Wykonywanie przepisów o odpowiedzialności porządkowej za naruszenie dyscypliny budżetowej.
Dz.Urz.MF.1971.13.33
Akt utracił mocINSTRUKCJA Nr 47/GM
z dnia 17 września 1971 r.
w sprawie wykonywania przepisów o odpowiedzialności porządkowej za naruszenie dyscypliny budżetowej.
Pracownikom tym przewodniczący komisji mogą bezpośrednio udzielać wskazówek i poleceń w ramach czynności przewidzianych w ust. 1 pkt 2-7, a nadto zlecić przygotowanie projektów postanowień w sprawie wykonania orzeczonych kar.
Jeżeli z uwagi na okoliczność sprawy zachodzi potrzeba sporządzenia obszernego uzasadnienia orzeczenia, zespół orzekający powinien niezwłocznie po zakończeniu rozprawy ustalić istotną treść orzeczenia (z pominięciem uzasadnienia), z tym że referent opracuje i przedłoży przewodniczącemu zespołu orzekającego pełny tekst orzeczenia (łącznie z uzasadnieniem) w ciągu 7 dni. Ostateczne uzgodnienie i podpisanie orzeczenia powinno nastąpić nie później niż w ciągu 14 dni (§ 21 ust. 2 rozporządzenia).
Zażalenie rozpatruje się bez przeprowadzenia rozprawy, chyba że przewodniczący komisji II instancji uzna przeprowadzenie rozprawy za celowe.
W rubryce 9 ewidencjonuje się datę wniesienia odwołania lub zażalenia, datę wysłania akt do II instancji oraz po zwrocie akt z II instancji istotną treść rozstrzygnięcia II instancji.
W rubryce 10 ewidencjonuje się przebieg postępowania wykonawczego (a także w zakresie kosztów postępowania).
Wypełnienie pozostałych rubryk wyjaśnień nie wymaga.
Przez całkowite zakończenie rozumieć należy:
Również jako zaległe należy wykazywać sprawy, w których postępowanie zawieszono. W poz. 5, 6, 7 i 8 wykazuje się także nieprawomocne ukarania lub uniewinnienia, a więc bez względu na to, czy orzeczenie zostało następnie w II instancji na korzyść lub niekorzyść obwinionego uchylone lub zmienione, gdyż sprawozdanie ilustruje działalność komisji I instancji. W poz. 9 i 10 wykazuje się tylko prawomocnie orzeczone kary pieniężne i koszty postępowania.