Zmiana zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe.

Dzienniki resortowe

NFZ.2015.79

Akt jednorazowy
Wersja od: 18 listopada 2015 r.

ZARZĄDZENIE Nr 79/2015/DSM
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 23 listopada 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe

Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 21 i 25 oraz art. 146 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 65/2014/DSM Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 10 października 2014 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe zmienionym zarządzeniem Nr 61/2015/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 września 2015 r., zarządzeniem Nr 62/2015/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 29 września 2015 r. oraz zarządzeniem Nr 70/2015/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 16 października 2015 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 w ust. 1:
a)
po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) fizjoterapeuta - osoba, która:

a) rozpoczęła po dniu 31 grudnia 1997 r. studia wyższe na kierunku fizjoterapia, zgodnie ze standardami kształcenia określonymi w odrębnych przepisach i uzyskała tytuł licencjata lub magistra na tym kierunku, lub

b) rozpoczęła przed dniem 1 stycznia 1998 r. studia wyższe na kierunku rehabilitacja ruchowa lub rehabilitacja i uzyskała tytuł magistra na tym kierunku, lub

c) rozpoczęła przed dniem 1 stycznia 1998 r. studia wyższe w Akademii Wychowania Fizycznego i uzyskała tytuł magistra oraz ukończyła specjalizację I lub II stopnia w dziedzinie rehabilitacji ruchowej, lub

d) rozpoczęła przed dniem 1 stycznia 1980 r. studia wyższe na kierunku wychowanie fizyczne i uzyskała tytuł magistra na tym kierunku oraz ukończyła w ramach studiów dwuletnią specjalizację z zakresu gimnastyki leczniczej lub rehabilitacji ruchowej, potwierdzoną legitymacją instruktora rehabilitacji ruchowej lub gimnastyki leczniczej, lub

e) rozpoczęła przed dniem 1 stycznia 1980 r. studia wyższe na kierunku wychowanie fizyczne i uzyskała tytuł magistra na tym kierunku oraz ukończyła trzymiesięczny kurs specjalizacyjny z rehabilitacji, lub

f) ukończyła szkołę policealną publiczną lub niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej i uzyskała tytułu zawodowy technik fizjoterapii, lub

g) rozpoczęła po dniu 30 września 2012 r. studia wyższe z zakresu fizjoterapii obejmujące co najmniej 2435 godzin kształcenia w zakresie fizjoterapii i uzyskała tytuł licencjata lub dodatkowo co najmniej 1440 godzin kształcenia w zakresie fizjoterapii i uzyskała tytuł magistra, lub

h) uzyskała dyplom technika masażysty po ukończeniu technikum lub szkoły policealnej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej;",

b)
po pkt 2 dodaje się pkt 2b w brzmieniu:

"2b) lokalizacja - budynek lub zespół budynków, oznaczonych tym samym adresem, albo innymi adresami, ale położonych obok siebie i tworzących funkcjonalną całość, w których zlokalizowane jest miejsce udzielania świadczeń gwarantowanych;",

c)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) miejsce udzielania świadczeń - pomieszczenie lub zespół pomieszczeń, o których mowa w § 2 pkt 6 rozporządzenia Ministra Zdrowia;",

d)
pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) rozporządzenie Ministra Zdrowia - rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. poz. 931, z późn. zm.);";

2)
w § 6 dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:

"7. Świadczeniodawca udziela świadczeń w oparciu o pełną, posiadaną bazę sprzętową.

8. Świadczeniodawca udziela świadczeń w godzinach wskazanych w części I załącznika nr 2 do umowy stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia.";

3)
w § 11 ust. 12 otrzymuje następujące brzmienie:

"12. W przypadku udzielenia świadczeń osobom, o których mowa w ust. 11, świadczeniodawca dołącza do dokumentacji rozliczeniowej "Oświadczenie o zwolnieniu z częściowej odpłatności za koszty wyżywienia i zakwaterowania w sanatorium uzdrowiskowym", którego wzór określony jest w załączniku nr 4 do zarządzenia oraz odpowiednie dokumenty określone w tym oświadczeniu. W przypadku udzielenia świadczeń obywatelowi państwa członkowskiego UE/EFTA posiadającemu poświadczenie, o którym mowa w art. 52 ustawy o świadczeniach, świadczeniodawca dołącza do dokumentacji rozliczeniowej dokument potwierdzający prawo do świadczeń opieki zdrowotnej.";

4)
w załączniku nr 2 do umowy stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia, tytuł części I otrzymuje brzmienie:

"I. Godziny udzielania zabiegów w zakładzie przyrodoleczniczym";

5)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
6)
załącznik nr 3 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Przepisy zarządzenia stosuje się do postępowań w sprawie zawarcia lub zmiany umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, dotyczących udzielania świadczeń począwszy od dnia 1 stycznia 2016 r.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 18 listopada 2015 r.

UZASADNIENIE

Przesłankę opracowania zmian do zarządzenia nr 65/2014/DSM Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 10 października 2014 r. w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe stanowi wydanie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2014 r. i z dnia 15 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego.

Zmiany wprowadzone mocą przedmiotowego zarządzenia objęły w szczególności:

1)
dodanie do słownika definicji fizjoterapeuty, w rozumieniu warunków posiadanego wykształcenia, umożliwiającego realizację świadczeń w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe;
2)
dodanie do słownika definicji lokalizacji, która koreluje z definicją w rozporządzeniu Ministra Zdrowia zmieniającym rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego;
3)
dodanie do słownika definicji miejsca udzielania świadczeń, która koreluje z definicją w rozporządzeniu Ministra Zdrowia zmieniającym rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego;
4)
określenie, iż harmonogram pracy komórki organizacyjnej jest tożsamy z godzinami udzielania zabiegów w zakładzie przyrodoleczniczym;
5)
aktualizacja podstaw prawnych w załączniku nr 2 do zarządzenia - Umowie o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
6)
określenie w załączniku nr 3 do zarządzenia szczegółowych zapisów, dotyczących warunków dodatkowych, jakie powinien spełnić świadczeniodawca, umożliwiających zajęcie wyższej pozycji w rankingu oceny ofert w trakcie prowadzenia konkursu ofert o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe;
7)
dostosowanie szaty graficznej załącznika nr 3 zarządzenia - Warunki dodatkowe oceniane, jakie mogą spełniać świadczeniodawcy przy udzielaniu świadczeń gwarantowanych do załącznika nr 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego - Warunki szczegółowe, jakie powinni spełniać świadczeniodawcy przy udzielaniu świadczeń gwarantowanych;
8)
zmianę brzmienia treści tytułu pkt 1 załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe, z: Dostępność miejsca udzielania świadczeń na: Godziny udzielania zabiegów w zakładzie przyrodoleczniczym.

Dostosowanie załącznika nr 3 do zarządzenia, nastąpiło poprzez wprowadzenie szczegółowych przepisów, dotyczących warunków dodatkowych jakie może spełnić świadczeniodawca i objęło:

1.
Warunki lokalowe i organizacyjne, poprzez wprowadzenie oceny pod względem zapewnienia przez świadczeniodawcę:
-
pokoi z pełnym węzłem sanitarnym dostępnych dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;
-
% pokoi dostosowanych w pełni dla osób niepełnosprawnych ruchowo i z różnym stopniem orzeczonego inwalidztwa;
-
kompleksowej modernizacji lub remontu bazy hotelowej, żywieniowej i zabiegowej, wraz z wyposażeniem, maksymalnie w okresie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszono postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
2.
Warunki dotyczące personelu medycznego, poprzez wprowadzenie oceny pod względem zapewnienia przez świadczeniodawcę:
-
50% czasu pracy lekarzy specjalistów w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii lub balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej - w miejscu udzielania świadczeń;
-
dodatkowego etatu lekarskiego wykazanego do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;
-
50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;
-
75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.
3.
Warunki dotyczące udzielania zabiegów fizykalnych, poprzez wprowadzenie oceny pod względem zapewnienia przez świadczeniodawcę: - prowadzenie procesu leczniczego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.
4.
Inne warunki dodatkowe oceny świadczeniodawcy takie jak:
-
bezpłatny dostęp do multimediów w szczególności poprzez dostęp do takich narzędzi komunikacji jak Internet stacjonarny, Wi-Fi oraz możliwości korzystania z odbiorników radiowych i telewizyjnych, stanowiących wyposażenie bazy hotelowej świadczeniodawcy;
-
basen z wodą leczniczą.

Zmiana warunków dodatkowo oceniających, określonych w załączniku nr 3 do zarządzenia, pozwoli dokonać wyboru najlepszych ofert, które oprócz warunków wymaganych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia, spełniają ponadstandardowe wymagania. Jednocześnie należy zaznaczyć, iż zmiana przedmiotowego załącznika bezpośrednio powoduje konieczność nowelizacji zarządzenia Prezesa Narodowego

Funduszu Zdrowia w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu

w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotne, w części odpowiadającej leczeniu uzdrowiskowemu, które to kryteria mają zastosowanie

w postaci rozporządzenia Ministra Zdrowia.

Zmiana brzmienia treści części I załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 2 do zarządzenia odpowiada wprowadzonej zmianie w rozporządzeniu

Ministra Zdrowia zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego i wiąże czas pracy lekarzy specjalistów z godzinami udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, w formie zabiegów fizjoterapeutycznych, w Zakładzie Przyrodoleczniczym.

Rozszerzeniu uległy również przepisy dotyczące dokumentacji rozliczeniowej,

a mianowicie dodano przepis, iż w przypadku udzielenia świadczeń dla obywatela

UE/EFTA posiadającego poświadczenie na podstawie art. 52 ustawy

o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.), świadczeniodawca dołącza do dokumentacji rozliczeniowej dokument potwierdzający prawo do świadczeń opieki zdrowotnej. Projekt zarządzenia został poddany konsultacjom społecznym zgodnie z art. 146 ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 1

UMOWA Nr....../.....

Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia

z dnia 10 października 2014 r.

…/UZD/….

O UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ OPIEKI ZDROWOTNEJ

- LECZNICTWO UZDROWISKOWE

zawarta w ............................................, dnia ......................................... roku, pomiędzy:

Narodowym Funduszem Zdrowia -...................................... Oddziałem Wojewódzkim w ................................................ z siedzibą: ....................................................... (ADRES), reprezentowanym przez ................................................................................, zwanym dalej "Oddziałem Funduszu"

"a

...............................................................................................................................................

oznaczenie świadczeniodawcy: imię i nazwisko albo nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu art. 5 pkt 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.), zwanym dalej "Świadczeniodawcą", reprezentowanym przez

.............................................................................................................................................".

PRZEDMIOT UMOWY

§  1.
1.
Przedmiotem umowy jest udzielanie przez Świadczeniodawcę świadczeń gwarantowanych opieki zdrowotnej w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego, zwanych dalej "świadczeniami gwarantowanymi", określonych w planie rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy.
2.
Świadczeniodawca obowiązany jest wykonywać umowę zgodnie z zasadami i na warunkach określonych w szczególności w warunkach zawierania i realizacji umów w rodzaju lecznictwo uzdrowiskowe, ustalanych na dany okres rozliczeniowy w drodze zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia, wydanego na podstawie art. 146 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.), zwanych dalej "warunkami zawierania umów", rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. poz. 931, z późn. zm.) oraz przepisami wydanymi na podstawie art. 137 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, zwanymi dalej "Ogólnymi warunkami umów".

ORGANIZACJA UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ

§  2.
1.
Świadczenia gwarantowane w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego udzielane są przez osoby wymienione w załączniku nr 2 do umowy - "Harmonogram - zasoby".
2.
Świadczenia gwarantowane w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego są udzielane zgodnie z harmonogramem turnusów, określonym w załączniku nr 2 do umowy - "Harmonogram - zasoby".
3.
Dane o potencjale wykonawczym Świadczeniodawcy przeznaczonym do realizacji umowy, będące w jego dyspozycji, określone są w załączniku nr 2 - "Harmonogram - zasoby".
4.
Świadczenia gwarantowane w zakresie lecznictwa uzdrowiskowego mogą być udzielane przez Świadczeniodawcę z udziałem podwykonawców udzielających świadczeń na zlecenie Świadczeniodawcy, wymienionych w "Wykazie podwykonawców", stanowiącym załącznik nr 3 do umowy.
5.
Świadczenia mogą być udzielane wyłącznie przez podwykonawcę spełniającego warunki określone w przepisach odrębnych i warunkach zawierania umów.
6.
Dopuszczalne jest zlecenie podwykonawcy udzielania jedynie niepełnego zakresu świadczeń będących przedmiotem umowy.
7.
Umowa zawarta pomiędzy Świadczeniodawcą a podwykonawcą musi zawierać zastrzeżenie o prawie Oddziału Funduszu do przeprowadzenia kontroli podwykonawcy, na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w zakresie wynikającym z umowy. Oddział Funduszu informuje Świadczeniodawcę o rozpoczęciu i zakończeniu kontroli podwykonawcy oraz jej wynikach.
8.
Zaprzestanie współpracy z podwykonawcą wymienionym w załączniku nr 3 do umowy lub nawiązanie współpracy z innym podwykonawcą, wymaga aneksu do umowy oraz zgłoszenia dyrektorowi Oddziału Funduszu najpóźniej w dniu poprzedzającym wejście w życie zmiany.
9.
Świadczeniodawca obowiązany jest do bieżącego aktualizowania danych o swoim potencjale wykonawczym przeznaczonym do realizacji umowy, przez który rozumie się zasoby będące w dyspozycji Świadczeniodawcy służące wykonywaniu świadczeń opieki zdrowotnej, w szczególności osoby udzielające tych świadczeń i zabiegi. Zmiany wymagają zgłoszenia dyrektorowi najpóźniej w dniu poprzedzającym ich powstanie albo - w przypadkach losowych - niezwłocznie po ich powstaniu.
10.
Aktualizacji danych, o których mowa w ust. 9, należy dokonywać za pomocą udostępnionych przez Narodowy Fundusz Zdrowia aplikacji informatycznych, w szczególności Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia, na zasadach i warunkach określonych w załączniku Nr 1 do zarządzenia Nr 45/2009/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 5 października 2009 r. (z z późn. zm.) w sprawie korzystania z Portalu Narodowego Funduszu Zdrowia oraz w umowie upoważniającej do korzystania z tego Portalu.
11.
Świadczeniodawca odpowiada wobec świadczeniobiorcy za jakość udzielonego świadczenia.
12.
Świadczeniodawca jest obowiązany do systematycznego i ciągłego wykonywania umowy przez cały okres jej obowiązywania.
13.
Świadczeniodawca umieszcza na tablicy ogłoszeń bądź w innym widocznym miejscu informację na temat liczby i standardu pokoi, zakontraktowanych z Oddziałem Funduszu.
§  3.
Świadczeniodawca jest obowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z udzielaniem świadczeń, na warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 136 b ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

WARUNKI FINANSOWANIA ŚWIADCZEŃ

§  4.
1.
Kwota zobowiązania Oddziału Funduszu wobec Świadczeniodawcy z tytułu realizacji umowy w okresie od dnia.......... r. do dnia........... r. wynosi maksymalnie...................zł (słownie:.................................................zł).
2.
Kwota zobowiązania, o której mowa w ust. 1, zawiera kwotę stanowiącą realizację postanowień:
1)
§ 2 ust. 3 pkt 1 Ogólnych warunków umów w okresie od dnia...................do dnia........................r., w wysokości.......................zł (słownie:.........................) 2 ;
2)
§ 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 października 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. poz. 1628), zwanym dalej "rozporządzeniem zmieniającym OWU" w okresie od dnia...................do dnia........................r., w wysokości.......................zł (słownie:.........................) 3 ;
3)
§ 4 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia zmieniającego OWU w okresie od dnia...................do dnia........................r., w wysokości.......................zł (słownie:.........................) 4 .
3.
Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2 przekazuje się od dnia 1 stycznia 2016 r. na zasadach określonych w przepisach załącznika Ogólnych warunków umów, po dostarczeniu przez świadczeniodawcę dokumentów rozliczeniowych i oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia Nr 61/2015/DSOZ Prezesa NFZ, z dnia 16 września 2015 r. oraz załącznik nr 8 do zarządzenia Nr 70/2015/DSOZ Prezesa NFZ, z dnia 16 października 2015 r.
4.
Środki, o których mowa w ust. 2 pkt 3 przekazuje się na zasadach określonych w zarządzeniu Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia realizującym postanowienia § 4 ust. 7 rozporządzenia zmieniającego OWU.
5.
Liczbę i cenę jednostek rozliczeniowych oraz kwotę zobowiązania w poszczególnych zakresach świadczeń objętych umową określa "Plan rzeczowo-finansowy", stanowiący załącznik nr 1 do umowy.
6.
Należność z tytułu zawartej umowy za realizację świadczeń, Oddział Funduszu wypłaca na rachunek bankowy:

Dane posiadacza rachunku bankowego:........................................................... nr.......................................................................................................................

7.
Zmiana numeru rachunku bankowego, o którym mowa w ust. 6, wymaga uprzednio złożenia przez świadczeniodawcę, w formie elektronicznej poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia oraz w formie pisemnej, wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do umowy.
8.
Należność za bieżący okres sprawozdawczy, określona w rachunku, ustalana jest zgodnie z zasadami określonymi w Ogólnych warunkach umów. ust. 7 rozporządzenia zmieniającego OWU.
9.
Faktury z tytułu realizacji umowy Świadczeniodawca może przesłać w formie papierowej lub w formie elektronicznej poprzez Portal Narodowego Funduszu Zdrowia, zgodnie z formatem ustalonym przez Prezesa NFZ, pod warunkiem zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.

KARY UMOWNE

§  5.
1.
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, z przyczyn leżących po stronie Świadczeniodawcy, Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną.
2.
W przypadku wystawienia recept osobom nieuprawnionym lub w przypadkach nieuzasadnionych, Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną stanowiącą równowartość nienależnej refundacji cen leków dokonanych na podstawie recept wraz z odsetkami ustawowymi od dnia dokonania refundacji.
3.
W przypadku wystawienia zleceń na wyroby medyczne wydawane na zlecenie, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 345, z późn. zm.), finansowanych w całości lub w części przez Narodowy Fundusz Zdrowia, osobom nieuprawnionym lub w przypadkach nieuzasadnionych, Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną stanowiącą równowartość kwoty nienależnego finansowania wraz z odsetkami ustawowymi od dnia dokonania refundacji.
4.
W przypadku niedopełnienia obowiązku dotyczącego uzyskania we właściwym Oddziale Funduszu upoważnienia do korzystania z usługi e-WUŚ w celu zapewnienia możliwości realizacji uprawnień świadczeniobiorców wynikających z art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną w wysokości do 1 % kwoty zobowiązania określonej w umowie.
5.
W przypadku nieprzekazania przez świadczeniodawcę informacji, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia zmieniającego OWU, Oddział Funduszu nakłada karę umowną w wysokości do 2% kwoty zobowiązania określonej w umowie.
6.
W przypadku nieprzeznaczenia przez Świadczeniodawcę środków, o których mowa:
1)
w § 2 ust. 1 pkt 1 lub w § 4 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia zmieniającego OWU zgodnie z porozumieniem albo pozytywnie zaopiniowanym sposobem podziału, o których mowa w § 2 ust. 4 rozporządzenia zmieniającego OWU, albo sposobem podziału, o którym mowa w § 2 ust. 6 rozporządzenia zmieniającego OWU;
2)
w § 2 ust. 3 pkt 1 zgodnie z porozumieniem albo pozytywnie zaopiniowanym sposobem podziału, o których mowa w § 2 ust. 4 i 5 ogólnych warunków umów, z przyczyn leżących po stronie Świadczeniodawcy

- Oddział Funduszu może nałożyć na Świadczeniodawcę karę umowną w wysokości do 5% tych środków.

7.
Kary umowne, o których mowa w ust. 1-6, nakładane są w trybie i na zasadach określonych w Ogólnych warunkach umów.

OKRES OBOWIĄZYWANIA UMOWY

§  6.
1.
Umowa zostaje zawarta na okres od dnia ................ do dnia .............. r.
2.
Każda ze stron może rozwiązać umowę za 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§  7.
Sądami właściwymi dla rozpoznawania spraw spornych między stronami umowy są sądy powszechne właściwe dla Oddziału Funduszu.
§  8.
W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy Ogólnych warunków umów oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz. U. poz. 931, z późn. zm.).
§  9.
Załączniki do umowy stanowią jej integralną część.
§  10.
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

PODPISY STRON

............................................................... ..................................................

Oddział Funduszu Świadczeniodawca

Wykaz załączników do umowy:

1)
załącznik nr 1 do umowy - Plan rzeczowo-finansowy.
2)
załącznik nr 2 do umowy - Harmonogram-zasoby.
3)
załącznik nr 3 do umowy - Wykaz podwykonawców.
4)
załącznik nr 4 do umowy - Wzór wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego.

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 79/2015/DSM

Prezesa NFZ z dnia 23 listopada 2015 r.

załącznik nr 1 do umowy ......

PLAN RZECZOWO - FINANSOWY zał nr do umowy nr .............................

rodzaj świadczeń: Lecznictwo uzdrowiskowe

wersja .........

Nr dokumentu (aneksu) wprowadzającego:...........

OW NFZ

Nr identyfikacyjny Świadczeniodawcy nadany przez NFZ
Nazwa świadczeniodawcy w rozumieniu ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
PozycjaPodstawa *kod zakresu świadczeńZakres świadczeńKod miejsca udzielania świadczeńw okresie rozliczeniowym od: ................ do ...................
Jednostka rozliczeniowaLiczba jednostek rozliczeniowychCena jedn. rozlicz. (zł)Wartość (zł)
razem zakresy (kwota umowy)
w tym w poszczególnych okresach sprawozdawczych - poszczególne pozycje
PozycjaKod zakresuNazwa zakresu
Kod miejscaNazwa miejsca
Adres miejscaTERYT
**StyczeńLutyMarzec
liczba * cena
wartość
KwiecieńMajCzerwiec
liczba * cena
wartość
LipiecSierpieńWrzesień
liczba * cena
wartość
PaździernikListopadGrudzień
liczba * cena
wartość
Harmonogram turnusów
Unikalny wyróżnik turnusu (a)Numer turnusu (b)Data rozpoczęcia (c)Data zakończenia (d)Jednostka rozliczeniowa (e)Liczba jednostek rozliczeniowych (f)Cena jedn. rozlicz. (zł) (g)Wartość (zł) (h)Ilość skierowań (i)

data sporządzenia

podpis i pieczęć Dyrektora OW podpis i pieczęć świadczeniodawcy

* Określenie czynności formalno-prawnej na podstawie której została utworzona pozycja umowy

** wydruk w przypadku zakresu nie powiązanego z harmonogramem turnusów

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dzieci i dorosłych

Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia

z dnia 10 października 2014 r.

Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dzieci w wieku od 3 do 18 latUzdrowiskowe leczenie szpitalne dorosłych (w tym w urządzonym podziemnym wyrobisku górniczym)
Warunki wymagane zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz.U. poz. 931, z późn. zm.)
Warunki dodatkowo ocenianie
Warunki lokalowe i organizacyjne1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 3-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 4-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dot. pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

5) modernizacja/remont całej bazy hotelowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

6) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 1-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 2-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dot. Pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

5) modernizacja/remont całej bazy hotelowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

6) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Warunki dotyczące personelu medycznego1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalista w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie pediatrii, po kursie w zakresie podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób wewnętrznych, po kursie z podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

Zabiegi fizykalne1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

Inne1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona liczba skierowań w turnusach w zimowej i letniej przerwie szkolnej;

5) turnusy następujące bezpośrednio (dzień po dniu) po sobie przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV)

1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona o co najmniej 20% liczba skierowań w turnusach od maja do września, w odniesieniu do średniej z liczby skierowań w okresie styczeń - kwiecień;

5) turnusy następujące bezpośrednio (dzień po dniu) po sobie przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

Uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dzieci i dorosłych

Uzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dzieci w wieku od 3 do 6 lat pod opieką dorosłychUzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dzieci w wieku od 7 do 18 latUzdrowiskowe leczenie sanatoryjne dorosłych (w tym w urządzonym podziemnym wyrobisku górniczym)
Warunki wymagane zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz.U. poz. 931, z późń. zm.)
Warunki dodatkowo ocenianie
Warunki lokalowe i organizacyjne1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 2-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

3) kompleksowe (baza hotelowa, zabiegowa, żywieniowa) dostosowanie dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich) *;

4) instalacja przywoławcza w każdym pomieszczeniu (w pokojach i łazienkach);

5) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dotyczy pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

6) modernizacja/remont całej bazy hotelowej maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

7) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 3-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 4-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) kompleksowe (baza hotelowa, zabiegowa, żywieniowa) dostosowanie dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich) *;

5) baza hotelowa, żywieniowa i zabiegowa w jednym miejscu udzielania świadczeń;

6) instalacja przywoławcza w każdym pomieszczeniu (w pokojach i łazienkach);

7) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dotyczy pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

8) modernizacja/remont całej bazy hotelowej maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

9) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 1-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 2-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) kompleksowe (baza hotelowa, zabiegowa, żywieniowa) dostosowanie dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich) *;

5) baza hotelowa, żywieniowa i zabiegowa w jednym miejscu udzielania świadczeń;

6) instalacja przywoławcza w każdym pomieszczeniu (w pokojach i łazienkach);

7) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dotyczy pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

8) modernizacja/remont całej bazy hotelowej maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

9) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Warunki dotyczące personelu medycznego1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalista w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie pediatrii, po kursie w zakresie podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalista w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie pediatrii, po kursie w zakresie podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób wewnętrznych, po kursie z podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

Zabiegi fizykalne1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

Inne1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona o co najmniej 20% liczba skierowań w turnusach od maja do września, w odniesieniu do średniej z liczby skierowań w okresie styczeń - kwiecień;

5) turnusy po sobie następujące przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona liczba skierowań w turnusach w zimowej i letniej przerwie szkolnej;

5) turnusy po sobie następujące przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona o co najmniej 20% liczba skierowań w turnusach od maja do września, w odniesieniu do średniej z liczby skierowań w okresie styczeń - kwiecień;

5) turnusy po sobie następujące przez cały rok;

6) zapewnienie pajcentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

* przy lokalizacji bazy hotelowej lub żywieniowej lub zabiegowej powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport osób na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze, w przypadku budynków wielokondygnacyjnych - winda, węzły sanitarne ogólnodostępne dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich).

Uzdrowiskowa rehabilitacja dorosłych

Uzdrowiskowa rehabilitacja dorosłych w szpitalu uzdrowiskowymUzdrowiskowa rehabilitacja dorosłych w sanatorium uzdrowiskowym
Warunki wymagane zgodnie z załącznikiem nr 1 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz.U.2013 poz. 931 z późniejszymi zamianami)
Warunki dodatkowo ocenianie
Warunki lokalowe i organizacyjne1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 1-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 2-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dot. pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

5) modernizacja/remont całej bazy hotelowej maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

6) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

1) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 1-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

2) pokoje z pełnym węzłem sanitarnym 2-osobowe, dostępne dla świadczeniobiorców skierowanych przez NFZ;

3) 10 % pokoi w turnusie, oferowanych w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia dostosowanych dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich);

4) kompleksowe (baza hotelowa, zabiegowa, żywieniowa) dostosowanie dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich) *;

5) baza hotelowa, żywieniowa i zabiegowa w jednym miejscu udzielania świadczeń;

6) instalacja przywoławcza w każdym pomieszczeniu (w pokojach i łazienkach);

7) zmodernizowana cała baza zabiegowa (dot. pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;

8) modernizacja/remont całej bazy hotelowej maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

9) modernizacja/remont całej bazy żywieniowej (wraz z wyposażeniem) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Warunki dotyczące personelu medycznego1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób wewnętrznych, po kursie z podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób wewnętrznych, po kursie z podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;

3) 50% czasu pracy pielęgniarek ze specjalizacją medyczną;

4) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

Zabiegi fizykalne1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

Inne1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona o co najmniej 20% liczba skierowań w turnusach od maja do września, w odniesieniu do średniej z liczby skierowań w okresie styczeń - kwiecień;

5) turnusy następujące bezpośrednio (dzień po dniu) po sobie przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

4) równomierne rozłożenie liczby skierowań w turnusach lub zwiększona o co najmniej 20% liczba skierowań w turnusach od maja do września, w odniesieniu do średniej z liczby skierowań w okresie styczeń - kwiecień;

5) turnusy po sobie następujące przez cały rok;

6) zapewnienie pacjentowi NFZ możliwości zdeponowania bagażu i przebywania na terenie ZLU przed godziną 14 w pierwszym dniu turnusu i po godzinie 12 ostatniego dnia turnusu;

7) wystawianie na bieżąco skierowań na giełdę przez świadczeniodawcę;

8) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie;

9) bezpłatny dostęp do multimediów (Internet stacjonarny, Wi-Fi, radio, TV).

* przy lokalizacji bazy hotelowej lub żywieniowej lub zabiegowej powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport osób na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze, w przypadku budynków wielokondygnacyjnych - winda, węzły sanitarne ogólnodostępne dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo (również poruszających się na wózkach inwalidzkich).

Uzdrowiskowe leczenie ambulatoryjne dorosłych i dzieci

Uzdrowiskowe leczenie ambulatoryjne dorosłych i dzieci
Warunki wymagane zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 lipca 2013 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego (Dz.U. poz. 931, z późn. zm.).
Warunki dodatkowo ocenianie
Warunki lokalowe i organizacyjnezmodernizowana cała baza zabiegowa (dot. pomieszczeń i urządzeń) maksymalnie 5 lat wstecz od dnia rozpoczęcia udzielania świadczeń, na które ogłoszone zostało postępowanie w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
Warunki dotyczące personelu medycznego1) w miejscu - 50% czasu pracy lekarzy specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub specjalistów w dziedzinie fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej, lub w trakcie specjalizacji w dziedzinie balneologii i medycyny fizykalnej, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie rehabilitacji medycznej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji w chorobach narządu ruchu, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie chorób wewnętrznych, po kursie z podstaw balneologii, lub specjalistów lub lekarzy ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie pediatrii, po kursie w zakresie podstaw balneologii;

2) dodatkowy etat lekarski wykazany do nadzoru nad zakładem przyrodoleczniczym;

3) 75% czasu pracy fizjoterapeutów z wykształceniem wyższym.

Zabiegi fizykalne1) basen z wodą leczniczą;

2) basen;

3) indywidualne ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

4) zbiorowe ćwiczenia w basenie z wodą leczniczą;

5) kąpiel perełkowo - borowinowa;

6) inhalacje indywidualne pneumatyczne;

7) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - naturalne;

8) inhalacje indywidualne ultradźwiękowe - solankowe;

9) inhalacje w kabinie zabiegowej - celkowe;

10) inhalacje Schnitzlera;

11) inhalacje aerozolowo- wibracyjne;

12) zawijania lub okłady borowinowe częściowe;

13) zawijania lub okłady borowinowe całkowite;

14) fasony borowinowe;

15) maseczki borowinowe;

16) tampony borowinowe;

17) wlewy borowinowe doodbytnicze;

18) jontoforeza borowinowa;

19) sucha kąpiel kwasowęglowa w naturalnym CO2;

20) kąpiel borowinowa;

21) kąpiel solankowa częściowa;

22) kąpiel solankowa całkowita;

23) kąpiel solankowo - borowinowa częściowa;

24) kąpiel solankowo - borowinowa całkowita;

25) kąpiel kwasowęglowa;

26) kąpiel siarczkowa;

27) kąpiel siarkowodorowa;

28) kąpiel fluorkowo-siarkowa;

29) kąpiel radonowo-siarkowa;

30) kąpiel w zawiesinie borowinowej;

31) kąpiel jodobromowa;

32) kąpiel radonowa w wodzie radoczynnej;

33) płukanie jamy ustnej wodą leczniczą;

34) płukanie przyzębia wodą leczniczą;

35) płukanie oka wodą leczniczą;

36) krenoterapia (kuracja pitna - wody lecznicze);

37) galwanoborowina;

38) inhalacja solankowa w mikroklimacie okołotężniowym;

39) prowadzenie procesu leczenia uzdrowiskowego w oparciu o naturalne surowce lecznicze wydobywane z obszaru, dla którego sporządzono operat uzdrowiskowy gminy, w której świadczeniodawca udziela świadczeń.

Inne1) certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością, ważny w dniu złożenia oferty i na czas obowiązywania umowy;

2) certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat OHSAS 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ważny w dniu złożenia oferty;

3) realizacja w dniu złożenia oferty, na podstawie umowy zawartej z Funduszem, procesu leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie.

1 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 84/2015/DSM z dnia 2 grudnia 2015 r. (NFZ.15.84) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2015 r.
2 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do umów, o których mowa w § 2 ust. 8 Ogólnych warunków umów.
3 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do umów, o których mowa w § 2 ust. 10 rozporządzenia zmieniającego OWU.
4 stosuje się odpowiednio w odniesieniu do umów, o których mowa w § 4 ust. 7 rozporządzenia zmieniającego OWU.