Rozdział 7 - Przepisy przejściowe i końcowe - Bezpieczeństwo żeglugi statków morskich i bezpieczeństwo życia na morzu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1997.132.879
Akt utracił moc Wersja od: 16 lipca 1999 r.
Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 57.
Dokumenty bezpieczeństwa statku wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zachowują moc do czasu upływu ich ważności lub najbliższej inspekcji okresowej.§ 58.
1.
Wymagania w zakresie zarządzania bezpieczną eksploatacją, o których mowa w § 32 ust. 1, obowiązują:1)
w odniesieniu do statków pasażerskich oraz zbiornikowców do przewozu produktów naftowych, chemikaliowców, gazowców, masowców i innych statków towarowych uznanych przez Konwencję SOLAS za bardzo szybkie statki towarowe, o pojemności brutto 500 i powyżej - z dniem 1 lipca 1998 r.,2)
w odniesieniu do pozostałych statków towarowych i ruchomych jednostek wiertniczych o pojemności brutto 500 i powyżej - z dniem 1 lipca 2002 r.2.
Przed terminami, o których mowa w ust. 1, armator może wystąpić z wnioskiem o stwierdzenie spełnienia przez niego i jego statek wymagań w zakresie zarządzania bezpieczną eksploatacją, o których mowa w § 32 ust. 1, oraz wydanie dokumentów, o których mowa w § 45 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz ust. 2, nie wcześniej jednak niż w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.§ 59.
Traci moc rozporządzenie Ministra-Kierownika Urzędu Gospodarki Morskiej z dnia 14 października 1987 r. w sprawie bezpieczeństwa żeglugi statków morskich (Dz. U. Nr 32, poz. 171).§ 60.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.