Zmiana zarządzenia w sprawie Narodowego Centrum Krwi.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MZ.2021.1
Akt jednorazowy Wersja od: 5 stycznia 2021 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 4 stycznia 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Narodowego Centrum Krwi
Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm. 2 ) oraz art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568, 695 i 2320) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2010 r. w sprawie Narodowego Centrum Krwi (Dz. Urz. Min. Zdrow. poz. 60, z 2012 r. poz. 7, z 2013 r. poz. 19 oraz z 2015 r. poz. 35) wprowadza się następujące zmiany:1)
w załączniku nr 1:a)
w § 2 po pkt 6 dodaje się pkt 6a w brzmieniu:"6a) przygotowywanie, pod względem merytorycznym oraz koordynowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, wspólnych dla wszystkich regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa, zgodnie z potrzebami;",
b)
§ 4 otrzymuje brzmienie:"§ 4. W skład NCK wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Wydział Organizacyjno-Finansowy;
2) Wydział Monitorowania i Nadzoru;
3) Wydział Programów;
4) Wydział Wsparcia i Zarządzania Projektami;
5) Wydział Komunikacji i Promocji.";
2)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.ZAŁĄCZNIK
Regulamin Organizacyjny Narodowego Centrum Krwi
Regulamin Organizacyjny Narodowego Centrum Krwi
§ 1.
Do zadań Narodowego Centrum Krwi, zwanego dalej "NCK", należy:1)
podejmowanie działań mających na celu realizację przedmiotu działalności NCK, określonego w § 2 załącznika nr 1 do zarządzenia;2)
opracowywanie rekomendacji dla ministra właściwego do spraw zdrowia dotyczących rozwiązań systemowych w zakresie publicznej służby krwi;3)
współpraca w szczególności z:a)
komórkami organizacyjnymi urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia,b)
jednostkami podległymi ministrowi właściwemu do spraw zdrowia lub przez niego nadzorowanymi,c)
Krajową Radą do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa,d)
konsultantami krajowymi w poszczególnych dziedzinach medycyny oraz stowarzyszeniami będącymi, zgodnie z postanowieniami ich statutów, towarzystwami medycznymi lub naukowymi,e)
klubami Honorowych Dawców Krwi,f)
organizacjami pozarządowymi,g)
organizacjami międzynarodowymi zajmującymi się problematyką związaną z zakresem działalności NCK;4)
przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia sprawozdań z działalności NCK do dnia 30 czerwca każdego roku za rok poprzedni oraz w każdym przypadku zażądania informacji przez ministra właściwego do spraw zdrowia;5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra właściwego do spraw zdrowia.§ 2.
1.
Dyrektor zapewnia prawidłowe i sprawne funkcjonowanie NCK, w szczególności odpowiedzialny jest za:1)
realizację zadań NCK;2)
zarządzanie majątkiem NCK;3)
ustalenie i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy;4)
sporządzanie sprawozdań z wykonania planów finansowych i procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowania;5)
zapewnianie nadzoru nad bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową i dyscypliną pracy w NCK;6)
ustalanie procedur kontrolnych.2.
Dyrektor jest przełożonym pracowników NCK oraz wykonuje w stosunku do nich czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.3.
Dyrektor może powoływać zespoły jako organy pomocnicze lub doradczo-opiniodawcze, niezbędne dla realizacji zadań NCK, określając cel ich powołania, nazwę, zakres zadań, tryb działania oraz skład osobowy.4.
Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:1)
Zastępca Dyrektora;2)
Wydział Komunikacji i Promocji;3)
Wydział Organizacyjno-Finansowy.5.
W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go Zastępca Dyrektora, a w razie nieobecności Zastępcy Dyrektora inny, upoważniony przez Dyrektora, pracownik NCK.§ 3.
1.
Do zadań Zastępcy Dyrektora należy bezpośrednie nadzorowanie prac podległych komórek organizacyjnych:1)
Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami;2)
Wydziału Programów;3)
Wydziału Monitorowania i Nadzoru.2.
Zastępca Dyrektora ponosi odpowiedzialność za zadania wykonywane przez podległe mu komórki organizacyjne, a w szczególności za:1)
prawidłową, rzetelną i terminową realizację powierzonych zadań;2)
porządek i dyscyplinę pracy w podległych mu komórkach organizacyjnych;3)
podejmowanie inicjatyw mających na celu zwiększenie efektywności pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych.3.
Do obowiązków Zastępcy Dyrektora należy:1)
organizacja i koordynacja pracy pracowników podległych mu komórek organizacyjnych;2)
merytoryczny i funkcjonalny nadzór nad wykonywaniem zadań przez podległe mu komórki organizacyjne;3)
dokonywanie bieżącej i okresowej analizy wyników działalności podległych mu komórek organizacyjnych;4)
ustalanie kierunkowych planów tematycznych działalności podległych mu komórek organizacyjnych;5)
przygotowywanie projektów zmian w wewnętrznej strukturze organizacyjnej podległych komórek organizacyjnych i projektów ramowych zadań podległych komórek organizacyjnych;6)
podejmowanie decyzji dotyczących działalności podległych komórek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do wyłącznej decyzji Dyrektora;7)
przedkładanie Dyrektorowi wniosków w sprawach kadrowych;8)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.§ 4.
1.
Pracą wydziału kieruje kierownik, który jest odpowiedzialny za całokształt działalności kierowanej komórki organizacyjnej.2.
Pracą Wydziału Finansowo-Organizacyjnego kieruje Główny Księgowy.3.
Do podstawowych zadań osób wymienionych w ust. 1 i 2 należy:1)
koordynowanie prac kierowanej komórki organizacyjnej;2)
organizowanie pracy i podział zadań pomiędzy poszczególnych pracowników kierowanej komórki organizacyjnej;3)
nadzór i kontrola prawidłowości i terminowości wykonywanych obowiązków służbowych przez podległych im pracowników;4)
podpisywanie dokumentów w zakresie udzielonych przez Dyrektora pełnomocnictw;5)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.§ 5.
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Finansowego należy:1)
prowadzenie rachunkowości NCK;2)
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;3)
prowadzenie kasy gotówkowej w NCK;4)
dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym NCK;5)
dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;6)
monitorowanie bieżącej sytuacji finansowej jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi;7)
sporządzanie projektów sprawozdań z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych oraz ich rozdysponowywania;8)
sporządzanie projektu rocznego sprawozdania finansowego NCK;9)
opracowywanie projektu planu finansowego NCK oraz proponowanie zmian w zatwierdzonym planie finansowym NCK na dany rok;10)
sporządzanie i przekazywanie sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego;11)
sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia jednostkowej sprawozdawczości budżetowej ze środków krajowych i europejskich z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;12)
koordynacja zadań związanych ze sporządzaniem planu i jego zmian w układzie zadaniowym oraz z wykonaniem planu w zakresie realizacji mierników;13)
sporządzanie projektu i przekazywanie do ministra właściwego do spraw zdrowia sprawozdań z wykonania wydatków budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym;14)
ewidencjonowanie i rozliczanie środków europejskich oraz innych środków zagranicznych w ramach realizacji projektów zleconych NCK przez ministra właściwego dla spraw zdrowia;15)
obsługa zleceń płatności dotyczących programów i projektów realizowanych z udziałem środków europejskich oraz innych środków zagranicznych;16)
prowadzenie spraw związanych z obsługą finansowo-księgową NCK - wykonywanie funkcji głównego księgowego NCK;17)
organizacja i prowadzenie kontroli formalno-rachunkowej dowodów księgowych oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi NCK sprawującymi kontrolę merytoryczną dowodów księgowych NCK z zakresu monitorowania przebiegu rozliczeń;18)
prowadzenie ewidencji majątku trwałego i wyposażenia NCK;19)
przygotowywanie list płac i sporządzanie deklaracji rozliczeniowych z pobranych zaliczek na podatek dochodowy;20)
dokonywanie zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie kartotek składek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dokonywanie korekt składek, sporządzanie deklaracji rozliczeniowych składek dla potrzeb Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;21)
administrowanie i obsługa finansowa w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;22)
obsługa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;23)
prowadzenie spraw związanych z nawiązywaniem i rozwiazywaniem stosunków pracy, przeniesieniami, przeszeregowaniami, udzielaniem urlopów, prowadzeniem akt osobowych pracowników oraz innych spraw związanych z przebiegiem zatrudnienia w tym przygotowanie rocznych planów urlopowych oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy;24)
przygotowywanie planu szkoleń pracowników NCK na dany rok oraz ich obsługa administracyjna w zakresie uczestnictwa;25)
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami, w szczególności ubezpieczeniami komunikacyjnymi, mienia oraz grupowymi pracowników NCK;26)
koordynacja działań w zakresie planowania, budowy, nadzoru i utrzymania infrastruktury teleinformatycznej NCK;27)
koordynacja działań w zakresie opracowywania założeń i planów rozwojowych dotyczących eksploatowanych systemów informatycznych;28)
przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie zadań realizowanych przez Wydział oraz nadzór nad ich wykonaniem, przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych w zakresie bieżącej działalności NCK;29)
prowadzenie rejestrów:a)
umów zawieranych przez Dyrektora z podmiotami zewnętrznymi, z uwzględnieniem umów zleceń i umów o dzieło,b)
upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Dyrektora,c)
pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez ministra właściwego do spraw zdrowia Dyrektorowi i pracownikom NCK,d)
zarządzeń Dyrektora NCK,e)
upoważnień do przetwarzania danych osobowych;30)
prowadzenie archiwum zakładowego;31)
obsługa kancelaryjno-biurowa i administracyjno-techniczna NCK;32)
koordynacja działań w zakresie prowadzenia obsługi prawnej NCK, w szczególności monitorowanie procesów legislacyjnych, opiniowanie projektów aktów prawnych wewnętrznych i zewnętrznych, przygotowywanie projektów umów, udzielanie porad prawnych w zakresie stosowania określonych przepisów prawa w działalności NCK;33)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;34)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.§ 6.
Do zadań Wydziału Monitorowania i Nadzoru należy:1)
organizacja zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne i proponowanie rozwiązań w zakresie zapewnienia samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew, jej składniki i produkty krwiopochodne;2)
monitorowanie gospodarki osoczem i koordynacja postępowań konkursowych prowadzonych przez Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia na rzecz regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa w zakresie zbywania nadwyżek osocza;3)
monitorowanie stanu zadłużenia podmiotów leczniczych wobec regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa;4)
wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad organizacją pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz zaopatrzenia w krew;5)
wykonywanie zadań określonych w § 17 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2012 r. w sprawie warunków i sposobu przygotowania oraz wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach (Dz. U. poz. 741);6)
wykonywanie zadań związanych z przyznawaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;7)
udział w kontrolach regionalnych centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa przeprowadzanych przez pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw zdrowia;8)
opiniowanie, na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia, planów działania w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa przygotowywanych przez Instytut Hematologii i Transfuzjologii w Warszawie;9)
realizowanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia, związanych z tytułem i odznaką "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";10)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup legitymacji i odznaki "Honorowy Dawca Krwi - Zasłużony dla Zdrowia Narodu";11)
weryfikacja wniosków jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi o zakupy inwestycyjne finansowane z budżetu państwa z części pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia;12)
wykonywanie zadań ministra właściwego do spraw zdrowia w zakresie weryfikacji raportów oceniających spełnianie przez jednostki organizacyjne publicznej służby krwi określonych kryteriów warunkujących uzyskanie akredytacji oraz przestrzeganie medycznych zasad pobierania krwi, oddzielania jej składników oraz jej wydawania;13)
obsługa zespołów w zakresie dialogu i partnerstwa społecznego, w szczególności Podzespołu ds. Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Trójstronnego Zespołu ds. Ochrony Zdrowia;14)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sadu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej, z zakresie zadań realizowanych przez Wydział;15)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.§ 7.
Do zadań Wydziału Programów należy:1)
opracowywanie bieżących i perspektywicznych programów z zakresu krwiolecznictwa oraz organizacji leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;2)
bieżące monitorowanie aktualnych tendencji w medycynie światowej i biotechnologii w zakresie stosowania produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;3)
weryfikacja założeń programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pod kątem farmako-ekonomicznym;4)
obsługa merytoryczna i finansowa programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych, zatwierdzonych do realizacji przez ministra właściwego spraw zdrowia;5)
bieżące monitorowanie stanu realizacji programów polityki zdrowotnej z zakresu krwiolecznictwa oraz leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;6)
przygotowanie analiz finansowych z zakresu rozwiązań dotyczących zaopatrzenia systemu ochrony zdrowia w produkty krwiopochodne, rekombinowane koncentraty czynników krzepnięcia, desmopresynę oraz leki niesubstytucyjne do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;7)
nadzór nad dystrybucją produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych pomiędzy regionalnymi centrami krwiodawstwa i krwiolecznictwa i ośrodkami leczenia hemofilii, w tym dostaw realizowanych do domu pacjenta;8)
gospodarowanie nabywanymi w ramach programów polityki zdrowotnej produktami krwiopochodnymi, rekombinowanymi koncentratami czynników krzepnięcia, desmopresyną oraz lekami niesubstytucyjnymi do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;9)
monitorowanie danych dotyczących populacji chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;10)
analiza informacji o szczególnych potrzebach pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne oraz opracowywanie i wdrażanie optymalizacji w celu uwzględnienia tych potrzeb;11)
współpraca z organizacjami zrzeszającymi pacjentów chorych na hemofilię i pokrewne skazy krwotoczne;12)
realizacja zadań związanych z przekazywaniem i rozliczaniem udzielonych przez ministra właściwego do spraw zdrowia dotacji w zakresie przechowywania i dystrybucji koncentratów czynników krzepnięcia i desmopresyny;13)
zapewnienie realizacji szkoleń z zakresu hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;14)
przygotowywanie do akceptacji ministra właściwego do spraw zdrowia raportów końcowych z realizacji powierzonych programów polityki zdrowotnej, sporządzanych i publikowanych na podstawie art. 48a ust. 13 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1398, z późn. zm. 3 );15)
obsługa zespołów powołanych do doradztwa i wypracowywania koncepcji w zakresie programów polityki zdrowotnej prowadzonych przez NCK, w szczególności dotyczących leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;16)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawy produktów krwiopochodnych, rekombinowanych koncentratów czynników krzepnięcia, desmopresyny oraz leków niesubstytucyjnych do leczenia hemofilii i pokrewnych skaz krwotocznych;17)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;18)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.§ 8.
Do zadań Wydziału Wsparcia i Zarządzania Projektami:1)
współpraca z organizacjami międzynarodowymi w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;2)
obsługa organizacyjno-techniczna uczestnictwa przedstawicieli RP w krajowych i zagranicznych konferencjach, sympozjach i szkoleniach oraz organizacjach międzynarodowych z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;3)
współpraca naukowa w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;4)
wyszukiwanie i identyfikowanie danych, publikacji tematycznych, faktów i innych informacji w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa, w tym gromadzenie, analiza i opracowywanie danych statystycznych niezbędnych dla właściwego zarządzania publiczną służbą krwi;5)
obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń Krajowej Rady do Spraw Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, w tym ewidencjonowanie korespondencji, przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń Rady;6)
uczestnictwo oraz obsługa organizacyjno-techniczna Zespołów merytorycznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;7)
koordynowanie działań związanych z realizacją projektów, w tym definiowanie, planowanie, kontrolowanie i zamykanie projektów z obszaru krwiodawstwa i krwiolecznictwa;8)
przygotowanie, procedowanie oraz opiniowanie projektów aktów prawnych pod względem merytorycznym w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa;9)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zakupów centralnych;10)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia, na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;11)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora.§ 9.
Do zadań Wydziału Komunikacji i Promocji należy:1)
udzielanie informacji o funkcjonowaniu i działaniach NCK zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej;2)
prowadzenie polityki medialnej NCK oraz przygotowywanie i przekazywanie informacji dla środków masowego przekazu o funkcjonowaniu i działaniach NCK, w tym redagowanie informacji i komunikatów prasowych, organizacja konferencji prasowych i briefingów;3)
przygotowywanie projektów materiałów lub wystąpień na krajowe i międzynarodowe konferencje, sympozja i seminaria w zakresie promowania honorowego krwiodawstwa;4)
monitorowanie codziennego przeglądu prasy i mediów elektronicznych w obszarze krwiodawstwa i krwiolecznictwa oraz analiza treści informacji podawanych w mediach;5)
administrowanie strony internetowej NCK oraz strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej;6)
zarządzanie portalem internetowym "Twoja krew, moje życie" oraz prowadzenie profilu "Twoja krew, moje życie" na platformach społecznościowych;7)
współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem, klubami Honorowych Dawców Krwi i innymi organizacjami pozarządowymi w zakresie propagowania honorowego krwiodawstwa;8)
koordynacja działań związanych z działalnością edukacyjną oraz promocyjną honorowego krwiodawstwa;9)
kształtowanie pozytywnego wizerunku NCK;10)
współpraca z Zakładem Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia w zakresie merytorycznym w przygotowaniu postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie promocji honorowego krwiodawstwa;11)
opiniowanie wniosków o udzielenie patronatu NCK i ministra właściwego dla spraw zdrowia nad wydarzeniami w zakresie krwiodawstwa i krwiolecznictwa;12)
przygotowywanie projektów odpowiedzi ministra właściwego do spraw zdrowia na interpelacje i zapytania poselskie, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych, wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Rzecznika Praw Dziecka, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego lub innych organów władzy publicznej w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;13)
wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 1470 i 1541).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2019 r. poz. 1622, 1649 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 284, 374, 568, 695, 1175 i 2320.
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2020 r. poz. 1492, 1493, 1578, 1875, 2112, 2345 i 2401.