Zatwierdzenie statutu Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu imienia generała Tadeusza Kościuszki.
Dz.Urz.MON.2012.329
Akt utracił mocDECYZJA Nr 249/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 20 sierpnia 2012 r.
w sprawie zatwierdzenia statutu Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu imienia generała Tadeusza Kościuszki
Na podstawie art. 56 ust. 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2012 r. poz. 572) postanawia się, co następuje:
2. Uchwały, o których mowa w pkt 1, stanowią odpowiednio załączniki Nr 1 i 2 do decyzji.
3. Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r.
1) Niniejszy statut był poprzedzony statutem Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu imienia generała Tadeusza Kościuszki zatwierdzonym decyzją Nr 193/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie zatwierdzenia statutu Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu imienia generała Tadeusza Kościuszki (Dz. Urz. MON Nr 11, poz. 121).
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Uchwała Nr 19/V/2012
Uchwała Nr 19/V/2012
z dnia 16 maja 2012 r.
w sprawie: uchwalenia Statutu Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu.
Załącznik
STATUT
WYŻSZEJ SZKOŁY OFICERSKIEJ
WOJSK LĄDOWYCH
imienia generała Tadeusza Kościuszki
STATUT
WYŻSZEJ SZKOŁY OFICERSKIEJ
WOJSK LĄDOWYCH
imienia generała Tadeusza Kościuszki
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Organizacja Uczelni
Rozdział 3
Organy Uczelni
Rozdział 4
Tryb wyborów, powoływania i odwoływania organów Uczelni
Rozdział 5
Pracownicy Uczelni
Rozdział 6
Studia i studenci
Rozdział 7
Administracja i gospodarka Uczelni
Rozdział 8
Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń i utrzymania porządku w uczelni
Rozdział 9
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik 1
Sztandar Uczelni
Załącznik 2
Wzór pieczęci urzędowej Uczelni
Załącznik 3
Flaga, godło i logo Uczelni
Załącznik 4
Oznaka Uczelni
Załącznik 5
"Medal Uczelni", "Odznaka Pamiątkowa Uczelni" i "Pierścień Pamiątkowy"
Załącznik 6
"Odznaka Absolwenta"
Załącznik 7
Zasady działania organów kolegialnych Uczelni
Załącznik 8
Tekst Ślubowania Studenta
Załącznik 9
Regulamin wyróżniania nagrodą rektora pracowników wojska i żołnierzy zawodowych niebędących nauczycielami akademickimi
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Organizacja Uczelni
Organizacja Uczelni
Rozdział 3
Organy Uczelni
Organy Uczelni
Rozdział 4
Tryb wyborów, powoływania i odwoływania organów Uczelni
Tryb wyborów, powoływania i odwoływania organów Uczelni
Rozdział 5
Pracownicy Uczelni
Pracownicy Uczelni
Rozdział 6
Studia i studenci
Studia i studenci
Rozdział 7
Administracja i gospodarka Uczelni
Administracja i gospodarka Uczelni
Rozdział 8
Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń i utrzymania porządku w Uczelni
Przepisy porządkowe dotyczące organizowania zgromadzeń i utrzymania porządku w Uczelni
Rozdział 9
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
______
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711 oraz Nr 144, poz. 1043, Nr 227, poz. 1658; Dz. U. z 2007 r. Nr 80, poz. 542, Nr 120, poz. 818, Nr 176, poz. 1238, Nr 176, poz. 1240, Nr 180, poz. 1280; Dz. U. Nr 70, poz. 416; Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278.
3 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U z 2004 r. Nr 277, poz. 2742, Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1496, Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 71,1 Nr 220, poz.1600, Dz. U. z 2007 r. Nr 107, poz. 732, Nr 176, poz. 1242; Dz. U. z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, Nr 180, poz. 1109, Nr 206, poz. 1288, Nr 208, poz. 1308, Nr 223, poz. 1458; Dz. U. z 2009 r. Nr 97, poz. 801, Nr 161, poz. 1278.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
UCHWAŁA Nr 30/VII/2012
UCHWAŁA Nr 30/VII/2012
imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu
z dnia 3 lipca 2012 r.
w sprawie: zmiany w uchwale Nr 19/V/2012 Senatu WSOWL z dnia 16 maja 2012 roku w sprawie uchwalenia Statutu WSOWL
I. Działając na podstawie art. 59 Ustawy z dnia 21 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. t. j. z 2012 r. poz. 572). Senat Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki, na posiedzeniu w dniu 3 lipca 2012 r., dokonał następujące zmiany w uchwale Nr 19/V/2012 Senatu WSOWL z dnia 16 maja 2012 roku w sprawie uchwalenia Statutu WSOWL:
1) § 40 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
"4. Przedstawiciele pracowników niebędących nauczycielami akademickimi stanowią ok. 15 % składu senatu."
2) § 47 otrzymuje brzmienie:
"1. Podstawa do określenia liczby członków rady podstawowej jednostki organizacyjnej jest liczba nauczycieli akademickich podstawowej jednostki organizacyjnej posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego zatrudnionych w podstawowej jednostce organizacyjnej w pełnym wymiarze czasu pracy na dzień 1 marca w ostatnim roku kadencji organów.
2. Liczba członków rady podstawowej jednostki organizacyjnej równa jest całkowitej wartości liczby stanowiącej 180% liczby określonej w ust. 1.
3. W skład rady podstawowej jednostki organizacyjnej wchodzą:
1) dziekan (dyrektor) jako przewodniczący rady;
2) prodziekani (zastępca dyrektora);
3) nauczyciele akademiccy, o których mowa w ust. 1, nieposiadający biernego prawa wyborczego z powodu przekroczenia limitu wieku;
4) wybrani przedstawiciele:
a) nauczycieli akademickich o których mowa w ust. 1, tak aby ogólna liczba osób o takich kwalifikacjach w składzie rady podstawowej jednostki organizacyjnej wynosiła ponad 50%. nie więcej jednak niż 60% składu rady podstawowej jednostki organizacyjnej;
b) pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych w podstawowej jednostce organizacyjnej, w liczbie stanowiącej nie mniej niż 10% składu rady podstawowej jednostki organizacyjnej;
c) studentów podstawowej jednostki organizacyjnej, w liczbie stanowiącej łącznie nie mniej niż 20% składu rady podstawowej jednostki organizacyjnej;
d) pracowników zatrudnionych w podstawowej jednostki organizacyjnej niebędących nauczycielami akademickimi, w liczbie stanowiącej od 5 do 10% składu rady podstawowej jednostki organizacyjnej.
4. Liczbę członków rady podstawowej jednostki organizacyjnej i liczbę przedstawicieli, o których mowa w ust. 3 pkt. 3 i 4 oraz podział mandatów ustala rada podstawowej jednostki organizacyjnej w uchwale wyborczej.
5. W posiedzeniach rady podstawowej jednostki organizacyjnej uczestniczą z głosem doradczym nauczyciele akademiccy zatrudnieni w podstawowej jednostki organizacyjnej na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego, którzy nie zostali wybrani do rady podstawowej jednostki organizacyjnej oraz przedstawiciel związku zawodowego.
6. W posiedzeniu rady podstawowej jednostki organizacyjnej mogą uczestniczyć z głosem doradczym emerytowani nauczyciele akademiccy zatrudnieni w podstawowej jednostki organizacyjnej przed przejściem na emeryturę na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego, którzy nie zostali wybrani do rady wydziału.
7. Dziekan (dyrektor), z własnej inicjatywy lub na wniosek rady podstawowej jednostki organizacyjnej, może zapraszać na posiedzenia rady podstawowej jednostki organizacyjnej inne osoby. Dziekan (dyrektor) powiadamia radę o udziale tych osób w posiedzeniu.
8. Przewodniczący rady wyznacza swojego zastępcę oraz sekretarza rady."
3) Tytuł rozdziału 4 otrzymuje brzmienie: "Tryb wyborów, konkursów, powoływania i odwoływania organów Uczelni"
4) § 74 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. Pracownicy naukowo-dydaktyczni i naukowi są zatrudniani na stanowiskach:
1) profesora zwyczajnego;
2) profesora nadzwyczajnego;
3) profesora wizytującego;
4) adiunkta;
5) asystenta."
5) § 75 otrzymuje brzmienie:
"1. Na stanowisko profesora nadzwyczajnego lub profesora wizytującego może być zatrudniona osoba nieposiadająca stopnia naukowego doktora habilitowanego lub tytułu profesora, jeśli posiada stopień naukowy doktora oraz znaczne i twórcze osiągnięcia w pracy naukowej lub zawodowej potwierdzone przez radę podstawowej jednostki organizacyjnej, w której osoba ma być zatrudniona.
2. Na stanowisko profesora wizytującego może także być zatrudniona osoba posiadająca co najmniej stopień wojskowy generała brygady lub kontradmirała.
3. Rada podstawowej jednostki organizacyjnej powołuje recenzenta z dziedziny reprezentowanej przez kandydata na stanowisko, posiadającego co najmniej stopień doktora habilitowanego, w celu opracowania opinii. Na podstawie sporządzonej opinii rada w głosowaniu podejmuje decyzje o zatrudnieniu na stanowisku."
6) § 129 otrzymuje następujące brzmienie:
" Statut wchodzi w życie z dniem 1 września 2012 r ."
II. Uchwała wchodzi w życie z dniem podpisania.