Zm.: zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

NFZ.2014.100

Akt jednorazowy
Wersja od: 31 grudnia 2014 r.

ZARZĄDZENIE Nr 100/2014/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 30 grudnia 2014 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 146 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 102 ust. 5 pkt 25 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia Nr 3/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 23 stycznia 2014 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionym zarządzeniem Nr 11/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 7 marca 2014 r., zarządzeniem Nr 24/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 5 maja 2014 r., zarządzeniem Nr 52/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 7 sierpnia 2014 r., zarządzeniem Nr 60/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 17 września 2014 r., zarządzeniem Nr 73/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 19 listopada 2014 r. oraz zarządzeniem Nr 87/2014/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 17 grudnia 2014 r., wprowadza się następujące zmiany:
1)
"Tabela nr 10 Rehabilitacja lecznicza" otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
2)
"Tabela nr 11 Leczenie stomatologiczne" otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;
3)
"Tabela nr 13 Profilaktyczne programy zdrowotne" otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§  2.
1.
Przepisy zarządzenia stosuje się do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej od dnia 1 stycznia 2015 r.
2.
Do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy zarządzenia w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TABELA NR 10

REHABILITACJA LECZNICZA

POZIOM SKALUJĄCYWAGA SKALUJĄCA (S)

(maksymalna liczba punktów oceny)

TYP ODPOWIEDZINR WIERSZAZAKRES*TREŚĆLICZBA PUNKTÓW JEDNOSTKOWYCH
1234567
Jakość-personel35jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń14.3fizjoterapeuta posiadający udokumentowane doświadczenie w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz wczesnej diagnostyki i terapii neurorozwojowej (nie mniej niż 3 lata)3
22, 4.2, 4.6magister fizjoterapii z min. 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta - nie mniej niż równoważnik ½ etatu przeliczeniowego2
35.2magister fizjoterapii z min. 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta - nie mniej niż równoważnik ½ etatu przeliczeniowego na każde kolejne 25 łóżek2
45.13magister fizjoterapii z min. 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta - nie mniej niż równoważnik ½ etatu przeliczeniowego na każde kolejne 20 łóżek2
52a, 4.2a,fizjoterapeuta posiadający udokumentowane odpowiednie 3-letnie doświadczenie w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz wczesnej diagnostyki i terapii neurorozwojowej - nie mniej niż równoważnik 1/2 etatu przeliczeniowego3
65.2a, 5.4afizjoterapeuta posiadający udokumentowane odpowiednie 3-letnie doświadczenie w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz wczesnej diagnostyki i terapii neurorozwojowej - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na każde kolejne 25 łóżek3
75.3, 5.3a, 5.4magister fizjoterapii z min. 5-letnim doświadczeniem jako fizjoterapeuta - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na każde kolejne 25 łóżek2
85.4fizjoterapeuta posiadający udokumentowane umiejętności w zakresie metod neurofizjologicznych - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego3
93magister fizjoterapii - nie mniej niż 50 % zatrudnionych fizjoterapeutów3
104.7lekarz specjalista chorób wewnętrznych lub lekarz specjalista kardiologii - zapewnienie konsultacji4
116lekarz specjalista neurologii dziecięcej - równoważnik 1 etatu przeliczeniowego6
125.13lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii3
131lekarz specjalista w dziedzinie rehabilitacji w chorobach narządu ruchu lub rehabilitacji ogólnej, lub rehabilitacji, lub rehabilitacji medycznej, lub medycyny fizykalnej i balneoklimatologii, lub fizjoterapii i balneoklimatologii, lub balneoklimatologii i medycyny fizykalnej, lub balneologii, lub balneologii i medycyny fizykalnej - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1/4 etatu przeliczeniowego6
144.2lekarz specjalista w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu, lub specjalista neurolog - zapewnienie konsultacji3
154.2alekarz specjalista w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu, lub specjalista neurolog lub lekarz pediatra - zapewnienie konsultacji3
164.3logopeda posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii - równoważnik co najmniej 1 etatu przeliczeniowego2
174.4logopeda posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie surdologopedii lub studia podyplomowe w zakresie surdologopedii2
186neurologopeda2
195.4, 5.4alogopeda posiadający specjalizację w dziedzinie neurologopedii lub ukończone studia podyplomowe w zakresie neurologopedii2
206pielęgniarki specjalistki lub z ukończonym kursem kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub opieki długoterminowej lub przewlekle chorych i niepełnosprawnych - równoważnik co najmniej 8 etatów przeliczeniowych na 15 łóżek3
216psycholog posiadający specjalizację w dziedzinie psychologii klinicznej2
225.2, 5.2apsycholog lub psycholog posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej2
234.2, 4.2apsycholog kliniczny lub magister psychologii - nie mniej niż równoważnik 1/4 etatu przeliczeniowego2
244.6; 5.4, 5.4apsycholog posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej2
254.3psycholog posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej - równoważnik co najmniej 1 etatu przeliczeniowego2
264.4psycholog posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej posiadający trzyletni staż pracy z dziećmi z uszkodzeniem narządu słuchu - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego2
274.5psycholog posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej z trzyletnim stażem pracy z dziećmi z dysfunkcją narządu wzroku - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego2
282, 4.2, 4.3, 4.6, 4.7specjalista w dziedzinie fizjoterapii - nie mniej niż równoważnik 1/2 etatu przeliczeniowego3
295.2; 5.3, 5.3a 5.4; 5.13specjalista w dziedzinie fizjoterapii - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego3
306specjalista w dziedzinie fizjoterapii - równoważnik co najmniej 1 etatu na 15 łóżek3
313technik masażysta - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego2
324.5terapeuta widzenia lub instruktor orientacji przestrzennej lub inny terapeuta z udokumentowanym odpowiednim doświadczeniem w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzonym rozwojem psychomotorycznym lub metod wspierania rodziny (nie krótszym niż 1 rok) - studia pedagogiczne lub podyplomowe pedagogiczne - nie mniej niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego2
335.2, 5.2aterapeuta zajęciowy2
344.2, 4.2aterapeuta zajęciowy - nie mniej niż równoważnik 1/4 etatu przeliczeniowego2
Jakość - sprzęt i aparatura medyczna/pomieszczenia15jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń356aparat EEG - w miejscu1
364.2, 4.2asala gimnastyczna, stanowiąca odrębne pomieszczenie - w lokalizacji5
374.7UGUL lub inny system spełniający jego rolę - w lokalizacji1
384.2, 4.2aurządzenie wytwarzające impulsowe pole elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości- w lokalizacji1
392, 2aurządzenie wytwarzające impulsowe pole elektromagnetyczne wysokiej częstotliwości- w miejscu1
404.2, 4.2a,4.3wanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych - w lokalizacji1
412, 2awanny do masażu wirowego kończyn górnych i kończyn dolnych - w miejscu1
424.3zestaw do biostymulacji laserowej - w lokalizacji1
434.2, 4.2azestaw do kriostymulacji parami azotu- w lokalizacji1
442, 2azestaw do kriostymulacji parami azotu- w miejscu1
453przenośny stół do masażu1
Jakość - zewnętrzna ocena - systemy zarządzania5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru46wszystkie zakresycertyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością2
475.2, 5.2a; 5.3; 5.4; 5.13; 6* certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub

* certyfikat OHSAS 18001 lub PN-N 18001 systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy lub

* certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji lub

* certyfikat ISO 22000 systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności

2
Jakość - wyniki kontroli-5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru48wszystkie zakresyudzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1
49nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3
50nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1
51obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3
52pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3
53niezasadne ordynowanie leków1
54nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń3
55nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1
56udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2
57nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2
58przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2
59udaremnienie lub utrudnianie kontroli3
60niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych2
61stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach2
Dostępność - harmonogram czasu pracy10jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń622, 2aczas pracy poradni - co najmniej 5 dni w tygodniu, nie krócej niż 10 godzin dziennie5
633czas pracy poradni - co najmniej 5 dni w tygodniu5
644.3, 4.4, 4.5, 4.6, 4.7czas pracy poradni - nie mniej niż 5 dni w tygodniu, nie krócej niż 8 godzin dziennie bez przerwy, w tym co najmniej 2 dni w przedziale czasowym od godziny 10:00 do 18:005
Kompleksowość10jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń655.2, 5.2a, 5.3, 5.3a; 5.4, 5.4a; 5.13gwarancja bezpośredniej kontynuacji usprawniania - sformalizowane zasady współpracy ze szpitalami/ oddziałami szpitalnymi w sprawie kierowania pacjentów do rehabilitacji, w szczególności w formie umowy, spisanych kryteriów i standardów postępowania5
665.4spełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNMS01, RNMS02, RNMZ01, RNMZ025
675.4spełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNMS03, RNMS04, RNMZ03, RNMZ045
685.4spełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNRS01, RNRS02, RNRZ01, RNRZ023
695.4spełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNRS03, RNRS04, RNRZ03, RNRZ043
705.4spełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNOS01, RNOZ012
715.4, 5.4aspełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNDS01, RNDZ015
725.4, 5.4aspełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNDS02, RNDZ023
735.4, 5.4aspełnienie warunków dodatkowo wymaganych dla realizacji świadczeń z grup: RNDS03, RNDZ033
Ciągłość5jedna odpowiedź do wyboruwszystkie zakresyw dniu złożenia oferty oferent realizuje na podstawie umowy zawartej z Funduszem proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie5
Cena20Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia. Cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy.
* W kolumnie "ZAKRES" określono zakresy świadczeń, których dotyczą oceniane kryteria wskazane w kolumnie "TREŚĆ". Poszczególne kody wskazane w kolumnie "ZAKRES" oznaczają odpowiednio:

1. Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna

2. Fizjoterapia ambulatoryjna

2a. Fizjoterapia ambulatoryjna dla dzieci

3. Fizjoterapia domowa

4.2 Rehabilitacja ogólnoustrojowa w ośrodku / oddziale dziennym

4.2a Rehabilitacja ogólnoustrojowa dla dzieci w ośrodku / oddziale dziennym

4.3 Rehabilitacja dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego w ośrodku / oddziale dziennym

4.4 Rehabilitacja osób z dysfunkcją narządu słuchu i mowy

4.5 Rehabilitacja osób z dysfunkcją narządu wzroku

4.6 Rehabilitacja kardiologiczna w ośrodku / oddziale dziennym

4.7 Rehabilitacja pulmonologiczna z wykorzystaniem metod subterraneoterapii w ośrodku / oddziale dziennym

5.2 Rehabilitacja ogólnoustrojowa w warunkach stacjonarnych

5.2a Rehabilitacja ogólnoustrojowa dla dzieci w warunkach stacjonarnych

5.3 Rehabilitacja pulmonologiczna w warunkach stacjonarnych

5.3a Rehabilitacja pulmonologiczna dla dzieci w warunkach stacjonarnych

5.4 Rehabilitacja neurologiczna w warunkach stacjonarnych

5.4a Rehabilitacja neurologiczna dla dzieci w warunkach stacjonarnych

5.13 Rehabilitacja kardiologiczna w warunkach stacjonarnych

6. Leczenie dzieci ze śpiączką

ZAŁĄCZNIK Nr  2

TABELA NR 11

LECZENIE STOMATOLOGICZNE

POZIOM SKALUJĄCYWAGA SKALUJĄCA (S)

(maksymalna liczba punktów oceny)

TYP ODPOWIEDZINR WIERSZAZAKRES*TREŚĆLICZBA PUNKTÓW JEDNOSTKOWYCH
1234567
jakość-personel40jedna odpowiedz do wyboru

kwalifikacje lekarzy określone w zał. 3 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju STM

jedna odpowiedź do wyboru

13a; 3b; 3iczas pracy lekarzy dentystów specjalistów co najmniej 50% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni5
2czas pracy lekarzy dentystów specjalistów co najmniej 75% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni7
3czas pracy lekarzy dentystów specjalistów równy 100% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni11
43a, 3bczas pracy lekarzy dentystów ze specjalizacją I stopnia w dziedzinie stomatologii ogólnej, chirurgii stomatologicznej lub stomatologii dziecięcej powyżej 75% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni5
jedna odpowiedź do wyboru53a; 3b; 3e-3h; 3jpozostały personel - pełny wymiar czasu pracy poradni3
sprzęt i aparatura medyczna1563a; 3b; 3iendometr – w miejscu1
73a-3iaparat RTG lub radiowizjograf - w lokalizacji1
83d, 3fpantomograf – w lokalizacji1
Jakość – zewnętrzna ocena5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru9wszystkie zakresycertyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością2
10certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego

lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji

1
Jakość - wyniki kontroli-5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru11wszystkie zakresyudzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1
12nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3
13nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1
14obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3
15pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3
16niezasadne ordynowanie leków1
17nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń3
18nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1
19udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2
20nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2
21przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2
22udaremnienie lub utrudnianie kontroli3
23niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych2
24stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach2
Dostępność – organizacja udzielania świadczeń15jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru

w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń

253a, 3b,

3d-3g, 3i

praca przynajmniej jednego lekarza w poradni w każdą sobotę, min. przez 6 godz. w ramach realizowanego wymiaru etatu przeliczeniowego5
263a, 3b,

3d-3g, 3i

praca przynajmniej jednego lekarza w poradni do godz. 18 – jeden dzień na każde 0,5 etatu przeliczeniowego (powyżej wymaganej liczby dni pracy w godzinach popołudniowych, stosownie do wymiaru realizowanego etatu przeliczeniowego)5
273jczas pracy poradni ortodontycznej: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 185
283jczas pracy poradni ortodontycznej: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 18, a w sobotę 5 godzin5
Dostępność -

dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo

5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru29wszystkie zakresypodjazdy oraz dojścia o nachyleniu zgodnym z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.2013.1409)2
30przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2
31co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2
Ciągłość5jedna odpowiedź do wyboru32wszystkie zakresyw dniu złożenia oferty oferent realizuje na podstawie umowy zawartej z Funduszem proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie5
Cena20Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia. Cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy.
* W kolumnie "ZAKRES" określono zakresy świadczeń, których dotyczą oceniane kryteria wskazane w kolumnie "TREŚĆ". Poszczególne kody wskazane w kolumnie "ZAKRES" oznaczają odpowiednio:

3a. Świadczenia ogólnostomatologiczne

3b. Świadczenia ogólnostomatologiczne dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18. r.ż.

3c. Świadczenia ogólnostomatologiczne udzielane w znieczuleniu ogólnym

3d. Świadczenia chirurgii stomatologicznej i periodontologii

3e. Świadczenia protetyki stomatologicznej

3f. Świadczenia ortodoncji dla dzieci i młodzieży do ukończenia 18. r. ż.

3g. Świadczenia protetyki stomatologicznej dla świadczeniobiorców po chirurgicznym leczeniu nowotworów w obrębie twarzoczaszki

3h. Świadczenia stomatologicznej pomocy doraźnej

3i. Świadczenia stomatologiczne dla świadczeniobiorców z grupy wysokiego ryzyka chorób zakaźnych, w tym chorych na aids

3j. Program (ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

TABELA NR 13

PROFILAKTYCZNE PROGRAMY ZDROWOTNE

POZIOM SKALUJĄCYWAGA SKALUJĄCA (S)

(maksymalna liczba punktów oceny)

TYP ODPOWIEDZINR WIERSZAZAKRES*TREŚĆLICZBA PUNKTÓW JEDNOSTKOWYCH
1234567
jakość-personel45jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń11W etapie diagnostycznym programu profilaktyki raka szyjki macicy – kwalifikacje -posiadanie przez każdego z diagnostów specjalizacji z cytomorfologii medycznej10
21W etapie diagnostycznym programu profilaktyki raka szyjki macicy – w przypadku diagnostów laboratoryjnych bez specjalizacji z cytomorfologii medycznej co najmniej 2 lata pracy w diagnostyce cytologii szyjki macicy i ocenienie co najmniej 10 000 preparatów pod kontrolą lekarza specjalisty w dziedzinie patomorfologii lub anatomii patologicznej2
31W etapie diagnostycznym programu profilaktyki raka szyjki macicy – doświadczenie personelu w ocenie preparatów cytologii ginekologicznej –ocenianie przez każdą z osób co najmniej 7000 badań cytologicznych-ginekologicznych rocznie10
42W etapie podstawowym programu profilaktyki raka piersi – kwalifikacje – posiadanie przez każdego z lekarzy udzielających świadczeń tytułu specjalisty lub specjalizacji II° w dziedzinie radiologii i diagnostyki obrazowej, lub radiologii, lub rentgenodiagnostyki lub radiodiagnostyki10
52W etapie podstawowym programu profilaktyki raka piersi – dokonywanie przez każdego z lekarzy oceny co najmniej 5000 mammografii skryningowych rocznie10
62Odbycie przez każdego z techników elektroradiologów szkolenia w zakresie kontroli jakości w mammografii prowadzonego przez WOK w oparciu o program zatwierdzony przez COK lub prowadzonego przez PLTR, lub przez inną jednostkę prowadzącą szkolenia akredytowane przez PLTR lub zgodnie z programem zatwierdzonym przez PLTR5
72W etapie pogłębionej diagnostyki programu profilaktyki raka piersi – kwalifikacje - każdy z lekarzy radiologów jest specjalistą lub posiada specjalizację II w dziedzinie radiologii i diagnostyki obrazowej lub radiologii lub rentgenodiagnostyki, lub radiodiagnostyki5
84dietetyk3
94specjalista psychoterapii uzależnień3
Jakość-aparatura i sprzęt10jedna odpowiedź do wyboru102W etapie pogłębionej diagnostyki programu profilaktyki raka piersi - możliwość odczytu zarówno mammografii wykonanych techniką analogową (posiadanie negatoskopu spełniającego wymogi określone w rozporządzeniu) jak i cyfrową (posiadanie stanowiska opisowego dla lekarza spełniającego wymogi określone w rozporządzeniu)10
Jakość - jakość badań10jedna odpowiedz do wyboru111wykonywanie przez pracownię powyżej 15 tys. badań cytologicznych – ginekologicznych rocznie5
jedna odpowiedz do wyboru121długość oczekiwania na wynik badań- do 7 dni5
Jakość – zewnętrzna ocena5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru13wszystkie zakresycertyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością2
14certyfikat ISO 14001 systemu zarządzania środowiskowego lub certyfikat ISO 27 001 systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji1
Jakość - wyniki kontroli-5jedna lub więcej odpowiedzi do wyboru15wszystkie zakresyudzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1
16nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3
17nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1
18obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3
19pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3
20niezasadne ordynowanie leków1
21nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń3
22nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1
23udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2
24nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2
25przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2
26udaremnienie lub utrudnianie kontroli3
27niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych2
28stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach2
Dostępność -

dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo

(nie dotyczy zakresu 10.7940.159.02PROGRAM PROFILAKTYKI RAKA PIERSI - ETAP PODSTAWOWY - w pracowni mobilnej)

5jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń29wszystkie zakresy poza program profilaktyki raka piersi - etap podstawowy - w pracowni mobilnejpodjazdy oraz dojścia o nachyleniu zgodnym z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.2013.1409)2
30przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2
31Co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2
Dostępność -

dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo

(dotyczy zakresu 10.7940.159.02PROGRAM PROFILAKTYKI RAKA PIERSI - ETAP PODSTAWOWY - w pracowni mobilnej)

5jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń32dotyczy zakresu program profilaktyki raka piersi - etap podstawowy - w pracowni mobilnej)wyposażenie mammobusu w podnośnik lub inne urządzenie techniczne umożliwiające transport osób na wózkach albo podjazdy oraz dojścia o nachyleniu zgodnym z przepisami wydanymi na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U.2013.1409)4
33wyposażenie mammobusu w pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych1
Kompleksowość - kompleksowa realizacja programu badań prenatalnych10jedna odpowiedz do wyboru343świadczeniodawca zapewnia wykonywanie wszystkich procedur określonych w programie, zarówno z zakresu położnictwa i ginekologii, jak i genetyki , tj.

-badanie ultrasonograficzne,

- poradę genetyczną,

- pobranie materiału do badań biochemicznych oraz dostęp do laboratorium spełniającego wymagania określone w załączniku nr 5, pkt 7 do obowiązującego zarządzenia Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju profilaktyczne programy zdrowotne oraz w przepisach odrębnych

- amniopunkcję lub biopsję trofoblastu lub kordocentezę oraz dostęp do badań genetycznych określonych w programie

10
Ciągłość5jedna odpowiedź do wyboru35wszystkie zakresyw dniu złożenia oferty oferent realizuje na podstawie umowy zawartej z Funduszem proces leczenia świadczeniobiorców w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie5
Cena20Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia. Cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy.
* W kolumnie "zakres" określono zakresy świadczeń, których dotyczą oceniane kryteria wskazane w kolumnie "treść". Poszczególne kody wskazane w kolumnie "zakres" oznaczają odpowiednio:

1. Program profilaktyki raka szyjki macicy;

2. Program profilaktyki raka piersi,

3. Program badań prenatalnych;

4. Program profilaktyki chorób odtytoniowych (w tym przewlekłej obturacyjnej choroby płuc).