Rozdział 4 - Transport. - Bezpieczeństwo i higiena pracy w zakładach przemysłu tytoniowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1973.11.86
Akt utracił moc Wersja od: 14 kwietnia 1973 r.
Rozdział 4.
Transport.
Transport.
§ 33.
Ładunek umieszczony na wózku unoszącym powinien być na nim ułożony w sposób zabezpieczający przed spadnięciem, rozsypaniem albo przewróceniem.§ 34.
1.
Hamulce wózków akumulatorowych naładowczych i ciągnikowych powinny być sprawne, zapewniające zatrzymanie pojazdu na drodze o długości 1 m przy szybkości 6 km/godz.2.
Zabrania się używania wózków akumulatorowych ciągnikowych i naładowczych, które nie posiadają sprawnie działającej sygnalizacji dźwiękowej i świetlnej.3.
Wózki akumulatorowe powinny być zabezpieczone przed możliwością uruchomienia przez osoby niepowołane.4.
Kierowcy wózków akumulatorowych powinni posiadać wymagane kwalifikacje i sprwdzoną przez lekarza przydatność do wykonywania tej pracy.§ 35.
1.
Wózki do transportu wewnętrznego powinny być wyposażone w koła ogumione.2.
Wózki ręczne do transportu wewnętrznego powinny posiadać na uchwytach osłony zabezpieczające ręce pracowników przed urazami.§ 36.
Tytoń przemysłowy przygotowany do krajania lub krajanka tytoniowa, przenoszona przez przenośnik taśmowy, powinny posiadać wilgotność i temperaturę uniemożliwiającą powstawanie zapylania lub stężenie oparów nikotyny ponad ustalone normy.§ 37.
1.
Powierzchnia podłogi w pomieszczeniach, nad którymi przechodzi przenośnik podwieszony, powinna być w miejscach drogi przenośnika oznaczona żółtą farbą. Szerokość pasa na podłodze określającego miejsca przejścia przenośnika powinna przekraczać o 0,5 m szerokość urządzenia nośnego.2.
Urządzenia napędzające przenośniki podwieszone powinny być usytuowane w oddzielnych pomieszczeniach, a dostęp do nich mogą mieć tylko osoby upoważnione.§ 38.
1.
Ześlizgi używane do transportu bel tytoniowych powinny posiadać po bokach powierzchni ślizgowej na całej długości obrzeże o wysokości 0,4 m.2.
Otwór do ześlizgu powinien być zabezpieczony klapą z uchwytem oraz poręczą zabezpieczającą przed wpadnięciem.3.
Ześlizgi powinny być ustawione pod takim kątem, aby szybkość ześlizgu beli nie przekraczała 1,5 m/s, a szybkość końcowa przy odbiorze ręcznym bezpośrednim z ześlizgu 0,75 m/s.4.
Ześlizg w miejscu odbioru powinien być zaopatrzony w zderzak z amortyzatorem.5.
Na stanowiskach zrzutu i odbioru przy ześlizgach powinna być stosowana sygnalizacja świetlna lub dźwiękowa.6.
Zatrzymane bele tytoniowe na ześlizgu należy popychać lub ściągać tylko za pomocą do tego celu przystosowanych drążków.§ 39.
1.
Drzwi prowadzące do kabiny dźwigu powinny być zamykane w sposób zabezpieczający użycie dźwigu przez osoby do tego nieuprawnione.2.
Rozmieszczenie ładunku w kabinie dźwigu nie powinno utrudniać dostępu obsługi do włazu bezpieczeństwa i mechanizmu regulującego ruch dźwigu.