Zakres i tryb działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2019.30

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 grudnia 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 28/19
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 3 grudnia 2019 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie określa zakres oraz tryb działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2. 
1. 
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
2)
komisja - komisję do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego;
3)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 2004);
4)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego CBA.
2. 
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć także pracownika;
2)
służbie - należy przez to rozumieć także pracę.
§  3. 
Do zadań komisji należy:
1)
ocena przydatności składników rzeczowych do dalszego użytkowania w CBA;
2)
weryfikacja wartości, odpowiednio - rynkowej, księgowej lub początkowej, składników rzeczowych przeznaczonych do zagospodarowania;
3)
przedstawienie propozycji sposobu zagospodarowania składników rzeczowych.
§  4. 
1. 
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2. 
Szef CBA, określając w decyzji skład komisji, wyznacza jej przewodniczącego.
3. 
Do składu komisji czasowo mogą zostać powoływani funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.
4. 
Szef CBA może, na wniosek przewodniczącego, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3, wyznaczyć na czas określony dodatkowych członków.
5. 
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5. 
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
zapewnia przestrzeganie planu pracy;
5)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
6)
odpowiada za rzetelną i zgodną z przepisami rozporządzenia ocenę przydatności składników rzeczowych;
7)
sporządza informacje ze stanu realizacji wniosków w sprawie oceny przydatności składników rzeczowych;
8)
odpowiada za rzetelne dokumentowanie prac;
9)
przedstawia, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę, Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6. 
Sekretarz komisji:
1)
sporządza protokoły posiedzeń zawierające w szczególności:
a)
listę obecności,
b)
opinie członków komisji i stanowisko komisji;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał i protokołów;
5)
w zastępstwie przewodniczącego przewodniczy obradom komisji i powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia.
§  7. 
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb.
§  8. 
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3, o ile została powołana do składu komisji.
§  9. 
1. 
Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uchwał lub protokołów.
2. 
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego.
§  10. 
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11. 
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.
§  12. 
Komisja dokonuje oceny przydatności składników rzeczowych w CBA na podstawie wniosku kierownika jednostki organizacyjnej, w którego dyspozycji znajdują się użytkowane składniki rzeczowe.
§  13. 
W celu dokonania oceny przydatności składników rzeczowych lub weryfikacji planowanych propozycji, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia, komisja może:
1)
zwrócić się z prośbą o opinię do jednostki organizacyjnej merytorycznie odpowiedzialnej za zakup danego składnika rzeczowego;
2)
zasięgnąć opinii osoby posiadającej w tym zakresie wiedzę specjalistyczną.
§  14. 
1. 
Ustalając lub weryfikując wartość jednostkową składników rzeczowych, komisja może w szczególności uwzględnić:
1)
powszechnie dostępne katalogi Eurotax;
2)
wartości wynikającej z rozliczenia polisy;
3)
opinię osoby posiadającej w tym zakresie wiedzę specjalistyczną.
2. 
Wartość księgową i jednostkową składników rzeczowych komisja może, w razie potrzeby, uzgodnić z Biurem Finansów CBA
§  15. 
1. 
Składniki rzeczowe wskazywane w protokole, o którym mowa w § 5 ust. 5 rozporządzenia, ujmuje się w sposób zapewniający ich identyfikację za pomocą numerów inwentarzowych, a w przypadku ich braku poprzez sporządzenie odpowiedniego opisu, oddającego cechy składnika rzeczowego w sposób pozwalający na jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych tych składników.
2. 
W przypadku proponowania sprzedaży, o której mowa w § 8 ust. 1 rozporządzenia, wskazuje się funkcjonariusza mającego nabyć składniki rzeczowe oraz wartość sprzedanych mu składników rzeczowych w ciągu ostatnich 4 lat.
3. 
Protokół, o którym mowa w ust. 1, przedstawia do zatwierdzenia Szefowi CBA przewodniczący.
4. 
Zaakceptowany przez Szefa CBA protokół jest podstawą do dalszej realizacji procedury zagospodarowania składników rzeczowych.
5. 
Kopię protokołu przekazuje się do:
1)
jednostki organizacyjnej CBA będącej dysponentem mienia;
2)
Biura Finansów CBA;
3)
Biura Logistyki CBA;
4)
Biura Teleinformatyki CBA - w przypadku, gdy dotyczy sprzętu teleinformatycznego.
§  16. 
1. 
Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
2. 
Komisja powołana na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 17, realizuje zadania do czasu zakończenia prowadzonych postępowań; po tym czasie ulega rozwiązaniu.
§  17. 
Traci moc zarządzenie nr 15/17 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 18 kwietnia 2017 r. w sprawie zakresu i trybu działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. Urz. CBA poz. 15).
§  18. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.