Zm.: zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

Dzienniki resortowe

NFZ.2011.42.70

Akt jednorazowy
Wersja od: 20 października 2011 r.

Dokument wygenerowany 2011-10-25, ze strony internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia, opublikowany w serwisie 2011-10-20 16:03:29

ZARZĄDZENIE Nr 70/2011/DSOZ

PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA

z dnia 20 października 2011 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

(NFZ z dnia 19 października 2011 r.)

Na podstawie art. 102 ust. 5 pkt 25 i art. 146 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§  1.
W załączniku nr 1 do zarządzenia nr 54/2011/DSOZ Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 30 września 2011 r. w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, po "Tab. 1.7 nocna i świąteczna opieka zdrowotna" dodaje się następujące tabele:

1) "Tab. 1.8 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie",

2) "Tab. 1.9 leczenie stomatologiczne",

3) "Tab. 1.10 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień",

w brzmieniu określonym w załączniku do zarządzenia.

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918, Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374, z 2010 r. Nr 50, poz. 301, Nr 107, poz. 679, Nr 125, poz. 842 i Nr 127, poz. 857 i Nr 165, poz. 1116, Nr 182, poz. 1228, Nr 205, poz. 1363, Nr 225, poz. 1465, Nr 238 poz. 1578 i Nr 257, poz. 1723 i 1725 oraz z 2011 r. Nr 45, poz. 235, Nr 73, poz. 390, Nr 81, poz. 440, Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 113, poz. 657, Nr 122, poz. 696., Nr 138, poz. 808, Nr 149, poz. 887 i Nr 171, poz. 1016

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Tab. 1.8 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) -maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel25lekarzeudzielanie świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjachjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń1wszyscy lekarze -specjaliści w dziedzinie nefrologii3,0
2wszyscy lekarze -specjaliści w dziedzinie medycyny nuklearnej6,0
3wszyscy lekarze -wyłącznie specjaliści w dziedzinach: medycyny nuklearnej, radiologii lub radiodiagnostyki lub radiologii i diagnostyki obrazowej6,0
4lekarz specjalista posiadający certyfikat szkolenia w zakresie domowego leczenia tlenem wydany przez Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc6,0
5specjalista pediatrii w trakcie specjalizacji z diabetologii6,0
pielęgniarkiudzielanie świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjachjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń6równoważnik co najmniej 1 etatu -pielęgniarka posiadająca tytuł specjalisty w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego1,0
7wszystkie pielęgniarki posiadające zaświadczenie o ukończeniu kursu z zakresu żywienia pozajelitowego3,0
8wszystkie pielęgniarki posiadające zaświadczenie o ukończeniu kursu z zakresu żywienia dojelitowego3,0
9wszystkie pielęgniarki -specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa diabetologicznego lub posiadające ukończony kurs specjalistyczny w dziedzinie edukator w cukrzycy2,0
10co najmniej jedna pielęgniarka posiadająca specjalizację w dziedzinie pielęgniarstwa nefrologicznego1,0
innyudzielanie świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjachjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń11fizjoterapeuta3,0
12mgr psycholog lub psycholog kliniczny3,0
sprzęt i aparatura medyczna10dostępnośćw lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń13RTG umożliwiające wykonanie badań zgodnie z profilem zakresu1,0
14tomograf komputerowy1,0
15USG umożliwiające wykonanie badań zgodnie z profilem zakresu1,0
w miejscujedna odpowiedź do wyboru16pracownia do przygotowywania radiofarmaceutyków1,0
spełnianie standardujedna lub więcej odpowiedzi do wyboru17wszystkie koncentratory tlenu nie starsze niż 5 lat (licząc od daty produkcji do dnia początku obowiązywania umowy) 4,0
18co najmniej 50 koncentratorów tlenu (wg danych - portal świadczeniodawcy) 1,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru19certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
20certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
przygotowanie i stosowanie procedur postępowania i standardów5procedury wewnętrzneustalone (i udokumentowane) zasady współpracy i koordynacji działań (procedury) dotyczące:jedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń21badania zgodności tkankowej2,0
22kwalifikacji do przeszczepu2,0
23pobierania narządów2,0
24transplantologii2,0
standardy postępowaniaspełnianie standardujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń25odsetek osób zgłoszonych i zakwalifikowanych do przeszczepu nie mniejszy niż 7% osób dializowanych w stacji/ośrodku w poprzednim roku4,0
26system zarządzania jakością w zakresie świadczonych usług medycznych z wykorzystaniem promieniowania jonizującego2,0
27program archiwizacji danych pacjenta -zgodnie z obowiązującymi przepisami2,0
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzając ego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru28udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi29nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
30nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
31obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
32pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi33niezasadne ordynowanie leków1,0
34nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi35nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
36udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
37nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi38przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
39udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi40niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
41stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
dostępnośćharmonogram pracy5liczba dni pracy poradni w tygodniujedna odpowiedź do wyboru42czas pracy: co najmniej 5 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu5,0
gotowość udzielania świadczeń w godzinach nocnychjedna odpowiedź do wyboru43całodobowy dyżur lekarsko - pielęgniarski5,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru44podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
45przy lokalizacji poradni/gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
46co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
możliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniająca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)15dostęp do badań i zabiegóww lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń47tomografia komputerowa1,0
kompleksowość
48NMR1,0
w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń49OAiIT2,0
ciągłośćciągłość procesu diagnostyczne go lub terapeutyczne go w innych rodzajach lub zakresach10ciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresachjedna odpowiedź do wyboru50Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4000 oddział chorób wewnętrznych lub 4001 oddział pediatryczny3,0
51Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4530 oddział chirurgii naczyniowej lub 4531 oddział chirurgii naczyniowej dla dzieci6,0
52Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1380 poradnia leczenia ran lub 1381 poradnia leczenia ran dla dzieci2,0
53Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1050 poradnia gastroenterologiczna lub 1051 poradnia gastroenterologiczna dla dzieci -w lokalizacji1,0
54Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1272 poradnia pulmonologiczna lub 1270 poradnia gruźlicy i chorób płuc2,0
55Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1210 poradnia genetyczna2,0
56Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1650 poradnia transplantologiczna lub 1651 poradnia transplantologiczna dla dzieci2,0
57Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1030 poradnia endokrynologiczna2,0
58Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1240 poradnia onkologiczna2,0
59Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 1130 poradnia nefrologiczna lub 1131 Poradnia nefrologiczna dla dzieci4,0
60Wpis w rejestrze: 4500 Oddział chirurgiczny ogólny lub 4501 Oddział chirurgiczny dla dzieci -w lokalizacji4,0
61Wpis w rejestrze: 4130 Oddział nefrologiczny lub 4131 Oddział nefrologiczny dla dzieci4,0
62Wpis w rejestrze: 4130 Oddział nefrologiczny lub 4131 Oddział nefrologiczny dla dzieci -w lokalizacji4,0
63Wpis w rejestrze: 4650 Oddział transplantologiczny albo 4651 Oddział transplantologiczny dla dzieci -w lokalizacji1,0
64Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4910 blok operacyjny w lokalizacji6,0
65Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4021 oddział diabetologiczny dla dzieci2,0
66Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4020 oddział diabetologiczny2,0
67Wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego: 4530 oddział chirurgii naczyniowej - w lokalizacji6,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.9 leczenie stomatologiczne
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) -maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel40lekarzeczas pracyjedna odpowiedź do wyboru1czas pracy lekarzy dentystów specjalistów co najmniej 50% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni4,0
2czas pracy lekarzy dentystów specjalistów co najmniej 75% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni6,0
3czas pracy lekarzy dentystów specjalistów równy 100% czasu pracy wszystkich lekarzy w poradni10,0
innyczas pracyjedna odpowiedź do wyboru4personel pomocniczy - co najmniej 50 % czasu pracy poradni5,0
personel o określonych kwalifikacjachjedna odpowiedź do wyboru5personel pomocniczy5,0
sprzęt i aparatura medyczna15dostępnośćw miejscujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń6endometr1,0
7skaler1,0
w lokalizacjijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń8aparat RTG1,0
9aparat RTG lub radiowizjograf1,0
10pantomograf1,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru11certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
12certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzającego rok, którego dotyczy postępowa nie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolnym-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru13udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi14nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
15nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
16obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
17pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi18niezasadne ordynowanie leków1,0
19nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi20nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalnoprawnych prowadzonej działalności1,0
21udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
22nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi23przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
24udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi25niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
26stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
dostępnośćharmonogram pracy15liczba dni pracy poradni lub lekarza w tygodniujedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń27czas pracy poradni: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 185,0
28czas pracy poradni: 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu, w tym 2 dni do godziny 18, a w sobotę 5 godzin5,0
29praca przynajmniej jednego lekarza w poradni w sobotę przez co najmniej 6 godzin5,0
30liczba dni pracy przynajmniej jednego lekarza w poradni do godziny 18 - powyżej jednego dnia na każde 0,5 etatu przeliczeniowego5,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru31podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
32przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
33co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określony m w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy
Tab. 1.10 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
KryteriumPoziom skalującySzczegółowe parametry ocenyWarunki dodatkowo oceniane
TreśćWaga skalująca (S) -maksymalna liczba punktów ocenyTreśćTyp odpowiedziL.p.TreśćLiczba punktów jednostkowych
123456789
jakośćpersonel25lekarzeczas pracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń1lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 16 zarejestrowanych łóżek

5,0
2lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek

5,0
3lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek

5,0
4lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 64 zarejestrowanych łóżek

5,0
5lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 24 zarejestrowane miejsca

5,0
7lekarz specjalista psychiatrii

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 64 zarejestrowanych miejsc

5,0
8lekarz specjalista psychiatrii

- zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

5,0
9lekarz specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży lub specjalista psychiatra -

wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 16 zarejestrowanych łóżek

5,0
10lekarz specjalista psychiatrii z certyfikatem psychoterapeuty - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 24 zarejestrowane miejsca5,0
11lekarz specjalista psychiatrii lub psycholog kliniczny lub psychoterapeuta zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego5,0
12co najmniej lekarz psychiatra lub w trakcie specjalizacji z psychiatrii -

wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek

2,0
13co najmniej lekarz psychiatra dzieci i młodzieży lub w trakcie specjalizacji z psychiatrii dzieci i młodzieży

- wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek

2,0
14lekarz specjalista chorób wewnętrznych lub specjalista chorób płuc - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 0,5 etatu przeliczeniowego na 60 zarejestrowanych łóżek5,0
15lekarz specjalista chorób wewnętrznych -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 0,5 etatu przeliczeniowego na 60 zarejestrowanych łóżek5,0
16lekarz specjalista seksuolog lub psycholog kliniczny lub psychoterapeuta -

zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

5,0
jedna odpowiedź do wyboru17lekarz specjalista psychiatrii

- zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

8,0
18lekarz specjalista psychiatrii

- zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

6,0
jedna odpowiedź do wyboru19lekarz specjalista psychiatrii dla dzieci i młodzieży lub specjalista psychiatra -

zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

8,0
20lekarz specjalista psychiatrii dla dzieci i młodzieży lub specjalista psychiatra -

zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

6,0
jedna odpowiedź do wyboru21lekarz specjalista seksuolog

- zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

8,0
22lekarz specjalista seksuolog

- zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

6,0
jedna odpowiedź do wyboru23lekarz specjalista psychiatrii

- zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

8,0
24lekarz specjalista psychiatrii

- zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

6,0
25lekarz psychiatra lub lekarz w trakcie specjalizacji z psychiatrii - zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego4,0
udzielanie świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjach26lekarz specjalista psychiatrii2,0
27lekarz specjalista psychiatrii lub psycholog kliniczny w zespole z pielęgniarką2,0
pielęgniarkiczas pracyjedna odpowiedź do wyboru28liczba wg normy zatrudnienia ustalonej przez kierownika zakładu opieki zdrowotnej na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 1999 r. w sprawie sposobu ustalania minimalnych norm zatrudniania pielęgniarek i położnych w zakładu opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 111, poz. 1314) 2,0
innyczas pracyjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń29psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 10 zarejestrowanych łóżek3,0
30psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 16 zarejestrowanych łóżek3,0
31psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek3,0
32psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 32 zarejestrowanych łóżek3,0
33psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek3,0
34psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 14 zarejestrowanych miejsc3,0
35psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 64 zarejestrowanych miejsc3,0
36co najmniej psycholog -

wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek

3,0
37co najmniej psycholog -

wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek

3,0
38psycholog kliniczny -

zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,25 wymiaru zatrudnienia, proporcjonalnie do równoważnika pełnego wymiaru zatrudnienia lekarza w poradni

3,0
39psycholog kliniczny -

zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

3,0
40psycholog kliniczny -

zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

3,0
41psycholog kliniczny lub psychoterapeuta -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek3,0
42psycholog kliniczny lub psychoterapeuta zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
43psycholog kliniczny lub psycholog w trakcie specjalizacji z psychologii

klinicznej - zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,25 wymiaru zatrudnienia, proporcjonalnie do równoważnika pełnego wymiaru zatrudnienia lekarza w poradni

3,0
44specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 15 zarejestrowanych łóżek3,0
45specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek3,0
specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek3,0
46specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 16 zarejestrowanych miejsc3,0
47specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych miejsc3,0
48specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 64 zarejestrowanych miejsc3,0
49specjalista psychoterapii uzależnień -wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1/2 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
50specjalista psychoterapii uzależnień - zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
51terapeuta zajęciowy - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek2,0
52fizjoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 80 zarejestrowanych łóżek2,0
53instruktor terapii uzależnienia - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek3,0
54psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 8 zarejestrowanych miejsc3,0
55psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 14 zarejestrowanych miejsc3,0
56psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 10 zarejestrowanych łóżek3,0
57psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 16 zarejestrowanych łóżek3,0
58psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 20 zarejestrowanych łóżek3,0
59psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 etatu przeliczeniowego na 40 zarejestrowanych łóżek3,0
60psychoterapeuta - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1/2 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
61psychoterapeuta - zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego - w poradni zapewniającej dostęp do konsultacji superwizora3,0
62psychoterapeuta -

zatrudniony w równoważniku pełnego wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

3,0
63psychoterapeuta lub specjalista psychoterapii uzależnień - zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
642 psychoterapeutów -

zatrudnionych w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego

3,0
652 psychoterapeutów -

zatrudnionych w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego - w poradni zapewniającej dostęp do konsultacji superwizora

3,0
jedna odpowiedź do wyboru66psycholog kliniczny - wymiar czasu pracy nie mniejszy niż równoważnik 1 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego5,0
67psycholog kliniczny - zatrudniony w równoważniku nie mniej niż 0,5 wymiaru czasu pracy/ etatu przeliczeniowego3,0
udzielani e świadczeń przez personel o określonych kwalifikacjachjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń68dostęp do konsultacji superwizora/dostęp do superwizji3,0
69logopeda, pedagog specjalny- dla osób z autyzmem2,0
70psycholog kliniczny2,0
71w zespole superwizor2,0
72zespół przeszkolony w zakresie diagnostyki i terapii osób z autyzmem: specjalista psychiatra, psycholog kliniczny, pedagog specjalny, logopeda2,0
wybrane parametry architektoniczne i sanitarne miejsc udzielania świadczeń5warunki lokalizacyjnejedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń73przynajmniej 2 pomieszczenia do prowadzenia psychoterapii grupowej, dla 25 pacjentów4,0
zewnętrzna ocena jakości5certyfikaty jakościjedna lub więcej odpowiedzi do wyboru74certyfikat ISO w zakresie usług medycznych, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
75certyfikat wydany przez Centrum Monitorowania Jakości, ważny w dniu zawarcia umowy2,5
wyniki kontroli rozpoczętych po dniu 1 stycznia roku poprzedzając ego rok, którego dotyczy postępowanie w sprawie zawarcia umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej i zakończonych wystąpieniem pokontrolny m-5obniżenie jakości świadczeńjedna odpowiedź do wyboru76udzielenie świadczeń przez personel o kwalifikacjach niższych niż wykazane w umowie lub udzielanie świadczeń w sposób i w warunkach nieodpowiadających wymogom określonym w umowie /brak sprzętu i wyposażenia wykazanego w umowie (brak atestów lub przeglądów) 1,0
ograniczanie dostępności do świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi77nieuzasadniona odmowa udzielania świadczenia świadczeniobiorcy3,0
78nieprawidłowe prowadzenie list oczekujących1,0
79obciążenie świadczeniobiorców kosztami leków lub wyrobów medycznych w przypadkach, o których mowa w art. 35 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych3,0
80pobieranie nienależnych opłat od świadczeniobiorców za świadczenia będące przedmiotem umowy3,0
nieprawidłowa realizacja świadczeńjedna lub więcej odpowiedzi81niezasadne ordynowanie leków1,0
82nieprawidłowe kwalifikowanie udzielonych świadczeń2,0
nieuprawnione zmiany warunków umowyjedna lub więcej odpowiedzi83nieprzekazanie do oddziału wojewódzkiego NFZ w terminie informacji o zamierzonych zmianach podstaw formalno-prawnych prowadzonej działalności1,0
84udzielanie świadczeń w miejscach nie objętych umową/ nieudzielanie świadczeń w miejscu ustalonym w umowie2,0
85nieuzgodniona z NFZ zmiana harmonogramu udzielania świadczeń2,0
inne naruszenia postanowień umowyjedna lub więcej odpowiedzi86przedstawienie danych niezgodnych ze stanem faktycznym, na podstawie których dokonano płatności nienależnych środków finansowych2,0
87udaremnienie lub utrudnianie kontroli3,0
negatywny wynik rekontrolijedna lub więcej odpowiedzi88niewykonanie w wyznaczonym terminie zaleceń pokontrolnych3,0
89stwierdzenie naruszeń, które zostały stwierdzone w poprzednich kontrolach3,0
kompleksowośćmożliwość kompleksowej realizacji świadczeń w danym zakresie, uwzględniają ca wszystkie etapy i elementy procesu ich realizacji (w tym diagnostyczne i terapeutyczne)20udzielanie świadczeń ujętych w kompleksowe programy terapiijedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń90udzielanie świadczeń ujętych w profilowane programy terapii np: leczenia chorób afektywnych, zaburzeń snu, leczenia depresji lekoopornej, interwencja kryzysowa, leczenie pierwszego epizodu schizofrenii2,0
91realizacja w poradni wszystkich świadczeń jednostkowych zawartych w zał. Nr 1, zarządzenia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień, programu psychoterapeutycznego, programu opieki czynnej oraz zatrudnienie ponadto pielęgniarki2,0
92realizacja w poradni programu psychoterapeutycznego oraz zatrudnienie ponadto pielęgniarki2,0
93realizacja w poradni programu psychoterapeutycznego, programu opieki czynnej oraz zatrudnienie ponadto pielęgniarki2,0
94realizacja w poradni programu opieki czynnej,2,0
95świadczenia ujęte w specjalny program terapii np. programy leczenia pierwszego epizodu schizofrenii, leczenia zaburzeń odżywiania2,0
96świadczenia ujęte w specjalny program terapii np. leczenie chorób afektywnych2,0
97kompleksowy program terapii z systematyczną psychoterapią indywidualną, grupową i rodzinną2,0
98realizacja nie mniej niż 3 profilowanych programów rehabilitacyjnych adresowanych do różnych potrzeb pacjentów i ich rodzin2,0
99inne niż wskazane w kol. 7 załącznika nr 3 wyspecjalizowane programy terapii, w tym ponad połowa oddziaływań to świadczenia z zakresu psychoterapii grupowej, 7 godzin dziennie zorganizowanych zajęć (grupy) 2,0
100program motywujący do dalszego leczenia z zapewnieniem jego kontynuacji w oddziale leczenia uzależnień/oddziale terapii uzależnienia od alkoholu, znajdującym się w strukturze organizacyjnej podmiotu leczniczego/zakładu2,0
101kompleksowy program terapii, w tym ponad połowa oddziaływań to świadczenia z zakresu psychoterapii grupowej, 6 godzin dziennie zorganizowanych zajęć (grupy i inne) 2,0
102program edukacji prozdrowotnej obejmujący profilaktykę zachowań ryzykownych dotyczących np. żółtaczki, HIV, AIDS;2,0
103program postrehabilitacyjny lub specjalistyczny program dla dzieci i młodzieży z uzależnieniem wraz z programem psychoedukacyjnym dla rodziców2,0
104wyspecjalizowany program terapii np. dla osób z autyzmem2,0
105programy rehabilitacyjne adresowane do różnych potrzeb pacjentów2,0
106kompleksowy program terapii z opisem: założeń, celu, form realizacji, czasu trwania, oceny2,0
1076 godzin dziennie zorganizowanych zajęć terapeutycznych2,0
108kompleksowy program terapii uzależnienia od alkoholu lub od substancji psychoaktywnych w wymiarze 6 godzin zorganizowanych zajęć terapii w tygodniu2,0
109program zaawansowany psychoterapii uzależnienia od alkoholu lub od2,0
substancji psychoaktywnych
110profilowane programy terapii z systematyczną psychoterapią indywidualną i grupową2,0
111program leczenia substytucyjnego2,0
112inne specjalistyczne programy, np. dla ofiar i sprawców przemocy2,0
dostępjedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń113dostęp do wysokospecjalistycznych metod diagnostycznych (elektrofizjologiczne, neuroobrazowe, neuropsychologiczne1,0
114dostęp do leczenia substytucyjnego1,0
115dostęp do profilowanych programów terapii z systematyczną psychoterapią indywidualną i grupową1,0
116dostęp do wysokospecjalistycznych konsultacji lekarskich np. w zakresie genetyki, immunologii w przypadkach uzasadnionych szczególnym profilem oddziału1,0
117dostęp do programów aktywizacji życiowej1,0
118dostęp do interwencji pracownika socjalnego1,0
dostępnośćorganizacja udzielania świadczeń5wskaźniki statystycznejedna lub więcej odpowiedzi w zależności od wymagań dotyczących danego zakresu świadczeń119średni czas leczenia poniżej 40 dni (sprawozdanie MZ-03 lub MZ30za rok poprzedni) 1,0
120liczba hospitalizowanych długoterminowo (rezydenci) - do 10%1,0
dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowo5dostęp dla osób niepełnosprawnych ruchowojedna lub więcej odpowiedzi do wyboru121podjazdy oraz dojścia o nachyleniu nie większym niż 5%2,0
122przy lokalizacji poradni/ gabinetu powyżej pierwszej kondygnacji: dźwig umożliwiający transport chorych na wózkach, a w budynkach do dwóch kondygnacji możliwe inne urządzenie techniczne umożliwiające wjazd niepełnosprawnych albo lokalizacja na parterze2,0
123co najmniej jedno pomieszczenie sanitarne przystosowane dla osób niepełnosprawnych2,0
ciągłośćciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresach10ciągłość procesu diagnostycznego lub terapeutycznego w innych rodzajach lub zakresachjedna odpowiedź do wyboru124dostęp do innych wyspecjalizowanych programów terapeutycznych np. w zakresie postrehabilitacji i profilaktyki nawrotów1,0
125dostęp doświadczeń oddziału dziennego, znajdującego się w strukturach organizacyjnych świadczeniodawcy oraz realizującego świadczenia w ramach kontraktu z NFZ1,0
126dostęp do Zespołu Leczenia Środowiskowego, znajdującego się w strukturach organizacyjnych świadczeniodawcy oraz realizującego świadczenia w ramach kontraktu z NFZ1,0
127dostęp do oddziału całodobowego, znajdującego się w strukturach organizacyjnych świadczeniodawcy oraz realizującego świadczenia w ramach kontraktu z NFZ1,0
128dostęp do świadczeń oddziału dziennego lub oddziału całodobowego, znajdujących się w strukturach organizacyjnych świadczeniodawcy oraz realizujących świadczenia w ramach kontraktu z NFZ1,0
129dostęp do specjalistów w poradni wysokospecjalistycznej1,0
130dostęp do poradni zdrowia psychicznego, psychogeriatrycznej lub psychosomatycznej1,0
131dostęp doświadczeń oddziału dziennego lub oddziału całodobowego1,0
132dostęp do świadczeń oddziału dziennego1,0
133dostęp do Zespołu Leczenia Środowiskowego (ZLŚ) 1,0
134dostęp do oddziału całodobowego1,0
cenaobliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 220cena ofertowa jest oceniana poprzez odniesienie ceny jednostki rozliczeniowej zaproponowanej przez oferenta w ofercie lub stanowiącej końcowy wynik negocjacji w stosunku do ceny oczekiwanej przez Fundusz w danym postępowaniu w sprawie zawarcia umowy