Zm.: zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

NFZ.2011.47.82

Akt jednorazowy
Wersja od: 4 listopada 2011 r.

ZARZĄDZENIE Nr 82/2011/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 4 listopada 2011 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 25 i art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 54/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2011 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 70/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 października 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 77/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 26 października 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 80/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 3 listopada 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej po "Tab. 1.12. opieka paliatywna i hospicyjna" dodaje się następujące tabele:
1)
"Tab. 1.13.1. ambulatoryjna opieka specjalistyczna",
2)
"Tab. 1.13.2. ambulatoryjne świadczenia diagnostyczne kosztochłonne",
3)
"Tab. 1.13.3. kompleksowa ambulatoryjna opieka specjalistyczna",

w brzmieniu określonym w załączniku do zarządzenia.

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842 i Nr 127, poz. 857 i Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz. 1228, Nr 205, poz. 1363, Nr 225, poz. 1465, Nr 238 poz. 1578 i Nr 257, poz. 1723 i 1725 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 73, poz. 390, Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 113, poz. 657, Nr 122, poz. 696., Nr 138, poz. 808, Nr 149, poz. 887 i Nr 171, poz. 1016

ZAŁĄCZNIK 

Załącznik nr 1
Tab. 1.13.1 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel30lekarzeczas pracy lekarzy z kwalifikacjami określonymi w kol. 7 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistycznajedna odpowiedź do wyboru1czas pracy lekarzy specjalistów powyżej 50% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni10,0
2czas pracy lekarzy specjalistów powyżej 75% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni20,0
3czas pracy lekarzy specjalistów 100% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni30,0
pielęgniarki/

położne

czas pracy pielęgniarki/położnejjedna odpowiedź do wyboru4czas pracy położnej lub pielęgniarki z doświadczeniem zawodowym określonym w kol. 8 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna - co najmniej 50% czasu pracy poradni3,0
5czas pracy pielęgniarki z minimum 1 - rocznym stażem w poradni diabetologicznej - co najmniej 50% czasu pracy poradni3,0
udzielanie świadczeń przez personel o kwalifikacjach określonych w kol. 8 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistycznajedna odpowiedź do wyboru6położna2,0
7położna posiadająca dokument umiejętności opisany w kol. 8 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna - świadczenia w zakresie położnictwa i ginekologii3,0
jedna odpowiedź do wyboru8położna2,0
innyczas pracy personelujedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń9dietetyk co najmniej 50% czasu pracy poradni1,0
10dietetyk co najmniej 25% czasu pracy poradni1,0
11psycholog kliniczny co najmniej 25% czasu pracy poradni1,0
12fizjoterapeuta co najmniej 25% czasu pracy poradni1,0
udzielanie świadczeń przez personel o kwalifikacjach określonych w kol. 8 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistycznajedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń13ortoptysta oraz sprzęt wymieniony w lp. 50 kol.17 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna1,0
14psycholog kliniczny lub lekarz psychiatra lub specjalista psychiatra1,0
sprzęt i aparatura medyczna15dostępnośćw miejscujedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń15Holter EKG1,0
16anoskop1,0
17aparat do elektrokoagulacji1,0
18aparat do kriochirurgii1,0
19autokeratorefraktometr lub autorefraktometr1,0
20elektrokardiograf1,0
21gdx1,0
22gonioskop1,0
23Holter RR (ABPM)1,0
24hrt1,0
25inhalator ultradźwiękowy1,0
26kabina ciszy do badań słuchu1,0
27kardiotokograf1,0
28kolposkop z możliwością pobrania materiału do badań z oceną histopatologiczną1,0
29mikroskop fluorescencyjny1,0
30mikroskop optyczny z możliwością kontrastu fazowego i badania w ciemnym polu1,0
31oct1,0
32pachymetr1,0
33perymetr stałyczny1,0
34soczewka volka1,0
35stół drenażowy1,0
36tonometr aplanacyjny1,0
37urządzenie do badania otoemisji akustycznych1,0
38zestaw do badań behawioralnych słuchu niemowląt i małych dzieci emitujących tony modulowane, dźwięki otoczenia oraz instrumenty muzyczne1,0
39aparat do krioterapii1,0
40zestaw do laseroterapii1,0
41zestaw do magnetoterapii1,0
42zestaw do TENS1,0
w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń43aparat RTG1,0
44ultrasonograf1,0
45ultrasonograf typ 3 umożliwiający realizację badań usg w pełnym zakresie wraz z badaniami dopplerowskimi (poza badaniami echokardiograficznymi) oraz biopsje powierzchowne, głębokie, badania endokawitarne - zgodnie z zakresem realizowanych świadczeń1,0
46ultrasonograf z opcją Dopplera1,0
47audiometr1,0
48bieżnia do prób wysiłkowych1,0
49densytometr umożliwiający wykonywanie badań z kręgosłupa lub kości udowej1,0
50echokardiograf z opcją Dopplera1,0
51elektroencefalograf1,0
52elektroencefalograf video1,0
53elektromiograf1,0
54lampa terapeutyczna (kabina lub płyta) emitująca promieniowanie UVA, UVB lub UVA1 do foto - lub fotochemioterapii1,0
55laser okulistyczny1,0
56mammograf1,0
57oftalmoskop1,0
58rektoskop1,0
59uroflometr1,0
dostępjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń60mammograf1,0
61kapilaroskop1,0
wybrane parametry architektoniczne i sanitarne miejsc udzielania świadczeń5warunki lokalizacyjnedostępnośćjedna odpowiedź do wyboru62gabinet diagnostyczno-zabiegowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna - w miejscu4,0
63gabinet diagnostyczno-zabiegowy, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna - w lokalizacji3,0
jedna odpowiedź do wyboru64lokalizacja poradni przy oddziale odpowiedniej specjalności, wskazanej w kol. 9 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna2,5
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru65certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
66certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
inne certyfikatyjedna odpowiedź do wyboru67certyfikat dla poradni leczenia bólu wydany przez Polskie Towarzystwo Badania Bólu2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru68udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi69nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
70nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
71obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
72pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi73niezasadne ordynowanie leków1,0
74nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi75nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
76udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
77nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi78przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
79udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi80niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
81stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćmożliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)5dostępność do badań i zabiegóww miejscujedna odpowiedź do wyboru82możliwość doboru aparatów słuchowych różnymi metodami3,0
w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń83pobranie materiału do badań z oceną cytologiczną/ histopatologiczną3,0
84możliwość założenia gipsu3,0
85amniopunkcja diagnostyczna z badaniem płynu owodniowego3,0
86wykonywanie innych badań elektrofizjologicznych3,0
87wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodzie: 5.03.00.0000067 bronchofiberoskopia diagnostyczna (z oceną bakteriologiczną i/ lub mykologiczną i/ lub hist.-pat.)3,0
88możliwość realizacji dopasowania aparatu słuchowego dla dzieci do 4 r.ż. oraz wyposażenie w sprzęt i aparaturę medyczną zgodnie z lp. 54, kol. 19 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna3,0
dostęp lub w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń89pobranie materiału do badań z oceną cytologiczną/ histopatologiczną3,0
90wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodach: 5.03.00.0000001 angiografia fluoresceinowa lub 5.03.00.0000002 angiografia indocyjaninowa lub 5.03.00.0000041 badanie elektrofizjologiczne narządu wzroku3,0
91wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodzie: 5.03.00.0000068 echokardiografia przezprzełykowa lub echokardiografia obciążeniowa3,0
92wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodzie: 5.03.00.0000024 badanie echokardiograficzne płodu z kolorowym obrazowaniem przepływu w przypadku podejrzenia patologii układu krążenia oraz u kobiet z podwyższonym ryzykiem urodzenia dziecka z wadą wrodzoną serca10,0
93wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodzie: 5.06.00.0000043 pH-metria (całodobowe monitorowanie pH przełyku) lub manometria przełyku lub odbytnicy i odbytu3,0
94wykonywanie świadczeń wymienionych w załączniku nr 5b cz. 1 do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna o kodzie: 5.03.00.0000067 bronchofiberoskopia diagnostyczna (z oceną bakteriologiczną i/ lub mykologiczną i/ lub hist.-pat.)3,0
dostępnośćharmonogram pracy10liczba godzin pracy poradni w tygodniujedna odpowiedź do wyboru95powyżej 12 godzin do 24 godzin włącznie1,0
96powyżej 24 godzin do 36 godzin włącznie4,0
97powyżej 36 godzin do 48 godzin włącznie8,0
98powyżej 48 godzin10,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru99podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
100przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
101co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.13.2 ambulatoryjne świadczenia diagnostyczne kosztochłonne
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
12345678
jakośćpersonel2czas pracy pielęgniarkijedna odpowiedź do wyboru1obecność pielęgniarki na każdej zmianie - badania RM2,0
jakość badań20liczba badań wykonywanych w pracownijedna odpowiedź do wyboru2co najmniej 800 badań endoskopowych przewodu pokarmowego wykonywanych rocznie w pracowni5,0
3liczba badań tomografii komputerowej wykonywanych rocznie w pracowni - min. 5 0005,0
4liczba badań rezonansu magnetycznego wykonywanych rocznie w pracowni - min. 2 5005,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru5certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
6certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru7udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi8nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
9nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
10obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
11pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi12niezasadne ordynowanie leków1,0
13nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi14nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
15udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
16nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi17przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
18udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi19niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
20stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćzakres wykonywanych świadczeń15zakres wykonywanych świadczeńjedna odpowiedź do wyboru21wykonywanie wszystkich typów badań w określonym zakresie świadczeń, zdefiniowanych w zał. 1b do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistyczna - pełny pakiet10,0
dostępnośćharmonogram pracy10liczba godzin pracy pracowni w tygodniujedna odpowiedź do wyboru22powyżej 12 godzin do 24 godzin włącznie1,0
23powyżej 24 godzin do 36 godzin włącznie4,0
24powyżej 36 godzin do 48 godzin włącznie6,0
25powyżej 48 godzin8,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru26podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
27przy lokalizacji pracowni powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
28co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.13.3 kompleksowa ambulatoryjna opieka specjalistyczna
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel30lekarzeczas pracy lekarzy z kwalifikacjami określonymi w kol. 7 zał. 3a do zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ambulatoryjna opieka specjalistycznajedna odpowiedź do wyboru1czas pracy lekarzy specjalistów diabetologii powyżej 50% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni diabetologicznej realizującej KAOS-CUKRZYCA6,0
2czas pracy lekarzy specjalistów diabetologii 100% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni diabetologicznej realizującej KAOS-CUKRZYCA10,0
innyczas pracyjedna odpowiedź do wyboru3dietetyk powyżej 50% czasu pracy poradni1,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru4certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
5certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru6udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi7nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
8nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
9obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
10pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi11niezasadne ordynowanie leków1,0
12nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi13nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
14udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
15nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi16przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
17udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi18niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
19stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
20przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
dostępnośćdostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru21podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
22przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy