Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Transportu.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MT.2006.11.40

Akt jednorazowy
Wersja od: 21 grudnia 2006 r.

ZARZĄDZENIE Nr 33
MINISTRA TRANSPORTU
z dnia 20 grudnia 2006 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Transportu

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)), zarządza się, co następuje:
§  1.
W zarządzeniu nr 19 Ministra Transportu z dnia 25 lipca 2006 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Transportu (Dz. Urz. MT Nr 4, poz. 22 i Nr 9, poz. 34) w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 maja 2006 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Transportu (M.P. Nr 33, poz. 357 i Nr 53, poz. 573);";

2)
§ 4 otrzymuje brzmienie:

"1. Dyrektor Generalny realizuje politykę personalną, dokonuje czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Ministerstwie, zapewnia funkcjonowanie i ciągłość pracy Ministerstwa, warunki jego działania oraz organizację pracy, w szczególności poprzez:

1) dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy;

2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;

3) nadzorowanie organizacji przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;

4) występowanie z wnioskiem do Ministra o nadanie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa oraz zatwierdzanie wewnętrznych regulaminów organizacyjnych komórek organizacyjnych Ministerstwa;

5) ustalanie regulaminu pracy Ministerstwa;

6) gospodarowanie mieniem Ministerstwa, reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Ministerstwa oraz zapewnianie prowadzenia ewidencji mienia Skarbu Państwa będącego w posiadaniu Ministerstwa;

7) prowadzenie kontroli i audytu wewnętrznego w Ministerstwie.

2. W celu realizacji zadań Dyrektor Generalny wydaje akty wewnętrzne.";

3)
w § 7:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218);",

b)
dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

"2a) przepisy ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217);";

4)
§ 16 otrzymuje brzmienie:

"§ 16

1. W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra i następujące komórki organizacyjne:

1) Sekretariat Ministra;

2) Departament Kolei i Transportu Kolejowego;

3) Departament Dróg i Transportu Drogowego;

4) Departament Rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad;

5) Departament Transportu Lotniczego;

6) Departament Planowania Strategicznego i Polityki Transportowej;

7) Departament Funduszy Strukturalnych;

8) Departament Funduszu Spójności;

9) Departament Inwestycji i Analiz Ekonomicznych;

10) Departament Budżetu i Finansowania;

11) Departament Współpracy z Zagranicą i Organizacji Międzynarodowych;

12) Departament Prawny;

13) Departament Telekomunikacji;

14) Departament Poczty;

15) Departament Spraw Obronnych;

16) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;

17) Biuro Informacji i Promocji;

18) Biuro Dyrektora Generalnego;

19) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych;

20) Biuro Audytu Wewnętrznego;

21) Biuro Administracyjne;

22) Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

2. W strukturze wewnętrznej komórek organizacyjnych mogą być utworzone wydziały, zespoły i stanowiska pracy.

3. W komórce organizacyjnej może zostać utworzony wydział, gdy rodzaj spraw i wielkość pracy w zakresie jednorodnych zadań wymaga co najmniej 5 etatów, a w szczególnych przypadkach nie mniej niż 3 etaty.

4. Dyrektor komórki organizacyjnej, w wewnętrznym regulaminie organizacyjnym komórki organizacyjnej, określa podporządkowanie wydziałów, zespołów i stanowisk pracy.

5. Przy Ministrze działają:

1) Rada do Spraw Autostrad;

2) Rada do Spraw Promocji Żeglugi Śródlądowej;

3) Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego;

4) Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych;

5) Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych.

6. Przy Ministrze funkcjonuje Komisja Orzekająca w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych oraz Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych.

7. W Ministerstwie działają:

1) Rzecznik Prasowy podległy bezpośrednio Ministrowi;

2) Komisja Dyscyplinarna rozpoznająca sprawy dyscyplinarne członków korpusu służby cywilnej oraz Rzecznik Dyscyplinarny;

3) Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego - gospodarstwo pomocnicze;

4) Główna Biblioteka Komunikacyjna - na zasadach określonych odrębnymi przepisami i regulaminem nadanym przez Ministra, definiującym zadania, organizację oraz szczegółowy zakres działania biblioteki.";

5)
w § 19 w ust. 1 dodaje się pkt 18 w brzmieniu:

"18) prowadzenie obsługi Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.";

6)
w § 22 w ust. 1 po pkt 7 dodaje się pkt 7a w brzmieniu:

"7a) koordynacja działań Ministerstwa w zakresie Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko 2007-2013";";

7)
w § 26:
a)
w ust. 1 uchyla się pkt 11,
b)
w ust. 2 uchyla się pkt 7;
8)
§ 33 otrzymuje brzmienie:

"§ 33

BIURO INFORMACJI I PROMOCJI

I. Do zadań Biura należy kreowanie i realizacja polityki informacyjnej i promocyjnej Ministra i Ministerstwa, we współpracy z Kierownictwem Ministerstwa oraz z dyrektorami komórek organizacyjnych Ministerstwa i jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra. Do zadań Biura należy w szczególności:

1) obsługa medialna wizyt i spotkań z udziałem Ministra i członków Kierownictwa;

2) planowanie, przygotowywanie oraz prowadzenie konferencji prasowych i briefingów wraz z opracowywaniem materiałów dla dziennikarzy;

3) przygotowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych dla mediów;

4) opracowywanie materiałów z zakresu działania Ministerstwa - we współpracy z Kierownictwem Ministerstwa;

5) przygotowywanie i rozsyłanie bieżących komunikatów do mediów;

6) przygotowywanie sprostowań do publikacji medialnych;

7) opracowywanie i udzielanie odpowiedzi na pytania kierowane do Biura Informacji i Promocji oraz na ogólny adres internetowy Ministerstwa info@mt.gov.pl;

8) monitorowanie mediów i ich analiza;

9) redagowanie strony internetowej Ministerstwa, w tym przygotowywanie serwisu bieżących wydarzeń;

10) przygotowywanie najważniejszych doniesień informacyjnych dla członków Kierownictwa;

11) prowadzenie, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz jednostkami podległymi i nadzorowanymi, działań promocyjnych i informacyjnych dotyczących funduszy europejskich;

12) koordynacja prac związanych z redagowaniem Biuletynu Informacji Publicznej;

13) przyznawanie patronatów Ministra i Ministerstwa dla organizatorów targów, konferencji i seminariów oraz przygotowywanie wpisów do wydawnictw okolicznościowych;

14) organizacja i współorganizacja konkursów i imprez patronackich;

15) opracowywanie materiałów i tez do wystąpień Ministra;

16) przygotowywanie listów i pism okolicznościowych Ministra;

17) autoryzacja wywiadów;

18) redagowanie i wysyłanie internetowego Biuletynu Informacyjnego;

19) inicjowanie, prowadzenie i koordynacja działalności w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej objętej działaniem Ministra Transportu.

II. W skład Biura wchodzą:

1) Wydział Informacji i Promocji;

2) Zespół ds. Informacji Naukowej i Technicznej;

3) Stanowisko ds. Monitorowania Mediów;

4) Stanowisko ds. obsługi anglojęzycznej strony internetowej.";

9)
§ 37 otrzymuje brzmienie:

"§ 37

BIURO ADMINISTRACYJNE

I. Do zakresu działania Biura Administracyjnego należy wykonywanie zadań dysponenta budżetu państwa trzeciego stopnia oraz wykonywanie funkcji głównego księgowego Ministerstwa, zarządzanie nieruchomościami przekazanymi Ministerstwu w trwały zarząd, gospodarowanie mieniem Skarbu Państwa pozostającym w dyspozycji Ministerstwa, prowadzenie obsługi administracyjno-gospodarczej, gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz prowadzenie spraw bhp i ppoż., a w szczególności:

1) planowanie dochodów i wydatków budżetowych Ministerstwa oraz realizacja, kontrola, analiza i ocena ich wykonania, jak również przygotowywanie wniosków w sprawach zmian w planie finansowym Ministerstwa, w zakresie właściwości Biura;

2) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i sprawozdawczości z wykonania budżetu w zakresie właściwości dysponenta trzeciego stopnia środków budżetowych;

3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

4) likwidacja płac i innych należności pracowniczych oraz wykonywanie zadań płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych oraz płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne;

5) prowadzenie obsługi finansowej przedstawicielstw zagranicznych Ministerstwa, opłacanie składek do organizacji międzynarodowych oraz rozliczanie krajowych i zagranicznych delegacji służbowych pracowników Ministerstwa, kosztów zagranicznych delegacji służbowych oraz realizacja zadań związanych z zakupem biletów dla celów służbowych;

6) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem trwałego zarządu nieruchomościami Skarbu Państwa przekazanymi Ministerstwu;

7) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem odpowiedniego stanu technicznego budynków zgodnie z obowiązującymi przepisami;

8) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz gospodarowanie nimi;

9) administrowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

10) prowadzenie spraw z zakresu warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp w Ministerstwie;

11) prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem ochrony przeciwpożarowej w budynkach Ministerstwa;

12) prowadzenie zadań obrony cywilnej związanych z ochroną budynków Ministerstwa i pracowników Ministerstwa oraz zadań dotyczących instruktażu pracowników Ministerstwa w zakresie powszechnej samoobrony;

13) prowadzenie kancelarii głównej i obsługi kancelaryjnej komórek organizacyjnych Ministerstwa;

14) obsługa komórek organizacyjnych Ministerstwa w zakresie usług poligraficznych;

15) zaopatrzenie w materiały, przedmioty nietrwałe i środki trwałe, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Ministerstwa;

16) prowadzenie gospodarki magazynowej;

17) obsługa Ministerstwa w zakresie łączności wewnętrznej i zewnętrznej;

18) obsługa transportowa Ministerstwa;

19) prowadzenie Archiwum Zakładowego Ministerstwa;

20) prowadzenie obsługi administracyjno-technicznej Komisji Orzekającej w sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych;

21) nadzór nad Biurem Obsługi Transportu Międzynarodowego w zakresie wynikającym z właściwości Biura.

II. W skład Biura wchodzą:

1) Wydział Księgowości;

2) Wydział Planowania i Rozliczeń Finansowych;

3) Wydział Rachuby Płac;

4) Wydział Spraw Administracyjnych i Socjalnych;

5) Wydział Gospodarczy;

6) Zespół Obsługi Technicznej;

7) Zespół Obsługi Transportowej;

8) Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego;

9) Stanowisko ds. Obrony Cywilnej;

10) Stanowisko ds. BHP;

11) Stanowisko ds. P.Poż.".

§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w: Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1414, oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319 i Nr 170, poz. 1217.