Wprowadzenie "Instrukcji przeprowadzania inwentaryzacji w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej".
Dz.Urz.KGPSP.2010.2.33
Akt utracił mocDECYZJA Nr 29
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia 16 lipca 2010 r.
w sprawie wprowadzenia "Instrukcji przeprowadzania inwentaryzacji w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej"
ZAŁĄCZNIK 3
INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI
W KOMENDZIE GŁÓWNEJ
INSTRUKCJA PRZEPROWADZANIA INWENTARYZACJI
W KOMENDZIE GŁÓWNEJ
BIURO FINANSÓW
KOMENDA GŁÓWNA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
Warszawa, ...... 2010 r.
SPIS TREŚCI
I. Zasady ogólne.
II. Kompetencje osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwentaryzacji.
III. Terminy i formy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów.
IV. Dokumentacja inwentaryzacyjna.
V. Postanowienia końcowe.
Załączniki
Nr 1. Wzór decyzji Komendanta Głównego PSP w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w ........ roku.
Nr 2. Wzór wykazu powołanych członków Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej.
Nr 3. Wzór wykazu powołanych członków zespołów spisowych.
Nr 4. Wzór oświadczenia wstępnego.
Nr 5. Wzór oświadczenia osoby odpowiedzialnej za magazyn.
Nr 6. Wzór oświadczenia końcowego.
Nr 7. Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną.
Nr 8. Wzór sprawozdania opisowego z przebiegu spisu z natury.
Nr 9. Wzór protokołu z inwentaryzacji gotówki w Kasie KG PSP.
Nr 10. Wzór protokołu Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzony na zakończenie inwentaryzacji składników majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej.
Nr 11. Wzór protokołu inwentaryzacji środków pieniężnych na rachunkach bankowych na dzień 31 grudnia ......... roku.
Nr 12. Wzór protokołu inwentaryzacji dokonanej drogą potwierdzenia salda na dzień 31 grudnia ......... roku.
Nr 13. Wzór protokołu weryfikacji pozostałych aktywów i pasywów na dzień 31 grudnia ......... roku.
Nr 14. Wzór protokołu weryfikacji wartości niematerialnych i prawnych na dzień 31 grudnia ......... roku.
I.
ZASADY OGÓLNE
ZASADY OGÓLNE
II.
KOMPETENCJE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA PRZEPROWADZENIE INWENTARYZACJI
KOMPETENCJE OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA PRZEPROWADZENIE INWENTARYZACJI
III.
TERMINY I FORMY INWENTARYZACJI
TERMINY I FORMY INWENTARYZACJI
IV.
DOKUMENTACJA INWENTARYZACYJNA
DOKUMENTACJA INWENTARYZACYJNA
V.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Załącznik Nr 1
WZÓR
WZÓR
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ
z dnia ................... r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w ...... roku
Na podstawie art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. Nr 152, poz. 1223, z późn. zm. 5 ) postanawiam, co następuje:
Załącznik Nr 1
Plan, zakres i formy inwentaryzacji okresowej w Komendzie Głównej PSP na ...... rok
Plan, zakres i formy inwentaryzacji okresowej w Komendzie Głównej PSP na ...... rok
Lp. | Rodzaj składników | Forma inwentaryzacji | Termin (dzień bilansowy) | Data spisu, uzgodnień, weryfikacji | Rozpoczęcie | Zakończenie |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. | Środki trwałe | Spis z natury | ||||
2. | Pozostałe środki trwałe objęte ewidencją ilościowo-wartościową | Spis z natury | ||||
3. | Pozostałe materiały objęte ewidencją ilościowo-wartościową (magazyn) | Spis z natury | ||||
4. | Wartości niematerialne i prawne (Biuro Logistyki) | Weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
5. | Składniki aktywów będące własnością innych jednostek powierzone do przechowywania lub użytkowania (znajdujące się na terenie KG PSP) | Spis z natury | ||||
6. | Środki trwałe, do których dostęp jest znacznie utrudniony | Weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
7. | Własne rzeczowe składniki majątku powierzone innym jednostkom do przechowywania lub użytkowania | Spis z natury/ weryfikacja danych ewidencyjnych | ||||
8. | Środki pieniężne, czeki, weksle oraz inne druki ścisłego zarachowania (m.in. gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe) | Spis z natury | ||||
9. | Środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych | Pisemne potwierdzenie salda | ||||
10. | Rozrachunki podlegające uzgodnieniu | Pisemne potwierdzenie salda | ||||
11. | Rozrachunki publiczno-prawne, rozrachunki z tytułu wynagrodzeń, roszczenia sporne, roszczenia z tytułu niedoborów i szkód, materiały w drodze i dostawy niefakturowane. Inne rozrachunki zwolnione od uzgodnień, fundusze oraz pozostałe składniki aktywów i pasywów | Weryfikacja danych ewidencyjnych |
......... ................................... ......... ...................................
data Główny Księgowy data Komendant Główny
Załącznik Nr 2
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na ...... rok
Harmonogram i terminarz inwentaryzacji na ...... rok
Lp. | Czynność | Etap inwentaryzacji | Terminy | Osoba odpowiedzialna |
1. | Powołanie i przeszkolenie zespołów spisowych | Przygotowawczy | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
2. | Przygotowanie dokumentów inwentaryzacyjnych, narzędzi pomiaru | Przygotowawczy | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
3. | Przygotowanie pola spisowego | Przygotowawczy | Osoba materialnie odpowiedzialna | |
4. | Spis z natury | Właściwy | Członkowie zespołów spisowych, kontrolerzy | |
5. | Wycena spisanych składników | Właściwy | Pracownik księgowości analitycznej - BT | |
6. | Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald | Właściwy | Członkowie zespołu spisowego | |
7. | Inwentaryzacja w drodze porównania z dokumentacją księgową | Właściwy | Członkowie zespołu spisowego | |
8. | Protokół różnic inwentaryzacyjnych | Opracowanie wyników | Członkowie Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
9. | Wyjaśnienie przyczyn różnic inwentaryzacyjnych | Opracowanie wyników | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
10. | Protokół rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych | Sformułowanie wniosków | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
11. | Przedstawienie wniosków Głównemu Księgowemu | Sformułowanie wniosków | Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | |
12. | Podjęcie decyzji w sprawie rozliczenia różnic | Zatwierdzenie wniosków | Kierownik jednostki | |
13. | Ujęcie różnic inwentaryzacyjnych i ich rozliczenie w księgach rachunkowych | Realizacja wniosków | Pracownik księgowości - BF |
..........................................
..........................................
Główny Księgowy
Załącznik Nr 2
WZÓR
WZÓR
na okres od dnia ............ do dnia ..............
Niniejszym powołuję na członków Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej następujące osoby:
Lp. | Imię i nazwisko | Stanowisko | Funkcja w komisji |
przewodniczący | |||
z-ca przewodniczącego | |||
sekretarz | |||
członek | |||
członek | |||
członek |
Wnioskuję skład GKI
................... ..................................................
data Główny Księgowy
Zatwierdzam skład GKI
................ ...........................................
data Komendant Główny
Załącznik Nr 3
WZÓR
WZÓR
pieczęć jednostki
Wykaz powołanych członków zespołów spisowych
na okres od dnia .......... do dnia ...........
Niniejszym powołuję na członków komisji spisowej (inwentaryzacyjnej) następujące osoby:
Lp. | Nazwa pola spisowego | Spis na dzień | Termin od-do | Skład zespołu spisowego |
Przewodniczący ........................... | ||||
Członek .................................. | ||||
Członek .................................. | ||||
Przewodniczący ........................... | ||||
Członek .................................. | ||||
Członek .................................. | ||||
Przewodniczący........................... | ||||
Członek ................................. | ||||
Członek .................................. | ||||
Przewodniczący ........................... | ||||
Członek .................................. | ||||
Członek .................................. | ||||
Wnioskuję skład zespołów spisowych
................. ..............................................
data Przewodniczący GKI
Zatwierdzam
................ ..............................
data Komendant Główny
Załącznik Nr 4
WZÓR
WZÓR
Oświadczenie wstępne
Niniejszym oświadczam, że:
1. Przychody i rozchody składników majątkowych ujętych w ewidencji ilościowej/ilościowo-wartościowej * zostały udokumentowane odpowiednimi dowodami.
2. Wszystkie dowody przychodu i rozchodu zostały przekazane do odpowiednich komórek organizacyjnych - zgodnie z obiegiem dokumentów wewnętrznych.
3. Obroty ewidencji szczegółowej (ilościowej) oraz stany na dzień .................. r. zostały uzgodnione z ewidencją ilościową/ilościowo-wartościową/użytkownikami * .
4. Urządzenia ewidencji szczegółowej (ilościowej) inwentaryzowanych składników zostały zabezpieczone w sposób uniemożliwiający korzystanie z nich w czasie spisu poprzez ..........................
5. Zabezpieczone urządzenia mogą być w czasie spisu udostępnione na polecenie Przewodniczącego GKI.
6. Rzeczowe składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej/ilościowo-wartościowej * są przygotowane do spisu z natury, właściwie posegregowane, ułożone oraz odpowiednio oznakowane.
.................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby prowadzącej ewidencję
składników majątku)
................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
Załącznik Nr 5
WZÓR
WZÓR
Oświadczenie
Oświadczam niniejszym, jako osoba odpowiedzialna za mienie w magazynie
...................................................................., że:
(imię i nazwisko)
1. Wszystkie dowody przychodu i rozchodu składników majątku objętych spisem z natury, trzymane i wystawione do czasu rozpoczęcia spisu, zostały ujęte w prowadzonej przez mnie ewidencji i przekazane do księgowości:
- ostatni dowód przychodu nr ......... z dnia ...........
- ostatni dowód rozchodu nr ......... z dnia ............
2. Prowadzona przeze mnie ewidencja została uzgodniona w księgowości według stanu na dzień ..................
a występujące niezgodności zostały wyjaśnione i usunięte.
3. Nie zgłaszam innych okoliczności mogących mieć wpływ na wynik wyliczenia.
4. Zgłaszam, że do wyliczenia należy dodatkowo uwzględnić:
...................................................................................................................................................
Oświadczenie niniejsze zostało złożone w dwóch egzemplarzach, z których jeden pobrała komisja, drugi pozostał w aktach magazynu.
...............................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby odpowiedzialnej)
................................................
(nazwisko i imię oraz podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
Załącznik Nr 6
WZÓR
WZÓR
Oświadczenie końcowe
Oświadczam, że materiały, towary, środki trwałe, gotówka, .................................... * zostały
(inne)
w mojej obecności prawidłowo przeliczone i ujęte prawidłowo do spisu.
Nie wnoszę żadnych zastrzeżeń co do prawidłowości przeprowadzenia spisu z natury oraz pracy i składu zespołu.
..........................................
(nazwisko, imię i podpis
osoby materialnie odpowiedzialnej)
..........................................
(nazwisko, imię i podpis
osoby przyjmującej oświadczenie)
Załącznik Nr 7
6 Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną
6 Zasady przeprowadzania inwentaryzacji (spisu z natury) metodą elektroniczną
I.
Ogólne założenia przeprowadzania inwentaryzacji metodą elektroniczną.
Ogólne założenia przeprowadzania inwentaryzacji metodą elektroniczną.
2. Inwentaryzacja metodą elektroniczną umożliwia wprowadzenie importowanych danych zgodnych z instrukcją przeprowadzania inwentaryzacji, tj.:
1) sporządzanie poszczególnych arkuszy spisowych ze wszystkich pól;
2) wycenę arkuszy;
3) sporządzanie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych, itp.
3. Wszystkie wydruki muszą spełniać wymogi zapisów § 10 Instrukcji.
4. Czytniki posiadają oprogramowanie napisane dla potrzeb przeprowadzania inwentaryzacji metodę elektroniczną.
5. Przetwarzanie danych z czytników odbywa się zgodnie z instrukcją oprogramowania FT-ST7 firmy Fortech Kraków przez osoby wyznaczone przez Przewodniczącego Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej.
II.
Algorytm postępowania zespołu spisowego GKI oraz księgowości materiałowej BT.
Algorytm postępowania zespołu spisowego GKI oraz księgowości materiałowej BT.
2. Przed przystąpieniem do czynności spisowych (skanowania) zespoły spisowe muszą wprowadzić do czytnika dane identyfikujące konkretne pole spisowe tj. zeskanowany numer pokoju.
3. Po dokonaniu wpisu tzw. danych wejściowych można przystąpić do odczytu kodów kreskowych.
4. Zespół spisowy w każdym pomieszczeniu przy pomocy ręcznego skanera odczytuje numery inwentarzowe z kodów kreskowych umieszczonych na rzeczowych składnikach majątku; wydruk w postaci arkusza spisowego z odczytanych danych odbywa się z wydzielonych dla Przewodniczącego GKI komputerów.
5. GKI oraz członkowie zespołów spisowych korzystają z wydzielonych komputerów oraz:
1) wskazani członkowie GKI i zespołów spisowych otrzymują na czas trwania inwentaryzacji indywidualne hasła do logowania się do aplikacji FT-ST7 (Biuro Informatyki i Łączności przydzieli ID użytkownika, hasła dostępu oraz uprawnienia w zakresie obsługi oprogramowania FT-ST7 Inwentaryzacja);
2) możliwy jest przegląd wprowadzonych arkuszy.
6. W przypadku pojawienia się w polu spisowym przedmiotów podlegających inwentaryzacji, które nie posiadają kodów kreskowych /np.: nieczytelny kod kreskowy, odklejony kod kreskowy/ winny być one spisane ręcznie, a następnie wprowadzone do bazy oraz wydrukowane bez dokonania automatycznej wyceny.
7. Po zakończeniu spisu w danym polu spisowym i potwierdzeniu przyciskiem ESC na ekranie menu pojawia się możliwość otwarcia następnego pola spisowego i wpisywania danych identyfikacyjnych nowego pola spisowego, bądź powrót do wcześniejszego pola spisowego lub wyjście - zakończenie skanowania.
8. Przegrywanie z czytników do komputera GKI danych z dokonanego spisu odbywa się automatycznie za pomocą specjalnej przystawki - integralnej części skanera.
9. Po wprowadzeniu danych z czytnika zespołu spisowego do pliku należy go importować do FT-ST7 zgodnie z instrukcją użytkownika programu a następnie wydrukować arkusz spisu z natury.
10. Po zakończeniu inwentaryzacji arkusze spisowe sporządzane ręcznie zostaną wpisane do jednego arkusza spisowego (ostatniego) w programie komputerowym (komputerze GKI); przy poszczególnych pozycjach arkusza w polu "uwagi" zostanie odnotowany numer arkusza spisanego ręcznie; arkusz ten zostanie następnie wyceniony i dołączony do arkuszy generowanych z programu.
11. Na końcowy dokument arkusza spisowego składać się będzie komplet podpisanych wydruków, sporządzony przez zespoły spisowe z komputera GKI, zgodnie z załącznikiem (arkusz spisu z natury).
12. Na podstawie wycenionych arkuszy spisu z natury, pracownik Biura Logistyki sporządza zestawienie różnic inwentaryzacyjnych; jest ono podpisane przez osobę wykonującą zestawienie oraz parafowane przez naczelnika Wydziału Administracyjnego BT.
13. Do dokumentacji sporządzonej przez BT zostanie dołączony wydruk zestawienie wartości ogółem wszystkich arkuszy spisowych, z podziałem na poszczególne konta syntetyczne, podpisany przez osobę wykonującą zestawienie oraz parafowane przez dyrektora BT lub jego zastępcę. Zestawienie to zostaje przekazane Przewodniczącemu GKI w celu ustalenia przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych.
Załącznik Nr 8
WZÓR
WZÓR
Zespół spisowy działający na podstawie decyzji Komendanta Głównego PSP nr .......................... z dnia............................. w następującym składzie osobowym:
1) ............................................ przewodniczący,
2) ............................................ członek,
3) ............................................ członek,
wykonał w dniu ........................ opisane w niniejszym sprawozdaniu czynności przy sporządzaniu spisu z natury w:
a) nazwa obiektu i oznaczenie inwentaryzowanych pomieszczeń
................................................................................................................................................
b) rodzaj inwentaryzowanych składników majątkowych
................................................................................................................................................
c) osoba materialnie odpowiedzialna
................................................................................................................................................
1. Rozliczenie pobranych arkuszy spisowych:
a) pobrano w dniu ........................ arkuszy od numeru ................. do numeru ..................
b) wykorzystano arkuszy .................. o numerach .............................................................
c) zwraca się arkusze czyste ................ o numerach ..........................................................
d) zwraca się arkusze anulowane i zniszczone .................. o numerach ............................
2. W wyniku szczegółowego sprawdzenia pomieszczeń stwierdzono, że wszystkie składniki majątkowe podlegające inwentaryzacji zostały ujęte w arkuszach spisów z natury, a stan pomieszczeń jest następujący:
a) liczba zamykanych otworów/drzwi, okien/rodzaj ........ liczba ......... oraz sposób ich zabezpieczenia/zamki, kraty, sygnalizacja
b) sposób przechowywania i zabezpieczenia kluczy od pomieszczeń ...............................
.........................................................................................................................................
c) środki zabezpieczenia przeciwpożarowego i ich stan ....................................................
.........................................................................................................................................
3. Stwierdzono w czasie dokonania spisu z natury następujące usterki i nieprawidłowości w zakresie zabezpieczenia przechowywanego mienia oraz w zakresie magazynowania, konserwacji/wymienić ..........................................................................................................
................................................................................................................................................
4. W celu pełnego zabezpieczenia przechowywania mienia oraz w zakresie magazynowania konserwacji należy ................................................................................................................
................................................................................................................................................
5. Jakie trudności napotkał zespół spisowy w czasie dokonywania spisu z natury: .................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Inne uwagi osób uczestniczących przy czynnościach sporządzenia spisu z natury: ............
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................ dnia ...............
Podpis osoby materialnie odpowiedzialnej Podpisy członków zespołu spisowego
..................................................................... .............................................................
.............................................................
.............................................................
Załącznik Nr 9
WZÓR
WZÓR
z inwentaryzacji gotówki w kasie przeprowadzonej w dniu ............... 200.. r. od godz. ... do godz. ...... przez zespół spisowy powołany decyzją Komendanta Głównego PSP nr.....z dnia...................... w składzie:
1) przewodniczący .....................................................................................................................
2) członek ..................................................................................................................................
3) członek ..................................................................................................................................
Inwentaryzację przeprowadzono w obecności osoby materialnie odpowiedzialnej
.......................................................................................................................................................
W toku inwentaryzacji stwierdzono:
1. Stwierdzony stan gotówki w kasie
a) banknoty ........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
........ szt. a ....... zł ................
b) bilon ..................................................................................................................................
c) wartość (a + b) ..................................................................................................................
d) saldo kasowe na dzień ......................... zł .........................................................................
e) stwierdzono nadwyżkę (niedobór) *) .............. zł ............................................................
f) wysokość pogotowia kasowego ................. zł ..................................................................
2. Ostatni numer czeków gotówkowych ...................................................................................
ostatni numer czeków rozliczeniowych ................................................................................
ostatni numer dowodu KW ..................................................................................................
ostatni numer dowodu KP ....................................................................................................
3. Inne wartości pieniężne .........................................................................................................
4. Stwierdzone różnice pomiędzy stanem faktycznym a stanem ewidencyjnym w odniesieniu do wartości pieniężnych wymienionych w pkt 2 i 3 niniejszego protokółu
................................................................................................................................................
5. Stan depozytów przechowywanych w kasie oraz ich zgodność (bądź niezgodność z ewidencją) .............................................................................................................................
6. Uwagi dotyczące stanu zabezpieczenia kasy oraz pomieszczenia, w którym znajduje się kasa:
................................................................................................................................................
Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden pozostawiono w kasie. W związku z ustaleniami zawartymi w niniejszym protokóle osoba materialnie odpowiedzialna nie wniosła zastrzeżeń/wniosła następujące zastrzeżenia * .
Zespół spisowy:
1. ..........................................
2. ..........................................
3. ..........................................
...............................................................
osoba materialnie odpowiedzialna
Załącznik Nr 10
WZÓR
WZÓR
Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej sporządzony na zakończenie inwentaryzacji składników majątku Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej przeprowadzonej na podstawie decyzji nr Komendanta Głównego PSP z dnia ........................
Główna Komisja Inwentaryzacyjna w składzie:
1. .......................................................................... - Przewodniczący
2. .......................................................................... - Sekretarz
3. .......................................................................... - Członek
4. .......................................................................... - Członek
na posiedzeniu w dniu............... w sprawie weryfikacji rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych stwierdzonych w czasie inwentaryzacji w dniach ............... składników majątku jednostki ...........................................................
spisanych na arkuszach od nr ............ do nr ............, po rozpatrzeniu wyjaśnień osób materialnie odpowiedzialnych oraz innych okoliczności mogących mieć wpływ na zaistniałe różnice, ustaliła co następuje:
1. Zestawienie różnic inwentaryzacyjnych zawiera załączone zestawienie.
2. Ogółem stwierdzono w magazynie:
- niedobory w kwocie zł ..............................
- nadwyżki w kwocie zł ................................
Niedobory dotyczą następującego asortymentu: .........................................................
Nadwyżki dotyczą następującego asortymentu: ...........................................................
3. W wyniku spisu z natury środków trwałych i pozostałych środków trwałych stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł ............ i dotyczą ......................... *
- nadwyżki w kwocie zł ............. i dotyczą ......................... *
4. W wyniku spisu z natury w kasie KG PSP stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł ............................
- nadwyżki w kwocie zł .............................
5. W wyniku spisu z natury .............................. * stwierdzono:
- niedobory w kwocie zł ...........................
- nadwyżki w kwocie zł ............................
6. Różnice inwentaryzacyjne stwierdzone w magazynie .................................. postanowiono rozliczyć następująco:
a) nadwyżkę materiału ................ w ilości .......... w kwocie zł - odnieść na .......................,
b) nadwyżkę materiału ............ w ilości ..... po zł ................ skompensować z niedoborem materiału ............... w ilości ............ po zł .............; wartość kompensaty zł ..................,
c) niedobór wartościowy pozostały po kompensacie w kwocie zł ............................. uznać za ................ i spisać w .......................................................,
d) niedobór materiałów .................... w ilości ............ w kwocie zł ............................ uznać za ............................. i obciążyć osobę materialnie odpowiedzialną.
7. Różnice inwentaryzacyjne w .......... * postanowiono rozliczyć: ..................
8. Różnice inwentaryzacyjne w .......... * postanowiono rozliczyć: ..................
9. Zgodnie z postępowaniem wyjaśniającym, przyczyny powyższych różnic były następujące:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
(opis przyczyn powstawania różnic, wyjaśnienia osób, inne informacje)
10. Ocena przygotowania i przebiegu inwentaryzacji:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
(spostrzeżenia, uwagi odnośnie przygotowania i przeprowadzania inwentaryzacji)
11. Wnioski w zakresie zabezpieczenia składników majątkowych:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
12. Inne uwagi i wnioski:
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
Podpisy członków GKI
1. ....................................................
2. ....................................................
3. ....................................................
Opinia Głównego Księgowego:
..................................................
..................................................
..................................................
Opinia Radcy Prawnego:
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Zatwierdzam
data Komendant Główny
Załącznik Nr 11
WZÓR
WZÓR
inwentaryzacji środków pieniężnych na rachunkach bankowych
na dzień 31 grudnia .... roku
Lp. | Nr rachunku | Nazwa banku | Nazwa konta | Saldo według stanu na dzień 31.12.... roku według ksiąg rachunkowych | Saldo według stanu na dzień 31.12.... roku ustalone przez potwierdzenie | Uwagi |
1 | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 | ||||||
6 | ||||||
7 | ||||||
8 | ||||||
9 | ||||||
10 |
Imię i nazwisko oraz podpisy członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - ..............................................
2. Członek zespołu - ..............................................
3. Członek zespołu - ..............................................
Data ................... | .......................................... | ................................. |
Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | Komendant Główny PSP/Zastępca |
Załącznik Nr 12
WZÓR
WZÓR
inwentaryzacji dokonanej drogą potwierdzenia salda
na dzień 31 grudnia .... roku
Lp. | Nr konta-syntetyka | Nr konta-analitycznie | Nazwa konta | Saldo według stanu na dzień 31.10..... według ksiąg rachunkowych | Saldo według stanu na dzień 31.10..... ustalone przez potwierdzenie | Saldo według stanu na dzień 31.10..... ustalone drogą weryfikacji | Zweryfikowane obroty WN w okresie 01.11...-31.12... | Zweryfikowane obroty MA w okresie 01.11...-31.12... | Saldo zweryfikowane na dzień 31.12... r. | Księgowanie | Uwagi |
Imię i nazwisko oraz podpisy członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - .........................................
2. Członek zespołu - .........................................
3. Członek zespołu - .........................................
Data ................... | .......................................... | ................................. |
Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | Komendant Główny PSP/Zastępca |
Załącznik Nr 13
WZÓR
WZÓR
weryfikacji pozostałych aktywów i pasywów
na dzień 31 grudnia .... roku
Lp. | Nr konta syntetycznego | Nr konta analitycznego | Nazwa konta | Saldo zweryfikowane na dzień 31.12. ..... r. | Księgowanie | Uwagi |
Imię i nazwisko oraz podpisy członków zespołu weryfikacyjnego:
1. Przewodniczący - .............................................
2. Członek zespołu - .............................................
3. Członek zespołu - .............................................
Data ................... | .......................................... | ................................. |
Przewodniczący Głównej Komisji Inwentaryzacyjnej | Komendant Główny PSP/Zastępca |
Załącznik Nr 14
WZÓR
WZÓR
na dzień 31 grudnia ...... roku
Zespół spisowy działający na podstawie decyzji Komendanta Głównego PSP nr .......................... z dnia ..................... w następującym składzie osobowym:
1) ............................................. przewodniczący,
2) ............................................. członek,
3) ............................................. członek,
we współpracy z: .............................................................................. wykonał w dniach ..................... opisane w niniejszym sprawozdaniu czynności w zakresie weryfikacji wartości niematerialnych i prawnych w KG PSP.
1. Porównano dane ewidencyjne (dotyczące licencji i oprogramowania) zawarte w zestawieniu (zawierającym: nazwę, symbol - numer inwentarzowy, wartość, datę nabycia, dowód nabycia) otrzymanym z Biura Logistyki z dokumentacją źródłową w zakresie licencji i oprogramowania znajdującą się w Biurze Informatyki i Łączności oraz pomocniczą bazą serwisową (zestawienie - załącznik nr 1 do protokołu).
2. Opracowano wykaz stwierdzonych różnic (załącznik nr 2 do protokołu).
3. Przeprowadzono postępowanie wyjaśniające ........................................... w wyniku którego ustalono, co następuje: .............................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
4. Weryfikacji poddano saldo w wysokości ..............................................................................
W wyniku weryfikacji uznaje się je za uzgodnione/nieuzgodnione * . Przyczyny: ..............
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
5. Dokonano analizy wykorzystywania wartości niematerialnych i prawnych do realizacji zadań komórek organizacyjnych KG PSP, w wyniku której stwierdzono: ...........................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
6. Stwierdzono usterki i nieprawidłowości w zakresie:
a) wykorzystania licencji i oprogramowania
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
b) zabezpieczenia przechowywanego mienia
........................................................................................................................................................................................................................................................................................
c) inne
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
................. dnia ...............
Członkowie zespołu spisowego:
....................................... ............................
(imię i nazwisko) (podpis)
....................................... ............................
(imię i nazwisko) (podpis)
....................................... ............................
(imię i nazwisko) (podpis)