Zasady i tryb realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2004.6.19

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 marca 2004 r.

DECYZJA NR 23
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 30 marca 2004 r.
w sprawie zasad i trybu realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych"

Na podstawie § 3 ust. 2 pkt 2 lit. a regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 17 Ministra Infrastruktury z dnia 14 października 2003 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. MI Nr 16, poz. 26) zwanego dalej "Ministerstwem", postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się zasady i tryb realizacji zadań, z zakresu "służb państwowych" w ramach środków przyznawanych Ministrowi Infrastruktury z budżetu państwa. Pod pojęciem zadań o charakterze "służb państwowych" rozumie się prace wykonywane przez jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe, określane jako zadania niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania państwa, które nie są badaniami naukowymi.
§  2.
1.
Dysponentem środków, przyznawanych Ministrowi Infrastruktury na podstawie ustawy budżetowej na finansowanie zadań z zakresu "służb państwowych" w resorcie infrastruktury jest Dyrektor Departamentu Programowania i Strategii.
2.
Umowy na realizację zadań z zakresu "służb państwowych" finansowanych z budżetu państwa zawiera i podpisuje w imieniu Ministra Infrastruktury dyrektor departamentu (biura, sekretariatu) wnioskującego, zwany dalej Zamawiającym oraz główny księgowy Ministerstwa.
3.
Zamawiający jest odpowiedzialny za właściwe wykorzystanie i upowszechnienie rezultatów wykonywanej pracy.
4.
Przy wyborze wykonawców umów uwzględniane są jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe.
5.
Zadania z zakresu "służb państwowych" nie mogą być pracami badawczymi.
6.
Departament Programowania i Strategii uzgadnia sporządzone projekty umów pod względem formalnym, przed ich podpisaniem.
§  3.
1.
Realizacja umów z zakresu "służb państwowych" wymaga od Zamawiającego stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177).
2.
Podjęcie realizacji zadań objętych tzw. "służbami państwowymi" wymaga uzgadniania przez Zamawiającego z Biurem Administracyjno-Budżetowym Ministerstwa w zakresie zastosowania odpowiednich trybów wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.
Ogólny nadzór i koordynacja nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych w zakresie służb państwowych są prowadzone przez Biuro Administracyjno-Budżetowe Ministerstwa.
§  4.
1.
Wnioski na dofinansowanie lub finansowanie zadań kierują do Departamentu Programowania i Strategii departamenty (biura, sekretariat) do końca miesiąca maja roku poprzedzającego, którego wniosek dotyczy - stanowią one podstawę do wystąpienia przez Departament Programowania i Strategii o środki finansowe do Biura Administracyjno-Budżetowego.
2.
Po przyjęciu ustawy budżetowej i przyznaniu Ministerstwu środków na dany rok, Departament Programowania i Strategii dokonuje w porozumieniu z wnioskującym weryfikacji wniosków i sporządza projekt planu zadań do finansowania z zakresu "służb państwowych", który przedkłada Ministrowi do akceptacji.
3.
Po akceptacji wyżej wymienionego planu, Departament Programowania i Strategii przekazuje komórkom organizacyjnym Ministerstwa pisemną informację o przyjętych zadaniach i wysokości dofinansowania.
4.
Projekty umów składane Zamawiającemu są analizowane w szczególności pod względem:
1)
zakresu zadań,
2)
kalkulacji kosztów, w tym pracochłonności,
3)
terminów realizacji.
5.
Departament Programowania i Strategii dokonuje uzgodnienia treści projektów umów.
6.
Umowy powinny być zawarte, w możliwie najkrótszym terminie, po zakończeniu postępowania określonego przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.
7.
Umowę sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach (1 egzemplarz dla Wykonawcy, 1 egzemplarz dla Zamawiającego, 1 egzemplarz dla Departamentu Programowania i Strategii).
8.
Podpisana umowa podlega rejestracji w Departamencie Programowania i Strategii przy jednoczesnym nadaniu jej numeru.
9.
Zamawiający nadzoruje realizację zawartych przez siebie umów.
10.
Zamawiający organizuje komisyjny odbiór zadania z udziałem zainteresowanych i przedstawiciela Departamentu Programowania i Strategii.
11.
Przewodniczącym Komisji odbioru zadania jest Zamawiający.
12.
Protokół komisyjnego odbioru zadania stanowi podstawę do wystawienia faktury Zamawiającemu przez Wykonawcę.
13.
Fakturę za wykonane zadanie, opisaną i uzgodnioną pod względem merytorycznym, Zamawiający przekazuje do Biura Administracyjno-Budżetowego do dalszej realizacji, zgodnie z warunkami określonymi w umowie (terminy, forma płatności).
14.
Zamawiający przekazuje corocznie w terminie do dnia 31 sierpnia do Departamentu Programowania i Strategii informację o zakresie wykorzystania rezultatów prac za rok ubiegły.
§  5.
Traci moc decyzja nr 39 Ministra Infrastruktury z dnia 7 czerwca 2002 r. w sprawie zasad i trybu realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych" (Dz. Urz. MI Nr 7, poz. 30).
§  6.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.