Zmiana zarządzenia w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych.
Dz.Urz.MON.2019.18
Akt jednorazowyZARZĄDZENIE Nr 3/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 25 stycznia 2019 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie prowadzenia rejestru wojskowych statków powietrznych
"§ 2. Do rejestru wpisuje się:
1) samoloty załogowe,
2) śmigłowce załogowe,
3) bezzałogowe statki powietrzne, za wyjątkiem klasy "Nano" i "Micro" według obowiązującej w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej klasyfikacji bezzałogowych statków powietrznych
– eksploatowane przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, zwane dalej "Siłami Zbrojnymi.";
"§ 4. 1. Rejestr wojskowych statków powietrznych eksploatowanych w Siłach Zbrojnych prowadzony jest w komórce wewnętrznej kierowanej przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych, który realizuje zadania wojskowego nadzoru nad zdatnością do lotu wojskowych statków powietrznych. W komórce tej dokonuje się wpisu wojskowego statku powietrznego do rejestru, zmiany danych rejestrowych, odmowy wpisu i wykreślenia z tego rejestru.
2. Główny Inżynier Wojsk Lotniczych określi w regulaminie szczegółowe zasady prowadzenia rejestru.
§ 5. Wypisy z rejestru wydaje się na wniosek Ministra Obrony Narodowej, Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego oraz Dowódców Rodzajów Sił Zbrojnych.";
"1. Dokumentem potwierdzającym wpis do rejestru jest świadectwo rejestracji, wydawane przez Głównego Inżyniera Wojsk Lotniczych.";
"1. Główny Inżynier Wojsk Lotniczych odmawia wpisania statku powietrznego do rejestru, jeżeli nie zostały spełnione wymagania określone w przepisach niniejszego rozdziału.",
"4. O odmowie wpisania wraz z uzasadnieniem i o dokonaniu zmian w danych rejestrowych Główny Inżynier Wojsk Lotniczych powiadamia pisemnie wnioskodawcę w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.";
"2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć świadectwo rejestracji oraz jeden z następujących dokumentów:
1) protokół kasacyjny, zatwierdzony przez Centralny Organ Logistyczny wraz ze świadectwem pozbawienia zdolności do lotu i zdolności bojowych (redukcji);
2) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) poza Siły Zbrojne, zatwierdzony przez zainteresowane strony (przekazującego i przyjmującego);
3) protokół przekazania (zdawczo-odbiorczy) wraz ze świadectwem redukcji;
4) wyciąg z protokołu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, wnioskującego o kasację, z zatwierdzonym orzeczeniem.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Lp. | Typ statku powietrznego | Nr |
SAMOLOTY ZAŁOGOWE | ||
1 | G550 | 00.. |
2 | B737 | 01.. |
3 | M28 | 02.. |
... | ||
C-130E "HERCULES" | 15.. | |
F-16 | 40.. | |
MiG-29 | 41.. | |
M-346 | 77.. | |
ŚMIGŁOWCE ZAŁOGOWE | ||
1 | ||
2 | ||
... | ||
Mi-14 | 10.. | |
SH-2G Kaman | 35.. | |
Mi-17 1V | 61.. | |
SW-4 | 66.. | |
BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE | ||
1 | ||
2 | ||
... | ||
ORBITER | 08.. | |
ORBITER | 09.. | |
SCAN EAGLE | 23.. | |
FLY EYE | 24.. | |
AEROSTAR | 25.. |