Zmiana nazwy i podporządkowania Ośrodka Transportu Leśnego w Jarocinie oraz zakresu i zasad jego działania.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2001.2.10

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2001 r.

ZARZĄDZENIE Nr 79
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 22 grudnia 2000 r.
w sprawie zmiany nazwy i podporządkowania Ośrodka Transportu Leśnego w Jarocinie oraz zakresu i zasad jego działania.

ZW-015-1-2000

Na podstawie art. 33, ust. 3, pkt 2 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jednolity: Dz. U. nr 56 z 2000 r., poz. 679) w związku z § 6 i § 8, ust. 1, pkt 7 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 roku, zarządzam, co następuje:

§  1.
1.
Ośrodek Transportu Leśnego w Jarocinie zmienia nazwę na Ośrodek Techniki Leśnej w Jarocinie.
2.
Ośrodek Techniki Leśnej w Jarocinie, zwany dalej OTL, staje się inną jednostką organizacyjną, nie posiadającą osobowości prawnej, o zasięgu krajowym, o której mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4, ustawy o lasach, przez co przestaje istnieć Ośrodek Transportu Leśnego jako inna jednostka organizacyjna o zasięgu regionalnym.
3.
Siedzibą OTL jest Jarocin, a terenem działania terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
4.
OTL kieruje kierownik jednostki, powoływany i odwoływany przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych.
5.
Kierownik OTL, który w regulaminie organizacyjnym tej jednostki powinien zostać nazwany dyrektorem, jest w rozumieniu Kodeksu Pracy reprezentantem OTL jako pracodawcy w stosunku do osób zatrudnionych w OTL.
§  2.
1.
OTL działa z wykorzystaniem mienia i przedmiotów mienia oraz innych umocowań przekazanych kierownikowi OTL w dacie jego utworzenia oraz w toku prowadzenia działalności, określonych w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2.
Kierownikowi OTL przysługują uprawnienia do pobierania informacji od naczelników i innych kierowników komórek organizacyjnych DGLP oraz kierowników innych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, jeżeli będzie to niezbędne do wykonywania zadań OTL.
§  3.
1.
OTL prowadzi działalność dodatkową produkcyjną i usługową na rzecz gospodarki leśnej, opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób prawnych, jeżeli wydatki związane z wytwarzaniem produktów lub świadczeniem usług w ramach tej działalności nie są wyższe od ich zakupu poza Lasami Państwowymi.
2.
OTL może również podejmować działalność poza gospodarką leśną, objętą podatkiem dochodowym od osób prawnych.
3.
OTL w ramach realizacji zadań dyrektora generalnego Lasów Państwowych, w zakresie sprawowania zarządu w stosunku do powierzonego Lasom Państwowym mienia i przedmiotów mienia Skarbu Państwa, prowadzi działalność administracyjną, w tym w zakresie gospodarowania nieruchomościami oraz ruchomościami wydzielonymi z mienia PGL LP dla prowadzenia działalności przez OTL.
4.
Klasyfikację prowadzonej działalności OTL zawiera załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§  4.
1.
OTL, przy zamawianiu usług obcych, jest obowiązany do stosowania Zarządzenia nr 40 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 2 lipca 1998 r. (z późniejszymi zmianami).
2.
Przy ustalaniu ceny zbycia działalności dodatkowej na rzecz jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych, OTL jest obowiązany do stosowania zasady, że wydatki związane z wytwarzaniem produktów lub świadczeniem usług w ramach tej działalności nie są wyższe od ich zakupu poza Lasami Państwowymi.
3.
Przy sprzedaży działalności poza gospodarką leśną, na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych i osób fizycznych lub prawnych, OTL obowiązuje ustalanie cen na zasadach wolnorynkowych.
§  5.
1.
Kierownik OTL samodzielnie kształtuje podział zadań i kompetencji, ustala regulamin organizacyjny z uwzględnieniem schematu organizacyjnego stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia oraz opracowuje regulamin pracy OTL.
2.
Kierownik OTL samodzielnie zatrudnia i zwalnia pracowników oraz kształtuje zasady wynagradzania pracowników OTL, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, pod warunkiem nieprzekroczenia przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, wynikającego z planu finansowego OTL.
§  6.
1.
Kierownik OTL opracowuje plan kont OTL na podstawie ustawy o rachunkowości i branżowego planu kont dla jednostek organizacyjnych PGL Lasy Państwowe.
2.
Plan kont powinien uwzględniać ewidencję kosztów w układzie rodzajowym - zespół 4 oraz ewidencję kosztów w zespole 5 wg metody kalkulacyjnej prowadzonej w OTL.
3.
Przychody i koszt własny sprzedaży działalności dodatkowej prowadzonej na rzecz gospodarki leśnej i poza gospodarką leśną powinny być ujmowane na kontach zespołu 7, z zachowaniem analitycznego podziału tego konta wg poszczególnych rodzajów działalności.
4.
Kierownik OTL w prowadzonych urządzeniach księgowych powinien ustalić wynik finansowy odrębnie dla poszczególnych rodzajów działalności.
§  7.
1.
Kierownik OTL zarządza wynikiem finansowym oraz prowadzi gospodarkę finansową OTL z uwzględnieniem przepisów powołanej ustawy o lasach oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz. U. nr 134, poz. 692), z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Kierownik OTL nie ma uprawnień do zaciągania kredytów bankowych.
§  8.
1.
Kierownik OTL samodzielnie ustala, z uwzględnieniem przepisów prawa i uregulowań wewnątrzbranżowych, system informacyjno-informatyczny w OTL, rzeczowy wykaz akt, obieg, kontrolę i ochronę informacji, w tym dokumentów.
2.
Kierownik OTL jest obowiązany do sporządzania i kolportażu wszystkich deklaracji, sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych -stosownie do przepisów prawa oraz uregulowań wewnątrzbranżowych.
§  9.
1.
Bilans zamknięcia Ośrodka Transportu Leśnego staje się bilansem otwarcia Ośrodka Techniki Leśnej.
2.
Zobowiązania i wierzytelności pozabilansowe Ośrodka Transportu Leśnego stają się zobowiązaniami i wierzytelnościami Ośrodka Techniki Leśnej.
3.
Ośrodek Techniki Leśnej staje się w stosunkach cywilnoprawnych i pracowniczych następcą prawnym Ośrodka Transportu Leśnego.
§  10.
Sporządzanie przez OTL planów finansowo-gospodarczych i prowadzenie rozrachunków wewnątrzbranżowych jest przedmiotem odrębnego uregulowania.
§  11.
Zarządzenie wchodzi w życie od 1 stycznia 2001 roku.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

DECYZJA

dyrektora generalnego Lasów Państwowych

z dnia 22 grudnia 2000 roku

w sprawie mienia i przedmiotów mienia przekazywanego do Ośrodka Techniki Leśnej w Jarocinie

Na podstawie Zarządzenia nr 85 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 26.10.1999 roku w sprawie szczegółowego sposobu postępowania przy przekazywaniu pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Lasów Państwowych mienia i przedmiotów mienia znajdującego się w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (znak: G-2111-05 p. 342), w związku z Zarządzeniem nr 79 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 22.12.2000 roku w sprawie zmiany nazwy i podporządkowania Ośrodka Techniki Leśnej w Jarocinie, ustalam, co następuje:

1. Ośrodek Techniki Leśnej w Jarocinie, o którym mowa powyżej, wyposażam w następujące prawa majątkowe, uprawnienia niemajątkowe oraz składniki majątkowe jako przedmioty ww. mienia.
1.Składniki majątkowePrawa majątkowe i uprawnienia niemajątkoweUwagi dot. korzystania z mienia składników majątkowych i praw niemajątkowych (oraz inne uwagi)
Prawo do prowadzenia działalności administracyjnej (polegającej na zarządzaniu mieniem i przedmiotami mienia Skarbu Państwa przekazanymi Ośrodkowi Techniki Leśnej do zarządu) W ramach działalności administracyjnej dyrektor Ośrodka Techniki Leśnej może podejmować wszelkie dozwolone z mocy przepisów prawa oraz uregulowań wewnątrzbranżowych czynności prawne i faktyczne w zakresie zadaniowym wymienionym w załączniku nr 2 do Zarządzenia nr 79 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 22.12.2000 r., znak ZW-015-1-2000, które okażą się niezbędne do sprawnego działania Ośrodka Techniki Leśnej i realizacji jego zadań
Prawo do wykonywania działalności dodatkowej na rzecz jednostek organizacyjnych Lasów PaństwowychW ramach działalności dodatkowej dyrektor OTL może podejmować wszelkie czynności prawne i faktyczne w zakresie zadaniowym wymienionym w zał. nr 2 do zarządzenia nr 79 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 22.12.2000 r., znak ZW-015-1-2000, które okażą się niezbędne do wykonywania konkretnych zadań OTL ujmowanych w jego planie finansowo-gospodarczym bądź zadań z ogólnej i celowych rezerw planu finans.-gosp. LP albo ze środków pozaplanowych - z uwzględnieniem kryteriów legalności, gospodarności, celowości i rzetelności
Prawo do wykonywania działalności poza gospodarką leśnąW ramach działalności poza gospodarką leśną dyrektor Ośrodka Techniki Leśnej może podejmować wszelkie czynności prawne i faktyczne w zakresie zadaniowym wymienionym w załączniku nr 2 do Zarządzenia nr 79 dyrektora generalnego LP z dnia 22.12.2000 r., znak ZW-015-1-2000, które okażą się niezbędne do realizacji zadań zawartych w planie finansowo-gospodarczym OTL z uwzględnieniem kryteriów legalności, celowości, gospodarności i rzetelności
Składniki majątkowe (majątek trwały i obrotowy) w posiadaniu Ośrodka Transportu Leśnego wg stanu na dzień 31.12.2000 r.Składniki majątkowe mogą być wykorzystywane wyłącznie w sposób i w zakresie niezbędnym dla sprawnego zarządzania Ośrodkiem Techniki Leśnej i realizacji zadań planowych, a także zadań z rezerwy ogólnej i celowych planu finans.-gosp. LP bądź zadań pozaplanowych. Dyrektor Ośrodka Techniki Leśnej uzyskuje prawo wykonywania zarządu tymi składnikami majątkowymi, w tym prawo do ich zbywania po okresie planowanej eksploatacji lub stwierdzeniu braku przydatności do realizowanych obecnie lub/i planowanych na przyszłość zadań. Składniki majątkowe powinny być należycie ubezpieczone i chronione. Przy korzystaniu, podnajmowaniu, wynajmowaniu, zamianie, wypożyczaniu i zbywaniu składników majątkowych należy kierować się kryterium legalności, celowości, gospodarności i rzetelności
§  2.
1.
Składniki majątkowe, będące w dniu 31.12.2000 roku w posiadaniu Ośrodka Transportu Leśnego w Jarocinie, stają się z mocy niniejszej decyzji składnikami majątkowymi Ośrodka Techniki Leśnej w Jarocinie, z uwzględnieniem ust. 2.
2.
W stosunku do majątku trwałego: nieruchomości zabudowanych lub nie zabudowanych, będących w posiadaniu Ośrodka Transportu Leśnego w Jarocinie, wg stanu na 31.12.2000 r., Ośrodek Techniki Leśnej staje się jego użytkownikiem na warunkach i w zakresie, jaki we wniosku-porozumieniu, o którym mowa w § 4 Zarządzenia nr 85 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 26.10.1999 roku, zostanie ustalony między RDLP w Poznaniu jako zarządcą tych nieruchomości a OTL jako jego użytkownikiem, w terminie do 10 stycznia 2001 roku.

W stosunku do pozostałego majątku trwałego i obrotowego OTL staje się jego zarządcą.

3.
Składniki majątkowe powstające w toku działalności OTL - bieżącej i inwestycyjnej - stają się składnikami pozostającymi w zarządzie dyrektora OTL, z zastrzeżeniem ust. 4.
4.
Jeżeli w toku działalności inwestycyjnej OTL (także w ramach zakupu dóbr inwestycyjnych) powstawać będzie majątek trwały nieruchomy, w księgach wieczystych należy ujawnić RDLP w Poznaniu jako zarządcę, zaś zakres uprawnień przysługujących OTL do tych nieruchomości powinien być ustalony we wniosku-porozumieniu pomiędzy RDLP a OTL.
§  3.
Uznaje się, ze wymóg pobrania opinii, o których mowa w § 5, ust. 1 i ust. 3 Zarządzenia nr 85 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 26.10.1999 roku, spełnia pismo dyrektora RDLP w Poznaniu, zn. spr.: DK-0110-57/2000 z dnia 9.03.2000 r., stanowiące integralną część niniejszej decyzji.
§  4.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2001 roku.

Załącznik  Nr 1

Pan dr inż. Konrad TOMASZEWSKI

Dyrektor Generalny

Lasów Państwowych

Warszawa

DK-0110-57/2000

Stosownie do pisma Pana Dyrektora z dnia 23 grudnia 1999 r., zn. spr.: ZW-014-3/99, powołana przeze mnie komisja, z udziałem Dyrektorów zakładów Lasów Państwowych o zasięgu regionalnym mających siedziby na terenie tut. Dyrekcji, dokonała przeglądu dokumentów ilustrujących aktualny status formalnoprawny tych zakładów, tj. Ośrodka Transportu Leśnego w Jarocinie oraz Zespołu Składnic Lasów Państwowych w Ostrowie Wlkp., stwierdzając, co następuje:

1.
Istnieją podstawy prawne działania zakładów:

A. Akty prawne dotyczące powołania zakładów:

- Zarządzenie nr 30 dyrektora naczelnego Lasów Państwowych z dnia 24 X 1963 r. w sprawie zasad organizacji Ośrodka Transportu Leśnego;

- Zarządzenie nr 406 Ministra Leśnictwa i Przemysłu Drzewnego z dnia 19 XII 1958 r. w sprawie organizacji składnic spedycyjnych i manipulacyjno-spedycyjnych;

- pismo okólne Naczelnego Zarządu Lasów Państwowych z dnia 7 VIII 1959 r., zn. spr.: E-2-003/96, w sprawie likwidacji rejonów Lasów Państwowych i usamodzielnienia nadleśnictw;

- Zarządzenie nr 1 dyrektora naczelnego Lasów Państwowych z dnia 13 stycznia 1970 r. w sprawie zmiany siedziby Ośrodka Transportu Leśnego w Gnieźnie - na Jarocin.

B. Ustawa o lasach (Dz. U. nr 101, poz. 444 z późniejszymi zmianami) - art. 32, ust. 2, pkt 4 oraz art. 75, ust. 3.

C. Statut Lasów Państwowych wprowadzony Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 V 1994 r. - § 27-29.

2.
Do reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie swojego działania dyrektorzy zakładów posiadają aktualne, pisemne pełnomocnictwa udzielone przez dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Poznaniu.
3.
Niespójna jest ustawa i statut co do ustalenia organu kompetentnego do powołania kierownika (dyrektora) zakładu, jak również występuje dualizm w nazewnictwie pomiędzy statutem (mówi o kierowniku) a Układem zbiorowym pracy (w którym występuje nazwa dyrektor).

Analizując arkusz klasyfikacji działalności wykonywanej przez Ośrodek Transportu Leśnego w Jarocinie, stwierdzam, że zajmuje się on obecnie głównie produkcją urządzeń i maszyn dla gospodarki leśnej, propagowaniem postępu technicznego w tej dziedzinie oraz handlem.

W związku z tym nasuwają się następujące wnioski:

A. Z uwagi na charakter i zakres świadczonych usług OTL kwalifikowałby się do zaliczenia go do zakładów o zasięgu krajowym. Ułatwiłoby to pozyskanie środków z funduszy centralnych, zarówno własnych jak i obcych, pozwoliłoby na odpowiednią dystrybucję produkcji OTL na szczeblu DGLP oraz spowodowałoby lepsze wykorzystanie możliwości kreowania rozwoju techniki leśnej i skutecznego promowania wyrobów własnych.

B. W związku z trwająca od 1990 r. restrukturyzacją zakładu, a szczególnie likwidacją z dniem 30.06.1992 r. transportu technologicznego i gospodarczego, nastąpiła zmiana charakteru działalności OTL. Stąd celowa byłaby zmiana jego nazwy na Centrum Techniki Leśnej (CTL), która to nazwa będzie oddawać lepiej profil działalności tego zakładu LP.

C. W wyniku podejmowanych działań restrukturyzacyjnych część majątku OTL stała się zbędna dla dalszej działalności zakładu. Celem zapewnienia jego prawidłowego funkcjonowania w przyszłości, opierając się na przesłankach ekonomicznych, należałoby ten majątek wyłączyć z zarządu dyrektora OTL/CTL.

Reasumując, przesyłam projekt zarządzenia regulującego podstawy prawne działania Centrum Techniki Leśnej z prośbą o decyzję co do usytuowania tego zakładu, która umożliwi ostateczne określenie zasad funkcjonowania jednostki.

Ponadto informuję, że dla zespołu Składnic Lasów Państwowych w Ostrowie Wlkp. opracowano projekt zarządzenia określającego zasady funkcjonowania wraz z załącznikami, tj. decyzją w sprawie mienia, klasyfikacją uprawianej działalności oraz schematem organizacyjnym.

Poznań, dnia 9 marca 2000 r.

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

KLASYFIKACJA UPRAWIANEJ DZIAŁALNOŚCI OTL

1.
Dyrektor OTL prowadzi działalność sklasyfikowaną w tabeli nr 1.
2.
Działalność w zakresie wewnętrznych usług dot. nowych technik leśnych na rzecz DGLP i jednostek organizacyjnych LP niezbędnych w gospodarce leśnej; działalność w zakresie produkcji i importu maszyn niezbędnych w gospodarce leśnej; działalność w zakresie innych produkcji i usług na rzecz jednostek spoza LP; prowadzenie innej działalności na rzecz jednostek org. LP i innych jednostek spoza gospodarki leśnej - może być podejmowana pod warunkiem umieszczenia konkretnych przedsięwzięć w planie finansowo-gospodarczym OTL bądź w razie podjęcia przez OTL zadań finansowanych z ogólnej lub celowych rezerw planu finansowo-gospodarczego LP, albo też w trybie uregulowanym odrębnymi przepisami wewnątrzbranżowymi.
3.
Przy wykonywaniu działalności, o której mowa w punkcie 1 i 2, dyrektor OTL korzysta z praw majątkowych, uprawnień niemajątkowych i składników majątkowych wymienionych w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 79 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia 22.12.2000 r., znak: ZW-015-1-2000.

Tabela nr 1 do zał. nr 2

Kierunek działalności - grupa czynności w podziale zasadniczymKierunek działalności - grupa czynności w podziale II rzęduKierunek działalności - grupa czynności w podziale III rzęduKierunek działalności - grupa czynności w podziale IV rzędu
Inwentaryzowanie ustalanie i monitorowanie stanu ilościowego oraz jakościowego mienia pozostającego w zarządzie Ośrodka lub innej dyspozycji tej jedn. org.
Inwentaryzacja wartościowo-ilościowa majątku trwałego
Okresowa inwentaryzacja majątku trwałego, zapasów w magazynach, wyposażenia w użyciu
Okresowa inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych
Inwentaryzowanie informatycznych programów użytkowych eksploatowanych w OTL
Inwentaryzowanie pozostałych wartości niematerialnych i prawnych
Okresowa inwentaryzacja składników majątku finansowego
Inne zadania w zakresie inwentaryzacji wartościowo-ilościowej majątku trwałego
Inwentaryzacja ilościowo-wartościowa majątku obrotowego OTL
Inwentaryzowanie wartości pieniężnych
Inwentaryzowanie sald w rozrachunkach zewnętrznych
Inwentaryzacja sald w rozrachunkach wewnętrznych
Inne zadania w zakresie inwentaryzacji wartościowo-ilościowej majątku obrotowego
Ustalanie potrzeb w zakresie prac remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych OTL
Prowadzenie notatnika spostrzeżeń
Okresowe oględziny nieruchomości i przeglądy środków ruchomych
Inne prace w zakresie ustalania potrzeb dotyczących prac remontowych, modernizacyjnych i inwestycyjnych
Taksacja szkód OTL
Taksacja szkód powstałych w majątku nieruchomym na skutek zdarzeń losowych OTL
Taksacja szkód powstałych w majątku ruchomym na skutek zdarzeń losowych OTL
Inne prace związane z taksacją szkód OTL
Obmiary robót i prac wykonanych w OTL
Obmiar i odbiórka robót inwestycyjnych
Obmiar i odbiór innych robót, dostaw i usług
Pozostałe prace w zakresie obmiaru i odbioru prac wykonanych
Zarządzanie danymi
Gromadzenie danych
Przetwarzanie danych
Kolportowanie danych
Archiwizowanie danych
Analizy strategiczne; prognozowanie i programowanie działalności OTL
Ekonomiczna ocena planowanych przedsięwzięć
Ocena przedsięwzięć organizacyjnych
Ocena przedsięwzięć inwestycyjnych
Ocena przedsięwzięć organizacyjnych
Ocena przedsięwzięć inwestycyjnych
Planowanie w trybie rocznych planów finansowo-gospodarczych OTL
Sporządzanie planu finansowo-gospodarczego
Pozyskiwanie bieżących środków finansowych na prowadzenie działalności OTL - gospodarowanie wierzytelnościami
Pozyskiwanie środków z działalności dodatkowej
Pozyskiwanie środków ze sprzedaży działalności poza gospodarką leśną
Pozyskiwanie środków z działalności administracyjnej
Pozyskiwanie środków na działalność bieżącą finansowaną z budżetów pomocowych - staraniem własnym OTL
Pozyskiwanie środków funduszu leśnego na inne zadania z zakresu propagowania techniki leśnej
Pozyskiwanie środków na działalność rozwojową OTL z budżetów pomocowych staraniem własnym
Pozyskiwanie środków funduszu leśnego na tworzenie infrastruktury niezbędnej do prowadzenia działalności OTL
Pozyskiwanie środków z rezerwy ogólnej funduszu leśnego na działalność bieżącą OTL
Pozyskiwanie środków z rezerw celowych na działalność o charakterze inwestycyjnym OTL
Gromadzenie środków zwiększających stan funduszu świadczeń socjalnych OTL
Wykonywanie wszelkiej innej działalności mającej za przedmiot gospodarowanie wierzytelnościami OTL
Kształtowanie warunków prowadzenia działalności statutowej OTL
Ustalanie i wprowadzanie systemu informacyjnego w zakresie działalności OTL
Praktyczna nauka zawodu na potrzeby kształtowania kadry OTL
Pozyskiwanie kadry OTL
Racjonalizacja zatrudnienia i wynagradzania pracowników w OTL
Zaopatrzenie materiałowe oraz wyposażanie w przedmioty długotrwałego użytku i środki trwałe (gospodarka zaopatrzeniowo-magazynowa)
Ubezpieczenie, ochrona i dochodzenie mienia w zarządzie OTL (w tym ochrona wartości pieniężnych)
Alokacja mienia i jego przedmiotów w obrębie OTL
Kształtowanie warunków bytowych i socjalnych oraz warunków bhp w OTL
Działalność finansowa z z.f.ś.s
Pożyczki z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych
Działalność finansowana w ciężar kosztów bieżących - działalność bytowa
Gospodarowanie zasobami mieszkaniowymi
Gospodarowanie infrastrukturą bytową
Gospodarowanie infrastrukturą ogólnogospodarczą
Świadczenia dla pracowników wynikające z PUZP i innych przepisów prawa pracy
Pozostała działalność kształtująca warunki socjalno-bytowe pracowników
Zapewnianie bezpieczeństwa i higieny pracy
Racjonalizacja uzbrojenia Ośrodka w majątek trwały
Prowadzenie działalności inwestycyjnej
Zakupy dóbr gotowych
Wytwarzanie składników majątkowych
Zakupy innych nieruchomości
Prowadzenie wszelkiej innej działalności inwestycyjnej
Pozyskiwanie, w obrocie wewnętrznym, mienia związanego z majątkiem trwałym i przedmiotów tego mienia
Gospodarowanie nieruchomościami związanymi z gospodarką leśną w celu ukształtowania właściwych warunków prowadzenia działalności OTL
Gospodarowanie majątkiem trwałym - ruchomościami związanymi z gospodarką leśną - w celu ukształtowania właściwych warunków prowadzenia działalności OTL
Gospodarowanie nieruchomościami nie związanymi z gospodarką leśną - stosownie do przepisów prawa
Pozyskiwanie i ustalanie warunków działania kontrahentów OTL: odbiorców, dostawców, usługodawców, sponsorów, donatorów itp.
Utrzymanie OTL jako zorganizowanej części mienia Skarbu Państwa w zdolności do funkcjonowania i realizowania zadań statutowych (w tym regulowanie zobowiązań)
Zużycie materiałów i energii
Działalność reklamowa związana z reprezentacją
Regulowanie opłat i podatków
Wynagrodzenia usług obcych
Wynagrodzenia pracowników OTL
Regulowanie wszelkich pochodnych od wynagrodzeń
Delegowanie pracowników do wykonania zadań poza siedzibę jednostki
Rezerwowanie środków na reprodukcję prostą mienia i przedmiotów mienia w zarządzie OTL przez odkładanie amortyzacji od praw i składników majątkowych
Zaciąganie i regulowanie przez OTL zobowiązań wewnątrzbranżowych, gdzie indziej nie wymienionych
Regulowanie zobowiązań wewnątrzbranżowych z B.O., gdzie indziej nie ujętych
Zaciąganie i regulowanie zobowiązań wobec kontrahentów
W ciężar działalności administracyjnej
W ciężar działalności dodatkowej
W ciężar działalności poza gospodarką leśną
Regulowanie zobowiązań z B.O.
Prowadzenie wszelkiej innej działalności mającej za przedmiot zarządzanie zobowiązaniami dotyczącymi utrzymania struktury organizacyjnej OTL w sprawności funkcjonalnej
Prowadzenie wszelkiej innej działalności mającej za przedmiot utrzymanie struktury organizacyjnej OTL w sprawności funkcjonalnej
Bieżące kierowanie OTL
Bieżące kierowanie działalnością administracyjną
Bieżące kierowanie działalnością poza gospodarką leśną
Bieżące kierowanie działalnością dodatkową
Bieżące kierowanie działalnością dodatkową - produkcyjną związaną z gospodarką leśną
Bieżące kierowanie działalnością dodatkową - zasadniczą usługową związaną z gospodarką leśną
Bieżące kierowanie działalnością dodatkową - lokacyjną
Zarządzanie chwilowymi nadwyżkami finansowymi
Bieżące kierowanie pozostałą działalnością dodatkową - operacyjną
Bieżące kierowanie działalnością dodatkową o charakterze działalności bytowej
Bieżące kierowanie działalnością OTL poza gospodarką leśną
Wszelka inna działalność mająca za przedmiot bieżące kierowanie OTL
Zarządzanie nadwyżką finansową OTL
Działalność kontrolingowa
Bieżące analizowanie sytuacji finansowej OTL otoczenia OTL
Ustalanie możliwości OTL w przedmiocie działalności rozwojowej
Ustalanie możliwości inwestycyjnych związanych z odpisami amortyzacyjnymi
Ustalanie możliwości inwestycyjnych związanych z odpisami z wyniku finansowego
Ustalanie możliwości inwestycyjnych ze środków na działalność rozwojową otrzymanych ze scentralizowanej amortyzacji
Ustalanie możliwości inwestycyjnych ze środków na działalność rozwojową otrzymanych z funduszu leśnego Lasów Państwowych
Ustalanie możliwości inwestycyjnych ze środków na działalność ze scentralizowanych środków pomocowych
Ustalanie możliwości inwestycyjnych ze środków na działalność rozwojową ze środków pomocowych pozyskanych z regionalnych dyrekcji LP
Ustalanie możliwości inwestycyjnych ze środków na działalność rozwojową ze środków pomocowych pozyskanych staraniem własnym OTL
Ustalanie możliwości inwestycyjnych z innych tytułów
Inne analizy sytuacji finansowej
Bieżące analizowanie postępu wykonawstwa zadań planowych
Bieżące analizowanie bezpieczeństwa i higieny pracy w OTL
Kontroling spraw w toku
Inne przedsięwzięcia kontrolingowe w OTL
Kontrola wynikowa działalności OTL
Kontrola sprawowana przez Inspekcję Lasów Państwowych zinstytucjonalizowaną
Kontrola sprawowana przez wyspecjalizowane komórki w regionalnych dyrekcjach LP
Kontrola wewnętrzna w OTL
Wszelka inna działalność związana z kontrolowaniem funkcjonowania OTL
Pozostała działalność administracyjna i bytowa, gdzie indziej nie scharakteryzowana
Prowadzenie przez OTL działalności dodatkowej, w tym na rzecz jednostek organizacyjnych LP - zadania zgodne z planem finansowo-gospodarczym OTL, decyzjami o zadaniach z rezerwy ogólnej lub rezerw celowych w planie finansowo-gospodarczym OTL bądź decyzjami o wykonaniu zadań z ponadplanowych środków finansowych
Prowadzenie przez OTL działalności poza gospodarką leśną - zgodnie z planem finansowo-gospodarczym OTL, decyzjami w przedmiocie zadań uruchamianych z rezerwy ogólnej i rezerw celowych planu finansowo-gospodarczego LP lub uruchamianych ze środków ponadplanowych
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

OŚRODEK TECHNIKI LEŚNEJ W JAROCINIE

Schemat organizacyjny

grafika