Rozdział 2 - PRZEPISY ADMINISTRACYJNE - Akt genewski Porozumienia haskiego w sprawie międzynarodowej rejestracji wzorów przemysłowych. Genewa.1999.07.02.
Dz.U.2009.198.1522
Akt obowiązującyROZDZIAŁ II
PRZEPISY ADMINISTRACYJNE
PRZEPISY ADMINISTRACYJNE
Wspólny Urząd kilku państw
(i) wspólny Urząd zastąpi Urząd krajowy każdej z nich, oraz
(ii) całość ich odpowiednich terytoriów, na których obowiązuje ujednolicone ustawodawstwo, uważa się dla celów stosowania przepisów art. 1, art. 3-18 oraz art. 31 niniejszego Aktu, za jedną Umawiającą się Stronę.
(i) w przypadku państw, które zamierzają stać się Stronami niniejszego Aktu, w chwili złożenia dokumentów, o których mowa w art. 27 ust. 2,
(ii) w przypadku państw, będących stronami niniejszego Aktu po ujednoliceniu ustawodawstwa krajowego.
(i) w przypadku państw, które zamierzają stać się Stronami niniejszego Aktu, w chwili związania się przez te państwa niniejszym Aktem,
(ii) w przypadku państw będących stronami niniejszego Aktu, po upływie trzech miesięcy od daty przekazania przez Dyrektora Generalnego takiej informacji innym Umawiającym się Stronom lub w jakimkolwiek innym dniu wskazanym w powiadomieniu.
Członkostwo w Związku Haskim
Umawiające się Strony są członkami tego samego Związku, którego członkami są państwa będące stronami Aktu z 1934 r. lub Aktu z 1960 r.
Zgromadzenie
b) Każdy członek Zgromadzenia reprezentowany jest w Zgromadzeniu przez jednego przedstawiciela, który może być wspomagany przez zastępców, doradców i ekspertów, a każdy przedstawiciel może reprezentować tylko jedną Umawiającą się Stronę.
c) Członkowie Związku nie będący członkami Zgromadzenia dopuszczeni są do udziału w posiedzeniach Zgromadzenia w charakterze obserwatorów.
(i) zajmuje się sprawami dotyczącymi utrzymania i rozwijania Związku oraz wykonywania postanowień niniejszego Aktu;
(ii) korzysta z takich praw i wykonuje takie zadania, jakie zostały mu wyraźnie powierzone lub przydzielone na podstawie niniejszego Aktu lub Aktu uzupełniającego z 1967 r.;
(iii) udziela wskazówek Dyrektorowi Generalnemu w sprawach dotyczących przygotowania konferencji rewizyjnych i podejmuje decyzję w sprawie zwołania takiej konferencji;
(iv) dokonuje zmian Regulaminu;
(v) dokonuje przeglądu i zatwierdza sprawozdania oraz działalność Dyrektora Generalnego dotyczące Związku, a także udziela Dyrektorowi Generalnemu niezbędnych wytycznych w sprawach należących do kompetencji Związku;
(vi) ustala program i przyjmuje dwuletni budżet Związku oraz zatwierdza jego ostateczne rozliczenia;
(vii) zatwierdza regulamin finansowy Związku;
(viii) powołuje komitety i grupy robocze, które uważa za niezbędne do realizacji celów Związku;
(ix) z zastrzeżeniem postanowień ust. 1 pkt. c) określa, które państwa, organizacje międzyrządowe oraz organizacje pozarządowe zostaną dopuszczone do udziału w posiedzeniach w charakterze obserwatorów;
(x) podejmuje inne stosowne działania na rzecz realizacji celów Związku i pełni inne odpowiednie funkcje na podstawie niniejszego Aktu.
b) W odniesieniu do spraw, które są również przedmiotem zainteresowania innych Związków administrowanych przez Organizację, Zgromadzenie podejmuje decyzję po wysłuchaniu opinii Komitetu Koordynacyjnego Organizacji.
b) Nie naruszając postanowień pkt. a), jeżeli w sesji, liczba członków Zgromadzenia będących państwami posiadającymi prawo głosu w danej sprawie i obecnymi, jest mniejsza niż połowa członków Zgromadzenia, lecz równa lub większa od jednej trzeciej członków Zgromadzenia będących państwami i mających prawo głosu w tej sprawie, Zgromadzenie może podejmować decyzje, ale wszystkie decyzje, z wyjątkiem decyzji dotyczących własnej procedury, stają się skuteczne wyłącznie wtedy, gdy spełnione zostaną określone poniżej warunki. Biuro Międzynarodowe podaje do wiadomości wspomniane decyzje członkom Zgromadzenia będącym państwami i posiadającym prawo głosu w danej sprawie, lecz którzy nie byli obecni podczas sesji i wzywa ich do pisemnego oddania głosu lub wstrzymania się od głosu w terminie trzech miesięcy od daty podania decyzji do wiadomości. Jeżeli, po upływie tego terminu liczba członków, którzy pisemnie oddali głos lub wstrzymali się od głosowania osiągnie liczbę członków brakującą do uzyskania kworum na sesji, decyzje takie stają się skuteczne pod warunkiem, że równocześnie uzyskano wymaganą większość.
b) Jeżeli decyzja nie może zostać podjęta na zasadzie konsensusu, wówczas decyzję w tej sprawie podejmuje się przez głosowanie. W takim przypadku:
(i) każda Umawiająca się Strona będąca państwem ma jeden głos i głosuje jedynie we własnym imieniu, oraz
(ii) każda Umawiająca się Strona, która jest organizacją międzyrządową może głosować w miejsce swoich państw członkowskich z liczbą głosów równą liczbie jej państw członkowskich, które są stroną niniejszego Aktu, jednak organizacja międzyrządowa nie bierze udziału w głosowaniu, jeśli którekolwiek z jej państw członkowskich korzysta ze swojego prawa do głosowania i odwrotnie.
c) W sprawach dotyczących jedynie państw związanych art. 2 Aktu uzupełniającego z 1967 r., Umawiające się Strony nie związane wspomnianym artykułem nie mają prawa do głosowania, podczas gdy w sprawach dotyczących tylko Umawiających się Stron jedynie te strony posiadają prawo do głosowania.
b) Wstrzymanie się od głosowania nie jest uważane za oddanie głosu.
b) Zgromadzenie zbiera się na sesji nadzwyczajnej, którą zwołuje Dyrektor Generalny albo na wniosek jednej czwartej członków Zgromadzenia albo ze swojej własnej inicjatywy.
c) Porządek obrad każdej sesji przygotowuje Dyrektor Generalny.
Biuro Międzynarodowe
b) W szczególności, Biuro Międzynarodowe przygotowuje posiedzenia oraz zapewnia obsługę sekretariatu Zgromadzenia i komitetów ekspertów oraz grup roboczych, które Zgromadzenie może utworzyć .
b) Dyrektor Generalny albo członek personelu wyznaczony przez niego pełnią z urzędu funkcję sekretarzy Zgromadzenia oraz komitetów, grup roboczych i innych posiedzeń, o których mowa w pkt. a).
b) Biuro Międzynarodowe może zasięgać opinii organizacji międzyrządowych i międzynarodowych i krajowych organizacji pozarządowych w sprawach dotyczących przygotowania konferencji rewizyjnych.
c) Dyrektor Generalny oraz osoby przez niego wyznaczone biorą udział, bez prawa do głosowania, w obradach konferencji rewizyjnych.
Finanse
b) Budżet Związku obejmuje dochody i wydatki właściwe dla Związku oraz udział Związku w budżecie dotyczącym wydatków wspólnych dla Związków administrowanych przez Organizację.
c) Wydatki nie przydzielane wyłącznie Związkowi, lecz również jednemu lub większej liczbie związków administrowanych przez Organizację, uważa się za wydatki wspólne związków. Udział we wspólnych wydatkach jest proporcjonalny do znaczenia, jakie przedstawiają one dla Związku.
(i) opłat związanych z rejestracjami międzynarodowymi;
(ii) należności za inne usługi świadczone przez Biuro Międzynarodowe, związane z działalnością Związku;
(iii) sprzedaży publikacji lub honorariów za publikacje Biura Międzynarodowego, które dotyczą Związku;
(iv) darowizn, zapisów i subwencji;
(v) czynszów, odsetek i różnych innych dochodów.
b) Wysokości opłat, o których mowa w ust. 3 ppkt i) są ustalane w taki sposób, aby dochody Związku z opłat i innych źródeł wystarczały przynajmniej na pokrycie wszystkich wydatków Biura Międzynarodowego dotyczących Związku.
c) Jeśli budżet nie zostanie przyjęty przed rozpoczęciem się nowego okresu rozliczeniowego, pozostaje on na tym samym poziomie, co budżet na rok poprzedni, zgodnie z przepisami finansowymi.
b) Państwo, o którym mowa w pkt. a) oraz Organizacja mają prawo do wypowiedzenia, w formie pisemnego powiadomienia, obowiązku udzielania pożyczek. Wypowiedzenie staje się skuteczne po upływie trzech lat od końca roku, w którym powiadomienie zostało dokonane.
Regulamin
(i) spraw, w odniesieniu do których niniejszy Akt wyraźnie stanowi, że mają być przewidziane;
(ii) innych szczegółowych kwestii użytecznych przy wykonywaniu postanowień niniejszego Aktu;
(iii) wymogów administracyjnych, spraw administracyjnych lub procedury.
b) Decyzję o zniesieniu wymogu jednomyślności lub większości czterech piątych głosów w odniesieniu do zmiany przepisów Regulaminu podejmuje się jednomyślnie.
c) Decyzje o obowiązywaniu wymogu jednomyślności lub większości czterech piątych głosów w odniesieniu do zmiany przepisów Regulaminu podejmuje się większością czterech piątych głosów.