawie bezpieczeństwa żeglugi statków morskich (Dz. U. Nr 32, poz. 171).
§  60.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.