Zmiana zarządzenia w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki.
Dz.Urz.PAA.2016.3
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 3
PREZESA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
z dnia 30 czerwca 2016 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Państwowej Agencji Atomistyki
"1. W skład Biura Dyrektora Generalnego wchodzą:
1) Wydział Szkolenia i Kadr - WSK;
2) Wydział Informatyki i Zamówień - WIZ;
3) Wydział Organizacyjny - WOG.",
"4. W skład Gabinetu Prezesa wchodzą:
1) Wydział Komunikacji Społecznej i Jakości - WKS;
2) Wydział Współpracy Międzynarodowej i Strategii - WWM.",
"6. W skład Departamentu Ochrony Radiologicznej wchodzą:
1) Wydział Nadawania Uprawnień i Rejestracji Dawek - WNU;
2) Wydział Kontroli Działalności - WKD.";
"6. Prezesa w czasie nieobecności zastępuje Wiceprezes, a w razie nieobecności Wiceprezesa -dyrektor generalny.";
"5. Dyrektor generalny kieruje bezpośrednio Biurem Dyrektora Generalnego oraz Gabinetem Prezesa.
6. Dyrektor generalny może powierzyć pracownikowi Agencji koordynację określonych spraw należących do właściwości Biura Dyrektora Generalnego lub Gabinetu Prezesa.";
"3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do dyrektora generalnego zastępującego Prezesa.";
"15) podejmowanie działań w celu podnoszenia kultury pracy i jakości funkcjonowania Agencji.";
"2. Do zakresu działania Wydziału Szkolenia i Kadr należy w szczególności:
1) koordynacja naborów pracowników;
2) koordynacja sporządzania opisów stanowisk pracy, wartościowania stanowisk pracy oraz przeprowadzania ocen okresowych;
3) prowadzenie spraw kadrowych;
4) projektowanie oraz realizacja zadań w zakresie rozwoju zawodowego członków korpusu służby cywilnej;
5) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów dotyczących ochrony pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy;
6) rozwijanie systemów i narzędzi zarządzania wiedzą;
7) gospodarka środkami funduszu socjalnego;
8) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.
3. Do zakresu działania Wydziału Informatyki i Zamówień należy w szczególności:
1) udzielanie zamówień publicznych i dokonywanie zakupów;
2) prowadzenie polityki inwestycyjnej Agencji;
3) wyposażenie Agencji w sprzęt biurowy, materiały eksploatacyjne, urządzenia techniczne, środki łączności oraz transportu;
4) gospodarka składnikami majątkowymi Agencji i prowadzenie ich ewidencji;
5) zarządzanie pomieszczeniami Agencji;
6) budowa i utrzymanie systemów teleinformatycznych Agencji;
7) obsługa kont poczty elektronicznej pracowników Agencji;
8) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.
4. Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
1) przygotowywanie planu pracy Agencji oraz monitorowanie jego wykonywania przez komórki organizacyjne Agencji pod względem zgodności z kierunkami wyznaczonymi przez Prezesa;
2) zarządzanie kalendarzami Prezesa i Wiceprezesa oraz kalendarzem spotkań w Agencji;
3) zarządzanie korespondencją Prezesa i Wiceprezesa, w tym ewidencja oraz przekazywanie korespondencji zgodnie z dekretacjami Prezesa i Wiceprezesa;
4) koordynacja obiegu dokumentów w Agencji;
5) zapewnienie obsługi sekretariatów: Prezesa, Wiceprezesa oraz dyrektora generalnego;
6) organizacja i obsługa spotkań wewnętrznych i zewnętrznych w Agencji, w tym spotkań Prezesa i Wiceprezesa;
7) organizacja wyjazdów zagranicznych Prezesa, Wiceprezesa oraz obsługa pod względem finansowo - logistycznym wyjazdów zagranicznych pracowników Agencji;
8) koordynowanie współpracy dyrektora generalnego z komórkami organizacyjnymi;
9) koordynacja wykonywania zadań związanych z obronnością i obroną cywilną kraju;
10) prowadzenie archiwum Agencji;
11) gospodarka zasobami bibliotecznymi Agencji i ich udostępnianie;
12) obsługa kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Agencji i gromadzenie dokumentacji z tych kontroli;
13) obsługa administracyjna:
a) Rady do spraw Bezpieczeństwa Jądrowego i Ochrony Radiologicznej,
b) pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych,
c) wyodrębnionej w Agencji kancelarii tajnej;
14) zapewnienie warunków niezbędnych do niezależnego, obiektywnego i efektywnego prowadzenia audytu wewnętrznego oraz ciągłości prowadzenia audytu wewnętrznego w Agencji;
15) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora generalnego.";
"b) budowie, eksploatacji lub zamknięciu składowisk odpadów promieniotwórczych;";
"2. Do zakresu działania Wydziału Nadawania Uprawnień i Rejestracji Dawek należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń i zgłoszeń dotyczących wykonywania działalności związanej z narażeniem polegającej na:
a) wytwarzaniu, przetwarzaniu, przechowywaniu, transporcie, stosowaniu materiałów jądrowych lub źródeł promieniotwórczych i obrocie tymi materiałami lub źródłami,
b) przechowywaniu, transporcie lub przetwarzaniu odpadów promieniotwórczych,
c) wzbogacaniu izotopowym,
d) produkowaniu, instalowaniu, stosowaniu i obsłudze urządzeń zawierających źródła promieniotwórcze oraz obrocie tymi urządzeniami,
e) uruchamianiu i stosowaniu urządzeń wytwarzających promieniowanie jonizujące,
f) uruchamianiu pracowni, w których mają być stosowane źródła promieniowania jonizującego, w tym pracowni rentgenowskich,
g) zamierzonym dodawaniu substancji promieniotwórczych w procesie produkcyjnym wyrobów powszechnego użytku i wyrobów medycznych, wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, wyposażenia wyrobów medycznych, wyposażenia wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, aktywnych wyrobów medycznych do implantacji, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679, z późn. zm.), obrocie tymi wyrobami oraz przywozie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wywozie z tego terytorium tych wyrobów i wyrobów powszechnego użytku, do których dodano substancje promieniotwórcze,
h) zamierzonym podawaniu substancji promieniotwórczych ludziom i zwierzętom w celu diagnostyki, leczenia lub badań naukowych;
2) prowadzenie postępowań w sprawach:
a) uprawnień inspektora ochrony radiologicznej lub uprawnień do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej,
b) dopuszczenia do egzaminu osoby ubiegającej się o uprawnienia, o których mowa w lit. a,
c) nakładania administracyjnych kar pieniężnych,
d) zezwoleń i zgód na transgraniczne przemieszczanie odpadów promieniotwórczych,
e) zatwierdzeń lub uznań wzorów sztuki przesyłki oraz świadectw dotyczących przewozów towarów niebezpiecznych klasy 7;
3) prowadzenie rejestru jednostek organizacyjnych wykonujących działalność, o której mowa w pkt 1;
4) prowadzenie centralnego rejestru dawek indywidualnych;
5) prowadzenie rejestru jednostek uprawnionych do prowadzenia szkoleń dla osób ubiegających się o uprawnienia:
a) inspektora ochrony radiologicznej,
b) do zatrudnienia na stanowisku mającym istotne znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej;
6) wydawanie indywidualnych dokumentów narażenia pracownika zewnętrznego;
7) przygotowywanie projektów decyzji nakazujących usunięcie nieprawidłowości w określonym terminie oraz nadzór nad ich realizacją;
8) przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych w sprawie usunięcia uchybień we wskazanym terminie oraz nadzór nad ich realizacją;
9) obsługa komisji przeprowadzających egzaminy dla osób ubiegających się o uprawnienia, o których mowa w pkt 2 lit. a oraz o uprawnienia inspektora dozoru jądrowego;
10) przekazywanie osobom uprawnionym informacji z centralnego rejestru dawek indywidualnych;
11) przekazywanie Szefowi Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego kopii wydanych decyzji administracyjnych w sprawie wydania, odmowy wydania albo cofnięcia zezwolenia na wykonywanie działalności, o której mowa w pkt 1;
12) przekazywanie Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu informacji dotyczących urządzeń radiologicznych, na których stosowanie wydano zezwolenia;
13) współudział w przygotowywaniu międzynarodowych przepisów i norm, a także krajowych norm ochrony radiologicznej;
14) udzielanie konsultacji i wydawanie opinii w zakresie ochrony radiologicznej.",
"3. Do zakresu działania Wydziału Kontroli Działalności należy w szczególności:
1) wykonywanie nadzoru i kontroli w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej nad działalnościami, o których mowa w ust. 2 pkt 1;
2) przygotowywanie nakazów lub zakazów, które zapewnią usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa jądrowego lub ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;
3) przygotowywanie zaleceń mających na celu poprawę stanu ochrony radiologicznej oraz nadzór nad ich realizacją;
4) prowadzenie rejestru źródeł wysokoaktywnych, z którymi jest wykonywana działalność oraz innych zamkniętych źródeł promieniotwórczych stosowanych i przechowywanych w jednostkach organizacyjnych wykonujących na podstawie zezwolenia działalność polegającą na stosowaniu lub przechowywaniu zamkniętych źródeł promieniotwórczych lub urządzeń zawierających takie źródła;
5) przekazywanie wojewódzkim inspektorom sanitarnym kopii protokołów kontroli.";
"4a) koordynacja kontaktów z podmiotami prowadzącymi działalność lobbingową;";
"4. Do zakresu działania Wydziału Komunikacji Społecznej i Jakości należy realizacja zadań Prezesa w zakresie komunikacji społecznej oraz zadań w zakresie wdrożenia i utrzymania w Agencji systemu zarządzania i kultury bezpieczeństwa, a w szczególności:
1) obsługa medialna Agencji;
2) redakcja projektów informacji, komunikatów i raportów, o których mowa w § 20 ust. 4 pkt 7;
3) przekazywanie ludności, która w przypadku wystąpienia zdarzenia radiacyjnego mogłaby otrzymać dawkę promieniowania jonizującego przekraczającą dawkę graniczną dla ogółu ludności informacji o możliwych do zastosowania środkach ochrony zdrowia oraz o działaniach, jakie powinna podjąć w razie wystąpienia zdarzenia radiacyjnego;
4) prowadzenie i rozwijanie serwisu internetowego Agencji;
5) koordynacja udostępniania informacji publicznej, w tym redagowanie i administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Agencji;
6) zarządzanie projektami informacyjnymi z zakresu bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej;
7) koordynacja udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania, wnioski, skargi, interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, posłów i senatorów;
8) koordynacja załatwiania spraw skarg i wniosków;
9) zapewnienie obsługi rzecznika prasowego Agencji;
10) obsługa patronatów udzielanych przez Prezesa;
11) przeprowadzanie analiz funkcjonowania Agencji, projektowanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie zarządzania procesami i systemami;
12) rozwijanie systemów zarządzania Agencją, w tym systemu kontroli zarządczej;
13) inicjowanie i koordynacja działań na rzecz podnoszenia jakości pracy i kultury bezpieczeństwa;
14) wykonywanie innych zadań powierzonych przez kierującego Gabinetem Prezesa.",
"2. Do zakresu działania Wydziału Współpracy Międzynarodowej i Strategii należy w szczególności:
1) koordynacja współpracy Agencji z organami administracji;
2) koordynacja prac nad dokumentami opracowywanymi przez lub na polecenie Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub ministrów lub wynikającymi z wykazu prac Rady Ministrów - z wyłączeniem koordynacji prac legislacyjnych;
3) wypełnianie obowiązków wynikających z wykonywania nadzoru nad Prezesem Agencji przez Ministra Środowiska, w szczególności sporządzanie planu działalności oraz sprawozdań z działalności;
4) koordynacja działań związanych z okresową oceną funkcjonowania dozoru jądrowego;
5) obsługa członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnocie Energii Atomowej oraz innych strukturach międzynarodowych, w których Prezes Agencji reprezentuje Rzeczpospolitą Polską;
6) planowanie i koordynacja realizacji programów współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej, w tym:
a) zarządzanie programem współpracy bilateralnej Agencji,
b) koordynacja udziału Agencji w pracach ciał eksperckich Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, Unii Europejskiej, Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej i innych struktur międzynarodowych,
c) koordynacja wypełniania obowiązków Agencji związanych z przyjmowaniem międzynarodowych misji przeglądu dozoru jądrowego,
d) koordynacja udziału Agencji w programie współpracy technicznej Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;
7) koordynacja uczestnictwa Agencji w tworzeniu projektów wielostronnych międzynarodowych i unijnych instrumentów normatywnych oraz zaleceń, w tym przygotowywanie projektów stanowisk Rządu Rzeczypospolitej Polskiej i Agencji;
8) prowadzenie spraw związanych ze składkami członkowskimi Rzeczypospolitej Polskiej do Międzynarodowej Agencji Energii Atomowej;
9) wykonywanie zadań związanych z notyfikacją aktów prawnych;
10) koordynacja procesu przygotowania, zawierania i wykonywania umów międzynarodowych i innych dokumentów dotyczących współpracy międzynarodowej, a także prowadzenie procedur związania nimi;
11) planowanie strategiczne działań Agencji w perspektywie długoterminowej, w tym opracowywanie zintegrowanego planu działań, monitorowanie i koordynacja sprawozdawania z realizacji planów, programów i innych dokumentów strategicznych;
12) zapewnianie sporządzania tłumaczeń dokumentów w Agencji;
13) wykonywanie innych zadań powierzonych przez kierującego Gabinetem Prezesa.",
"6a. Prezes Agencji wyznacza rzecznika prasowego Agencji.
6b. W Gabinecie Prezesa mogą być tworzone przez dyrektora generalnego stanowiska samodzielne.",