Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PAA.2016.3

Akt jednorazowy
Wersja od: 30 czerwca 2016 r.

ZARZĄDZENIE Nr 3
PREZESA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
z dnia 30 czerwca 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2014 r. poz. 1512 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 4 Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki z dnia 4 listopada 2011 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki (Dz. Urz. PAA Nr 2 poz. 6, z 2013 r. poz. 1 i 2, z 2014 r. poz. 2, 5 i 10 oraz z 2015 r. poz. 1) w załączniku:
1)
w § 6:
a)
ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:

1) Wydział Szkolenia i Kadr - WSK;

2) Wydział Informatyki i Zamówień - WIZ;

3) Wydział Organizacyjny - WOG.",

b)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:

1) Wydział Komunikacji Społecznej i Jakości - WKS;

2) Wydział Współpracy Międzynarodowej i Strategii - WWM.",

c)
dodaje się ust. 6 w brzmieniu:

"6. W skład Departamentu Ochrony Radiologicznej wchodzą:

1) Wydział Nadawania Uprawnień i Rejestracji Dawek - WNU;

2) Wydział Kontroli Działalności - WKD.";

2)
w § 7:
a)
uchyla się ust. 5,
b)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Prezesa w czasie nieobecności zastępuje Wiceprezes, a w razie nieobecności Wiceprezesa -dyrektor generalny.";

3)
uchyla się § 8;
4)
w § 9 dodaje się ust. 5 i 6 w brzmieniu:

"5. Dyrektor generalny kieruje bezpośrednio Biurem Dyrektora Generalnego oraz Gabinetem Prezesa.

6. Dyrektor generalny może powierzyć pracownikowi Agencji koordynację określonych spraw należących do właściwości Biura Dyrektora Generalnego lub Gabinetu Prezesa.";

5)
w § 15 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do dyrektora generalnego zastępującego Prezesa.";

6)
w § 18 pkt 15 otrzymuje brzmienie:

"15) podejmowanie działań w celu podnoszenia kultury pracy i jakości funkcjonowania Agencji.";

7)
w § 19 ust. 2 - 4 otrzymują brzmienie:

"2. Do zakresu działania Wydziału Szkolenia i Kadr należy w szczególności:

1) koordynacja naborów pracowników;

2) koordynacja sporządzania opisów stanowisk pracy, wartościowania stanowisk pracy oraz przeprowadzania ocen okresowych;

3) prowadzenie spraw kadrowych;

4) projektowanie oraz realizacja zadań w zakresie rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;

5) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;

6) rozwijanie systemów i narzędzi zarządzania wiedzą;

7) gospodarka środkami funduszu socjalnego;

8) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.

3. Do zakresu działania Wydziału Informatyki i Zamówień należy w szczególności:

1) udzielanie zamówień publicznych i dokonywanie zakupów;

2) prowadzenie polityki inwestycyjnej Agencji;

3) wyposażenie Agencji w sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne, urządzenia techniczne, środki łączności oraz transportu;

4) gospodarka składnikami majątkowymi Agencji i prowadzenie ich ewidencji;

5) zarządzanie pomieszczeniami Agencji;

6) budowa i utrzymanie systemów teleinformatycznych Agencji;

7) obsługa kont poczty elektronicznej pracowników Agencji;

8) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.

4. Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:

1) przygotowywanie planu pracy Agencji oraz monitorowanie jego wykonywania przez komórki organizacyjne Agencji pod względem zgodności z kierunkami wyznaczonymi przez Prezesa;

2) zarządzanie kalendarzami Prezesa i Wiceprezesa oraz kalendarzem spotkań w Agencji;

3) zarządzanie korespondencją Prezesa i Wiceprezesa, w tym ewidencja oraz przekazywanie korespondencji zgodnie z dekretacjami Prezesa i Wiceprezesa;

4) koordynacja obiegu dokumentów w Agencji;

5) zapewnienie obsługi sekretariatów: Prezesa, Wiceprezesa oraz dyrektora generalnego;

6) organizacja i obsługa spotkań wewnętrznych i zewnętrznych w Agencji, w tym spotkań Prezesa i Wiceprezesa;

7) organizacja wyjazdów zagranicznych Prezesa, Wiceprezesa oraz obsługa pod względem finansowo - logistycznym wyjazdów zagranicznych pracowników Agencji;

8) koordynowanie współpracy dyrektora generalnego z komórkami organizacyjnymi;

9) koordynacja wykonywania zadań związanych z obronnością i obroną cywilną kraju;

10) prowadzenie archiwum Agencji;

11) gospodarka zasobami bibliotecznymi Agencji i ich udostępnianie;

12) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Agencji i gromadzenie dokumentacji z tych kontroli;

13) obsługa administracyjna:

a) Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej,

b) pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych,

c) wyodrębnionej w Agencji kancelarii tajnej;

14) zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego prowadzenia audytu wewnętrznego oraz ciągłości prowadzenia audytu wewnętrznego w Agencji;

15) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.";

8)
w § 21 ust. 5 pkt 1 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) budowie, eksploatacji lub zamknięciu składowisk odpadów promieniotwórczych;";

9)
w § 23:
a)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zakresu działania Wydziału Nadawania Uprawnień i Rejestracji Dawek należy w szczególności:

1) prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń i zgłoszeń dotyczących wykonywania działalności związanej z narażeniem polegającej na:

a) wytwarzaniu, przetwarzaniu, przechowywaniu, transporcie, stosowaniu materiałów jądrowych lub źródeł promieniotwórczych i obrocie tymi materiałami lub źródłami,

b) przechowywaniu, transporcie lub przetwarzaniu odpadów promieniotwórczych,

c) wzbogacaniu izotopowym,

d) produkowaniu, instalowaniu, stosowaniu i obsłudze urządzeń zawierających źródła promieniotwórcze oraz obrocie tymi urządzeniami,

e) uruchamianiu i stosowaniu urządzeń wytwarzających promieniowanie jonizujące,

f) uruchamianiu pracowni, w których mają być stosowane źródła promieniowania jonizującego, w tym pracowni rentgenowskich,

g) zamierzonym dodawaniu substancji promieniotwórczych w procesie produkcyjnym wyrobów powszechnego użytku i wyrobów medycznych, wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, wyposażenia wyrobów medycznych, wyposażenia wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, aktywnych wyrobów medycznych do implantacji, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679, z późn. zm.), obrocie tymi wyrobami oraz przywozie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wywozie z tego terytorium tych wyrobów i wyrobów powszechnego użytku, do których dodano substancje promieniotwórcze,

h) zamierzonym podawaniu substancji promieniotwórczych ludziom i zwierzętom w celu diagnostyki, leczenia lub badań naukowych;

2) prowadzenie postępowań w sprawach:

a) uprawnień inspektora ochrony radiologicznej lub uprawnień do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej,

b) dopuszczenia do egzaminu osoby ubiegającej się o uprawnienia, o których mowa w lit. a,

c) nakładania administracyjnych kar pieniężnych,

d) zezwoleń i zgód na transgraniczne przemieszczanie odpadów promieniotwórczych,

e) zatwierdzeń lub uznań wzorów sztuki przesyłki oraz świadectw dotyczących przewozów towarów niebezpiecznych klasy 7;

3) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych wykonujących działalność, o której mowa w pkt 1;

4) prowadzenie centralnego rejestru dawek indywidualnych;

5) prowadzenie rejestru jednostek uprawnionych do prowadzenia szkoleń dla osób ubiegających się o uprawnienia:

a) inspektora ochrony radiologicznej,

b) do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej;

6) wydawanie indywidualnych dokumentów narażenia pracownika zewnętrznego;

7) przygotowywanie projektów decyzji nakazujących usunięcie nieprawidłowości w określonym terminie oraz nadzór nad ich realizacją;

8) przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych w sprawie usunięcia uchybień we wskazanym terminie oraz nadzór nad ich realizacją;

9) obsługa komisji przeprowadzających egzaminy dla osób ubiegających się o uprawnienia, o których mowa w pkt 2 lit. a oraz o uprawnienia inspektora dozoru jądrowego;

10) przekazywanie osobom uprawnionym informacji z centralnego rejestru dawek indywidualnych;

11) przekazywanie Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego kopii wydanych decyzji administracyjnych w sprawie wydania, odmowy wydania albo cofnięcia zezwolenia na wykonywanie działalności, o której mowa w pkt 1;

12) przekazywanie Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu informacji dotyczących urządzeń radiologicznych, na których stosowanie wydano zezwolenia;

13) współudział w przygotowywaniu międzynarodowych przepisów i norm, a także krajowych norm ochrony radiologicznej;

14) udzielanie konsultacji i wydawanie opinii w zakresie ochrony radiologicznej.",

b)
dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Do zakresu działania Wydziału Kontroli Działalności należy w szczególności:

1) wykonywanie nadzoru i kontroli w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej nad działalnościami, o których mowa w ust. 2 pkt 1;

2) przygotowywanie nakazów lub zakazów, które zapewnią usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa jądrowego lub ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;

3) przygotowywanie zaleceń mających na celu poprawę stanu ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;

4) prowadzenie rejestru źródeł wysokoaktywnych, z którymi jest wykonywana działalność oraz innych zamkniętych źródeł promieniotwórczych stosowanych i przechowywanych w jednostkach organizacyjnych wykonujących na podstawie zezwolenia działalność polegającą na stosowaniu lub przechowywaniu zamkniętych źródeł promieniotwórczych lub urządzeń zawierających takie źródła;

5) przekazywanie wojewódzkim inspektorom sanitarnym kopii protokołów kontroli.";

10)
w § 24 ust. 3 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:

"4a) koordynacja kontaktów z podmiotami prowadzącymi działalność lobbingową;";

11)
w § 25:
a)
uchyla się ust. 3,
b)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Do zakresu działania Wydziału Komunikacji Społecznej i Jakości należy realizacja zadań Prezesa w zakresie komunikacji społecznej oraz zadań w zakresie wdrożenia i utrzymania w Agencji systemu zarządzania i kultury bezpieczeństwa, a w szczególności:

1) obsługa medialna Agencji;

2) redakcja projektów informacji, komunikatów i raportów, o których mowa w § 20 ust. 4 pkt 7;

3) przekazywanie ludności, która w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego mogłaby otrzymać dawkę promieniowania jonizującego przekraczającą dawkę graniczną dla ogółu ludności informacji o możliwych do zastosowania środkach ochrony zdrowia oraz o działaniach, jakie powinna podjąć w razie wystąpienia zdarzenia radiacyjnego;

4) prowadzenie i rozwijanie serwisu internetowego Agencji;

5) koordynacja udostępniania informacji publicznej, w tym redagowanie i administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Agencji;

6) zarządzanie projektami informacyjnymi z zakresu bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej;

7) koordynacja udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania, wnioski, skargi, interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, posłów i senatorów;

8) koordynacja załatwiania spraw skarg i wniosków;

9) zapewnienie obsługi rzecznika prasowego Agencji;

10) obsługa patronatów udzielanych przez Prezesa;

11) przeprowadzanie analiz funkcjonowania Agencji, projektowanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie zarządzania procesami i systemami;

12) rozwijanie systemów zarządzania Agencją, w tym systemu kontroli zarządczej;

13) inicjowanie i koordynacja działań na rzecz podnoszenia jakości pracy i kultury bezpieczeństwa;

14) wykonywanie innych zadań powierzonych przez kierującego Gabinetem Prezesa.",

c)
uchyla się ust. 5,
d)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:

"2. Do zakresu działania Wydziału Współpracy Międzynarodowej i Strategii należy w szczególności:

1) koordynacja współpracy Agencji z organami administracji;

2) koordynacja prac nad dokumentami opracowywanymi przez lub na polecenie Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub ministrów lub wynikającymi z wykazu prac Rady Ministrów - z wyłączeniem koordynacji prac legislacyjnych;

3) wypełnianie obowiązków wynikających z wykonywania nadzoru nad Prezesem Agencji przez Ministra Środowiska, w szczególności sporządzanie planu działalności oraz sprawozdań z działalności;

4) koordynacja działań związanych z okresową oceną funkcjonowania dozoru jądrowego;

5) obsługa członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnocie Energii Atomowej oraz innych strukturach międzynarodowych, w których Prezes Agencji reprezentuje Rzeczpospolitą Polską;

6) planowanie i koordynacja realizacji programów współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej, w tym:

a) zarządzanie programem współpracy bilateralnej Agencji,

b) koordynacja udziału Agencji w pracach ciał eksperckich Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej i innych struktur międzynarodowych,

c) koordynacja wypełniania obowiązków Agencji związanych z przyjmowaniem międzynarodowych misji przeglądu dozoru jądrowego,

d) koordynacja udziału Agencji w programie współpracy technicznej Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

7) koordynacja uczestnictwa Agencji w tworzeniu projektów wielostronnych międzynarodowych i unijnych instrumentów normatywnych oraz zaleceń, w tym przygotowywanie projektów stanowisk Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i Agencji;

8) prowadzenie spraw związanych ze składkami członkowskimi Rzeczypospolitej Polskiej do Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;

9) wykonywanie zadań związanych z notyfikacją aktów prawnych;

10) koordynacja procesu przygotowania, zawierania i wykonywania umów międzynarodowych i innych dokumentów dotyczących współpracy międzynarodowej, a także prowadzenie procedur związania nimi;

11) planowanie strategiczne działań Agencji w perspektywie długoterminowej, w tym opracowywanie zintegrowanego planu działań, monitorowanie i koordynacja sprawozdawania z realizacji planów, programów i innych dokumentów strategicznych;

12) zapewnianie sporządzania tłumaczeń dokumentów w Agencji;

13) wykonywanie innych zadań powierzonych przez kierującego Gabinetem Prezesa.",

e)
po ust. 6 dodaje się ust. 6a i 6b w brzmieniu:

"6a. Prezes Agencji wyznacza rzecznika prasowego Agencji.

6b. W Gabinecie Prezesa mogą być tworzone przez dyrektora generalnego stanowiska samodzielne.",

f)
uchyla się ust. 7 i 8.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2016 r.