Zm.: zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

NFZ.2011.46.80

Akt jednorazowy
Wersja od: 3 listopada 2011 r.

ZARZĄDZENIE Nr 80/2011/DSOZ
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 3 listopada 2011 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 25 i art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 54/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2011 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 70/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 20 października 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zmienionego zarządzeniem nr 77/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 26 października 2011 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, po "Tab. 1.11.3. leczenie szpitalne - szpitalny oddział ratunkowy (SOR)/izba przyjęć (IP) " dodaje się następujące tabele:
1)
"Tab. 1.12. opieka paliatywna i hospicyjna",

w brzmieniu określonym w załączniku do zarządzenia.

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842 i Nr 127, poz. 857 i Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz. 1228, Nr 205, poz. 1363, Nr 225, poz. 1465, Nr 238 poz. 1578 i Nr 257, poz. 1723 i 1725 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 73, poz. 390, Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 113, poz. 657, Nr 122, poz. 696., Nr 138, poz. 808, Nr 149, poz. 887 i Nr 171, poz. 1016

ZAŁĄCZNIK 

Załącznik nr 1

Tab. 1.12. opieka paliatywna i hospicyjna
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) - maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel30lekarzeczas pracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń1lekarz specjalista w dziedzinie medycyny paliatywnej - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 10 łóżek8,0
2lekarz specjalista w dziedzinie medycyny paliatywnej - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 30 świadczeniobiorców8,0
3lekarz specjalista w dziedzinie medycyny paliatywnej - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 świadczeniobiorców8,0
lekarzeudzielanie świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjachjedna odpowiedź do wyboru4lekarz specjalista w dziedzinie medycyny paliatywnej5,0
pielęgniarkiczas pracy personelu pielęgniarskiego wg minimalnych norm zatrudnienia wg rozporządzenia MZjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń5liczba wg normy zatrudnienia ustalonej przez kierownika zakładu na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 1999 r. w sprawie sposobu ustalania minimalnych norm zatrudniania pielęgniarek i położnych w zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 111, poz. 1314)3,0
6pielęgniarka z ukończoną specjalizacją w dziedzinie pielęgniarstwa opieki paliatywnej3,0
sprzęt i aparatura medyczna10dostępnośćjedna odpowiedź do wyboru7samochód osobowy (gwarantowana gotowość użytkowania)1,0
wybrane parametry architektoniczne i sanitarne miejsc udzielania świadczeń10warunki lokalizacyjnejedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń8izolatka2,0
9jadalnia2,0
10sala dziennego pobytu2,0
11sale chorych 1-3 łóżkowe2,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru12certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
13certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru14udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów)1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi15nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
16nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
17obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
18pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi19niezasadne ordynowanie leków1,0
20nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi21nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
22udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
23nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi24przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
25udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi26niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
27stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
dostępnośćharmonogram pracy5liczba dni pracy poradni w tygodniujedna odpowiedź do wyboru282 dni w godzinach popołudniowych - do 18.002,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru29podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
30przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
31co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
32pomieszczenia dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z możliwością zapewnienia pacjentowi prawa do intymności (np. parawany)2,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy