Zasady gospodarowania składnikami majątkowymi w Narodowym Funduszu Zdrowia.
NFZ.2009.14.81
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 81/2009/BAG
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 4 grudnia 2009 r.
w sprawie zasad gospodarowania składnikami majątkowymi w Narodowym Funduszu Zdrowia
– z wyłączeniem składników przekazanych bezpośrednio do użytkowania pracownikom;
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 216, poz. 1367, Nr 225, poz. 1486, Nr 227, poz. 1505, Nr 234, poz. 1570 i Nr 237, poz. 1654 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 22, poz. 120, Nr 26, poz. 157, Nr 38, poz. 299, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 800, Nr 98, poz. 817, Nr 111, poz. 918 i Nr 118, poz. 989, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278 i Nr 178, poz. 1374
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZASADY GOSPODAROWANIA ZBĘDNYMI SKŁADNIKAMI MAJĄTKOWYMI
ZASADY GOSPODAROWANIA ZBĘDNYMI SKŁADNIKAMI MAJĄTKOWYMI
1. Do ujawnienia zbędnych składników majątkowych zobowiązani są:
1) użytkownik składnika majątkowego;
2) kierownicy komórek organizacyjnych, w dyspozycji których są składniki majątkowe;
3) komórka właściwa do spraw administracji;
4) zespoły spisowe w trakcie realizacji czynności inwentaryzacyjnych.
2. Ujawnienie zbędnych składników majątkowych następuje poprzez pisemne zgłoszenie skierowane do komórki właściwej do spraw administracji, którego wzór określa załącznik nr 5 do zarządzenia.
3. Na podstawie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych sporządza wniosek, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do zarządzenia, oraz przekazuje go celem zaopiniowania przez naczelnika wydziału właściwego do spraw administracji. Pracownik komórki właściwej do spraw księgowości potwierdza zgodność określonych we wniosku danych wynikających z tabeli nr 1. Wniosek zatwierdza w Centrali kierownik komórki właściwej do spraw administracji, a w oddziale - zastępca dyrektora oddziału do spraw ekonomiczno-finansowych. Wniosek stanowi podstawę do podjęcia dalszych czynności związanych z zagospodarowaniem zbędnego składnika majątkowego.
4. W przypadku sprzętu komputerowego oraz urządzeń związanych z telekomunikacją, w tym telefonów komórkowych, komórka właściwa do spraw informatycznych ściśle współpracuje z pracownikiem prowadzącym ewidencję składników majątkowych w zakresie:
1) potwierdzenia zgodności stanu faktycznego z zapisami umieszczonymi we wniosku, o którym mowa w ust. 3;
2) określania szczegółowego uzasadnienia w odniesieniu do propozycji zagospodarowania zbędnych składników majątkowych;
3) dokonywania szczegółowego opisu cech identyfikacyjnych zbędnych składników majątkowych.
5. Procedura określona w ust. 2 i 3 nie ma zastosowania w odniesieniu do składników majątkowych, co do których stwierdzono kradzież.
6. Przy gospodarowaniu zbędnymi składnikami majątkowymi, uwzględnia się w pierwszej kolejności potrzeby innych jednostek organizacyjnych Funduszu poprzez skierowanie zapytania w formie pisemnej, elektronicznej lub faksem w zakresie możliwości zagospodarowania w danej jednostce organizacyjnej Funduszu tych składników majątkowych.
7. Zużyte składniki majątkowe nie podlegają zbyciu według zasad określonych w ust. 6 oraz ust. 8 pkt 1-3.
8. Zbędne składniki majątkowe, w sytuacji wykluczenia możliwości zagospodarowania, o której mowa w ust. 6, należy zagospodarować poprzez:
1) sprzedaż;
2) wynajęcie lub dzierżawę;
3) nieodpłatne przekazanie zainteresowanej jednostce lub firmie zewnętrznej, po wyczerpaniu możliwości określonych w pkt 1 i 2;
4) likwidację w trybie określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia po wyczerpaniu możliwości określonych pkt 1-3.
9. Przekazanie zbędnego składnika majątkowego następuje na podstawie protokołu przekazania PT, którego wzór określa załącznik nr 13 do zarządzenia.
10. Zbędne składniki majątkowe pozostają w jednostkach organizacyjnych Funduszu, do czasu podjęcia decyzji o sposobie ich zagospodarowania.
11. Ceny zbędnych składników majątkowych przeznaczonych do sprzedaży określa, w oparciu o wartości rynkowe, z uwzględnieniem ich stopnia zużycia dla sprzętu komputerowego oraz urządzeń związanych z telekomunikacją, w tym telefonów komórkowych, komórka właściwa do spraw informatyki, a w pozostałych przypadkach - komórka właściwa do spraw administracji. Bezwzględnie wymaga opinii i wyceny rzeczoznawców nie będących pracownikami składnik majątkowy o wartości księgowej powyżej 3.500,00 zł. Ustalone wartości rynkowe zatwierdza w Centrali kierownik komórki właściwej do spraw administracji a w oddziale - zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-finansowych. W przypadku gdy wartości rynkowe określone będą w przedziale od - do, do zatwierdzenia wskazana winna być górna wartość ustalona w trybie określonym w ust. 11.
12. Ocenę stanu technicznego zbędnego składnika majątkowego, którego wartość księgowa nie przekracza 3.500,00 zł, przeprowadza dla sprzętu komputerowego oraz urządzeń związanych z telekomunikacją, w tym telefonów komórkowych, komórka właściwa do spraw informatyki, a w pozostałych przypadkach - komórka właściwa do spraw administracji.
13. Wartość rynkową zbędnego środka transportu przeznaczonego do zagospodarowania ustala się w oparciu o opinię i wycenę odnośnie stanu technicznego wykonaną przez uprawnionego rzeczoznawcę nie będącego pracownikiem. Ustalona wartość rynkowa podlega zatwierdzeniu w trybie określonym w ust. 11. Zbędny środek transportu nie podlega zbyciu według zasad określonych w ust. 6.
14. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność materialną za powierzony składnik majątkowy oraz pokrywa koszty związane z powstałą szkodą, w tym z utratą (zagubieniem), kradzieżą, uszkodzeniem wynikłym z jego winy według wartości rynkowej.
15. W szczególnych przypadkach takich jak kradzież, zagubienie zniszczenie składnika majątkowego, zasady ustalone w ust. 11 stosuje się odpowiednio.
16. W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w ust. 15, użytkownik zobowiązany jest bezzwłocznie w formie pisemnej poinformować komórkę właściwą do spraw administracji ze szczegółowym opisaniem zaistnienia tych okoliczności. Pisemne zgłoszenie o zaistnieniu okoliczności określonych w ust. 15 stanowi załącznik do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2.
17. Użytkownik może zostać zwolniony z odpowiedzialności materialnej, o której mowa w ust. 14, jeżeli udowodni, iż szkoda w przekazanym do użytkowania składniku majątkowym powstała z przyczyn od niego niezależnych.
18. W przypadku stwierdzenia kradzieży składnika majątkowego, użytkownik zobowiązany jest dodatkowo zgłosić kradzież na policji. Protokół przyjęcia zgłoszenia kradzieży stanowi załącznik do wniosku, o którym mowa w ust. 1 załącznika nr 2 do zarządzenia.
19. W przypadku kradzieży składnika majątkowego użytkownik może zostać zwolniony z odpowiedzialności materialnej, jeżeli zostanie dostarczony do komórki właściwej do spraw administracji protokół zgłoszenia na policji kradzieży składnika oraz postanowienie o rozstrzygnięciu postępowania wyjaśniającego.
20. Decyzję w zakresie określonym w ust. 17 oraz ust. 19 podejmuje:
1) w Centrali - Prezes Funduszu;
2) w oddziale - dyrektor oddziału.
21. Zbycie przez Fundusz zbędnych składników majątkowych, których wartość rynkowa przekracza równowartość w złotych kwoty określonej w art. 5a ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o zasadach wykonywania uprawnień przysługujących Skarbowi Państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 493, z późn. zm.2), wymaga zastosowania zasad określonych w tym przepisie.
22. W przypadkach w których wartość zakupu zbędnego składnika majątkowego nie przekraczała 3.500,00 zł, dopuszcza się możliwość sprzedaży składnika w Centrali oraz w oddziałach pracownikom odpowiednio Centrali lub oddziału.
23. Ustalone w trybie określonym w ust. 11 wartości rynkowe zbędnych składników majątkowych, o których mowa w ust. 22, w Centrali zatwierdza kierownik komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji, a w oddziale - dyrektor oddziału. W przypadku gdy wartości rynkowe określone będą w przedziale od - do, do zatwierdzenia wskazana winna być górna wartość ustalona w trybie określonym w ust. 11.
24. Komórka właściwa do spraw administracji, przekazuje informację do wszystkich komórek organizacyjnych odpowiednio w Centrali lub w oddziale, w sprawie możliwości zakupu zbędnych składników majątkowych, o których mowa w ust. 22.
25. Warunkiem zakupu zbędnych składników majątkowych, o których mowa w ust. 22, jest pisemny wniosek pracownika Funduszu zainteresowanego zakupem, skierowany w Centrali do kierownika komórki właściwej do spraw administracji a w oddziale do zastępcy dyrektora do spraw ekonomiczno-finansowych, którego wzór określa załącznik nr 8 do zarządzenia. W przypadku wpływu więcej niż jednego wniosku na dany składnik majątkowy, następuje zebranie ofert zakupu danego składnika majątkowego, w trybie określonym w art. 66-721 Kodeksu cywilnego.
26. Sprzedaż zbędnych składników majątkowych osobom fizycznym lub pracownikom, w przypadkach określonych w przepisach z zakresu opodatkowania podatkiem od towarów i usług, możliwa będzie po dokonaniu ewidencji za pomocą kas rejestrujących. W przypadku braku w Centrali lub w oddziale kas rejestrujących, w razie wystąpienia konieczności dokonania takiej sprzedaży w sposób sporadyczny, sprzedaż dokonywana jest za pośrednictwem wybranego oddziału, który prowadzi ewidencję za pomocą kas rejestrujących - zgodnie z zarządzeniem Prezesa Funduszu w sprawie określenia zadań Centrali i oddziałów w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Przepisy o przekazaniu zbędnego składnika majątkowego stosuje się odpowiednio.
27. Sprzedaż zbędnych składników majątkowych następuje na podstawie zawartej umowy sprzedaży, której wzór określa załącznik nr 7 do zarządzenia, oraz według zasad określonych poniżej:
1) sprzedaż zbędnego składnika majątkowego następuje w trybie określonym w art. 66-721 Kodeksu cywilnego;
2) w stosunku do zbędnych składników majątkowych, o których mowa w ust. 17, tryb sprzedaży określony w pkt 1 stosuje się odpowiednio po bezskutecznym wyczerpaniu trybu ustanowionego dla powyższych składników w ust. 23-25.
28. Sprzedaż zbędnych składników majątkowych realizowana jest za pośrednictwem komórki właściwej do spraw administracji z tym, że w przypadku sprzętu komputerowego oraz urządzeń związanych z telekomunikacją, sprzedaż zbędnych składników majątkowych realizowana jest za pośrednictwem komórki właściwej do spraw informatyki.
29. W przypadku braku oferty na zakup zbędnego składnika majątkowego, dopuszcza się możliwość obniżenia określonej zgodnie z ust. 11 wartości rynkowej tego składnika do 75% ustalonej wartości i powtórzenie czynności sprzedaży określonych w ust. 27 pkt 1 lub pkt 2, w zależności od wartości księgowej i wartości zakupu składnika.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZASADY LIKWIDACJI ZUŻYTYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH
ZASADY LIKWIDACJI ZUŻYTYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH
1. Proces likwidacji zużytego składnika majątkowego następuje na podstawie wniosku w sprawie przeprowadzenia likwidacji zużytego składnika majątkowego którego wzór określa załącznik nr 9 do zarządzenia, sporządzonego przez pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych na podstawie wniosku, o którym mowa w ust. 3 załącznika nr 1 do zarządzenia.
2. W stosunku do składników majątkowych, co do których stwierdzono kradzież, podstawą sporządzenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest protokół zgłoszenia na policji kradzieży składnika oraz postanowienie o rozstrzygnięciu postępowania wyjaśniającego.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, podlega zaopiniowaniu przez naczelnika wydziału właściwego do spraw administracji, potwierdzeniu określonych danych przez pracownika komórki do spraw księgowości oraz zatwierdzeniu w Centrali przez kierownika komórki właściwej do spraw administracji a w oddziale przez dyrektora oddziału. Zatwierdzony wniosek stanowi podstawę do podjęcia dalszych czynności związanych z likwidacją zużytego składnika majątkowego.
4. Likwidacja zużytego składnika majątkowego przeprowadzana jest przez komisję do spraw likwidacji składników majątkowych, zwaną dalej "Komisją Likwidacyjną", powoływaną zarządzeniem:
1) Prezesa Funduszu w Centrali,
2) dyrektora oddziału w oddziale
- w celu podjęcia ostatecznej decyzji dotyczącej sposobu likwidacji danego składnika majątkowego.
5. Pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych przekazuje zatwierdzony wniosek, o którym mowa w ust. 1, w ciągu 2 dni roboczych od daty zatwierdzenia wniosku przez osoby wskazane w ust. 3, Komisji Likwidacyjnej, która rozpatruje wniosek w terminie 5 dni roboczych od dnia otrzymania.
6. Komisja Likwidacyjna:
1) w terminie 5 dni roboczych od zakończenia terminu przeznaczonego na rozpatrzenie wniosku, określonego w ust. 5, przekazuje część I protokołu likwidacyjnego, którego wzór określa załącznik nr 10 do zarządzenia, wraz z załącznikami wynikającymi z niniejszego zarządzenia, do zatwierdzenia w Centrali kierownikowi komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji a w oddziale dyrektorowi oddziału;
2) w sytuacji zatwierdzenia protokołu przez osoby wskazane w pkt 1 wypełnia część II protokołu likwidacyjnego;
3) w sytuacji braku zatwierdzenia protokołu przez osoby wskazane w pkt 1 rozpatruje uwagi lub zastrzeżenia wniesione do protokołu, po czym przedstawia ostateczną wersję protokołu do zatwierdzenia;
4) przeprowadza likwidację, w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od daty zatwierdzenia wniosku, przekazując składniki majątkowe objęte likwidacją za kartą przekazania odpadów zewnętrznemu podmiotowi posiadającemu zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów oraz magazynowania odpadów; dowodem przeprowadzenia likwidacji jest wystawiona przez podmiot o którym mowa wyżej karta przekazania odpadów stanowiąca załącznik do protokołu likwidacji, wzór której określa załącznik nr 11 do zarządzenia; likwidacja polega na pozbawieniu zużytego składnika majątkowego cech użyteczności poprzez demontaż, a uzyskane elementy należy segregować według rodzaju odpadu; przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.3)oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn, zm.4)stosuje się odpowiednio;
5) skompletowany protokół likwidacyjny kieruje do pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych celem zdjęcia ze stanu objętych procesem likwidacji zużytych składników majątkowych.
7. Dokumenty z przeprowadzonego procesu likwidacji, w tym wniosek o którym mowa w ust. 1, protokół likwidacyjny wraz z załącznikami, o których mowa w ust. 6 pkt 1, dołączane są w oryginale do dokumentu LT, którego wzór określa załącznik nr 14 do zarządzenia.
8. Do obowiązków pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych, w zakresie likwidacji zużytych składników majątkowych należy:
1) sporządzenie i przekazanie do komisji Likwidacyjnej wniosku, o którym mowa w ust. 1;
2) przygotowanie składników przeznaczonych do likwidacji poprzez sprawdzenie numerów inwentarzowych, posegregowanie według asortymentów, zabezpieczenie przed użytkowaniem;
3) uzyskanie potwierdzenia zgodności danych zużytych składników majątkowych przeznaczonych do likwidacji z ewidencją prowadzoną w komórce organizacyjnej właściwej do spraw księgowości;
4) sporządzenie dokumentu LT.
9. Wnioski w sprawie przeprowadzenia likwidacji zużytego składnika majątkowego sporządza się oddzielnie dla poszczególnych grup składników (odrębny wniosek dla likwidowanych środków trwałych, odrębny dla pozostałych składników majątkowych).
10. Z chwilą wystawienia przez firmę zewnętrzną karty przekazania odpadów, o której mowa w ust. 6 pkt 4, zlikwidowane składniki uznaje się za odpady, co stanowi podstawę do zakończenia procesu likwidacji.
11. Do praw i obowiązków Komisji Likwidacyjnej oprócz czynności wymienionych w ust. 6 należy:
1) nadzór nad czynnościami związanymi z likwidacją zużytych składników majątkowych;
2) dokonywanie oględzin składników majątkowych nie nadających się do dalszego użytkowania i przeznaczonych do likwidacji;
3) na podstawie przedstawionego wniosku w sprawie przeprowadzenia likwidacji oraz oględzin zużytego składnika majątkowego szczegółowe opisanie w protokole likwidacyjnym przyczyn likwidacji;
4) uzasadnianie konieczności likwidacji;
5) określanie stwierdzonych części możliwych do zdemontowania i dalszego wykorzystania;
6) potwierdzanie w karcie przekazania odpadu, o której mowa w ust. 6 pkt 4, rodzaju składników majątkowych przekazanych do likwidacji;
7) podjęcie decyzji co do sposobu przeprowadzenia likwidacji zużytych składników majątkowych;
8) sporządzanie dokumentów likwidacyjnych, w tym protokołu likwidacyjnego, o którym mowa w ust. 6 pkt 1;
9) wstęp do pomieszczeń, w których znajdują się przeznaczone do likwidacji zużyte składniki majątkowe;
10) żądanie wyjaśnień lub udokumentowania przyczyn i okoliczności przedwczesnego zużycia, zniszczenia lub uszkodzenia składnika majątkowego przeznaczonego do likwidacji;
11) korzystanie z pomocy fachowców, rzeczoznawców i ekspertów, w tym powołanych spośród pracowników, a po uzyskaniu akceptacji:
a) Prezesa Funduszu w Centrali,
b) dyrektora oddziału w oddziale
osób nie będących pracownikami.
12. Do obowiązków komórek właściwych do spraw administracji należy:
1) organizowanie transportu oraz prac związanych z likwidacją zbędnych składników majątkowych, w tym załadunek i rozładunek - w uzgodnieniu i na wniosek Komisji Likwidacyjnej;
2) przewożenie lub przenoszenie likwidowanych składników majątkowych do wyodrębnionego pomieszczenia celem umożliwienia dokonania przez Komisję Likwidacyjną likwidacji poprzez pozbawienie ich cech użyteczności.
13. Prawidłowo zrealizowana likwidacja składników majątkowych stanowi podstawę do wyksięgowania:
1) środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych z ksiąg rachunkowych prowadzonych w komórce organizacyjnej właściwej do spraw księgowości oraz z ksiąg inwentarzowych prowadzonych przez pracownika Funduszu prowadzącego ewidencję składników majątkowych;
2) wyposażenia rzeczowego i niematerialnego z ewidencji pozabilansowej prowadzonej w komórce organizacyjnej właściwej do spraw księgowości oraz ewidencji prowadzonej przez pracownika Funduszu prowadzącego ewidencję składników majątkowych;
3) druków ścisłego zarachowania z ewidencji prowadzonej przez poszczególne komórki organizacyjne;
4) materiałów i towarów objętych ewidencją magazynową ilościowo-wartościową z ewidencji wartościowej prowadzonej w komórce organizacyjnej właściwej do spraw księgowości oraz ewidencji magazynowej prowadzonej przez osobę ją prowadzącą;
5) materiałów administracyjno-biurowych objętych uproszczoną ewidencją magazynową oraz materiałów i towarów objętych ewidencją magazynową ilościowo-wartościową.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
ZASADY SPRZĄDZANIA DOKUMENTÓW
ZASADY SPRZĄDZANIA DOKUMENTÓW
W NARODOWYM FUNDUSZU ZDROWIA
1. Dokumenty wskazane w § 1 pkt 5 lit. h-j zarządzenia sporządza się w stosunku do składników majątkowych, o których mowa w obowiązującym aktualnie zarządzeniu Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie ustalenia zasad rachunkowości w Narodowym Funduszu Zdrowia.
2. Dopuszcza się stosowanie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 5 lit. h-j zarządzenia w innej szacie graficznej, w tym wydruki z programów komputerowych, przy zachowaniu zasad wynikających z zarządzenia.
3. Ustala się następujące zasady sporządzania dokumentu OT:
1) dokument OT służy do udokumentowania przyjęcia składnika majątkowego do użytkowania;
2) dokument OT w trzech egzemplarzach wystawia komórka właściwa do spraw administracji;
3) dokument OT podpisywany jest w następującej kolejności:
a) zespół przyjmujący,
b) pracownik odpowiedzialny za składniki majątkowe,
c) pracownik prowadzący księgę inwentarzową,
d) kierownik komórki organizacyjnej właściwej do spraw księgowości lub osoba prowadząca w komórce właściwej do spraw księgowości ewidencję składników majątkowych w zakresie kontroli formalno-rachunkowej oraz ujęcia dokumentu w księgach rachunkowych;
4) dokument OT przekazywany jest do:
a) komórki właściwej do spraw księgowości - egz. nr 1 (oryginał),
b) pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych - egz. nr 2 (kopia);
c) komórki organizacyjnej odbierającej składnik majątkowy - egz. nr 3 (kopia);
5) do dokumentu OT winny być załączone dokumenty, na podstawie których składnik majątku został przyjęty, w szczególności faktura zakupu, protokół przyjęcia.
1) dokument PT służy do udokumentowania nieodpłatnego przekazania składnika majątkowego innej jednostce lub przejęcia od innej jednostki składnika majątkowego;
2) dokument PT w pięciu egzemplarzach wystawia komórka właściwa do spraw administracji;
3) dokument PT podpisywany jest w następującej kolejności:
a) pracownik odpowiedzialny za składniki majątkowe,
b) pracownik prowadzący księgę inwentarzową,
c) kierownik komórki właściwej do spraw księgowości lub osoba prowadząca w komórce właściwej do spraw księgowości ewidencję składników majątkowych w zakresie kontroli formalno-rachunkowej oraz ujęcia dokumentu w księgach rachunkowych;
4) dokument PT przekazywany jest do:
a) przyjmującego - egz. nr 1 (oryginał) oraz egz. nr 5 (kopia),
b) komórki właściwej do spraw księgowości - egz. nr 2 (kopia),
c) pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych - egz. nr 3 (kopia),
d) komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji - egz. nr 4 (kopia);
5) do dokumentu PT winny być załączone dokumenty, na podstawie których składnik majątkowy został przejęty lub przekazany.
5. Ustala się następujące zasady sporządzania dokumentu LT:
1) dokument LT służy do udokumentowania likwidacji składników majątkowych;
2) dokument LT w trzech egzemplarzach wystawia komórka właściwa do spraw administracji;
3) dokument LT podpisywany jest w następującej kolejności:
a) w Centrali:
- Komisja Likwidacyjna,
- kierownik komórki organizacyjnej do spraw administracji,
- kierownik komórki właściwej do spraw księgowości lub osoba prowadząca w komórce właściwej do spraw księgowości ewidencję składników majątkowych w zakresie stwierdzenia zgodności danych z ewidencją wynikającą z ksiąg rachunkowych,
- z-ca Prezesa Funduszu do spraw Finansowych lub osoba upoważniona,
b) w oddziale:
- Komisja Likwidacyjna,
- kierownik komórki organizacyjnej do spraw administracji,
- kierownik komórki właściwej do spraw księgowości,
- dyrektor oddziału, zastępca dyrektora oddziału do spraw ekonomiczno-finansowych lub osoba upoważniona;
4) dokument LT przekazywany jest do:
a) komórki właściwej do spraw księgowości - egz. nr 1 (oryginał),
b) komórki organizacyjnej przekazującej składnik majątkowy do likwidacji - egz. nr 2 (kopia),
c) komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji - egz. nr 3 (kopia);
5) do dokumentu LT winny być załączone dokumenty, na podstawie których składnik majątkowy został zlikwidowany.
6. Ustala się następujące zasady sporządzania wniosku w sprawie zgłoszenia do zagospodarowania zbędnego składnika majątkowego:
1) wniosek w jednym egzemplarzu wystawia komórka właściwa do spraw administracji;
2) wniosek podpisywany jest w następującej kolejności:
a) pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych,
b) naczelnik wydziału właściwego do spraw administracji,
c) pracownik komórki właściwej do spraw księgowości pod względem stwierdzenia zgodności danych z ewidencją wynikającą z ksiąg rachunkowych,
d) w Centrali kierownik komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji, w oddziale z-ca dyrektora oddziału do spraw ekonomiczno-finansowych;
3) wniosek dołączany jest do dokumentu PT.
7. Ustala się następujące zasady sporządzania wniosku w sprawie przeprowadzenia likwidacji zużytego składnika majątkowego:
1) wniosek w jednym egzemplarzu wystawia pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych;
2) wniosek podpisywany jest w następującej kolejności:
a) pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych,
b) naczelnik wydziału właściwego do spraw administracji,
c) pracownik komórki właściwej do spraw księgowości pod względem stwierdzenia zgodności danych z ewidencją wynikającą z ksiąg rachunkowych,
d) w Centrali kierownik komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji a w oddziale dyrektor oddziału;
3) wniosek przekazywany jest do Komisji Likwidacyjnej.
8. Ustala się następujące zasady sporządzania protokołu likwidacyjnego:
1) protokół w jednym egzemplarzu wystawia Komisja Likwidacyjna;
2) protokół podpisywany jest w następującej kolejności:
a) część pierwsza protokołu przez Komisję Likwidacyjną,
b) w Centrali kierownika komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji, w oddziale - dyrektora oddziału,
c) część druga protokołu przez Komisję Likwidacyjną;
3) Komisja Likwidacyjna przekazuje protokół likwidacyjny do pracownika Funduszu prowadzącego ewidencję składników majątkowych
9. Ustala się następujące zasady sporządzania wykazu wyposażenia pomieszczenia (spis inwentarza):
1) wykaz sporządza i podpisuje w dwóch egzemplarzach pracownik prowadzący ewidencję składników majątkowych i nie stanowi dowodu księgowego;
2) oryginał wykazu (egz. nr 1) umieszczany jest w widocznym miejscu w pokoju w którym użytkowane są składniki majątkowe wskazane w wykazie, kopia (egz. nr 2) przechowywana jest w dokumentacji prowadzonej przez pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych;
3) pracownik zajmujący dane pomieszczenie potwierdza spis inwentarza własnoręcznym czytelnym podpisem wskazując datę podpisu;
4) pracownik, o którym mowa w ust. 9 pkt 3 zobowiązany jest do każdorazowego powiadomienia komórki właściwej do spraw administracji o przemieszczeniach majątku.
10. Dokumenty wymienione w ust. 3-9 podlegają ewidencjonowaniu.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
ZASADY PROWADZENIA GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ
ZASADY PROWADZENIA GOSPODARKI MAGAZYNOWEJ
1. Składniki majątkowe wymienione w § 2 pkt 5 zarządzenia, zakupywane przez komórkę merytorycznie odpowiedzialną za przedmiot dostawy, są magazynowane przez komórkę właściwą do spraw administracji, przy czym zbędne i zużyte składniki majątkowe magazynowe są przez pracownika prowadzącego ewidencję składników majątkowych.
2. Składniki majątkowe związane z systemem informatycznym, w szczególności sprzęt komputerowy, urządzenia informatyczne i telekomunikacyjne, materiały eksploatacyjne, magazynowane są przez komórkę właściwą do spraw informatyki.
3. Składniki majątkowe zakupywane w ramach projektów finansowanych bądź współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, magazynowane są przez komórkę realizującą zadania w ramach tych projektów w sposób wyodrębniony oraz podlegają wyodrębnionej ewidencji magazynowej.
4. Do czasu zagospodarowania składników majątkowych, o których mowa w ust. 1-3, odpowiedzialność za dane składniki ponoszą kierownicy komórek, w dyspozycji których są magazyny.
5. Składniki majątkowe przechowywane przez komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1-3, podlegają uproszczonej ewidencji magazynowej przychodowo-rozchodowej, która zawiera co najmniej następujące informacje:
1) rodzaj (nazwa składnika majątkowego);
2) data przyjęcia;
3) podmiot dostarczający lub komórka dostarczająca;
4) ilość składników przyjętych do magazynu (przychód);
5) ilość składników wydanych z magazynu (rozchód);
6) wskazanie komórki organizacyjnej której przekazano dany składnik majątkowy;
7) stan po czynnościach przychodowo-rozchodowych (ilość).
6. W przypadku gdy składniki majątkowe dotyczą środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, podlegają również ewidencji wartościowej prowadzonej przez komórki właściwe do spraw księgowości, zgodnie z przyjętymi zasadami rachunkowości.
7. Wydawanie składnika z magazynu następuje na podstawie złożonego przez kierownika komórki organizacyjnej zapotrzebowania określającego rodzaj, ilość oraz uzasadnienie wydania danego składnika majątkowego.
8. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się wydanie składnika majątkowego z wyłączeniem zasady wynikającej z ust. 7. W takim przypadku decyzję w sprawie wydania podejmuje kierownik komórki organizacyjnej o której mowa w ust. 1-3, bądź osoba przez niego wyznaczona.
9. Czasowe wypożyczenie składników majątkowych następuje na podstawie prowadzonej ewidencji, bez konieczności składania zapotrzebowań o których mowa w ust. 7.
10. Zapotrzebowania, o których mowa w ust. 7, składane są w zależności od rodzaju wnioskowanych do wydania składników do komórek określonych w ust. 1-3.
11. Osoba pobierająca z magazynu dane składniki majątkowe zobowiązana jest do potwierdzenia tego faktu na złożonym zapotrzebowaniu o którym mowa w ust. 7, bądź w innej formie, w zależności od przyjętego w magazynie rozwiązania.
12. W przypadku składników majątkowych przekazanych bezpośrednio pracownikowi a nie objętych ewidencją magazynową, pracownik pobierający dany składnik potwierdza fakt odbioru na złożonym zapotrzebowaniu, bądź w innej formie w zależności od sposobu zorganizowania stanowiska pracy.
13. Po zakończeniu kwartału pracownik odpowiedzialny za magazyn zobowiązany jest sporządzać i przedstawiać swojemu przełożonemu za okres sprawozdawczy, tj. za kwartał poprzedzający, informacje obejmujące ilość przyjętych składników majątkowych, ilość wydanych składników majątkowych oraz stan aktualny.
14. Przynajmniej raz w roku pracownik odpowiedzialny za magazyn zobowiązany jest do sporządzenia i przekazania swojemu przełożonemu zestawienia materiałów które mają charakter zapasów zbędnych lub nadmiernych.
15. Przez zapasy nadmierne rozumie się te składniki które posiadają cechy:
1) znikomego lub całkowitego braku ruchu przez dłuższy okres czasu,
2) przekraczających znacznie zgłaszane zapotrzebowania,
16. Do magazynu wstęp mają jedynie osoby wskazane przez kierowników komórek organizacyjnych o których mowa w ust. 1-3.
17. Wydawanie składników z magazynu realizowane będzie w godzinach ustalonych przez kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1-3.
18. Składnik majątkowy zostaje przekwalifikowany z materiału w składnik niskocenny, w momencie wydania do użytkowania.
19. Wszystkie składniki niskocenne wydawane do użytkowania podlegają wpisaniu na indywidualną kartę użytkowania lub kartę inwentarzową.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
(miejscowość) (data)
.....................................................
(dane zgłaszającego)
Do
Kierownika komórki
właściwej do spraw administracji
UJAWNIENIE
ZBĘDNEGO SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO
Na podstawie ust. 1 załącznika nr 1 do zarządzenia Nr ............................................................... z dnia .................... Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie zasad gospodarowania składnikami majątkowymi w Narodowym Funduszu Zdrowia, zgłaszam składnik/i majątkowy/we wskazane poniżej do zagospodarowania.
L.p. | Nazwa składnika majątkowego ujawnionego do zagospodarowania | Numer inwentarzowy /o ile dotyczy/ | Ilość sztuk | Obecne miejsce użytkowania (nr pokoju) |
......................................................
(podpis zgłaszającego)
ZAŁĄCZNIK Nr 6
(miejscowość) (data)
..........................................................
(wskazanie jednostki organizacyjnej Funduszu)
Do
Kierownika komórki organizacyjnej
właściwej do spraw administracji /
Z-cy dyrektora oddziału do spraw
finansowo-ekonomicznych*
WNIOSEK
W SPRAWIE ZGŁOSZENIA DO ZAGOSPODAROWANIA
ZBĘDNEGO SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO NR .....................
Na podstawie zgłoszenia ..............................................................................................................
.......................................................................................................................................................
(należy wskazać osobę/osoby ujawniającą(e))
z dnia ....................... stanowiącego załącznik do niniejszego wniosku wnoszę o zatwierdzenie do dalszego zagospodarowania następujący/ce składnik/ki majątkowy/we:
Tabela nr 1
L.p. | Numer inwentarzowy /o ile dotyczy/ | Nazwa zbędnego składnika majątkowego | Data przyjęcia zbędnego składnika majątkowego do użytkowania | Ilość | Wartość zakupu | Wartość księgowa | Wartość rynkowa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. Opis stanu technicznego wykazanych w tabeli nr 1 zbędnych składników majątkowych, o których mowa w ust. 12 załącznika nr 1 do zarządzenia, stanowi załącznik do niniejszego wniosku.
2. Opinia rzeczoznawcy, o której mowa w ust. 11 oraz ust. 13 załącznika nr 1 do zarządzenia, stanowi załącznik do niniejszego wniosku.
3. Propozycja sposobu zagospodarowania*:
a) sprzedaż,
b) wynajęcie lub dzierżawa,
c) .........................................................................................................................................
nieodpłatne przekazanie innej jednostce,
d) likwidacja.
4. Potwierdzam zgodność wykazanych składników majątkowych w ewidencji wynikającej z ksiąg inwentarzowych**
...........................................................................
(data i podpis pracownika prowadzącego ewidencję
składników majątkowych)
Wniosek opiniuję pozytywnie
Wniosek opiniuję negatywnie *
................................................................
(data i podpis naczelnika wydziału
właściwego do spraw administracji)
5. Potwierdzam zgodność danych w kolumnach od 2 do 4 oraz od 6 do 7 z ewidencją wynikającą z ksiąg rachunkowych:
...........................................................................
(data i podpis pracownika komórki właściwej
do spraw księgowości)
Wniosek zatwierdzam
Wniosek odrzucam *
..................................................................................
(data i podpis kierownika komórki właściwej
do spraw administracji w Centrali / z-cy dyrektora do spraw
ekonomiczno-finansowych)
* niepotrzebne skreślić
** należy skreślić o ile wykazane w tabeli nr 1 składniki majątkowe nie podlegają ewidencji w księgach inwentarzowej
ZAŁĄCZNIK Nr 7
UMOWA SPRZEDAŻY Nr ......................
UMOWA SPRZEDAŻY Nr ......................
.......................................................................................................................................................
(imię i nazwisko) - (stanowisko służbowe)
a
.......................................................................................................................................................
(dane kupującego)
zwanym(ą) dalej "Kupującym", o następującej treści:
.......................................................................................................................................................
(należy wymienić zbędny/e składnik/i majątkowy/e)
będący(ce) własnością Sprzedającego wg protokołu przekazania stanowiącego załączniki nr 1 do niniejszej umowy.
1. (imię i nazwisko) - (stanowisko służbowe),
2. (imię i nazwisko) - (stanowisko służbowe),
3. (imię i nazwisko) - (stanowisko służbowe).
SPRZEDAJĄCY: KUPUJĄCY:
ZAŁĄCZNIK Nr 8
(miejscowość) (data)
.....................................................
(dane wnioskodawcy)
Do
Kierownika komórki
właściwej do spraw administracji /
Z-cy dyrektora oddziału do spraw
finansowo-ekonomicznych*
WNIOSEK
O ZAKUP ZBĘDNEGO SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO
Na podstawie ust. 25 załącznika nr 1 do zarządzenia nr .............................................................. z dnia .................... Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie zasad gospodarowania składnikami majątkowymi w Narodowym Funduszu Zdrowia, wnoszę o sprzedaż poprzez podpisanie umowy kupna - sprzedaży składnika/ów majątkowego/wych wskazanego/ych poniżej.
L.p. | Nazwa składnika majątkowego | Numer inwentarzowy /o ile dotyczy/ | Ilość sztuk |
.........................................................
(podpis wnioskującego)
ZAŁĄCZNIK Nr 9
(miejscowość) (data)
..........................................................
(wskazanie jednostki organizacyjnej Funduszu)
Do
Kierownika komórki
właściwej do spraw administracji /
Dyrektora oddziału*
WNIOSEK
W SPRAWIE PRZEPROWADZENIA LIKWIDACJI
ZUŻYTEGO SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO NR ...........................
Na podstawie wniosku w sprawie zgłoszenia do zagospodarowania zbędnego składnika majątkowego z dnia ...................................................... stanowiącego załącznik do niniejszego wniosku wnoszę, o przeprowadzenie likwidacji następującego/cych składnika/ków majątkowego/wych:
Tabela nr 1
L.p. | Numer inwentarzowy /o ile dotyczy/ | Nazwa zużytego składnika majątkowego | Data przyjęcia zużytego składnika majątkowego do użytkowania | Ilość | Wartość brutto | Wartość netto | Wartość rynkowa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. Uzasadnienie likwidacji
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
2. Potwierdzam zgodność wykazanych składników majątkowych w ewidencji wynikającej z ksiąg inwentarzowych**
.......................................................................
(podpis pracownika prowadzącego ewidencję
składników majątkowych)
Wniosek opiniuję pozytywnie
Wniosek opiniuję negatywnie*
.............................................................
(podpis naczelnika wydziału
właściwego do spraw administracji)
Potwierdzam zgodność danych w kolumnach od 2 do 4 oraz od 6 do 7 z ewidencją wynikającą z ksiąg rachunkowych:
.........................................................................
(podpis pracownika
komórki właściwej do spraw księgowości)
Wniosek zatwierdzam
Wniosek odrzucam*
...............................................................................
(podpis kierownika komórki właściwej
do spraw administracji w Centrali / dyrektora oddziału)
Data przekazania wniosku do Komisji Likwidacyjnej
...................................................................................
* niepotrzebne skreślić
** należy skreślić o ile wykazane w tabeli nr 1 składniki majątkowe nie podlegają ewidencji w księgach inwentarzowej
ZAŁĄCZNIK Nr 10
(miejscowość) (data)
..........................................................
(wskazanie jednostki organizacyjnej Funduszu)
PROTOKÓŁ LIKWIDACYJNY NR ...................
Z DNIA .....................................
CZĘŚĆ PIERWSZA PROTOKOŁU LIKWIDACYJNEGO
Protokół likwidacyjny postawienia składnika majątkowego w stan likwidacji na skutek:
- całkowitego lub w znacznym stopniu zaawansowanego zużycia,
- zniszczenia na skutek zdarzeń losowych,
- uszkodzenia uniemożliwiającego naprawę,
- nieopłacalności lub regeneracji z ekonomicznego punktu widzenia,
- zagubienia lub kradzieży,
- wygaśnięcia licencji na oprogramowanie*
Komisja do spraw Likwidacji w składzie:
1........................................................................... - przewodniczący
2............................................................................ - członek
3........................................................................... - członek
4........................................................................... - członek
5........................................................................... - członek
powołana zarządzeniem Prezesa Funduszu / Dyrektora Oddziału* Nr ............................. z dnia ................................... w sprawie powołania Komisji Likwidacyjnej składników majątkowych, wnioskuje postawienie w stan likwidacji następujących składników majątkowych: ..................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Uzasadnienie ................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Stwierdzone części możliwe do zdemontowania i dalszego wykorzystania ...............................
.......................................................................................................................................................
Czynności likwidacyjne polegające na wykonaniu następujących prac ......................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
wykona podmiot zewnętrzny (nazwa, adres) ...............................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
przy pomocy następujących maszyn, narzędzi, urządzeń ............................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Wstępne koszty likwidacji szacuje się na poziomie ....................................................................
.......................................................................................................................................................
Na tym część I protokołu likwidacyjnego zakończono i podpisano.
Podpisy członków Komisji do spraw Likwidacji
1 .........................................................
2 .........................................................
3 .........................................................
4 .........................................................
5 .........................................................
Protokół likwidacyjny zatwierdzam
Protokół likwidacyjny odrzucam*
.........................................................................................
(podpis kierownika komórki właściwej
do spraw administracji w Centrali/dyrektora oddziału)
*niepotrzebne skreślić
CZĘŚĆ DRUGA PROTOKOŁU LIKWIDACYJNEGO
Na podstawie decyzji kierownika komórki organizacyjnej właściwej do spraw administracji w Centrali / Dyrektora Oddziału Wojewódzkiego* z dnia ..............................................................
Komisja do spraw Likwidacji w składzie:
1........................................................................... - przewodniczący
2........................................................................... - członek
3........................................................................... - członek
4........................................................................... - członek
5........................................................................... - członek
dokonała czynności likwidacyjnych w dniu (dniach) ..................................................................
następujących składników majątkowych .....................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
za pomocą następujących maszyn, narzędzi, urządzeń ................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Likwidacja polegała .....................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Koszty likwidacji wyniosły ogółem .............................................................................................
.......................................................................................................................................................
Odpady .........................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Na tym część II protokołu likwidacyjnego zakończono i podpisano.
Podpisy członków Komisji do spraw Likwidacji
1 .........................................................
2 .........................................................
3 .........................................................
4 .........................................................
5 .........................................................
Data przekazania protokołu
pracownikowi prowadzącemu ewidencję składników majątkowych
..................................................................................
*niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 11
KARTA PRZEKAZANIA ODPADU
KARTA PRZEKAZANIA ODPADU
Objaśnienia do karty przekazania odpadów:
a Numer nadawany jest przez posiadacza odpadów, który przekazuje odpad.
b Imię i nazwisko lub nazwa podmiotu.
c W przypadku odpadów komunalnych kartę wypełnia przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn.zm.), lub gminna jednostka organizacyjna, o której mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
d W przypadku gdy odpad jest transportowany kolejno przez dwóch lub więcej prowadzących działalność w zakresie transportu odpadów, w oznaczonych rubrykach należy podać wymagane dane i podpisy wszystkich prowadzących działalność w zakresie transportu odpadów z zachowaniem kolejności transportowania odpadu.
e Adres zamieszkania lub siedziby podmiotu.
f Adres miejsca odbioru odpadu, pod który należy dostarczyć odpad, wskazany przez posiadacza odpadu prowadzącemu działalność w zakresie transportu odpadów.
g W przypadku odpadów niebezpiecznych podać datę przekazania odpadu. Karta może być stosowana jako jednorazowa karta przekazania odpadu lub jako zbiorcza karta przekazania odpadu, obejmująca odpad danego rodzaju przekazywany łącznie w czasie jednego miesiąca kalendarzowego, za pośrednictwem tego samego prowadzącego działalność w zakresie transportu odpadów temu samemu posiadaczowi odpadów.
h Podać masę odpadów z dokładnością co najmniej do pierwszego miejsca po przecinku dla odpadów innych niż niebezpieczne; co najmniej do trzeciego miejsca po przecinku dla odpadów niebezpiecznych.
i Dotyczy odpadów niebezpiecznych.
ZAŁĄCZNIK Nr 12
Egzemplarz Nr ............
Egzemplarz Nr ............
PRZYJĘCIE SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO | OT | |||||||||||||
Numer | Data | |||||||||||||
......................... | ||||||||||||||
pieczęć | ||||||||||||||
Nazwa | ||||||||||||||
Charakterystyka | ||||||||||||||
Dostawca - Wykonawca | I. Wartość z rozliczenia | |||||||||||||
1. Wartość | ||||||||||||||
nabycia lub | ||||||||||||||
wytworzenia | zł | |||||||||||||
2. Koszty | zł | |||||||||||||
. | ||||||||||||||
. | ||||||||||||||
. | ||||||||||||||
Nr 1 data dowodu dostawy | RAZEM zł | |||||||||||||
Miejsce użytkowania lub przeznaczenia | II. Wartość szacunkowa | |||||||||||||
zł: | ||||||||||||||
Podpis zespołu przyjmującego | Podpis osoby prowadzącej księgę inwentarzową | |||||||||||||
Uwagi: | Ilość załączników | |||||||||||||
Polecenie księgowania | ||||||||||||||
Numer | Data | Stopa % umorzenia | ||||||||||||
Konto winien | Kwota | Konto ma | ||||||||||||
Symbol układu klasyfikacyjnego | ||||||||||||||
Numer inwentarzowy | Zaksięgowano | |||||||||||||
podpis | data | |||||||||||||
Stanowisko kosztów |
ZAŁĄCZNIK Nr 13
Egzemplarz Nr ............
Egzemplarz Nr ............
PROTOKÓŁ | PT | ||||||
przekazania - przejęcia | |||||||
składnika majątkowego | |||||||
pieczęć | |||||||
Na podstawie: | |||||||
znak: | z dnia: | przekazuje się: | |||||
składnik majątkowy o niżej | |||||||
określonych cechach: | |||||||
Nazwa: | |||||||
Symbol klasyfikacji rodzajowej | Wartość początkowa | ||||||
Numer inwentarzowy | Umorzenie | ||||||
Przekazujący (pieczęć podpis pracownika odpowiedzialnego za składniki majątkowe) | Ilość załączników | Przyjmujący (pieczęć podpis pracownika odpowiedzialnego za składniki majątkowe) | |||||
Data | |||||||
Charakterystyka | |||||||
PK nr | z dnia | ||||||
Kwota | W - n | Ma | |||||
Wartość początkowa umorzenia | |||||||
Symbol klasyfikacji rodzajowej | Nr inwentarzowy | Stopa % umorzenia | Stanowisko kosztów | ||||
Gł. Księgowy | Księgowość analityczna | Księgowość syntetyczna | |||||
ZAŁĄCZNIK Nr 14
Egzemplarz Nr ............
Egzemplarz Nr ............
Komórka | LIKWIDACJA | ||||||
SKŁADNIKA MAJĄTKOWEGO | LT | Nr | |||||
Symbol kosztów | |||||||
Nazwa składnika majątkowego | Nr(y) inwentarzowy(e) | ||||||
Ilość sztuk: | |||||||
Orzeczenie Komisji Likwidacyjnej | |||||||
Data rozpoczęcia likwidacji: | |||||||
Komisja Likwidacyjna | Decyzję komisji zatwierdzam | ||||||
data | podpisy | Z-ca Prezesa do spraw Finansowych / dyrektor oddziału | |||||
Komórka organizacyjna | |||||||
Wpłynęło: | Podpis kierownika komórki organizacyjnej do spraw administracji | ||||||
Dotyczy: | |||||||
Polecenie księgowania | |||||||
Treść | KONTO | KONTO | |||||
Winien | Ma | ||||||
Uwagi: | Księgowano | Podpis Gł. Księgowego | |||||
ZAŁĄCZNIK Nr 15
SPIS INWENTARZA NR ......................
SPIS INWENTARZA NR ......................
pokój nr ............................................................................................
L.p. | Numer inwentarzowy | Nazwa przedmiotu | Ilość | Przychód (data) | Rozchód (data) |
Sporządził:
..................................................................
(data i podpis pracownika prowadzącego
ewidencję składników majątkowych)
Podpis pracownika(ów)
zajmującego(ych) pomieszczenie
............................................................
______
) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 156, poz. 775, z 1997 r. Nr 106, poz. 673, Nr 115, poz. 741 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, z 2000 r. Nr 48, poz. 550, z 2001 r. Nr 4, poz. 26, z 2002 r. Nr 25, poz. 253 i Nr 240, poz. 2055, z 2004 r. Nr 99, poz. 1001, Nr 123, poz. 1291 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1417 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 107, poz. 721 oraz z 2009 r. Nr 157, poz. 1241.
) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106, Nr 79, poz. 666 i Nr 130, poz. 1070.
) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 88, poz. 587, z 2008 r. Nr 138, poz. 865, Nr 199, poz. 1227 i Nr 223, poz. 1464 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 79, poz. 666.