Zm.: zarządzenie w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2005.2.33

Akt jednorazowy
Wersja od: 8 kwietnia 2005 r.

ZARZĄDZENIE NR 4
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH1
z dnia 7 kwietnia 2005 r.
w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, Nr 80, poz. 717) oraz w związku z § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 134, poz. 1437) zarządza się, co następuje:
§  1.
W załączniku do zarządzenia Nr 3 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Spraw Zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. z 2004 r. Nr 1, poz. 6) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 1 otrzymuje brzmienie:

"§ 1. Użyte w regulaminie organizacyjnym Ministerstwa Spraw Zagranicznych, zwanym dalej "regulaminem", określenia oznaczają:

1) "ministerstwo" - Ministerstwo Spraw Zagranicznych;

2) "jednostka organizacyjna" - jednostkę podległą lub nadzorowaną przez Ministra Spraw Zagranicznych wymienioną w załączniku do obwieszczenia Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie wykazu jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Zagranicznych;

3) "komórka organizacyjna" - komórkę wymienioną w zarządzeniu Nr 81 Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych (M. P. Nr 28, poz. 456, z 2003 r. Nr 41, poz. 599, Nr 59, poz. 930 oraz z 2005 r. Nr 17, poz. 289);

4) "placówka zagraniczna" - przedstawicielstwo dyplomatyczne, stałe przedstawicielstwo przy organizacji międzynarodowej, urząd konsularny, instytut polski lub inną placówkę podległą Ministrowi Spraw Zagranicznych, mającą siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;

5) "dyrektor" - dyrektora komórki organizacyjnej;

6) "kierownik placówki zagranicznej" - pełnomocnego przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej w innym państwie lub przy organizacji międzynarodowej, kierownika urzędu konsularnego, dyrektora instytutu polskiego.";

2)
w § 2, ust. 2, pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) dysponentów budżetu niższego stopnia w części, której głównym dysponentem jest Minister Spraw Zagranicznych.";

3)
w § 8:
a)
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. Dyrektorzy komórek organizacyjnych, w zakresie środków budżetowych przekazanych przez dysponenta głównego na realizację zadań kierowanych przez nich komórek organizacyjnych, są upoważnieni do składania oświadczeń woli, w tym do zawierania umów.",

b)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Przepisy ust. 1, 2 i 2a stosuje się odpowiednio do kierownika placówki zagranicznej.";

4)
po § 8 dodaje się § 8a w brzmieniu:

"§ 8a. Dyrektorzy komórek organizacyjnych, w których przetwarzane są dane osobowe wykonują szczegółowe obowiązki administratora danych osobowych, określone w przepisach o ochronie danych osobowych w odniesieniu do prowadzonych w tych komórkach zbiorów danych osobowych.";

5)
po § 14 dodaje się § 14a w brzmieniu:

"§ 14a. 1. Minister Spraw Zagranicznych może ustanowić w drodze decyzji:

1) pełnomocnika Ministra Spraw Zagranicznych - do wykonywania określonych zadań w imieniu Ministra Spraw Zagranicznych, których powierzenie komórkom organizacyjnym ministerstwa nie jest celowe;

2) specjalnego wysłannika Ministra Spraw Zagranicznych - do wykonania określonych zadań w imieniu Ministra Spraw Zagranicznych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, których powierzenie placówkom zagranicznym nie jest celowe.

2. W decyzji, o której mowa w ust. 1 należy określić zakres zadań i uprawnień pełnomocnika albo specjalnego wysłannika oraz wskazać komórki organizacyjne ministerstwa lub placówki zagraniczne albo organy pomocnicze utworzone na podstawie przepisów odrębnych, odpowiedzialne za zapewnienie mu obsługi merytorycznej, organizacyjno-technicznej i kancelaryjnej.

3. Zakres uprawnień pełnomocnika może obejmować upoważnienie do planowania i dysponowania wydzielonymi środkami budżetowymi oraz nadzorowania ich wykorzystania, przy czym § 8 ust. 2a stosuje się odpowiednio.

4. Pełnomocnik i specjalny wysłannik podlegają bezpośrednio Ministrowi Spraw Zagranicznych, z tym że decyzja, o której mowa w ust. 1, może określać sposób sprawowania nadzoru nad pełnomocnikiem albo specjalnym wysłannikiem przez dyrektora generalnego, sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.";

6)
w § 17, w ust. 2, pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) współdziałanie z Biurem pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych w realizacji zadań związanych z ochroną informacji niejawnych oraz obronnością i bezpieczeństwem Państwa;";

7)
w § 20:
a)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) prowadzi kontrolę, w tym kontrolę finansową oraz rejestr sprawozdań, protokołów z kontroli, zaleceń pokontrolnych, a także informacji o ich realizacji;",

b)
w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:

"14) zapewnia współpracę ministerstwa ze Stowarzyszeniem Rodzin Dyplomatów Rzeczypospolitej Polskiej.";

8)
w § 21:
a)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) opracowuje materiały informacyjne i prognozy z zakresu stosunków międzynarodowych;",

b)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) współpracuje z instytucjami i organizacjami naukowymi oraz upowszechnia w środowiskach naukowych stanowiska i opinie ministerstwa na temat szczególnie istotnych aspektów polskiej polityki zagranicznej;";

9)
w § 22:
a)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) koordynuje proces przygotowywania przedstawiciela Rzeczypospolitej Polskiej do udziału w posiedzeniach Komitetu Stałych Przedstawicieli (COREPER II) oraz Komitetu Politycznego i Bezpieczeństwa (PSC);",

b)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) zapewnia obsługę udziału przedstawiciela Ministra Spraw Zagranicznych w pracach Komitetu Integracji Europejskiej i Komitetu Europejskiego Rady Ministrów oraz koordynuje proces przygotowania i uzgodnienia przez komórki organizacyjne stanowisk na ich posiedzenia;",

c)
pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6) koordynuje wypracowywanie stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach z zakresu Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa Unii Europejskiej oraz zapewnia obsługę pracy Dyrektora Politycznego i Korespondenta Europejskiego;",

d)
pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) prowadzi sprawy związane z procesem rozszerzenia Unii Europejskiej oraz koordynuje proces wypracowania stanowiska Rzeczypospolitej Polskiej w ramach negocjacji Chorwacji o przystąpienie do Unii Europejskiej;",

e)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) koordynuje prace związane z udziałem Rzeczypospolitej Polskiej w dyskusji na temat kształtu instytucjonalnego Unii Europejskiej;",

f)
pkt 13 otrzymuje brzmienie:

"13) dokonuje analizy i dystrybucji dokumentów jawnych UE otrzymywanych w ramach systemu Koordynacja;",

g)
w pkt 13 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 14 w brzmieniu:

"14) koordynuje proces wdrożenia i realizacji zadań resortu w ramach Europejskiego Systemu Wymiany Dokumentów - Polska (EWD-P).";

10)
w § 26:
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) analizuje główne problemy w międzynarodowych stosunkach ekonomicznych, ze szczególnym uwzględnieniem politycznych i ekonomicznych aspektów globalizacji i regionalizacji w gospodarce światowej; uczestniczy w tym zakresie w działaniach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w międzynarodowych organizacjach gospodarczych;",

b)
pkt 4-7 otrzymują brzmienie:

"4) we współdziałaniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa i innych resortów, uczestniczy w działaniach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD);

5) uczestniczy w działaniach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Banku Światowym, Międzynarodowym Funduszu Walutowym, Europejskim Banku Inwestycyjnym, Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz Światowej Organizacji Handlu;

6) współdziała z właściwymi komórkami organizacyjnymi w działaniach związanych z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, w tym analizuje Strategię Lizbońską i Proces Barceloński;

7) współdziała z właściwymi komórkami organizacyjnymi w pracach dotyczących regionalnej i subregionalnej współpracy gospodarczej w ramach: OBWE, Grupy Wyszehradzkiej, Inicjatywy Środkowoeuropejskiej, Rady Państw Morza Bałtyckiego, Rady Arktycznej, Rady Państw Morza Barentsa, Organizacji Współpracy Gospodarczej Państw Morza Czarnego;",

c)
w pkt 8 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9-10 w brzmieniu:

"9) współuczestniczy w tworzeniu założeń polityki gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, Narodowego Planu Rozwoju, przedsiębiorczości i innowacyjności (GOW, ICT), w zakresie właściwości ministerstwa;

10) uczestniczy w tworzeniu programów bezpieczeństwa ekonomicznego Rzeczypospolitej Polskiej, w tym bezpieczeństwa energetycznego.";

11)
w § 30:
a)
w ust. 1:

– wyrazy "Autonomia Palestyńska" zastępuje się wyrazami "Obszar Palestyny";

– wyrazy "Republika Rwandyjska" zastępuje się wyrazami "Republika Rwandy",

b)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Departament Afryki i Bliskiego Wschodu analizuje działalność Ligi Państw Arabskich (LPA), Unii Afrykańskiej (UA), Organizacji Konferencji Islamskiej (OKI), Południowoafrykańskiej Wspólnoty na rzecz Rozwoju (SADC), Rady Współpracy Państw Zatoki (RWPZ), Unii Maghrebu Arabskiego (UMA), Wspólnoty Państw Sahelu i Sahary (COMESSA), Wspólnoty Gospodarczej Państw Afryki Zachodniej (ECOWAS), Wspólnego Rynku Państw Wschodniej i Południowej Afryki (COMESA), Międzyrządowego Organu ds. Rozwoju (IGAD), Wspólnoty Wschodnioafrykańskiej (EAC), Środkowoafrykańskiej Wspólnoty Gospodarczej (ECCAS).",

c)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W zakresie swojej właściwości Departament Afryki i Bliskiego Wschodu wykonuje zadania, o których mowa w § 27 ust. 2, a ponadto uczestniczy w realizacji działań wielostronnych wobec państw i terytoriów wymienionych w ust. 1, w tym w ramach programów i przedsięwzięć realizowanych przez Unię Europejską.";

12)
w § 32:
a)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) inicjuje, przygotowuje i negocjuje projekty umów międzyrządowych i programów wykonawczych w zakresie współpracy kulturalnej, edukacyjnej, naukowej oraz dotyczącej wymiany młodzieży;",

b)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9) prowadzi sprawy związane z funkcjonowaniem promocyjnych stron internetowych w ministerstwie i placówkach zagranicznych;";

13)
w § 33:
a)
pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) przygotowuje dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe oraz dla ministerstwa i placówek zagranicznych niejawne i jawne materiały informacyjne w formie biuletynów z zakresu problematyki międzynarodowej i polityki zagranicznej Rzeczypospolitej Polskiej, rozwoju sytuacji wewnętrznej w krajach i regionach mających znaczenie dla interesów Rzeczypospolitej Polskiej;",

b)
w pkt 9 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 10-11 w brzmieniu:

"10) prowadzi i uaktualnia strony internetowe ministerstwa;

11) monitoruje informacje szyfrowe oraz clarisowe placówek zagranicznych pod względem ich przydatności oraz poprawności sporządzania.";

14)
w § 34:
a)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) uczestniczy w pracach związanych z wdrażaniem acquis Schengen do polskiego systemu prawnego i praktyki konsularnej;",

b)
w pkt 16 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 17 w brzmieniu:

"17) uczestniczy w pracach grup roboczych państw członkowskich Unii Europejskiej do spraw wizowych i konsularnych oraz realizuje przyjęte w ich ramach uzgodnienia.";

15)
w § 36:
a)
pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) realizuje politykę personalną i zatrudnienia w ministerstwie i w placówkach zagranicznych, w szczególności wykonuje czynności wynikające ze stosunku pracy z pracownikami ministerstwa oraz placówek zagranicznych oraz zapewnia współpracę ministerstwa z Zarządem Obsługi MSZ, w szczególności w sprawach obsady stanowisk personelu obsługi w placówkach zagranicznych;",

b)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) nadzoruje i koordynuje przeprowadzanie okresowych ocen pracowników ministerstwa oraz placówek zagranicznych;",

c)
pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8) prowadzi akta osobowe oraz komputerową ewidencję pracowników ministerstwa oraz placówek zagranicznych;",

d)
pkt 14 otrzymuje brzmienie:

"14) nadzoruje przestrzeganie przepisów prawa pracy w ministerstwie i w placówkach zagranicznych;",

e)
pkt 19 otrzymuje brzmienie:

"19) prowadzi nabór kandydatów do służby zagranicznej, w tym organizuje egzaminy konkursowe; prowadzi komputerowy bank danych kandydatów do pracy i rezerwy kadrowej dla potrzeb służby zagranicznej;",

f)
w pkt 25 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 26-27 w brzmieniu:

"26) zleca i nadzoruje wystawianie pracownikom dokumentów uprawniających do wejścia do obiektów ministerstwa;

27) monitoruje warunki socjalne rodzin członków służby zagranicznej wykonujących obowiązki służbowe w placówkach zagranicznych.";

16)
§ 37 otrzymuje brzmienie:

"§ 37. Biuro Administracji i Finansów (BAiF):

1) zapewnia obsługę dysponenta głównego środków budżetowych 45. części budżetu - sprawy zagraniczne;

2) zapewnia obsługę głównego księgowego w zakresie jego zadań określonych w przepisach o finansach publicznych, w tym zapewnia głównemu księgowemu dokonywanie oceny prawidłowości merytorycznej operacji gospodarczych i ich zgodności z prawem oraz kompletności i formalno-rachunkowej rzetelności i prawidłowości dokumentów dotyczących tych operacji; przygotowuje pisemne zawiadomienia dla kierownika jednostki o odmowie podpisania przez głównego księgowego dokumentu i jej przyczynach;

3) opracowuje budżet ministerstwa, nadzoruje jego wykonanie, sporządza sprawozdania i analizy z jego realizacji oraz przygotowuje okresowe informacje dla dyrektora generalnego służby zagranicznej i dysponentów środków budżetowych, a także dla innych jednostek centralnych;

4) dysponuje środkami przekazanymi przez dysponenta głównego na utrzymanie placówek zagranicznych;

5) nadzoruje realizację planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Spraw Zagranicznych, opracowuje plany finansowe placówek zagranicznych oraz ich zbiorcze zestawienia, sporządza ich analizę oraz przygotowuje w tym zakresie okresowe informacje dla dyrektora generalnego i dysponentów środków budżetowych;

6) nadzoruje działalność i sprawozdawczość administracyjno-finansową placówek zagranicznych, sporządza sprawozdania i analizy z wykonania budżetów placówek zagranicznych oraz zatwierdza ich bilanse roczne;

7) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących tych operacji;

8) prowadzi obsługę finansowo-księgową ministerstwa oraz wnioskuje wobec innych jednostek organizacyjnych o udzielanie w formie ustnej lub pisemnej niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak również udostępnianie do wglądu dokumentów i wyliczeń będących źródłem tych informacji i wyjaśnień; przygotowuje zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;

9) prowadzi sprawy dotyczące obsługi bankowej ministerstwa i placówek zagranicznych w zakresie ich zasilania w środki finansowe, w tym w zakresie wykorzystania środków specjalnych;

10) opiniuje warunki umów dotyczących użytkowania lokali dla potrzeb placówek zagranicznych i ich pracowników;

11) współorganizuje szkolenia w zakresie finansów publicznych i rachunkowości dla pracowników placówek zagranicznych oraz osób skierowanych do pracy w placówkach zagranicznych;

12) realizuje w zakresie administracyjno-finansowym porozumienia międzyresortowe w sprawie utworzenia w niektórych placówkach zagranicznych stanowisk pracowników innych resortów;

13) prowadzi sprawy związane z wynagrodzeniami oraz innymi świadczeniami pieniężnymi, wynikającymi z uprawnień pracowników;

14) prowadzi sprawy związane z podatkiem dochodowym od osób fizycznych oraz ze składkami na ubezpieczenie społeczne;

15) zapewnia w ministerstwie obsługę podróży krajowych i zagranicznych oraz dokonuje analizy ich kosztów;

16) ustala dla byłych i obecnych pracowników ministerstwa kapitał początkowy w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym;

17) prowadzi sprawy rozliczania pożyczek konsularnych, opłat skredytowanych oraz innych form zwrotnej pomocy finansowej i reprezentuje Ministra Spraw Zagranicznych w postępowaniach nakazowych i upominawczych prowadzonych przed sądami i organami egzekucyjnymi w tych sprawach;

18) administruje nieruchomościami Skarbu Państwa położonymi za granicą, pozostającymi w zarządzie ministerstwa oraz sprawuje nadzór nad gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa za granicą, pozostającym w zarządzie ministerstwa;

19) planuje, organizuje, realizuje i rozlicza inwestycje oraz remonty w placówkach zagranicznych;

20) planuje i realizuje zaopatrzenie placówek zagranicznych w materiały, sprzęt i wyposażenie, dzieła sztuki oraz opiniuje wyposażenie wnętrz;

21) składa zawiadomienia i wnioski o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych w placówkach zagranicznych;

22) nadzoruje inwentaryzację majątku placówek zagranicznych oraz wspomaga jej wykonanie.";

17)
§ 38 uchyla się;
18)
w § 40:
a)
wyrazy "Biuro Bezpieczeństwa Dyplomatycznego (BBD)" zastępuje się wyrazami "Biuro pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych (BPOIN)",
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) zapewnia obsługę pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych, w tym wykonuje zadania pionu ochrony, określone w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 55, ze zm.);",

c)
pkt 11 uchyla się,
d)
pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12) planuje, nadzoruje i kontroluje działania w zakresie ochrony fizycznej obiektów ministerstwa, w tym stosowania środków ochrony fizycznej; nadzoruje i kontroluje eksploatację systemów technicznej ochrony obiektów w ministerstwie oraz współpracuje z Biurem Ochrony Rządu w zakresie ochrony fizycznej obiektów ministerstwa;",

e)
pkt 23 uchyla się,
f)
dodaje się pkt 24 w brzmieniu:

"24) odpowiada za koordynację i nadzór nad ochroną danych osobowych wytwarzanych, przetwarzanych i przechowywanych w komórkach organizacyjnych ministerstwa i w placówkach zagranicznych, w tym opracowuje dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych osobowych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych; prowadzi rejestr zbiorów danych osobowych oraz zapewnia obsługę administratora bezpieczeństwa informacji, wyznaczonego w odrębnym trybie.";

19)
w § 40a w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 12-16 w brzmieniu:

"12) organizuje i utrzymuje funkcjonowanie poczty dyplomatycznej MSZ;

13) odpowiada za problematykę bezpieczeństwa placówek zagranicznych, z zastrzeżeniem kompetencji pełnomocnika ochrony w zakresie ochrony informacji niejawnych, w tym planuje, przeprowadza i koordynuje działania w zakresie ochrony fizycznej i zabezpieczenia technicznego placówek zagranicznych, analizuje zagrożenia bezpieczeństwa placówek zagranicznych i ich pracowników, a także współpracuje w tym zakresie z Biurem Ochrony Rządu;

14) współdziała z właściwymi służbami ochrony państwa w zakresie bieżącej realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem systemów łączności niejawnej, w tym łączności szyfrowej, niejawnych systemów teleinformatycznych, zabezpieczeń elektromagnetycznych, technicznych systemów zabezpieczeń oraz zadań związanych z ochroną placówek zagranicznych;

15) zapewnia funkcjonowanie i eksploatuje systemy technicznej ochrony obiektów w ministerstwie;

16) wystawia, wyłącznie na polecenie dyrektora Biura Kadr i Szkolenia lub dyrektora innej upoważnionej komórki organizacyjnej ministerstwa, dokumenty uprawniające do wejścia lub wjazdu do obiektów ministerstwa oraz prowadzi ich ewidencję.";

20)
po § 40a dodaje się § 40b w brzmieniu:

"40b. Biuro Audytu: (BAUD):

1) przeprowadza audyt wewnętrzny w ministerstwie, placówkach zagranicznych, Akademii Dyplomatycznej MSZ i Zarządzie Obsługi MSZ;

2) opracowuje roczny plan audytu wewnętrznego;

3) opracowuje i przedstawia dyrektorowi generalnemu propozycje rozwiązań eliminujących występowanie ryzyka;

4) monitoruje wdrażanie zaleceń i przeprowadza audyt sprawdzający;

5) opiniuje procedury wprowadzane w ministerstwie, placówkach zagranicznych, Akademii Dyplomatycznej MSZ i w Zarządzie Obsługi MSZ, w szczególności pod względem skuteczności mechanizmów zapewniających osiąganie zamierzonych celów;

6) gromadzi dokumentację audytu wewnętrznego, w tym sprawozdań z przeprowadzonych audytów wewnętrznych;

7) w zakresie niezbędnym do realizacji swoich zadań współpracuje z Głównym Inspektorem Audytu Wewnętrznego oraz komórką organizacyjną Ministerstwa Finansów właściwą w sprawach koordynacji audytu wewnętrznego.".

§  2.
Pełnomocnicy Ministra Spraw Zagranicznych ustanowieni przed dniem wejścia zarządzenia w życie działają na podstawie dotychczasowych przepisów.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 8 kwietnia 2005 r.

_________

1 Minister Spraw Zagranicznych kieruje działem administracji rządowej sprawy zagraniczne na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 134, poz. 1437).