Zmiana regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz uchylenie niektórych zarządzeń Ministra Spraw Zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2004.1.1

Akt jednorazowy
Wersja od: 23 stycznia 2004 r.

ZARZĄDZENIE Nr 1
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1)
z dnia 23 stycznia 2004 r.
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz uchylenia niektórych zarządzeń Ministra Spraw Zagranicznych.

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, Nr 80, poz. 717) oraz z związku z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 21 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 870, Nr 118, poz. 1111) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku do zarządzenia Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. MSZ z 2002 r. Nr 1, poz. 1) wprowadza się następujące zmiany:
1)
występujące w różnych przypadkach wyrazy "Departament Unii Europejskiej i Obsługi Negocjacji Akcesyjnych" zastępuje się wyrazami "Departament Unii Europejskiej" użytymi w odpowiednim przypadku;
2)
w § 17 ust. 2 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:

"13) współpraca z właściwą komórką organizacyjną w wykonywaniu zadań określonych w przepisach o działalności pożytku publicznego.";

3)
w § 20:
a)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) na polecenie dyrektora generalnego analizuje system organizacji pracy i funkcjonowania ministerstwa i placówek zagranicznych oraz wykonywania zadań przez placówki zagraniczne i komórki organizacyjne; przygotowuje propozycje rozwiązań w tym zakresie;";

b)
pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) nadzoruje wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne i placówki zagraniczne w zakresie zamówień publicznych; prowadzi rejestr zamówień publicznych ministerstwa i placówek zagranicznych;";

4)
w § 22:
a)
ust.1 otrzymuje brzmienie:

"1. Departament Unii Europejskiej (DUE):

1) prowadzi sprawy stosunków Rzeczypospolitej Polskiej z Unią Europejską;

2) prowadzi sprawy związane z wypracowaniem strategii aktywnego członkostwa Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej w odniesieniu do głównych polityk wspólnotowych Unii Europejskiej, a także analizuje stanowiska państw członkowskich Unii Europejskiej w sprawach integracji europejskiej i formułuje wnioski w zakresie działań wewnętrznych i zewnętrznych;

3) zapewnia obsługę przedstawicieli Rzeczypospolitej Polskiej biorących udział w posiedzeniach Rady Europejskiej oraz Rady do spraw Ogólnych i Stosunków Zewnętrznych;

4) koordynuje proces przygotowywania przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej do udziału w posiedzeniach Komitetu Stałych Przedstawicieli (COREPER II) oraz Komitetu Politycznego i Bezpieczeństwa;

5) zapewnia obsługę udziału przedstawiciela Ministra Spraw Zagranicznych w pracach Komitetu Integracji Europejskiej oraz koordynuje proces przygotowania i uzgodnienia przez komórki organizacyjne ministerstwa stanowiska na posiedzenia Komitetu Integracji Europejskiej;

6) koordynuje wypracowanie stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach z zakresu Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz zapewnia obsługę pracy dyrektora politycznego i korespondenta europejskiego;

7) analizuje stan oraz rozwój Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa oraz Stosunków Zewnętrznych Unii Europejskiej, w tym stosunków Unii Europejskiej z NATO i innymi organizacjami międzynarodowymi, polityki Unii Europejskiej wobec państw Europy Wschodniej i Bałkanów, a także Stanów Zjednoczonych Ameryki, współpracy Unii Europejskiej z państwami regionu Morza Śródziemnego i innych regionów świata oraz polityki Unii Europejskiej w dziedzinie pomocy rozwojowej, przy czym w zakresie stosunków Unii Europejskiej z NATO oraz polityki w dziedzinie pomocy rozwojowej Departament Unii Europejskiej współpracuje odpowiednio z Departamentem Polityki Bezpieczeństwa i Departamentem Systemu Narodów Zjednoczonych i Problemów Globalnych;

8) prowadzi sprawy związane z procesem rozszerzenia Unii Europejskiej oraz wypracowywaniem propozycji polskiego stanowiska w tej kwestii;

9) koordynuje prace związane z udziałem Rzeczypospolitej Polskiej w dyskusji na temat kształtu instytucjonalnego Unii Europejskiej; zapewnia obsługę delegacji polskiej na posiedzenia Konferencji Międzyrządowej w sprawie reformy instytucjonalnej Unii Europejskiej;

10) zapewnia obsługę współpracy Ministra Spraw Zagranicznych z Sejmem i Senatem, organizacjami pozarządowymi, partiami politycznymi oraz samorządem terytorialnym w zakresie informacji i konsultacji w sprawach integracji europejskiej, a także uczestniczy w promocji zewnętrznej procesu integracji Rzeczypospolitej Polskiej z Unią Europejską;

11) współpracuje z właściwą komórką organizacyjną w sprawach wprowadzania do polskiego porządku prawnego decyzji organizacji i instytucji międzynarodowych w zakresie wprowadzania, zawieszania i znoszenia sankcji międzynarodowych;

12) nadzoruje pracę przedstawicielstwa Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej oraz, we współpracy z Departamentem Europy, nadzoruje pracę przedstawicielstw dyplomatycznych w państwach członkowskich Unii Europejskiej i państwach stowarzyszonych z Unią Europejską;

13) dokonuje analizy i dystrybucji dokumentacji Unii Europejskiej wewnątrz ministerstwa.";

b)
w ust. 2:

– pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) obsługa zadań Ministra Spraw Zagranicznych wynikających z koordynacyjnej roli w zakresie międzynarodowej aktywności organów samorządu terytorialnego oraz zadań określonych w przepisach o zasadach przystępowania jednostek samorządu terytorialnego do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych.";

– dodaje się pkt 11 w brzmieniu:

"11) współpraca z Komitetem Regionów Unii Europejskiej oraz polskimi przedstawicielami do tego Komitetu.";

5)
w § 23 dodaje się pkt 17 w brzmieniu:

"17) współpracuje z właściwą komórką organizacyjną w sprawach wprowadzania do polskiego porządku prawnego decyzji organizacji i instytucji międzynarodowych w zakresie wprowadzania, zawieszania i znoszenia sankcji międzynarodowych.";

6)
w § 24:
a)
pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) współpracuje w sprawach związanych z uczestnictwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej poprzez opiniowanie projektów aktów prawnych i umów międzynarodowych zawieranych przez Unię Europejską lub przez Unię Europejską i jej państwa członkowskie.";

b)
pkt 13 otrzymuje brzmienie:

"13) opiniuje projekty porozumień zawieranych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz terenowe organy administracji rządowej z partnerami zagranicznymi oraz - pod względem zgodności z międzynarodowymi zobowiązaniami Rzeczypospolitej Polskiej - projekty uchwał organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego o przystąpieniu do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych i regionalnych;";

c)
dodaje się pkt 21-23 w brzmieniu:

"21) zapewnia obsługę zadań Ministra Spraw Zagranicznych w zakresie nadzoru nad fundacjami; gromadzi dokumentację dotyczącą fundacji nadzorowanych przez Ministra Spraw Zagranicznych;

22) koordynuje problematykę wprowadzania do polskiego porządku prawnego decyzji organizacji i instytucji międzynarodowych w zakresie wprowadzania, zawieszania i znoszenia sankcji międzynarodowych; zapewnia obsługę Międzyresortowego Zespołu do spraw Sankcji Międzynarodowych;

23) współuczestniczy w wypracowaniu stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach rozpatrywanych przed Trybunałem Sprawiedliwości i Sądem Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich.";

7)
w § 25:
a)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) odpowiada za problematykę współpracy na rzecz rozwoju, w tym za realizację zadań Ministra Spraw Zagranicznych określonych w Strategii polskiej współpracy na rzecz rozwoju; zapewnia obsługę organów pomocniczych Ministra Spraw Zagranicznych właściwych w sprawach współpracy na rzecz rozwoju;";

b)
dodaje się pkt 17 w brzmieniu:

"17) współpracuje z właściwą komórką organizacyjną w sprawach wprowadzania do polskiego porządku prawnego decyzji organizacji i instytucji międzynarodowych w zakresie wprowadzania, zawieszania i znoszenia sankcji międzynarodowych.";

8)
w § 32:
a)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) inicjuje, przygotowuje i negocjuje projekty umów międzyrządowych i programów wykonawczych w zakresie współpracy kulturalnej, edukacyjnej oraz dotyczącej wymiany młodzieży.";

b)
dodaje się pkt 13 w brzmieniu:

"13) odpowiada za współpracę z organizacjami pożytku publicznego, w tym zapewnia obsługę zadań Ministra Spraw Zagranicznych, jako organu administracji publicznej w zakresie określonym w przepisach o działalności pożytku publicznego.";

9)
w § 36 dodaje się pkt 25 w brzmieniu:

"25) prowadzi sprawy świadczeń wolontariuszy w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.";

10)
§ 39 otrzymuje brzmienie:

"§ 39. Biuro Informatyki (BI):

1) realizuje i odpowiada za rozwój, modernizację i funkcjonowanie jednolitego systemu informatycznego ministerstwa i placówek zagranicznych;

2) inicjuje działania, a w tym organizuje prezentacje, pokazy i szkolenia w zakresie stosowania nowych technik informatycznych;

3) określa i realizuje standaryzację wykorzystywanego sprzętu i oprogramowania informatycznego;

4) zapewnia funkcjonowanie i nadzoruje wykorzystywanie w ministerstwie ogólnoświatowych sieci informatycznych oraz zewnętrznych baz danych, w tym jawnych sieci i baz informatycznych związanych z przynależnością Rzeczypospolitej Polskiej do OBWE, OECD, NATO i Unii Europejskiej;

5) zapewnia środki techniczne zapewniające wymianę informacji w ramach zamkniętych sieci informatycznych, zarówno organizacji krajowych, jak i międzynarodowych;

6) wyposaża ministerstwo w sprzęt i oprogramowanie komputerowe oraz nadzoruje i kontroluje ich właściwe wykorzystywanie;

7) tworzy, wdraża, modernizuje i rozwija systemy informatyczne dla potrzeb rejestrów państwowych pozostających w kompetencji Ministra Spraw Zagranicznych;

8) realizuje planowanie, rozwój i budowę oraz nadzoruje obsługę administracyjną infrastruktury informatycznej i systemów informatycznych w ministerstwie i placówkach zagranicznych;

9) zapewnia prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych ministerstwa i placówek zagranicznych oraz bezpieczeństwo zawartych w nich danych;

10) zapewnia warunki działania i organizuje prace międzyresortowych i wewnętrznych zespołów do spraw wchodzących w zakres właściwości biura;

11) uczestniczy, w zakresie problematyki biura, w pracach instytucji zewnętrznych oraz organów organizacji międzynarodowych, a w tym mających na celu dostosowanie systemów informatycznych do standardów obowiązujących w Unii Europejskiej;

12) współpracuje z urzędem obsługującym ministra właściwego do spraw informatyzacji oraz z innymi urzędami w zakresie rozwoju informatyki w administracji rządowej.";

11)
§ 40 otrzymuje brzmienie:

"§ 40. Biuro Bezpieczeństwa Dyplomatycznego (BBD):

1) zapewnia ochronę informacji niejawnych w ministerstwie i placówkach zagranicznych;

2) zapewnia obsługę pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, w tym realizuje zadania określone w ustawie o ochronie informacji niejawnych w komórkach organizacyjnych ministerstwa oraz w placówkach zagranicznych;

3) kontroluje, analizuje i ocenia stan ochrony informacji niejawnych i przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz ewidencję obiegu dokumentów niejawnych w komórkach organizacyjnych ministerstwa oraz placówkach zagranicznych;

4) przeprowadza zwykłe postępowania sprawdzające w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do pracy lub zatrudnionych w ministerstwie i placówkach zagranicznych, wydaje lub odmawia wydania poświadczenia bezpieczeństwa oraz przechowuje akta zakończonych postępowań sprawdzających;

5) współdziała ze służbami ochrony państwa w zakresie prowadzonych przez te służby poszerzonych i specjalnych postępowań sprawdzających wobec osób ubiegających się o przyjęcie do pracy lub zatrudnionych w ministerstwie i placówkach zagranicznych;

6) prowadzi ewidencję osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa lub odmowę wydania poświadczenia bezpieczeństwa;

7) prowadzi wykaz stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych, odrębnie dla każdej klauzuli tajności;

8) przyjmuje i prowadzi ewidencję oświadczeń o odpowiedzialności za ochronę informacji niejawnych NATO i UE;

9) prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawach naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową oraz współdziała w tym zakresie ze służbami ochrony państwa. Współdziała ze służbami ochrony państwa w prowadzonych przez nie postępowaniach w sprawach naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych stanowiących tajemnicę państwową;

10) zapewnia obsługę kancelaryjną ministerstwa i placówek zagranicznych w zakresie dokumentów i materiałów zawierających informacje niejawne, w tym także informacje niejawne NATO, UZE i UE, oraz prowadzi kancelarię tajną NATO, UZE, UE w ministerstwie;

11) organizuje i utrzymuje funkcjonowanie poczty dyplomatycznej MSZ;

12) planuje i koordynuje działania w zakresie ochrony fizycznej obiektów ministerstwa oraz placówek zagranicznych, a także eksploatuje systemy technicznej ochrony obiektów w ministerstwie; współpracuje z Biurem Ochrony Rządu w zakresie ochrony fizycznej obiektów ministerstwa i placówek zagranicznych;

13) kontroluje zgodność funkcjonowania sieci i systemów teleinformatycznych ze szczegółowymi wymaganiami bezpieczeństwa systemów (SWBS);

14) identyfikuje i analizuje zagrożenia dla systemów sieci teleinformatycznych służących do wytwarzania, przechowywania, przetwarzania lub przekazywania informacji niejawnych;

15) przeprowadza szkolenia pracowników ministerstwa i osób wyjeżdżających na placówki w zakresie przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i obsługi kancelarii tajnych;

16) opracowuje projekty wytycznych, instrukcji i zaleceń zapewniających jednolite stosowanie przepisów o ochronie informacji niejawnych w komórkach organizacyjnych ministerstwa i placówkach zagranicznych;

17) podejmuje doraźnie działania w sytuacjach kryzysowych;

18) we współpracy z innymi kompetentnymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa, opracowuje plan operacyjny funkcjonowania ministerstwa w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu polityczno-militarnego i wojny; uczestniczy w pracach związanych z opracowaniem "Planu Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej";

19) wykonuje zadania związane z reklamacją oraz ewidencją pracowników posiadających przydziały mobilizacyjne;

20) analizuje, ocenia i kontroluje stan gotowości obronnej ministerstwa i placówek zagranicznych;

21) planuje i organizuje przedsięwzięcia organizacyjne i szkoleniowe w zakresie spraw obronnych;

22) kieruje pracami dotyczącymi rozwinięcia zapasowego stanowiska kierowania;

23) wystawia dokumenty uprawniające do wejścia i wjazdu do obiektów ministerstwa oraz prowadzi ich ewidencję.";

12)
dodaje się § 40a w brzmieniu:

"§ 40a. Biuro Łączności (BŁ):

1) opracowuje, organizuje, wdraża, utrzymuje, modernizuje i rozwija systemy łączności jawnej i niejawnej, w tym łączności szyfrowej ministerstwa;

2) planuje i realizuje przedsięwzięcia w zakresie zapewnienia łączności awaryjnej ministerstwa w warunkach kryzysu polityczno-militarnego i konfliktu zbrojnego;

3) odpowiada za funkcjonowanie i rozwój systemów służących do przetwarzania i przesyłania informacji niejawnych zgodnie z wymaganiami ustawy o ochronie informacji niejawnych i zaleceniami krajowych władz bezpieczeństwa;

4) wyposaża ministerstwo i placówki zagraniczne w urządzenia służące do przetwarzania i przekazywania informacji niejawnych, w szczególności: sprzęt teleinformatyczny (w tym posiadający stosowne certyfikaty krajowych władz bezpieczeństwa), zabezpieczenia elektromagnetyczne oraz techniczne systemy zabezpieczeń;

5) zapewnia funkcjonowanie oraz rozwój Ośrodków Łączności MSZ w Warszawie (Centrum Systemów Telekomunikacyjnych w Dąbrówce, Sekcja Telekomunikacji w gmachu, Radiowy Ośrodek Nadawczy w Grabowie);

6) zapewnia całodobowy dostęp do systemów telekomunikacyjnych ministerstwa placówkom zagranicznym i uprawnionym urzędom i instytucjom krajowym;

7) zapewnia funkcjonowanie oraz techniczny nadzór nad wykorzystaniem niejawnych systemów łączności służących wymianie informacji z NATO i Unią Europejską; współpracuje w tym zakresie z właściwymi komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa i Ministerstwa Obrony Narodowej;

8) opracowuje technicznie i ekspediuje szyfrogramy, clarisy oraz notatki informacyjne do adresatów w ministerstwie, innych urzędach oraz instytucjach krajowych;

9) zapewnia instalację, techniczny nadzór, konserwację i modernizację systemów technicznej ochrony oraz systemów łączności wewnętrznej placówek zagranicznych; projektuje nowe systemy dla nowo utworzonych placówek oraz je wdraża;

10) prowadzi szkolenia specjalistyczne dla szyfrantów, operatorów systemów telekomunikacyjnych oraz dla ekspertów ochrony z zakresu obsługi systemów łączności;

11) współpracuje z komórkami organizacyjnymi ministerstwa w zakresie spraw obronnych, szkolenia, bhp, przeciwpożarowych, transportowych i gospodarczych.";

13)
§ 42 otrzymuje brzmienie:

"§ 42. 1. Instytut Polski jest jednostką organizacyjną podległą Ministrowi Spraw Zagranicznych, wykonującą zadania w zakresie promocji Rzeczypospolitej Polskiej.

2. Instytut Polski wykonuje zadania określone w porozumieniu międzynarodowym będącym podstawą jego funkcjonowania oraz w regulaminie.

3. Instytut Polski wykonuje swoje zadania w formach dopuszczonych przez przepisy prawa oraz zwyczaje państwa przyjmującego.";

14)
dodaje się § 43 w brzmieniu:

"§ 43. 1. Instytut Polski:

1) rozpowszechnia wiedzę o Polsce, jej historii i kulturze, a także polityce wewnętrznej i zagranicznej, przemianach gospodarczych i społecznych, potencjale naukowym, oświatowym i turystycznym;

2) inicjuje i realizuje projekty oraz działania promujące Polskę przez sztukę, film, teatr, muzykę, literaturę, nauczanie języka polskiego jako języka obcego i inne dziedziny kultury;

3) wspiera miejscowe środowiska naukowo-badawcze zajmujące się problematyką polską i działające na rzecz celów i zadań, o których mowa w pkt 1 i 2;

4) wspiera współpracę między Rzeczpospolitą Polską a państwem przyjmującym w dziedzinie kultury, oświaty i nauki;

5) współpracuje z instytucjami i środowiskami artystycznymi i naukowymi państwa przyjmującego, a także organizacjami samorządowymi i pozarządowymi;

6) pośredniczy i sprzyja w nawiązywaniu kontaktów oraz wymianie informacji między podmiotami polskimi i państwa przyjmującego, wymienionymi w pkt 5;

7) inspiruje i popiera przedsięwzięcia promujące Polskę, jej kulturę i naukę oraz współpracuje przy ich organizacji z instytucjami kulturalnymi, oświatowymi i naukowymi państwa przyjmującego;

8) utrzymuje kontakty z polskimi twórcami, artystami, naukowcami przebywającymi w państwie przyjmującym.

2. W zależności od uwarunkowań działalności promocyjnej w państwie przyjmującym do form działania Instytutu Polskiego należy:

1) organizowanie spotkań, wieczorów literackich, koncertów, wystaw, projekcji filmowych, odczytów, sympozjów i konferencji;

2) organizowanie kursów języka polskiego i wiedzy o Polsce;

3) gromadzenie zbiorów gazet, czasopism, książek, płyt, taśm magnetofonowych, nośników danych, kaset wideo i filmów w celu udostępniania zainteresowanym osobom i instytucjom materiałów informacyjnych, specjalistycznych i z zakresu wiedzy ogólnej o Polsce;

4) wydawanie i rozpowszechnianie biuletynów i innych materiałów z dziedziny nauki i kultury, a także tworzenie stron internetowych zawierających treści promujące Polskę;

5) inicjowanie imprez artystycznych i naukowych oraz współdziałanie w ich przygotowaniu;

6) organizowanie wizyt studyjnych w kraju dla przedstawicieli środowisk opiniotwórczych państwa przyjmującego;

7) współpraca z instytucjami zagranicznymi i krajowymi przy organizacji wydarzeń promocyjnych;

8) wspieranie działań podmiotów zagranicznych i krajowych podejmowanych na rzecz promocji Polski.

3. Instytut Polski może prowadzić galerię i bibliotekę, a także gromadzić materiały promocyjne w celu udostępnienia ich zainteresowanym osobom i instytucjom.

4. Instytut Polski może organizować konkursy i fundować nagrody.

5. Przepisy regulaminu odnoszące się do zadań i form działania Instytutu Polskiego, stosuje się, jeżeli porozumienie międzynarodowe będące podstawą jego funkcjonowania nie przewiduje inaczej".

§  2.
Przepisy zarządzenia stosuje się również do Instytutów Polskich utworzonych przed dniem wejścia w życie zarządzenia, których wykaz określa załącznik do zarządzenia.
§  3.
Tracą moc:
1)
zarządzenie Nr 21 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 22 grudnia 1973 r. w sprawie utworzenia, struktury organizacyjnej i zakresu działania Instytutu Polskiego w Sztokholmie;
2)
zarządzenie Nr 16 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 14 września 1974 r. w sprawie utworzenia, struktury organizacyjnej i zakresu działania Instytutu Polskiego w Wiedniu;
3)
zarządzenie Nr 16 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 19 listopada 1975 r. w sprawie struktury organizacyjnej i zakresu działania Instytutu Kultury Polskiej w Londynie;
4)
zarządzenie Nr 2 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 11 stycznia 1993 r. w sprawie utworzenia, zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Düsseldorfie;
5)
zarządzenie Nr 6 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 19 lutego 1993 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Rzymie;
6)
zarządzenie Nr 20 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 7 lipca 1993 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Lipsku;
7)
zarządzenie Nr 21 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 7 lipca 1993 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Berlinie;
8)
zarządzenie Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 8 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Mińsku;
9)
zarządzenie Nr 4 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 9 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Bratysławie;
10)
zarządzenie Nr 5 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 9 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Budapeszcie;
11)
zarządzenie Nr 6 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 9 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Moskwie;
12)
zarządzenie Nr 7 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 9 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Pradze;
13)
zarządzenie Nr 8 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 9 lutego 1994 r. w sprawie zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Sofii;
14)
zarządzenie Nr 9 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 15 lutego 1994 r. w sprawie utworzenia, zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Tel Awiwie;
15)
zarządzenie Nr 34 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 21 grudnia 1995 r. w sprawie utworzenia, zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Wilnie;
16)
zarządzenie Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 17 marca 1997 r. w sprawie utworzenia, zakresu działalności i struktury organizacyjnej Instytutu Polskiego w Kijowie;
17)
zarządzenie Nr 2 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 5 stycznia 2000 r. w sprawie utworzenia i zakresu działalności Instytutu Polskiego w Bukareszcie;
18)
zarządzenie Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 5 stycznia 2000 r. w sprawie utworzenia i zakresu działalności Polskiego Ośrodka Kultury i Informacji w Nowym Jorku;
19)
zarządzenie Nr 4 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 5 stycznia 2000 r. w sprawie utworzenia i zakresu działania Instytutu Polskiego w Sankt Petersburgu.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

________

1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej - sprawy zagraniczne, na podstawie § 1 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 97, poz. 870 i z 2003 r. Nr 118, poz. 1111).

ZAŁĄCZNIK

Instytuty Polskie utworzone przed dniem wejścia w życie zarządzenia.

1)
Instytut Polski w Berlinie;
2)
Instytut Polski w Budapeszcie;
3)
Instytut Polski w Bukareszcie;
4)
Instytut Polski w Bratysławie;
5)
Instytut Polski w Sofii;
6)
Instytut Polski w Düsseldorfie;
7)
Instytut Polski w Tel Awiwie;
8)
Instytut Polski w Londynie;
9)
Instytut Polski w Mińsku;
10)
Instytut Polski w Moskwie;
11)
Instytut Polski w Paryżu;
12)
Instytut Polski w Sankt Petersburgu;
13)
Instytut Polski w Sztokholmie;
14)
Instytut Polski w Wiedniu;
15)
Instytut Polski w Wilnie;
16)
Instytut Polski w Lipsku;
17)
Instytut Polski w Pradze;
18)
Instytut Polski w Kijowie;
19)
Instytut Polski w Rzymie;
20)
Instytut Polski w Nowym Jorku.