Zm.: decyzja w sprawie zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2014.235
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 283/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 8 lipca 2014 r.
zmieniająca decyzję w sprawie zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej
Na podstawie § 1 pkt 9 lit. d i h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) w związku z § 5 ust. 2 pkt 1 regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej, stanowiącego załącznik do zarządzenia 40/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 22 listopada 2006 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej (Dz. U. Min. Obr. Nar. Nr 21 poz. 270, z późn. zm.), w celu podwyższenia efektywności polityki zatrudnienia oraz zapewnienia właściwych warunków realizacji zadań przez resort obrony narodowej, ustala się, co następuje:
"1. Limit zatrudnienia bazowego w jednostkach (komórkach) organizacyjnych resortu obrony narodowej ustala się na poziomie: na dzień 1 stycznia 2015 r. - 45.462 i na dzień 1 stycznia 2016 r. - 45.475 stanowisk pracowników wojska.";
"§ 7. W etatach jednostek organizacyjnych resortu tworzy się stanowiska etatowe przewidziane dla pracowników wojska zgodnie z zasadami określonymi w załączniku Nr 2 do decyzji.";
"§ 10. Ustalone limity zatrudnienia bazowego lub funduszu wynagrodzeń mogą być zmienione w ciągu roku budżetowego, w przypadku:
1) sformowania nowej jednostki (komórki) organizacyjnej;
2) rozformowania jednostki (komórki) organizacyjnej;
3) przeformowania jednostki (komórki) organizacyjnej;
4) zmiany zakresu zadań jednostki (komórki) organizacyjnej;
5) przesunięcia (zwiększenia, zmniejszenia) funduszu wynagrodzeń jednostki (komórki) organizacyjnej nie mającego wpływu na wielkość funduszu wynagrodzeń w latach następnych;
6) zmian wielkości funduszu wynagrodzeń jednostek (komórek) organizacyjnych stanowiących realizację decyzji Ministra Obrony Narodowej;
7) zmian wynikających z przepisów prawa.";
"§ 10a. 1. Osoby wymienione w złączniku Nr 1 do decyzji, przedkładają wnioski o zmianę limitu zatrudnienia bazowego w sytuacjach określonych w § 10 - do Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, Pana Macieja Jankowskiego.
2. W przypadku przenoszenia limitów zatrudnienia bazowego pomiędzy dysponentami środków etatowych wnioski podlegają uzgodnieniu pomiędzy tymi dysponentami.
3. Wnioski powinny zawierać szczegółowe uzasadnienie proponowanych zmian, a w przypadku zmian powodujących zwiększenia ogólnego limitu zatrudnienia bazowego powinny wskazywać źródła ich zabezpieczenia, zgodnie z decyzją Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.";
"§ 12. Propozycje zmian funduszu wynagrodzeń wynikające ze zmian limitów zatrudnienia bazowego przedstawiają właściwe organy planujące na wniosek lub w uzgodnieniu z właściwymi dysponentami środków etatowych, w trybie decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.";
"§ 14. 1. W terminie 30 dni od dnia wejścia w życie decyzji budżetowej dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi części budżetowej przekazują Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych informacje w zakresie planu wydatków na wynagrodzenia poszczególnych jednostek organizacyjnych, określonego w decyzji budżetowej na dany rok budżetowy w układzie paragrafów i pozycji klasyfikacji budżetowej, z wyszczególnieniem planu wydatków na PFRON (w formie papierowej i elektronicznej - w pliku excel) na adres wskazany w odrębnym trybie.
2. W przypadku zmian limitów zatrudnienia i w funduszu wynagrodzeń poszczególnych jednostek organizacyjnych w trakcie roku budżetowego, mających wpływ na wysokość funduszu wynagrodzeń w skutkach stałych w latach przyszłych, właściwi dysponenci środków budżetowych przekazują zweryfikowany plan wydatków na wynagrodzenia w terminie 30 dni od daty dokonania zmian zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1.";
"§ 15. 1. Pracodawcy sporządzają, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej, plan zatrudnienia bazowego i funduszu wynagrodzeń, zwany dalej "planem", wg wzoru określonego w załącznikach Nr 3 i 4 do decyzji.
2. Przy sporządzaniu planu pracodawcy są zobowiązani do przestrzegania prawa pracy, w szczególności ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm. i aktów wykonawczych oraz układów zbiorowych pracy, określających zasady zatrudniania i wynagradzania pracowników wojska oraz do zachowania zgodności wysokości funduszu wynagrodzeń z planem finansowym.
3. Plan podlega bieżącej aktualizacji stosownie do wprowadzonych zmian funduszu wynagrodzeń mających wpływ na wysokość funduszu wynagrodzeń w skutkach stałych w latach następnych lub zmian w strukturze zatrudnienia.
4. Pracodawca przedstawia plan zatrudnienia bazowego i funduszu wynagrodzeń do zaopiniowania właściwej organizacji związkowej.
5. Sporządzone plany podlegają przekazaniu w terminie 40 dni od dnia wejścia w życie decyzji budżetowej na dany rok kalendarzowy, a ich aktualizacje (w przypadku zmian w kolumnach 2-11 oraz w przypadku zmian funduszu wynagrodzeń powodujących skutki stałe w latach następnych) w terminie 10 dni od dnia wejścia w życie zmiany, właściwym organom planującym, drogą służbową dysponentom środków etatowych oraz w formie elektronicznej (plik excel) Dyrektorowi Departamentu Spraw Socjalnych na adres wskazany w odrębnym trybie.
6. Obowiązku określonego w ust. 5 nie stosuje się do Szefa Służby Wywiadu Wojskowego i Szefa Służby Kontrwywiadu Wojskowego.";
"§ 20. Upoważniam Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej, Pana Macieja Jankowskiego, do:
1) nadzoru nad realizacją postanowień decyzji;
2) dokonywania zmian wielkości zatrudnienia bazowego w imieniu Ministra Obrony Narodowej, na wniosek osób wymienionych w załączniku Nr 1 do decyzji, w ramach wielkości określonej w § 3 ust. 1;
3) dokonywania zmian dotyczących zasad tworzenia stanowisk pracowników wojska.".
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wielkość zatrudnienia bazowego w latach 2015-2016
Wielkość zatrudnienia bazowego w latach 2015-2016
Lp. | Wyszczególnienie | Zatrudnienie bazowe na dzień 01.01.2015 r. | Zatrudnienie bazowe na dzień 01.01.2016 r. |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Dyrektor Generalny MON, w tym z przeznaczeniem dla: | 1 065 | 1 063 |
a | Urzędu Ministra Obrony Narodowej | 899 | 899 |
b | pozostałych jednostek organizacyjnych | 166 | 164 |
2 | Sekretarz Stanu w MON | 1 044 | 1 044 |
3 | Podsekretarz Stanu w MON pan Maciej Jankowski | 895 | 915 |
4 | Podsekretarz Stanu w MON pani Beata Oczkowicz | 92 | 92 |
5 | Szef Sztabu Generalnego WP | 338 | 338 |
6 | Dowódca Generalny RSZ, w tym z przeznaczeniem dla: | 38 102 | 38 097 |
a | Dowództwa Generalnego RSZ | 271 | 271 |
b | Inspektoratu Systemów Informacyjnych z podległymi jednostkami organizacyjnymi | 3 045 | 3 045 |
c | Inspektoratu Wsparcia SZ z podległymi jednostkami organizacyjnymi | 24 782 | 24 777 |
d | Pozostałych jednostek organizacyjnych | 10 004 | 10 004 |
7 | Dowódca Operacyjny RSZ | 425 | 425 |
8 | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1 954 | 1 954 |
9 | Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej | 495 | 495 |
10 | Szef Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów | 15 | 15 |
11 | Dyrektor Narodowego Centrum Kryptologii | 205 | 205 |
12 | Dyrektor Departamentu Kontroli | 29 | 29 |
13 | Biskup Polowy Wojska Polskiego | 48 | 48 |
14 | Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego | 12 | 12 |
15 | Naczelny Kapelan Ewangelickiego Duszpasterstwa Wojskowego | 6 | 6 |
16 | Naczelny Prokurator Wojskowy | 122 | 122 |
17 | Szef Służby Kontrwywiadu Wojskowego | 347 | 347 |
18 | Szef Służby Wywiadu Wojskowego | 141 | 141 |
19 | Szef Centrum Operacyjnego Ministra Obrony Narodowej | 5 | 5 |
20 | Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Warszawie | 20 | 20 |
21 | Prezes Wojskowego Sądu Okręgowego w Poznaniu | 14 | 14 |
22 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Warszawie | 19 | 19 |
23 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Lublinie | 12 | 12 |
24 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Olsztynie | 11 | 11 |
25 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego we Wrocławiu | 11 | 11 |
26 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Szczecinie | 13 | 13 |
27 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Poznaniu | 10 | 10 |
28 | Prezes Wojskowego Sądu Garnizonowego w Gdyni | 12 | 12 |
OGÓŁEM | 45 462 | 45 475 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZASADY I TRYB TWORZENIA STANOWISK PRACOWNIKÓW RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA CZAS"P"
ZASADY I TRYB TWORZENIA STANOWISK PRACOWNIKÓW RESORTU OBRONY NARODOWEJ NA CZAS"P"
2. Zmiana struktury zatrudnienia jednostki (komórki) organizacyjnej resortu obrony narodowej może nastąpić jedynie w przypadku:
1) wprowadzenia zmian organizacyjno-etatowych;
2) zmiany zakresu zadań i sposobu ich realizacji przez jednostkę (komórkę) organizacyjną.
3. Osoby uprawnione do wnioskowania organizacyjno-etatowego, decyzję o utworzeniu/likwidacji/ zmianie nazwy stanowiska etatowego podejmują na podstawie wniosku dowódcy (kierownika, szefa, komendanta) jednostki (komórki) organizacyjnej, w którym szczegółowo uzasadnia się potrzebę dokonania zmian.
4. Stanowiska etatowe tworzone są w:
1) komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej;
2) Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych
3) Dowództwie Operacyjnym Rodzajów Sił Zbrojnych
4) Inspektoracie Wsparcia Sił Zbrojnych;
5) Inspektoracie Wojskowej Służby Zdrowia;
6) Dowództwie Garnizonu Warszawa;
7) Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej;
8) Dowództwie Sił Specjalnych;
9) Narodowym Centrum Kryptologii;
10) Inspektoracie Uzbrojenia
11) Inspektoracie Systemów Informacyjnych;
12) Inspektoracie Implementacji Innowacyjnych Technologii Obronnych;
13) dowództwach korpusów;
14) dowództwach dywizji;
15) dowództwach flotylli;
16) dowództwach skrzydeł;
17) centrach operacji - dowództwach komponentów;
18) wojskowych jednostkach organizacyjnych prokuratury;
19) terenowych organach administracji wojskowej;
20) dowództwach brygad (pułków, baz) i jednostek równorzędnych ze względu na stopień etatowy stanowiska dowódcy (kierownika, szefa, komendanta) oraz w dowództwach samodzielnych batalionów (dywizjonów, eskadr) - w komórkach wewnętrznych: sztabu, szkolenia, ochrony informacji niejawnych oraz w komórkach wychowawczych a także stanowiska bezpośrednio podległe dowódcy (kierownikowi, szefowi, komendantowi) oraz stanowiska kierowników w pozostałych komórkach wewnętrznych;
21) w pozostałych jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej nie wymienionych w ppkt 1-20 (z wyłączeniem Służby Wywiadu Wojskowego i Służby Kontrwywiadu Wojskowego), wyłącznie stanowiska kierowników jednostek organizacyjnych i ich zastępców, stanowiska bezpośrednio podległe dowódcy (kierownikowi, szefowi, komendantowi) jednostki organizacyjnej oraz stanowiska kierowników komórek wewnętrznych.
22) oddziałach wart cywilnych i wojskowych strażach pożarnych;
5. W jednostkach (komórkach) organizacyjnych wymienionych w pkt 4 ppkt 1-19 i 22 nie tworzy się stanowisk poza etatem.
6. Stanowiska poza etatem tworzone są w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej w ramach zatrudnienia bazowego z wyłączeniem komórek wewnętrznych oraz stanowisk wymienionych w pkt 4 ppkt 20-22.
7. Przy tworzeniu, likwidacji, zmianie nazwy stanowisk poza etatem, pracodawca obowiązany jest przestrzegać obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa pracy oraz zasad określonych w decyzji Ministra Obrony Narodowej w sprawie działalności kompetencyjnej i organizacyjno-etatowej w resorcie obrony narodowej.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego może wprowadzić inne rozwiązania dotyczące zasad i trybu tworzenia stanowisk etatowych pracowników w jednostkach organizacyjnych resortu obrony narodowej niż wymienione w pkt 4-6.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
PLAN ZATRUDNIENIA BAZOWEGO I FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW NA ROK ...
PLAN ZATRUDNIENIA BAZOWEGO I FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW NA ROK ...
(stopień, imię i nazwisko pracodawcy, data zatwierdzenia)
pełna nazwa jednostki organizacyjnej: |
rozdział klasyfikacji budżetowej: |
dysponenci środków etatowych (zgodnie z zał. Nr 1 do decyzji w sprawie zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń pracowników resortu obrony narodowej): |
dysponent środków budżetowych (zgodnie z decyzją w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej): |
CZĘŚĆ I
Lp. | Nazwa komórki wewnętrznej | Nazwa stanowiska | Numer identyfikacyjny stanowisk (NIS) | Stanowisko pracy | Wymiar czasu pracy | Kod klasyfikacji zawodów i specjalności | Przepis płacowy | Kategoria zaszeregowania / Mnożnik kwoty bazowej* | Zasadnicze | WYNAGRODZENIE | Liczba osobomiesięcy | Roczny fundusz wynagrodzeń | UWAGI | ||||||||||||
DODATKI DO WYNAGRODZENIA | Wynagrodznie miesięczne ogółem | ||||||||||||||||||||||||
premia / dodatek specjalny* | dodatek funkcyjny | dodatek za wysługę lat | zwiększony dodatek za wysługę lat | dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, szczególnie uciążliwych lub szczególnie niebezpiecznych | dodatek za pracę w porze nocnej | inne dodatki | |||||||||||||||||||
z etatu | poza etatem | % | zł | % | zł | % | zł | % | zł | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 12 a | 13 | 13 a | 14 | 14 a | 15 | 15a | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
1. | |||||||||||||||||||||||||
2. | |||||||||||||||||||||||||
3. | |||||||||||||||||||||||||
Razem: | X | X | X | X | X | X |
Data sporządzenia: ............................
Sporządził (a): Szef Komórki Kadr Główny Księgowy
................................................ ................................. .................................
(imię, nazwisko, nr telefonu)
* Niewłaściwe skreślić
CZĘŚĆ II
KIERUNKI WYKORZYSTANIA FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ
Lp. | Wyszczególnienie | Plan na rok bieżący | Uwagi |
1. | Wydatki planowane na wynagrodzenia, w tym: | ||
1.1 | wynagrodzenia | ||
1.2 | podwyżki wynagrodzeń | ||
1.3 | fundusz premiowy pracodawcy | ||
1.4 | inne należności* | ||
1.5 | fundusz nagród uznaniowych | ||
2. | Pozostałe należności, w tym: | ||
2.1 | nagrody jubileuszowe** | ||
2.2 | odprawy emerytalne i rentowe** | ||
2.3 | ekwiwalent za niewykorzystany urlop | ||
2.4 | Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych | ||
3. | RAZEM FUNDUSZ WYNAGRODZEŃ | ||
4. | Inne wydatki z funduszu wynagrodzeń pracowników, nie mające pokrycia w planach wydatków na wynagrodzenia |
* Wyspecyfikować rodzaj należności
** Dołączyć wykazy imienne pracowników, dla których zaplanowano wypłatę pozostałych należności
ZAŁĄCZNIK Nr 4
INSTRUKCJA SPORZĄDZANIA PLANU ZATRUDNIENIA BAZOWEGO I FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ
INSTRUKCJA SPORZĄDZANIA PLANU ZATRUDNIENIA BAZOWEGO I FUNDUSZU WYNAGRODZEŃ
I.
z wewnętrzną strukturą organizacyjną instytucji, np. kierownictwo, pion ochrony informacji niejawnych, nazwa samodzielnej komórki (oddział, wydział, sekcja);
II.
W części II planu zatrudnienia "Kierunki wykorzystania funduszu wynagrodzeń", wykazuje się:
W części II planu zatrudnienia "Kierunki wykorzystania funduszu wynagrodzeń", wykazuje się:
2) W wierszu 1.1 - wielkość wynagrodzenia określonego w kol. 21 I części planu, wyliczoną ogółem za wszystkich pracowników,
3) W wierszu 1.2 - wielkość kwoty naliczonej na podwyżki wynagrodzeń,
4) W wierszu 1.3 - fundusz premiowy oraz rezerwa na zwiększenie wydatków wynikających ze wzrostu wysokości dodatków za wysługę lat,
5) W wierszu 1.5 - wielkość naliczonego funduszu nagród dla danej jednostki organizacyjnej,
6) W wierszu 2. - suma wielkości wypłat przewidywanych w danym roku budżetowym z tytułu nagród jubileuszowych (wiersz 2.1), odpraw emerytalnych (wiersz 2.2) wraz z załączonymi do planu zatrudnienia wykazami imiennymi pracowników, potwierdzonymi przez organy kadrowe oraz należności z tytułu ekwiwalentów za niewykorzystany urlop wypoczynkowy (wiersz 2.3).
7) W wierszu 2.4 - kwota planowana na pokrycie składek na PFRON,
8) W wierszu 3 - sumę wydatków z wiersza 1 i 2, zgodną z ogólnym funduszem wynagrodzeń przyznanym w decyzji właściwego dysponenta środków budżetowych o podziale budżetu na wynagrodzenia na rok budżetowy dla danej jednostki organizacyjnej (§§ 401, 402, 403).
9) W wierszu 4 - kwotę uzasadnionych wydatków z funduszu wynagrodzeń pracowników, na które jednostka organizacyjna nie otrzymała budżetu (np. niedoszacowanie funduszu na nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne).