Zm.: zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Granicznej Placówki Kontrolnej Straży Granicznej Warszawa-Okęcie im. gen. bryg. Waleriana Czumy.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2004.10.59

Akt jednorazowy
Wersja od: 15 września 2004 r.

ZARZĄDZENIE NR 49
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 15 września 2004 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Granicznej Placówki Kontrolnej Straży Granicznej Warszawa-Okęcie im. gen. bryg. Waleriana Czumy

Na podstawie art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1399, z 2003 r. Nr 90, poz. 844, Nr 113, poz. 1070, Nr 128, poz. 1175, Nr 137, poz. 1302, Nr 166, poz. 1609 i Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257, Nr 171, poz. 1800 i Nr 172, poz. 1805) zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu Nr 52 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 21 października 2002 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Granicznej Placówki Kontrolnej Straży Granicznej Warszawa Okęcie im. gen. bryg. Waleriana Czumy (Dz. Urz. KGSG Nr 5 poz. 58) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 3 otrzymuje brzmienie:

"§ 3. Obsługę finansową oraz zaopatrzenie w rzeczowe aktywa majątku Granicznej Placówki Kontrolnej Straży Granicznej Warszawa-Okęcie im. gen. bryg. Waleriana Czumy zapewnia Komendant Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie, a obsługę kadrową Komenda Główna Straży Granicznej.";

2)
w załączniku do zarządzenia:
a)
w § 1 wyrazy "oraz w dodatkowych lotniczych przejściach granicznych Warszawa-Babice i Łódź-Lublinek" zastępuje się wyrazami "oraz w dodatkowym lotniczym przejściu granicznym Warszawa-Babice",
b)
w § 2:

– w pkt 1 wyrazy "oraz w dodatkowych lotniczych przejściach granicznych Warszawa-Babice i Łódź-Lublinek" zastępuje się wyrazami "oraz w dodatkowym lotniczym przejściu granicznym Warszawa-Babice",

– pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) w uzasadnionych przypadkach - w celu zapewnienia bezpieczeństwa w międzynarodowej komunikacji lotniczej - wykonywanie drogą lotniczą konwojów osób, którym na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o cudzoziemcach (Dz. U. Nr 128, poz. 1175 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 179, poz. 1842) odmówiono wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,",

– uchyla się pkt 16,

– po pkt 21 dodaje się punkty 22 i 23 w brzmieniu:

"22) doprowadzanie osób zatrzymanych do jednostek organizacyjnych Straży Granicznej,

23) wykonywanie konwojów środków finansowych przeznaczonych na wypłaty i inne świadczenia dla pracowników i funkcjonariuszy Granicznej Placówki Kontrolnej.";

c)
w § 4:

– uchyla się pkt 6,

– pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) Grupa Koordynacji Działań,",

– uchyla się pkt 8,

– pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) Grupa Zabezpieczenia Logistycznego",

d)
w § 5 uchyla się pkt 6,
e)
w § 6:

– w pkt 7 uchyla się lit. a i b,

– po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:

"7a) potwierdzania pod względem merytorycznym:

a) rozliczeń krajowych podróży służbowych funkcjonariuszy i pracowników Granicznej Placówki Kontrolnej,

b) wydatków reprezentacyjnych Komendanta Granicznej Placówki Kontrolnej oraz zastępców Komendanta Granicznej Placówki Kontrolnej,",

f)
§ 7 otrzymuje brzmienie:

"§ 7. Do szczegółowego zakresu zadań grupy kontroli ruchu granicznego należy:

1) prowadzenie kontroli granicznej osób przekraczających granicę w Porcie Lotniczym w celu niedopuszczenia do przekroczenia granicy państwowej wbrew obowiązującym przepisom,

2) organizowanie i dokonywanie kontroli granicznej w sposób zapewniający płynny ruch lotniczy,

3) podejmowanie decyzji o odmowie prawa wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz wydawanie wiz według zasad określonych w ustawie o cudzoziemcach,

4) zapobieganie wjazdom do Polski cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest niepożądany,

5) nadzór nad osobami, którym nie zezwolono na przekroczenie granicy państwowej,

6) przeciwdziałanie napływowi do kraju cudzoziemców, których celem podróży jest nielegalna migracja, ujawnianie zorganizowanych przerzutów osób oraz przemytu towarów,

7) wykonywanie czynności zleconych przez właściwe organy państwowe,

8) prowadzenie zbioru czynności zleconych wobec niektórych osób przekraczających granicę państwową, w tym dokumentacji umożliwiającej prowadzenie kontroli w przypadku awarii systemu elektronicznego,

9) ewidencja i statystyka osób przekraczających granicę państwową,

10) zatrzymywanie osób podejrzanych o popełnienie przestępstw lub osób, których tożsamości nie można ustalić oraz zabezpieczanie śladów i dowodów przestępstwa,

11) ujawnianie sprawców wykroczeń i sporządzanie w tym zakresie dokumentacji,

12) legitymowanie lub ustalanie w inny sposób tożsamości osoby, co do której zachodzi uzasadnione podejrzenie, że popełniła przestępstwo lub wykroczenie,

13) prowadzenie rozpoznania ruchu granicznego w celu rozpoznania, zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń,

14) prowadzenie wstępnych czynności wyjaśniających z osobami wydalonymi, zatrzymanymi lub ubiegającymi się o nadanie statusu uchodźcy,

15) zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego w terytorialnym zasięgu przejścia granicznego, udział w ochronie strefy I Portu Lotniczego,

16) udział w przeciwdziałaniu aktom terroru i sabotażu w międzynarodowej komunikacji lotniczej,

17) wykonywanie, na wniosek przewoźnika, konwojów osób, którym odmówiono prawa wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

18) gromadzenie, analiza i wykorzystanie informacji uzyskanych w czasie kontroli paszportowej w celu doskonalenia metod kontroli,

19) terminowe wprowadzanie danych do systemu komputerowej odprawy,

20) utrzymywanie stałego kontaktu z administratorem systemów w zakresie eksploatacji systemu ZSE, POBYT, PESEL i innych,

21) prowadzenie i aktualizacja dokumentacji związanej z wykazem utraconych dokumentów paszportowych i stempli kontroli granicznej, poszukiwaniami osób oraz przedmiotów zabytkowych i broni,

22) prowadzenie dokumentacji dotyczącej nieprawidłowości w realizowaniu czynności zleconych, wyjaśnianie ich przyczyn, przedkładanie odpowiednich wniosków i propozycji w tym zakresie,

23) przygotowywanie do wysłania do Wydziałów Spraw Obywatelskich Urzędów Wojewódzkich i innych organów, dokumentów paszportowych zatrzymanych w wyniku realizacji czynności zleconych oraz paszportów które zostały przekazane do Granicznej Placówki Kontrolnej,

24) sporządzanie meldunków, sprawozdań i wykazów zgodnie z przepisami w tym zakresie,

25) prowadzenie całodobowej łączności jawnej i niejawnej,

26) wykonywanie innych czynności zleconych przez Komendanta Granicznej Placówki Kontrolnej.";

g)
w § 9 uchyla się pkt 14,
h)
w § 10 pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) nadzorowanie wykorzystania funduszu nagrodowo-zapomogowego oraz limitu finansowego na dodatki służbowe funkcjonariuszy Granicznej Placówki Kontrolnej w porozumieniu z Wydziałem Finansów Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie,",

i)
uchyla się § 11,
j)
w § 12:

– zdanie wstępne otrzymuje brzmienie: "Do szczegółowego zakresu zadań grupy koordynacji działań należy:",

– pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. planowanie i zapewnianie warunków do sprawnego podwyższania i obniżania stanów gotowości obronnej oraz utrzymywanie dokumentacji podwyższania i obniżania stanów gotowości obronnej w ciągłej aktualności,";

k)
uchyla się § 13,
l)
§ 14 otrzymuje brzmienie:

"§ 14. Do szczegółowego zakresu zadań grupy zabezpieczenia logistycznego należy:

1) prowadzenie w zleconym zakresie gospodarki technicznej, kwatermistrzowskiej i finansowej,

2) utrzymanie w sprawności sprzętu technicznego, łączności i kwatermistrzowskiego będącego na wyposażeniu Granicznej Placówki Kontrolnej,

3) nadzorowanie eksploatacji pojazdów samochodowych znajdujących się w kolumnie Granicznej Placówki Kontrolnej,

4) nadzorowanie przeglądów okresowych, napraw oraz konserwacji pojazdów służbowych,

5) zaopatrywanie Granicznej Placówki Kontrolnej w niezbędne druki, materiały piśmienne, książki do dokumentacji toku służby,

6) prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu materiałów biurowych,

7) organizowanie i nadzór nad naprawami, remontami i konserwacjami pomieszczeń służbowych Granicznej Placówki Kontrolnej w porozumieniu z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze" oraz Wydziałem Administracyjno-Gospodarczym Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie,

8) ewidencja i nadzór nad prawidłowością użytkowania, przechowywania i konserwacją sprzętu uzbrojenia i techniki specjalnej przydzielonego funkcjonariuszom Granicznej Placówki Kontrolnej,

9) dokonywanie wypłat i innych rozliczeń finansowych funkcjonariuszom i pracownikom Granicznej Placówki Kontrolnej,

10) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,

11) prowadzenie w zleconym zakresie ewidencji i rozliczenia wykorzystanych przez Graniczną Placówkę Kontrolną mandatów karnych,

12) opracowywanie miesięcznych planów pracy grupy,

13) sporządzanie zestawień dotyczących:

a) czasu pracy pracowników,

b) równoważników pieniężnych za wyżywienie dla funkcjonariuszy pełniących służbę graniczną,

c) obsługi codziennej pojazdów,

14) utrzymywanie bieżącego kontaktu ze służbami technicznymi Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie i Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze",

15) prowadzenie ewidencji sprzętu w pomieszczeniach służbowych,

16) niszczenie dokumentacji służbowej na podstawie sporządzonego i zatwierdzonego protokołu zniszczenia akt i zdawanie makulatury,

17) usuwanie drobnych usterek sprzętu technicznego, łączności i kwatermistrzowskim,

18) pobieranie zaliczek pieniężnych z kasy Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie i ich wydatkowanie na bieżące potrzeby Granicznej Placówki Kontrolnej,

19) zapewnienie pewnej i niezawodnej łączności radiowej w zasięgu terytorialnym przejścia granicznego,

20) zapewnienie łączności telefonicznej w ramach Granicznej Placówki Kontrolnej,

21) zapewnienie prawidłowej pracy systemu informatycznego, w tym także przy współudziale Centralnego Ośrodka Przetwarzania Informacji,

22) instalacja urządzeń łączności i informatyki zgodnie z potrzebami użytkowników,

23) lokalizacja i usuwanie drobnych awarii w systemie łączności i informatyki,

24) konserwacja sprzętu łączności i informatyki,

25) pilne przekazywanie do naprawy sprzętu, w którym uszkodzenia nie można usunąć w Granicznej Placówce Kontrolnej,

26) przygotowywanie materiałów dotyczących użytkowania sprzętu łączności, informatyki i elektroniki,

27) współdziałanie z działem elektroniki Portu Lotniczego odnośnie systemów, których Graniczna Placówka Kontrolna jest współużytkownikiem,

28) szkolenie użytkowników sprzętu łączności i informatyki w zakresie niezbędnym do prawidłowego używania,

29) współdziałanie z odpowiednimi komórkami Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej w Warszawie w zakresie planowania nowych instalacji, zakupu sprzętu i prowadzenia gospodarki materiałowej,

30) prowadzenie ewidencji materiałowej sprzętu łączności i informatyki zgodnie z obowiązującymi przepisami,

31) prowadzenie kancelarii jawnej oraz realizacja jej zadań,

32) wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.";

m)
§ 15 otrzymuje brzmienie:

"§ 15. Do szczegółowego zakresu zadań zespołu ochrony informacji niejawnych należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Granicznej Placówce Kontrolnej,

2) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Granicznej Placówce Kontrolnej,

3) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu dokumentów w komórkach organizacyjnych Granicznej Placówki Kontrolnej,

4) nadzór nad realizacją zadań wynikających z przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 39, poz. 462, z 2001 r. Nr 22, poz. 247, Nr 27, poz. 298, Nr 56, poz. 580, Nr 110, poz. 1189, Nr 123, poz. 1353 i Nr 1800, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 89, poz. 804 i Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 17, poz. 155 oraz z 2004 r. Nr 29, poz. 257), w komórkach organizacyjnych Granicznej Placówki Kontrolnej,

5) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających w stosunku do funkcjonariuszy i pracowników Granicznej Placówki Kontrolnej,

6) występowanie do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Wojskowych Służb Informacyjnych, Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji i Biura Spraw Wewnętrznych Straży Granicznej o udostępnienie informacji niezbędnych do stwierdzenia czy osoba sprawdzana daje rękojmię zachowania tajemnicy,

7) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających po upływie terminu ważności poświadczeń bezpieczeństwa oraz w przypadkach zaistnienia nowych okoliczności uzasadniających weryfikację wydanego poświadczenia bezpieczeństwa,

8) przesyłanie ankiet bezpieczeństwa osobowego i występowanie do Biura Ochrony Informacji Niejawnych Komendy Głównej Straży Granicznej z wnioskiem o przeprowadzenie poszerzonego i specjalnego postępowania sprawdzającego w stosunku do funkcjonariuszy i pracowników Granicznej Placówki Kontrolnej,

9) prowadzenie ewidencji osób, które uzyskały poświadczenie bezpieczeństwa,

10) przechowywanie akt zakończonych zwykłych postępowań sprawdzających,

11) prowadzenie w Granicznej Placówce Kontrolnej wykazów stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do służby lub pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,

12) prowadzenie postępowań wyjaśniających w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,

13) prowadzenie i realizacja zadań kancelarii tajnej Granicznej Placówki Kontrolnej,

14) opracowywanie, aktualizacja planu ochrony Granicznej Placówki Kontrolnej i nadzorowanie jego realizacji,

15) wydzielenie stref bezpieczeństwa i strefy administracyjnej w Granicznej Placówce Kontrolnej oraz ich kontrolowanie,

16) sprawowanie bieżącej kontroli zgodności funkcjonowania systemu i sieci teleinformatycznych ze szczególnymi wymogami bezpieczeństwa w zakresie ochrony fizycznej, elektromagnetycznej, kryptograficznej, a także bezpieczeństwa transmisji w sieciach i systemach teleinformatycznych w Granicznej Placówce Kontrolnej,

17) szkolenie nowoprzyjętych funkcjonariuszy i pracowników Granicznej Placówki Kontrolnej w zakresie ochrony informacji niejawnych, obiegu i archiwizowania materiałów niejawnych, klasyfikowania informacji niejawnych oraz stosowania właściwych klauzul tajności, a także procedur ich zmiany i znoszenia,

18) organizowanie szkoleń okresowych z zakresu ochrony informacji niejawnych w Granicznej Placówce Kontrolnej,

19) organizowanie wewnętrznej kontroli rocznej stanu ochrony informacji niejawnych,

20) prowadzenie bieżących i okresowych kontroli sposobu wytwarzania dokumentów niejawnych przez wykonawców merytorycznych i technicznych oraz postępowania z dokumentami udostępnionymi wykonawcom przez kancelarię dla załatwienia sprawy,

21) opiniowanie projektów aktów normatywnych i innych aktów prawnych dotyczących ochrony informacji niejawnych,

22) dokonywanie analiz i ocen stanu ochrony informacji niejawnych w Granicznej Placówce Kontrolnej,

23) nadzorowanie wydawania przepustek dla osób (gości) wchodzących w strefę chronioną Granicznej Placówki Kontrolnej,

24) prowadzenie rejestru i nadzór nad zbiorami danych osobowych funkcjonujących w Granicznej Placówce Kontrolnej,

25) wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.