Zmiana i uzupełnienie decyzji w sprawie sposobu wykorzystania środków funduszu leśnego na prace związane z naprawą uszkodzeń powstałych w wyniku klęski suszy w uprawach leśnych założonych w okresie wiosny 2006 r. w ramach działania 5. Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) - stosownie do art. 58, ust. 3 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach.

Dzienniki resortowe

B.I.LP.2007.11.83

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 października 2007 r.

DECYZJA Nr 95
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 4 października 2007 r.
w sprawie zmiany i uzupełnienia decyzji nr 43 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 10 maja 2007 r. w sprawie sposobu wykorzystania środków funduszu leśnego na prace związane z naprawą uszkodzeń powstałych w wyniku klęski suszy w uprawach leśnych założonych w okresie wiosny 2006 r. w ramach działania 5. Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) - stosownie do art. 58, ust. 3 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach1

ZG/PP-PROW/1-6/2007

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe2 - w wykonaniu obowiązku dyrektora generalnego Lasów Państwowych, o którym mowa w art. 56, ust. 2 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach3 - postanawiam, co następuje.

§  1.
W decyzji nr 43 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 10 maja 2007 r. (zn. spr.: ZG/PP-PROW/1-6/2007) w sprawie sposobu wykorzystania środków funduszu leśnego na prace związane z naprawą uszkodzeń powstałych w wyniku klęski suszy w uprawach leśnych założonych w okresie wiosny 2006 r. w ramach działania 5. Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich (...), zwanej dalej decyzją, wprowadza się następujące zmiany oraz uzupełnienia:
1)
regulacji, zawartej w § 3, ust. 2, nadaje się następujące brzmienie: "2. Po wykonaniu zadania udostępnienia - właściwi nadleśniczowie, za pośrednictwem regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, obciążają fundusz leśny fakturami zawierającymi załączniki w postaci trzecich egzemplarzy protokołu".
2)
regulacji, zawartej w § 5, nadaje się następujące brzmienie:

"§ 5. W wypadku, w którym beneficjent naprawił szkody we własnym zakresie oraz posiada fakturę zakupu sadzonek (faktura), które zużył do naprawy szkód będących przedmiotem niniejszej decyzji, może się ubiegać o sfinansowanie prac związanych z usuwaniem skutków klęski suszy - z zachowaniem następującej procedury:

1) ubiegający się o pomoc składa na ręce właściwego nadleśniczego wniosek wraz z oryginałem faktury;

2) właściwy nadleśniczy, po ocenie rzetelności oraz kompletności wniosku, zachowuje oryginał faktury do momentu, o którym mowa w ppkt.7;

3) właściwy nadleśniczy uznaje fakturę do wysokości kwoty w niej zawartej, jednak nie większej niż ustalana według zasad, o których mowa w § 2, ust. 4;

4) nadleśniczowie sporządzają noty obciążające fundusz leśny, dołączając do nich poświadczone o zgodności z oryginałem kopie faktur, opisanych pod względem merytorycznym;

5) po wystawieniu oraz przesłaniu - za pośrednictwem regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - not, o których mowa w ppkt. 3, w nadleśnictwie następuje zapis księgowy (Wn 249 - RDLP ® Ma 249 - poszczególni beneficjenci);

6) po wpływie do nadleśnictwa - za pośrednictwem regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - środków funduszu leśnego, nadleśnictwo ewidencjonuje tę operację zapisem (Wn 131 ® Ma 249 - RDLP), po czym środki te przekazuje beneficjentom przy zapisie księgowym (Wn 249 - beneficjenci ® Ma 131);

7) po przekazaniu środków beneficjentowi, nadleśniczy wydaje mu oryginał faktury po uprzednim opatrzeniu jej adnotacją: "sfinansowano z dotacji funduszu leśnego na kwotę .........".

3)
regulacji, zawartej w § 8, nadaje się następujące brzmienie:

"§ 8. Po udzieleniu pomocy, o której mowa w § 5, lub wykonaniu zadania udostępnienia sadzonek, właściwy nadleśniczy wydaje beneficjentowi zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie. Przykładowo wypełnione zaświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie stanowi załącznik nr 3 do decyzji".

4)
regulacji, zawartej w § 9, nadaje się następujące brzmienie:

"§ 9. Dokumentacja, związana z udzielaniem pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, obejmuje:

1) dokumentację finansową, na którą składają się:

a) faktury z trzecimi egzemplarzami protokołu, o których mowa w § 3, ust. 1;

b) noty wraz z kopiami faktur, o których mowa w § 5, pkt. 4;

c) noty zbiorcze, sporządzane w celu obciążenia funduszu leśnego w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych na podstawie dowodów, o których mowa w drugim i trzecim tiret;

2) dokumentację sprawozdawczą, na którą składają się:

a) informacje o pomocy de minimis sporządzane w formie pliku numerycznego "xls." w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych na podstawie kopii zaświadczeń, o których mowa w § 8, przesyłane do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po wydaniu beneficjentowi zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, obejmujące:

- dzień udzielenia pomocy beneficjentowi,

- firmę lub imię i nazwisko beneficjenta pomocy,

- NIP beneficjenta,

- adres zamieszkania beneficjenta,

- wartość otrzymanej pomocy brutto (w złotych oraz euro),

b) comiesięczne pisemne zestawienia tabelaryczne danych zawartych w informacjach, o których mowa w pierwszym tiret, sporządzane w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych i przesyłane do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych wraz z kopiami wydanych beneficjentom zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.

5)
regulacji, zawartej w § 10, nadaje się następujące brzmienie:

"§ 10

1. Dokumentacja, o której mowa w § 9, jest przesyłana przez dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych (centrum).

2. Do zadań centrum należy prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej na podstawie niniejszej decyzji3, w tym w szczególności:

1) sprawdzanie dokumentacji finansowej i sprawozdawczej, o których mowa w § 9, pod względem zgodności danych;

2) przedkładanie dokumentacji finansowej do Wydziału Księgowości w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w celu realizacji zobowiązań funduszu leśnego;

3) przedkładanie w imieniu dyrektora generalnego Lasów Państwowych sprawozdań z udzielonej pomocy de minimis do właściwych organów państwowych:

6)
dotychczasowemu § 11 nadaje się numer 12, a regulacji § 11 nadaje się następujące brzmienie: "§ 11. Zgodnie z wykazem, o którym mowa w zarządzeniu nr 41 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 4 lipca 2007 r. (znak OR-013-3/07) w sprawie ustalenia standardowej klasyfikacji haseł służących grupowaniu aktów reglamentacji wewnętrznej dyrektora generalnego Lasów Państwowych, niniejsza decyzja należy do grupy aktów reglamentacji wewnętrznej ujętych pod pozycją 9 k, drugie tiret tego wykazu".
§  2.
Tekst ujednolicony decyzji, uwzględniający zmiany oraz uzupełnienia, o których mowa w § 1, zawarto w aneksie do niniejszej decyzji.
§  3.
W decyzji nr 73 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 31 października 2006 r. w sprawie utworzenia Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych [...] (znak: OR-15-5/06) wprowadzam następujące zmiany i uzupełnienia:
1)
w § 3, ust. 1 opisowi działalności, prowadzonej przez Sekcję Budżetów Zewnętrznych, nadaje się następujące brzmienie:

"Identyfikowanie możliwości korzystania przez Lasy Państwowe z różnych środków zewnętrznego zasilania budżetu LP (innych niż środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej). Promowanie możliwości, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Katalogowanie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych na inne ww. środki zewnętrzne krajowe i zagraniczne. Pomoc na rzecz różnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych w przygotowywaniu programów i wniosków o przyznanie środków na realizację zadań oraz prowadzeniu rozliczeń. Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków funduszu leśnego do udzielania pomocy publicznej".

2)
w § 3, ust. 2, pkt 1 treści lit. d nadaje się następujące brzmienie:

"d) na rzecz zadań przypadających dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych w zakresie zarządzania funduszem leśnym - w części przeznaczonej na udzielanie pomocy publicznej oraz w części dotyczącej wydatkowania, przypadających Lasom Państwowym, środków pieniężnych, pochodzących z:

- aukcji na uprawnienia do emisji8,

- zbywania jednostek pochłaniania9

(zadanie Sekcji Akumulacji Węgla oraz Sekcji Budżetów Zewnętrznych)".

2.
Zmiany i uzupełnienia, o których mowa w ust. 1, zostaną uwzględnione przy ogłaszaniu tekstu ujednoliconego decyzji, o której mowa w ust. 1, w następstwie jej nowelizacji, związanej z przystosowywaniem centrum do wypełniania funkcji jednostki wdrażającej II stopnia.
§  4.
Zgodnie z wykazem, o którym mowa w zarządzeniu nr 41 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 4 lipca 2007 r. (znak: OR-013-3/07) w sprawie ustalenia standardowej klasyfikacji haseł służących grupowaniu aktów reglamentacji wewnętrznej dyrektora generalnego Lasów Państwowych, niniejsza decyzja należy do grupy aktów reglamentacji wewnętrznej ujętych pod pozycją 9 k), drugie tiret tego wykazu.
§  5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 W art. 56, ust. 3 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach (tj. Dz. U. z 2005 r.: nr 45, poz. 435; nr 157, poz. 1315; nr 167, poz. 1399; nr 175, poz. 1460 i 1462 oraz z 2006 r.: nr 227, poz. 1658; nr 245, poz. 1775, a także z 2007 r.: nr 59, poz. 405; nr 64, poz. 427) określono, że środki funduszu leśnego, o którym mowa w art. 57, ust. 1 i 2, przeznacza się na zalesianie gruntów niestanowiących własności Skarbu Państwa, realizację zadrzewień na tych gruntach i inne prace związane z usuwaniem skutków klęsk i prowadzeniem gospodarki w lasach niepaństwowych oraz na cele określone w ust. 2, pkt 2 i 6 w lasach znajdujących się w zarządzie parków narodowych, a także na cele określone w art. 13a, ust. 1.

2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. W § 6 Statutu Lasów Państwowych ustanowiono, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także w wykonaniu innych przepisów prawnych dyrektor generalny Lasów Państwowych wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych. Przepis § 6 Statutu Lasów Państwowych stanowi jedyną podstawę (delegację) do wydawania przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych zarządzeń oraz podejmowania decyzji zarządczych.

3 W art. 56, ust. 2 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach (tj. Dz. U. z 2005 r.: nr 45, poz. 435; nr 157, poz. 1315; nr 167, poz. 1399; nr 175, poz. 1460 i 1462 oraz z 2006 r.: nr 227, poz. 1658; nr 245, poz. 1775; a także z 2007 r.: nr 59, poz. 405; nr 64, poz. 427) określono, że środkami funduszu leśnego dysponuje dyrektor generalny Lasów Państwowych.

ANEKS 

do decyzji nr 95 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 4 października 2007 r.

(tekst ujednolicony decyzji nr 43 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 10 maja 2007 r.)

DECYZJA NR 43

dyrektora generalnego Lasów Państwowych

z 10 maja 2007 r.

W SPRAWIE SPOSOBU WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FUNDUSZU LEŚNEGO NA PRACE ZWIĄZANE Z NAPRAWĄ USZKODZEŃ POWSTAŁYCH W WYNIKU KLĘSKI SUSZY W UPRAWACH LEŚNYCH ZAŁOŻONYCH W OKRSIE WIOSNY 2006 R. W RAMACH DZIAŁANIA 5. PLANU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH (PROW) - STOSOWNIE DO ART. 58, UST. 3 USTAWY Z 28 WRZEŚNIA 1991 ROKU O LASACH

ZG/PP-PROW/1 -6/2007

Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe - w wykonaniu obowiązku dyrektora generalnego Lasów Państwowych, o którym mowa w art. 56, ust. 2 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach postanawiam, co następuje.

§ 1.
1.
Część środków funduszu leśnego przeznacza się na prace związane z naprawą uszkodzeń powstałych w wyniku klęski suszy w uprawach leśnych założonych w okresie wiosny 2006 roku w ramach działania 5. Planu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW), poprzez udostępnienie sadzonek drzew i krzewów leśnych beneficjentom wskazanym przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi1 - z uwzględnieniem wymaganego planu zalesień, w tym planu zalesienia sporządzonego w trybie, o którym mowa w art. 35, ust. 5 ustawy z 28 września 1991 roku o lasach.
2.
Pomoc w postaci udostępnienia sadzonek, o której mowa w ust. 1, powinna być udzielana - z uwzględnieniem § 2 - wyłącznie beneficjentom, o których mowa w ust. 4, legitymującym się wymaganym planem zalesień, u których zredukowana powierzchnia uszkodzonej uprawy przekroczyła 20% całkowitej powierzchni uprawy, wynikającej z planu zalesienia.
3.
Sadzonki, o których mowa w ust. 1, mogą być wykorzystane wyłącznie na potrzeby odtwarzania uszkodzonych upraw leśnych PROW.
4.
Listę beneficjentów pomocy oraz jej zakres, mierzony zredukowaną powierzchnią uprawy uszkodzoną przez suszę, określa załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
5.
Udostępnienia sadzonek, zwane dalej zadaniem udostępnienia, dokonywać będą nadleśniczowie kierujący nadleśnictwami, których zasięg terytorialny obejmuje całą lub przeważającą część powierzchni uszkodzonej uprawy (właściwy nadleśniczy).
6.
Zadanie udostępnienia stanowi usługę nadleśnictwa wykonywaną na rzecz dyrektora generalnego Lasów Państwowych w wypełnianiu przez niego obowiązku dysponowania środkami funduszu leśnego na prace związane z usuwaniem skutków klęsk w lasach niepaństwowych.
7.
Wartość wydawanego materiału sadzeniowego oraz inne koszty ponoszone przez nadleśnictwo w związku z zadaniem udostępniania, będą pokrywane nadleśnictwu przez fundusz leśny - ze środków, o których mowa w art. 57, ust. 2.
§  2.
1.
Pomoc określona w niniejszej decyzji jest pomocą Skarbu Państwa, reprezentowanego przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, udzielaną z uwzględnieniem przepisów Unii Europejskiej dotyczących pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (pomoc).
2.
Pomoc udzielana jest na pisemny wniosek beneficjenta (wniosek). Rzetelność, w tym kompletność wniosku, ocenia właściwy nadleśniczy.
3.
Beneficjent, któremu ma być udzielona pomoc, jest zobowiązany do złożenia na ręce właściwego nadleśniczego oświadczenia o wielkości otrzymanej od 1 stycznia 2005 r. pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (oświadczenie). Niezłożenie oświadczenia wyklucza udzielenie pomocy.
4.
Pomoc może być udzielona do wysokości limitu pomocy de minimis - z uwzględnieniem dotychczas osiągniętej pomocy de minimis.
§  3.
1.
Wykonanie zadania udostępnienia jest potwierdzane protokołem zdawczo-odbiorczym, podpisanym przez beneficjenta i właściwego nadleśniczego (protokół). W protokole wyszczególnia się liczbę oraz strukturę gatunkową udostępnionych sadzonek, wartość ogółem oraz wartość sadzonek w ramach pomocy de minimis. Protokół sporządza się w trzech egzemplarzach: jeden dla beneficjenta pomocy, drugi do przechowania w dokumentacji nadleśnictwa, trzeci - na potrzeby rozliczeń nadleśnictwa z funduszem leśnym.
2.
Po wykonaniu zadania udostępnienia właściwi nadleśniczowie, za pośrednictwem regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, obciążają fundusz leśny fakturami zawierającymi załączniki w postaci trzecich egzemplarzy protokołu.
§  4.
W wypadku braku sadzonek do udostępnienia w dniu złożenia wniosku, właściwy nadleśniczy wystawia beneficjentowi zaświadczenie o gotowości do udostępnienia sadzonek w terminie późniejszym jako dowód do wykorzystywania przez beneficjenta na potrzeby służb kontrolnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przykładowy wzór zaświadczenia podano w załączniku nr 2.
§  5.
W wypadku, w którym beneficjent naprawił szkody we własnym zakresie oraz posiada fakturę zakupu sadzonek (faktura), których użył do naprawy szkód będących przedmiotem niniejszej decyzji, może się ubiegać o sfinansowanie prac związanych z usuwaniem skutków klęski suszy - z zachowaniem następującej procedury:
1)
ubiegający się o pomoc składa na ręce właściwego nadleśniczego wniosek wraz z oryginałem faktury;
2)
właściwy nadleśniczy, po ocenie rzetelności oraz kompletności wniosku, zachowuje oryginał faktury do momentu, o którym mowa w pkt. 7;
3)
właściwy nadleśniczy uznaje fakturę do wysokości kwoty w niej zawartej, jednak nie większej niż kwota ustalana według zasad, o których mowa w § 2, ust. 4;
4)
nadleśniczowie sporządzają noty obciążające fundusz leśny, dołączając do nich z poświadczoną zgodnością z oryginałem kopie faktur, opisanych pod względem merytorycznym;
5)
po wystawieniu oraz przesłaniu - za pośrednictwem regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - not, o których mowa w pkt. 3, w nadleśnictwie następuje zapis księgowy (Wn 249 - RDLP ®Ma 249 - poszczególni beneficjenci);
6)
po wpływie do nadleśnictwa - za pośrednictwem regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - środków funduszu leśnego, nadleśnictwo ewidencjonuje tę operację zapisem (Wn 131 ® Ma 249 - RDLP), po czym środki te przekazuje beneficjentom przy zapisie księgowym (Wn 249 - beneficjenci ® Ma 131);
7)
po przekazaniu środków beneficjentowi, nadleśniczy wydaje mu oryginał faktury - po uprzednim opatrzeniu jej adnotacją: "sfinansowano z dotacji funduszu leśnego na kwotę .........".
§  6.
1.
Nadleśniczy wycenia sadzonki potrzebne do naprawy uszkodzeń na podstawie materiałów opracowanych w ramach realizacji umowy Nr DGzp-2915A-4/07 z 5 marca bieżącego roku (część B druku zapotrzebowania na materiał sadzeniowy).
2.
Ustala się, że wartość udostępnianych sadzonek na 1 hektar powierzchni zredukowanej uszkodzeń w przedziale powyżej 20% nie może przekroczyć 2.400 zł.
§  7.
W wypadku, gdy całkowita wartość sadzonek potrzebnych beneficjentowi do naprawy szkód przekracza limit pomocy de minimis, z uwzględnieniem § 2, ust. 4, a beneficjent wyraża gotowość nabycia u właściwego nadleśniczego całości potrzebnego mu materiału sadzonkowego - nadleśniczy tę część materiału sadzonkowego, która nie może być przekazana beneficjentowi na warunkach pomocy de minimis, sprzedaje mu na warunkach rynkowych.
§  8.
Po udzieleniu pomocy, o której mowa w § 5, lub wykonaniu zadania udostępnienia sadzonek, właściwy nadleśniczy wydaje beneficjentowi zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie. Przykładowo wypełnione zaświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie stanowi załącznik nr 3 do decyzji.
§  9.
Dokumentacja związana z udzielaniem pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie obejmuje:
1)
dokumentację finansową, na którą składają się:
a)
faktury z trzecimi egzemplarzami protokołu, o których mowa w § 3, ust. 1;
b)
noty wraz z kopiami faktur, o których mowa w § 5, pkt 4;
c)
noty zbiorcze sporządzane w celu obciążenia funduszu leśnego w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych na podstawie dowodów, o których mowa w drugim i trzecim tiret;
2)
dokumentację sprawozdawczą, na którą składają się:
a)
informacje o pomocy de minimis sporządzane w formie pliku numerycznego "xls." w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych na podstawie kopii zaświadczeń, o których mowa w § 8, przesyłane do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po wydaniu beneficjentowi zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, obejmujące:

– dzień udzielenia pomocy beneficjentowi,

– firmę lub imię i nazwisko beneficjenta pomocy,

– NIP beneficjenta,

– adres zamieszkania beneficjenta,

– wartość otrzymanej pomocy brutto (w złotych oraz euro);

b)
comiesięczne pisemne zestawienia tabelaryczne danych zawartych w informacjach, o których mowa w pierwszym tiret, sporządzane w regionalnych dyrekcjach Lasów Państwowych i przesyłane do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych wraz z kopiami wydanych beneficjentom zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
§  10.
1.
Dokumentacja, o której mowa w § 9, jest przesyłana przez dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych do Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych (centrum).
2.
Do zadań centrum należy prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej na podstawie niniejszej decyzji2, w tym w szczególności:
1)
sprawdzanie dokumentacji finansowej i sprawozdawczej, o których mowa w § 9, pod względem zgodności danych;
2)
przedkładanie dokumentacji finansowej do Wydziału Księgowości w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w celu realizacji zobowiązań funduszu leśnego;
3)
przedkładanie w imieniu dyrektora generalnego Lasów Państwowych sprawozdań z udzielonej pomocy de minimis do właściwych organów państwowych.
§  11.
Zgodnie z wykazem, o którym mowa w zarządzeniu nr 41 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 4 lipca 2007 r. (znak: OR-013-3/07) w sprawie ustalenia standardowej klasyfikacji haseł służących grupowaniu aktów reglamentacji wewnętrznej dyrektora generalnego Lasów Państwowych - niniejsza decyzja należy do grupy aktów reglamentacji wewnętrznej ujętych pod pozycją 9 k, drugie tiret tego wykazu".
§  12.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

______

1 Zgodnie z § 1, ust. 2 umowy nr DGzp-2915A-4/07z 5 marca 2007 r. wyłonienie tej grupy należy do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

2 Zakres spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej na podstawie niniejszej decyzji określa ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2004 r., nr 123, poz. 1291, z późn. zm.).