Art. 24. - Austria-Polska. Konwencja Handlowa. Wiedeń.1933.10.11.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1935.2.11

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1936 r.
Artykuł  24.

Towary nadawane do przewozu w Austrji, a mające być wysiane do Polski lub tranzytem przez Polskę z przeznaczeniem do kraju trzeciego, nie będą traktowane na polskich kolejach w równych warunkach mniej przychylnie w odniesieniu do wysyłki przewozu, cen przewozu i' opłat publicznych związanych z przewozem kolejowym, jak towary tego samego rodzaju nadawane do przewozu w Polsce i wysyłane w tym samym kierunku i na tym samym przebiegu. To samo postanowienie będzie miało zastosowanie na kolejach austriackich do towarów nadawanych do przewozu w Polsce i wysyłanych do Austrję lub w tranzycie przez Austrję do kraju trzeciego.

Zgodnie z ustępem poprzednim nie będą zatem obowiązywać następujące warunki, którym jedna z Układających się Stron podporządkuje stosowanie taryf kolejowych, zniżek przewozowych lub ulg dla wysyłek tego samego rodzaju, pochodzących z terytorjum drugiej Strony:

a)
żądanie stwierdzenia kraju pochodzenia towaru lub takiej nazwy, na którą nie mógłby pretendować analogiczny towar drugiej Strony;
b)
zobowiązanie sprowadzania towarów pewnemi linjami kolejowemi;
c)
warunek przewozu złożonego drogą żelazną i drogą wodną;
d)
obowiązek sprowadzania towarów przez drogi przemysłowe, prywatne bocznice kolejowe, lub pojazdy drogowe, jak również zakaz przeładunku;
e)
żądanie by surowiec lub półfabrykat, przeznaczony do wyrobu towaru korzystającego z ulg, był wysyłany w całości lub części liniami krajowemi.

Natomiast zachowają ważność następujące warunki, od których uzależnione będzie stosowanie taryf kolejowych, ulgowych cen przewozu lub innych ulg dla wysyłek tego samego rodzaju, pochodzących z terytorjum Strony drugiej:

a)
warunek spożycia wewnętrznego;
b)
zobowiązanie dostarczenia pewnych minimalnych ilości w określonym terminie;
c)
zobowiązania dostarczenia jednorazowo ilości towaru, wystarczającej dla pełnopociągowego ładunku lub określonej grupy wagonów;
d)
ograniczenia zniżek taryf przewozowych do użytku mieszkańców zamieszkałych w gminach sąsiednich.