Zmiana zarządzenia w sprawie Narodowego Centrum Krwi.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2021.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 5 stycznia 2021 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 4 stycznia 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Narodowego Centrum Krwi

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm. 2 ) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 60, z 2012 r. poz. 7, z 2013 r. poz. 19 oraz z 2015 r. poz. 35) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w załączniku nr 1:
a)
w § 2 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:

"6a) przygotowywanie, pod względem merytorycznym oraz koordynowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, wspólnych dla wszystkich regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa, zgodnie z potrzebami;",

b)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"§ 4. W skład NCK wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Organizacyjno-Finansowy;

2) Wydział Monitorowania i Nadzoru;

3) Wydział Programów;

4) Wydział Wsparcia i Zarządzania Projektami;

5) Wydział Komunikacji i Promocji.";

2)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Regulamin Organizacyjny Narodowego Centrum Krwi

§  1. 
Do zadań Narodowego Centrum Krwi, zwanego dalej "NCK", należy:
1)
podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności NCK, określonego w § 2 załącznika nr 1 do zarządzenia;
2)
opracowywanie rekomendacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia dotyczących rozwiązań systemowych w zakresie publicznej służby krwi;
3)
współpraca w szczególności z:
a)
komórkami organizacyjnymi urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia,
b)
jednostkami podległymi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia lub przez niego nadzorowanymi,
c)
Krajową Radą do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa,
d)
konsultantami krajowymi w poszczególnych dziedzinach medycyny oraz stowarzyszeniami będącymi, zgodnie z postanowieniami ich statutów, towarzystwami medycznymi lub naukowymi,
e)
klubami Honorowych Dawców Krwi,
f)
organizacjami pozarządowymi,
g)
organizacjami międzynarodowymi zajmującymi się problematyką związaną z zakresem działalności NCK;
4)
przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań z działalności NCK do dnia 30 czerwca każdego roku za rok poprzedni oraz w każdym przypadku zażądania informacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia;
5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.
§  2. 
1. 
Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie NCK, w szczególności odpowiedzialny jest za:
1)
realizację zadań NCK;
2)
zarządzanie majątkiem NCK;
3)
ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;
4)
sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych i procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania;
5)
zapewnianie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w NCK;
6)
ustalanie procedur kontrolnych.
2. 
Dyrektor jest przełożonym pracowników NCK oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
3. 
Dyrektor może powoływać zespoły jako organy pomocnicze lub doradczo-opiniodawcze, niezbędne dla realizacji zadań NCK, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.
4. 
Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
1)
Zastępca Dyrektora;
2)
Wydział Komunikacji i Promocji;
3)
Wydział Organizacyjno-Finansowy.
5. 
W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie nieobecności Zastępcy Dyrektora inny, upoważniony przez Dyrektora, pracownik NCK.
§  3. 
1. 
Do zadań Zastępcy Dyrektora należy bezpośrednie nadzorowanie prac podległych komórek organizacyjnych:
1)
Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami;
2)
Wydziału Programów;
3)
Wydziału Monitorowania i Nadzoru.
2. 
Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność za zadania wykonywane przez podległe mu komórki organizacyjne, a w szczególności za:
1)
prawidłową, rzetelną i terminową realizację powierzonych zadań;
2)
porządek i dyscyplinę pracy w podległych mu komórkach organizacyjnych;
3)
podejmowanie inicjatyw mających na celu zwiększenie efektywności pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych.
3. 
Do obowiązków Zastępcy Dyrektora należy:
1)
organizacja i koordynacja pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych;
2)
merytoryczny i funkcjonalny nadzór nad wykonywaniem zadań przez podległe mu komórki organizacyjne;
3)
dokonywanie bieżącej i okresowej analizy wyników działalności podległych mu komórek organizacyjnych;
4)
ustalanie kierunkowych planów tematycznych działalności podległych mu komórek organizacyjnych;
5)
przygotowywanie projektów zmian w wewnętrznej strukturze organizacyjnej podległych komórek organizacyjnych i projektów ramowych zadań podległych komórek organizacyjnych;
6)
podejmowanie decyzji dotyczących działalności podległych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Dyrektora;
7)
przedkładanie Dyrektorowi wniosków w sprawach kadrowych;
8)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  4. 
1. 
Pracą wydziału kieruje kierownik, który jest odpowiedzialny za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.
2. 
Pracą Wydziału Finansowo-Organizacyjnego kieruje Główny Księgowy.
3. 
Do podstawowych zadań osób wymienionych w ust. 1 i 2 należy:
1)
koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;
2)
organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;
3)
nadzór i kontrola prawidłowości i terminowości wykonywanych obowiązków służbowych przez podległych im pracowników;
4)
podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora pełnomocnictw;
5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  5. 
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Finansowego należy:
1)
prowadzenie rachunkowości NCK;
2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
3)
prowadzenie kasy gotówkowej w NCK;
4)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym NCK;
5)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
6)
monitorowanie bieżącej sytuacji finansowej jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi;
7)
sporządzanie projektów sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowywania;
8)
sporządzanie projektu rocznego sprawozdania finansowego NCK;
9)
opracowywanie projektu planu finansowego NCK oraz proponowanie zmian w zatwierdzonym planie finansowym NCK na dany rok;
10)
sporządzanie i przekazywanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego;
11)
sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia jednostkowej sprawozdawczości budżetowej ze środków krajowych i europejskich z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
12)
koordynacja zadań związanych ze sporządzaniem planu i jego zmian w układzie zadaniowym oraz z wykonaniem planu w zakresie realizacji mierników;
13)
sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia sprawozdań z wykonania wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym;
14)
ewidencjonowanie i rozliczanie środków europejskich oraz innych środków zagranicznych w ramach realizacji projektów zleconych NCK przez ministra właściwego dla spraw zdrowia;
15)
obsługa zleceń płatności dotyczących programów i projektów realizowanych z udziałem środków europejskich oraz innych środków zagranicznych;
16)
prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową NCK - wykonywanie funkcji głównego księgowego NCK;
17)
organizacja i prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi NCK sprawującymi kontrolę merytoryczną dowodów księgowych NCK z zakresu monitorowania przebiegu rozliczeń;
18)
prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia NCK;
19)
przygotowywanie list płac i sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z pobranych zaliczek na podatek dochodowy;
20)
dokonywanie zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie kartotek składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dokonywanie korekt składek, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych składek dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
21)
administrowanie i obsługa finansowa w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
22)
obsługa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
23)
prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiazywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów, prowadzeniem akt osobowych pracowników oraz innych spraw związanych z przebiegiem zatrudnienia w tym przygotowanie rocznych planów urlopowych oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy;
24)
przygotowywanie planu szkoleń pracowników NCK na dany rok oraz ich obsługa administracyjna w zakresie uczestnictwa;
25)
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami, w szczególności ubezpieczeniami komunikacyjnymi, mienia oraz grupowymi pracowników NCK;
26)
koordynacja działań w zakresie planowania, budowy, nadzoru i utrzymania infrastruktury teleinformatycznej NCK;
27)
koordynacja działań w zakresie opracowywania założeń i planów rozwojowych dotyczących eksploatowanych systemów informatycznych;
28)
przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział oraz nadzór nad ich wykonaniem, przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie bieżącej działalności NCK;
29)
prowadzenie rejestrów:
a)
umów zawieranych przez Dyrektora z podmiotami zewnętrznymi, z uwzględnieniem umów zleceń i umów o dzieło,
b)
upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora,
c)
pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia Dyrektorowi i pracownikom NCK,
d)
zarządzeń Dyrektora NCK,
e)
upoważnień do przetwarzania danych osobowych;
30)
prowadzenie archiwum zakładowego;
31)
obsługa kancelaryjno-biurowa i administracyjno-techniczna NCK;
32)
koordynacja działań w zakresie prowadzenia obsługi prawnej NCK, w szczególności monitorowanie procesów legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznych i zewnętrznych, przygotowywanie projektów umów, udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawa w działalności NCK;
33)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
34)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§  6. 
Do zadań Wydziału Monitorowania i Nadzoru należy:
1)
organizacja zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne i proponowanie rozwiązań w zakresie zapewnienia samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;
2)
monitorowanie gospodarki osoczem i koordynacja postępowań konkursowych prowadzonych przez Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia na rzecz regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa w zakresie zbywania nadwyżek osocza;
3)
monitorowanie stanu zadłużenia podmiotów leczniczych wobec regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
4)
wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad organizacją pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz zaopatrzenia w krew;
5)
wykonywanie zadań określonych w § 17 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. poz. 741);
6)
wykonywanie zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
7)
udział w kontrolach regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa przeprowadzanych przez pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia;
8)
opiniowanie, na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, planów działania w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa przygotowywanych przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie;
9)
realizowanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z tytułem i odznaką "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";
10)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup legitymacji i odznaki "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";
11)
weryfikacja wniosków jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi o zakupy inwestycyjne finansowane z budżetu państwa z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia;
12)
wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie weryfikacji raportów oceniających spełnianie przez jednostki organizacyjne publicznej służby krwi określonych kryteriów warunkujących uzyskanie akredytacji oraz przestrzeganie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz jej wydawania;
13)
obsługa zespołów w zakresie dialogu i partnerstwa społecznego, w szczególności Podzespołu ds. Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Trójstronnego Zespołu ds. Ochrony Zdrowia;
14)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sadu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej, z zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
15)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  7. 
Do zadań Wydziału Programów należy:
1)
opracowywanie bieżących i perspektywicznych programów z zakresu krwiolecznictwa oraz organizacji leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
2)
bieżące monitorowanie aktualnych tendencji w medycynie światowej i biotechnologii w zakresie stosowania produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
3)
weryfikacja założeń programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pod kątem farmako-ekonomicznym;
4)
obsługa merytoryczna i finansowa programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych, zatwierdzonych do realizacji przez ministra właściwego spraw zdrowia;
5)
bieżące monitorowanie stanu realizacji programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
6)
przygotowanie analiz finansowych z zakresu rozwiązań dotyczących zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne, rekombinowane koncentraty czynników krzepnięcia, desmopresynę oraz leki niesubstytucyjne do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
7)
nadzór nad dystrybucją produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pomiędzy regionalnymi centrami krwiodawstwa i krwiolecznictwa i ośrodkami leczenia hemofilii, w tym dostaw realizowanych do domu pacjenta;
8)
gospodarowanie nabywanymi w ramach programów polityki zdrowotnej produktami krwiopochodnymi, rekombinowanymi koncentratami czynników krzepnięcia, desmopresyną oraz lekami niesubstytucyjnymi do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
9)
monitorowanie danych dotyczących populacji chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;
10)
analiza informacji o szczególnych potrzebach pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne oraz opracowywanie i wdrażanie optymalizacji w celu uwzględnienia tych potrzeb;
11)
współpraca z organizacjami zrzeszającymi pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;
12)
realizacja zadań związanych z przekazywaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie przechowywania i dystrybucji koncentratów czynników krzepnięcia i desmopresyny;
13)
zapewnienie realizacji szkoleń z zakresu hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
14)
przygotowywanie do akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia raportów końcowych z realizacji powierzonych programów polityki zdrowotnej, sporządzanych i publikowanych na podstawie art. 48a ust. 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm. 3 );
15)
obsługa zespołów powołanych do doradztwa i wypracowywania koncepcji w zakresie programów polityki zdrowotnej prowadzonych przez NCK, w szczególności dotyczących leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
16)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;
17)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
18)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  8. 
Do zadań Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami:
1)
współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
2)
obsługa organizacyjno-techniczna uczestnictwa przedstawicieli RP w krajowych i zagranicznych konferencjach, sympozjach i szkoleniach oraz organizacjach międzynarodowych z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
3)
współpraca naukowa w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
4)
wyszukiwanie i identyfikowanie danych, publikacji tematycznych, faktów i innych informacji w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa, w tym gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;
5)
obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, w tym ewidencjonowanie korespondencji, przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń Rady;
6)
uczestnictwo oraz obsługa organizacyjno-techniczna Zespołów merytorycznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
7)
koordynowanie działań związanych z realizacją projektów, w tym definiowanie, planowanie, kontrolowanie i zamykanie projektów z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
8)
przygotowanie, procedowanie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych pod względem merytorycznym w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
9)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów centralnych;
10)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
11)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.
§  9. 
Do zadań Wydziału Komunikacji i Promocji należy:
1)
udzielanie informacji o funkcjonowaniu i działaniach NCK zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej;
2)
prowadzenie polityki medialnej NCK oraz przygotowywanie i przekazywanie informacji dla środków masowego przekazu o funkcjonowaniu i działaniach NCK, w tym redagowanie informacji i komunikatów prasowych, organizacja konferencji prasowych i briefingów;
3)
przygotowywanie projektów materiałów lub wystąpień na krajowe i międzynarodowe konferencje, sympozja i seminaria w zakresie promowania honorowego krwiodawstwa;
4)
monitorowanie codziennego przeglądu prasy i mediów elektronicznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa oraz analiza treści informacji podawanych w mediach;
5)
administrowanie strony internetowej NCK oraz strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej;
6)
zarządzanie portalem internetowym "Twoja krew, moje życie" oraz prowadzenie profilu "Twoja krew, moje życie" na platformach społecznościowych;
7)
współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem, klubami Honorowych Dawców Krwi i innymi organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania honorowego krwiodawstwa;
8)
koordynacja działań związanych z działalnością edukacyjną oraz promocyjną honorowego krwiodawstwa;
9)
kształtowanie pozytywnego wizerunku NCK;
10)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie promocji honorowego krwiodawstwa;
11)
opiniowanie wniosków o udzielenie patronatu NCK i ministra właściwego dla spraw zdrowia nad wydarzeniami w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;
12)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
13)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1470 i 1541).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 1622, 1649 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695, 1175 i 2320.
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2020 r. poz. 1492, 1493, 1578, 1875, 2112, 2345 i 2401.