Wprowadzenie do użytku w resorcie obrony narodowej "Regulaminu oddziałów wart cywilnych".
Dz.Urz.MON.2012.382
Akt utracił mocDECYZJA Nr 309/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 2 października 2012 r.
w sprawie wprowadzenia do użytku w resorcie obrony narodowej "Regulaminu oddziałów wart cywilnych"
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) w związku z § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 czerwca 1999 r. w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 58, poz. 619, z 2006 r. Nr 19, poz. 147 oraz z 2011 r. Nr 143, poz. 840) ustala się, co następuje:
*) "Regulamin oddziałów wart cywilnych" ukaże się także w formie wydawnictwa sygn. OIN 7/2012.
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN
REGULAMIN
DEPARTAMENT OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
OIN 7/2012
ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
WARSZAWA
___________________________________________________________________________
2012
MINISTER OBRONY NARODOWEJ
DECYZJA Nr /MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 2012 r. 1)
w sprawie wprowadzenia do użytku w resorcie obrony narodowej "Regulaminu oddziałów wart cywilnych"
Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) w związku z § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 czerwca 1999 r. w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 58, poz. 619, z 2006 r. Nr 19, poz. 147 oraz z 2011 r. Nr 143, poz. 840) ustala się, co następuje:
SPIS TREŚCI
CZĘŚĆ I OGÓLNE WARUNKI WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
Rozdział 1 Zasady ogólne
Rozdział 2 Wymagane kwalifikacje i warunki zatrudnienia pracowników ochrony oddziałów wart cywilnych
Rozdział 3 Prawa i obowiązki osób funkcyjnych oddziałów wart cywilnych oraz wartowników podczas pełnienia służby ochronnej
Rozdział 4 Zasady stosowania środków przymusu bezpośredniego oraz użycia broni służbowej w służbie ochronnej
CZĘŚĆ II TRYB WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
Rozdział 1 Organizacja służby ochronnej
Rozdział 2 Zmiana warty i wartowników oddziałów wart cywilnych
Rozdział 3 Urządzenie wartowni i posterunków oraz tok pełnienia służby ochronnej
Rozdział 4 Uzbrojenie i wyposażenie oddziałów wart cywilnych oraz ewidencja i przechowywanie broni i amunicji
Rozdział 5 Dokumentacja służby ochronnej
CZĘŚĆ III SZKOLENIE PRACOWNIKÓW OCHRONY
Zasady organizacji szkolenia pracowników ochrony
CZĘŚĆ IV PROGRAM STRZELAŃ Z BRONI STRZELECKIEJ ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
Rozdział 1 Wskazówki organizacyjno - metodyczne
Rozdział 2 Ocena poziomu wyszkolenia strzeleckiego
Rozdział 3 Porządek podczas strzelań
Rozdział 4 Obowiązki osób funkcyjnych podczas strzelań
Rozdział 5 Zasady bezpieczeństwa
Rozdział 6 Strzelania przygotowawcze do pełnienia służby ochronnej
ZAŁĄCZNIKI:
1. Wzór upoważnienia do wykonywania czynności kontrolnych
2. Wzór książki meldunków oddziału wart cywilnych
3. Przykład planu pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na posterunkach
4. Wzór tabeli posterunków
5. Przykład planu pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych
6. Zestaw należności uzbrojenia i wyposażenia dla pracowników ochrony oddziałów wart cywilnych
7. Zestaw należności umundurowania dla pracowników ochrony oddziałów wart cywilnych
8. Wykaz wyposażenia i urządzenia pomieszczeń oddziałów wart cywilnych
9. Wzór listy wyników strzelań z broni strzeleckiej
10. Wzór listy wydanych środków bojowych
11. Wzór protokołu zagubionych łusek
12. Wykaz figur bojowych i tarcz
CZĘŚĆ I
OGÓLNE WARUNKI WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
OGÓLNE WARUNKI WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
Rozdział 1
ZASADY OGÓLNE
ZASADY OGÓLNE
1) dowódca jednostki wojskowej - osoba dowodząca jednostką wojskową, o której mowa w ppkt 2, a także dyrektor, szef, komendant, kierownik jednostki (komórki) organizacyjnej resortu obrony narodowej;
2) jednostka wojskowa - jednostka wojskowa, o której mowa w § 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 2 czerwca 1999 r. w sprawie wewnętrznych służb ochrony działających na terenach jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 58, poz. 619, z 2006 r. Nr 19, poz. 147 oraz z 2011 r. Nr 143, poz. 840);
3) konwój - zorganizowana, odpowiednio przygotowana i uzbrojona grupa pracowników ochrony wyznaczona ze składu oddziału wart cywilnych, której zadaniem jest doprowadzenie osób lub dostarczenie ochranianego mienia, środków pieniężnych lub dokumentów do miejsca przeznaczenia;
4) oddział wart cywilnych (OWC) - wewnętrzna służba ochrony jednostek wojskowych powołana do ochrony mienia wojskowego i osób;
5) patrol - pracownicy ochrony wyznaczeni ze składu warty do nadzorowania porządku w rejonie posterunków oraz na terenie chronionym, mający prawo do interweniowania w stosunku do osób naruszających system ochrony obiektów;
6) posterunek - miejsce, obiekt lub obszar powierzony wartownikowi do ochrony;
7) pracownik ochrony OWC - komendant, zastępca komendanta, dowódca warty i wartownik;
8) ujęcie - zatrzymanie i oddanie niezwłocznie właściwym organom każdej osoby, która bez posiadania stosownych dokumentów wkroczyła, wjechała lub w inny sposób przedostała się na chroniony teren lub do obiektu wojskowego oznaczonego znakami ostrzegawczymi, stwarzając w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego oraz chronionego mienia;
9) upoważnienie do wykonywania czynności kontrolnych - dokument wystawiony przez uprawnione osoby, umożliwiający przeprowadzenie kontroli przygotowania i pełnienia służby ochronnej;
10) warta - część składu osobowego oddziału wart cywilnych, wyznaczona do pełnienia służby ochronnej zgodnie z planem pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych;
11) wartownia - pomieszczenia, w których przebywa warta;
12) zmiana warty - określona liczba wartowników ze składu warty pełniąca służbę na posterunkach i przebywająca w wartowni (odpoczywająca);
13) znaki rozpoznawcze - stosowane w służbie ochronnej znaki, pozwalające dowódcom wart (zdającemu i obejmującemu) oraz wartownikom samodzielnie zmieniającym się na posterunkach, rozpoznanie swojej tożsamości. Składają się one z dwóch wyrazów, hasła i odzewu. Pierwszy wyraz (hasło) jest nazwą broni lub części broni, drugi wyraz (odzew) nazwą miejscowości. Ustala się je dla każdej warty. Dowódca przyjmujący wartę otrzymuje znaki rozpoznawcze wraz ze znakami z poprzedniej warty podczas instruktażu.
1) zapewnienie ochrony mienia wojskowego w granicach chronionych obszarów i obiektów jednostek wojskowych;
2) zapewnienie ochrony terenów i obiektów jednostek wojskowych oraz ważnych urządzeń jednostek wojskowych, znajdujących się poza granicami chronionych obszarów i obiektów;
3) kontrolowanie dokumentów uprawniających do wstępu, wjazdu i przebywania na terenach jednostek wojskowych, wynoszenia lub wywożenia mienia oraz wnoszenia lub wwożenia przedmiotów i materiałów niebezpiecznych, a także uniemożliwienie wejścia osób postronnych na tereny jednostek wojskowych oraz do obiektów chronionych;
4) konwojowanie mienia wojskowego, materiałów niejawnych, wartości pieniężnych, przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych jednostki wojskowej;
5) współpraca z Żandarmerią Wojskową i wojskowymi organami porządkowymi na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 sierpnia 2001 r. o Żandarmerii Wojskowej i wojskowych organach porządkowych (Dz. U. Nr 123, poz. 1353, z późn. zm.).
1) komendant;
2) zastępca komendanta (tylko w oddziałach wart cywilnych I kategorii);
3) dowódcy wart;
4) wartownicy.
1) I kategorii - przy liczbie ponad 30 wartowników;
2) II kategorii - przy liczbie do 30 wartowników.
1) na posterunki stałe wystawia się wartowników w miejscach wymagających ciągłej obserwacji ochranianego terenu jednostki, obiektu lub urządzenia wojskowego;
2) posterunki ruchome organizuje się do ochrony obiektów o dużej powierzchni i tam gdzie ochrona systemem posterunków stałych jest niemożliwa lub mało efektywna;
3) posterunki doraźne wystawia się w celu okresowej ochrony powierzonego mienia lub osób, albo wzmocnienia ochrony;
4) patrole wyznacza się w celu stałej lub doraźnej ochrony obiektu, mienia, sprawdzenia stanu lub wzmocnienia ochrony oraz przywrócenia porządku zakłóconego przez osoby na terenie chronionego obszaru lub obiektu.
z instrukcji dowódcy warty i wyciągu z planu ochrony obiektu oraz osiągania gotowości do podjęcia działań i stanów kryzysowych.
Rozdział 2
WYMAGANE KWALIFIKACJE I WARUNKI ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
WYMAGANE KWALIFIKACJE I WARUNKI ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
1) 1 legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej;
2) poświadczenie bezpieczeństwa wydane przez ABW, SKW oraz ŻW dla własnych pracowników i osób ubiegających się o przyjęcie do pracy albo pełnomocnika dowódcy jednostki wojskowej do spraw ochrony informacji niejawnych, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), jeżeli wykonywanie zadań wiąże się z dostępem do informacji niejawnych i odbyła szkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych lub
3) pisemne upoważnienie kierownika jednostki wojskowej dopuszczające do pracy związanej z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone".
W przypadku wystąpienia wymogu, o którym mowa w ppkt 2, i nie posiadania poświadczenia bezpieczeństwa, pracownik ochrony składa pisemną zgodę na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, o której mowa w art. 24 ust. 8 ustawy o ochronie informacji niejawnych.
1) 2 legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej;
2) co najmniej trzyletni staż pracy w oddziale wart cywilnych na stanowisku zastępcy komendanta albo dowódcy warty lub była co najmniej podoficerem zawodowym.
1) 3 (uchylony);
2) co najmniej roczny staż pracy na stanowisku wartownika w oddziale wart cywilnych lub jest co najmniej podoficerem rezerwy lub w stanie spoczynku.
1) pełnić służbę zgodnie z regulaminem oddziałów wart cywilnych, z planem ochrony jednostki (kompleksu, obiektu), tabelą posterunków i instrukcją dowódcy warty;
2) stale podnosić swoje umiejętności z zakresu służby ochronnej;
3) pełnić służbę w umundurowaniu oraz nosić oznaki stosownie do zajmowanych stanowisk;
4) dbać o schludny i estetyczny wygląd zewnętrzny.
Rozdział 3
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB FUNKCYJNYCH ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH ORAZ WARTOWNIKÓW PODCZAS PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
PRAWA I OBOWIĄZKI OSÓB FUNKCYJNYCH ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH ORAZ WARTOWNIKÓW PODCZAS PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
1) opracowywanie planu pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na posterunkach, instrukcji dowódcy warty i tabeli posterunków OWC oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia dowódcy jednostki wojskowej, a także ścisła współpraca z szefem komórki odpowiedzialnej za ochronę i komendantem ochrony jednostki wojskowej, w tym uczestniczenie w opracowaniu planu ochrony jednostki wojskowej; przykład planu pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na posterunkach określa załącznik Nr 3 do regulaminu; wzór tabeli posterunków określa załącznik Nr 4 do regulaminu;
2) regulowanie toku służby, zgodnie z planem jej pełnienia, przez stan osobowy OWC;
3) wyznaczanie wartowników do pełnienia służby w zastępstwie wartowników, którzy ze względu na chorobę lub z powodu innych przyczyn nie mogą jej pełnić;
4) organizowanie i prowadzenie szkolenia pracowników ochrony OWC, zgodnie z zasadami określonymi w części III oraz strzelań zgodnie z zasadami określonymi w części IV regulaminu;
5) przeprowadzanie instruktaży dla wart i systematyczne kontrolowanie pełnienia służby ochronnej;
6) bezpośrednie nadzorowanie należytego przechowywania i utrzymywania przez dowódców wart oraz wartowników broni i amunicji służbowej, w tym kontrolowanie i dokumentowanie w "Książce ewidencji mienia służby uzbrojenia i elektroniki wydanego z pododdziału", co najmniej raz w miesiącu, ich stanu ilościowego i numerowego oraz technicznego (sprawności i utrzymania), a także okresowej wymiany amunicji;
7) sporządzanie pisemnego meldunku po każdorazowym oddaniu strzału z broni służbowej przez wartownika oraz składanie zapotrzebowania-protokołu zużycia w celu uzupełnienia zużytej amunicji;
8) sporządzanie dokumentacji dotyczącej czasu pełnienia służby przez dowódców wart i wartowników oraz podległych portierów i dozorców w celu prawidłowego ustalenia ich wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą;
9) zapoznawanie przyjmowanych do pracy na okres próbny wartowników z podstawowymi przepisami regulaminu oraz wydawanie o nich opinii służbowej przed upływem tego okresu;
10) sprawowanie nadzoru nad przebiegiem służby ochronnej portierów i dozorców, jeżeli mu podlegają.
1) opracowywanie do 25 dnia każdego miesiąca planu pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na następny miesiąc i przedstawianie go do zatwierdzenia komendantowi oraz zapoznawanie z nim wszystkich pracowników ochrony; przykład takiego planu określa załącznik Nr 5 do regulaminu;
2) dbanie o zabezpieczenie techniczne pełnienia służby ochronnej oraz wyposażenie wartowni i posterunków w sprzęt techniczny;
3) przeprowadzanie, na polecenie komendanta, instruktaży dla wart i systematyczne kontrolowanie pełnienia służby ochronnej przez dowódców wart i wartowników;
4) nadzorowanie prawidłowego wypełniania przez dowódców wart meldunków w "Książce meldunków oddziału wart cywilnych";
5) prowadzenie, na polecenie komendanta, szkolenia pracowników ochrony i niezbędnej dokumentacji w tym zakresie.
1) wydawać wartownikom polecenia w sprawach związanych z pełnieniem służby ochronnej;
2) znać zadania wynikające z wyciągu z planu ochrony obiektu, postanowienia instrukcji dowódcy warty i tabeli posterunków oraz innych dokumentów normujących tok pełnienia służby ochronnej;
3) przyjąć od zdającego dowódcy warty dokumentację, broń, amunicję i sprzęt w wartowni i na posterunkach;
4) wydawać, za pokwitowaniem, wartownikom broń, amunicję, inne środki przymusu bezpośredniego oraz wyposażenie przed rozpoczęciem służby ochronnej i odbierać je przed zmianą warty, po powrocie do wartowni ostatniej zmiany wartowników;
5) zastąpić w uzasadnionym przypadku wartownika na posterunku innym wartownikiem ze składu warty;
6) nadzorować przechowywanie broni służbowej i amunicji znajdującej się w wartowni oraz ładowanie i rozładowywanie broni przez wartowników;
7) zezwalać na wejście do wartowni osobom upoważnionym, a pozostałym osobom za zgodą przełożonych;
8) kontrolować, co najmniej dwa razy w czasie pełnienia służby, stan ochranianych obiektów i technicznych środków wspomagających ochronę oraz sposób pełnienia służby ochronnej przez wartowników; fakt kontroli odnotować w "Książce meldunków oddziału wart cywilnych";
9) powiadamiać oficera dyżurnego jednostki wojskowej i komendanta o użyciu broni służbowej przez wartowników, o zagubieniu lub ujawnieniu znaków rozpoznawczych warty, o zagubieniu broni i amunicji służbowej oraz o każdym usiłowaniu popełnienia przestępstwa lub jego popełnieniu przez osobę o to podejrzaną, bądź ujętą na terenie chronionym;
10) zarządzać zmianę wartowników w przypadku stwierdzenia w rejonie ochranianego terenu, obiektu lub urządzenia wojskowego braków i uszkodzeń, po zbadaniu przyczyn ich powstania; dowódca warty fakt ten odnotowuje w "Książce meldunków oddziału wart cywilnych";
11) sporządzać pisemny meldunek po każdorazowym oddaniu strzału z broni służbowej oraz ujęciu osoby przez wartownika.
1) strzec i zdecydowanie bronić powierzonych osób, terenów, obiektów, urządzeń i mienia wojskowego;
2) trzymać zabezpieczoną broń z dołączonym magazynkiem, bez wprowadzonego naboju do komory nabojowej, w położeniu określonym w tabeli posterunków;
3) nie opuszczać samowolnie posterunku zanim nie zostanie zmieniony lub zastąpiony, choćby życiu jego groziło niebezpieczeństwo;
4) udzielać pomocy wartownikom z innych posterunków, nie przerywając ochrony powierzonego mu posterunku;
5) nie dopuszczać - na odległość mniejszą niż podana w tabeli posterunków - żadnych osób, z wyjątkiem dowódcy warty i osób mu towarzyszących oraz wartownika udającego się na zmianę posterunku, znającego aktualne hasło;
6) umieć posługiwać się technicznymi środkami łączności i sygnalizacji oraz sprzętem pożarniczym;
7) 5 mieć przy sobie legitymację kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej oraz legitymację osoby dopuszczonej do posiadania broni, o której mowa w ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (Dz. U. z 2012 r. poz. 576 oraz z 2013 r. poz. 829);
8) sporządzać pisemny meldunek po każdorazowym oddaniu strzału z broni służbowej.
1) oddalać się dla ratowania życia ludzkiego lub mienia, na taką odległość, aby mógł nadal wykonywać powierzone mu zadania ochronne;
2) schronić się do budki wartowniczej lub pod "grzybek" wartowniczy, nie przerywając wykonywania zadań ochronnych.
1) w warunkach dobrej widoczności:
a) po okrzyku "SŁUŻBA OCHRONY - Stój" wezwać osobę do zachowania zgodnego z prawem, a w szczególności, do natychmiastowego porzucenia broni lub niebezpiecznego narzędzia, odstąpienia od bezprawnych działań lub użycia przemocy,
b) w razie niepodporządkowania się wezwaniom określonym w lit. a, zagrozić użyciem broni palnej okrzykiem "Stój - BO STRZELAM" (odbezpiecza broń i wprowadza nabój do komory nabojowej),
c) oddać strzał ostrzegawczy w górę, jeżeli nie zagraża to życiu lub zdrowiu wartownika lub innej osoby, a czynności określone w lit. a i b okażą się bezskuteczne,
d) osobie, która zatrzymała się oraz porzuciła broń lub niebezpieczne narzędzie, odstąpiła od bezprawnych działań lub użycia przemocy, dopiero po ostrzeżeniu "Stój - BO STRZELAM" lub po strzale ostrzegawczym, wartownik wydaje polecenie "W tył - ZWROT", "Nie odchodzić - BO STRZELAM BEZ OSTRZEŻENIA"; sam natomiast, nie przerywając ochrony posterunku, wywołuje dowódcę warty w sposób określony w tabeli posterunków i przekazuje mu ujętą osobę,
e) przepisów lit. b i c nie stosuje się, w przypadku gdy wszelka zwłoka groziłaby bezpośrednim niebezpieczeństwem dla życia lub zdrowia wartownika lub innej osoby;
2) w warunkach ograniczonej widoczności, gdy z odległości określonej w tabeli posterunków wartownik nie może rozpoznać zbliżającej się osoby:
a) po okrzyku "SŁUŻBA OCHRONY - Stój - KTO IDZIE?", wezwać osobę do zachowania zgodnego z prawem, a w szczególności do natychmiastowego porzucenia broni lub niebezpiecznego narzędzia, odstąpienia od bezprawnych działań lub użycia przemocy,
b) jeżeli wartownik otrzyma odpowiedź "Dowódca warty" lub "Zmieniający wartownik", wydaje polecenie "Dowódca warty (zmieniający wartownik) zbliżyć się do rozpoznania, pozostałe osoby zostać na miejscu", zbliżającą się osobę dopuszcza na odległość umożliwiającą rozpoznanie, a w razie potrzeby poleca jej "Oświetlić twarz" lub "Podaj hasło",
c) jeżeli wartownik rozpozna dowódcę warty lub zmieniającego wartownika albo usłyszy właściwe hasło, oznajmia: "Droga wolna" oraz pozwala mu i towarzyszącym osobom zbliżyć się do posterunku;
3) jeżeli osoba podporządkuje się wezwaniu "SŁUŻBA OCHRONY - STÓJ" lub "SŁUŻBA OCHRONY - STÓJ - KTO IDZIE?" i zatrzyma się, a wartownik stwierdzi, że nie jest nią dowódca warty lub zmieniający wartownik, wydaje jej polecenie np. "WRÓĆ", "OBEJDŹ W PRAWO" lub "OBEJDŹ W LEWO";
4) jeżeli osoba podająca się za dowódcę warty lub zmieniającego wartownika okaże się kim innym i nie zatrzyma się na pierwsze wezwanie, to wartownik postępuje w sposób określony w ppkt 1 lit. b-e.
1) ujęcia osoby na posterunku;
2) powstania pożaru na posterunku lub klęski żywiołowej w pobliżu posterunku;
3) nagłego zachorowania lub zranienia;
4) w innych przypadkach uzasadnionych względami służby ochronnej, wymagających przybycia na posterunek dowódcy warty.
Rozdział 4
ZASADY STOSOWANIA ŚRODKÓW PRZYMUSU BEZPOŚREDNIEGO ORAZ UŻYCIA BRONI SŁUŻBOWEJ W SŁUŻBIE OCHRONNEJ
ZASADY STOSOWANIA ŚRODKÓW PRZYMUSU BEZPOŚREDNIEGO ORAZ UŻYCIA BRONI SŁUŻBOWEJ W SŁUŻBIE OCHRONNEJ
Wyciągi z wyżej wymienionych przepisów prawnych powinny znajdować się w wartowni.
CZĘŚĆ II
TRYB WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
TRYB WYKONYWANIA OCHRONY PRZEZ ODDZIAŁY WART CYWILNYCH
Rozdział 1
ORGANIZACJA SŁUŻBY OCHRONNEJ
ORGANIZACJA SŁUŻBY OCHRONNEJ
1) plany pełnienia służby ochronnej OWC i pełnienia służby ochronnej na posterunkach powinny być znane tylko osobom do tego upoważnionym;
2) dodatkowe zadania należy określać wartownikom bezpośrednio przed ich udaniem się na posterunki lub patrole.
Rozdział 2
ZMIANA WARTY I WARTOWNIKÓW ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
ZMIANA WARTY I WARTOWNIKÓW ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
1) sprawdzeniu składu osobowego, w tym w uzasadnionych przypadkach sprawdzeniu trzeźwości pracowników ochrony przyjmujących wartę 7 ;
2) sprawdzeniu wyposażenia indywidualnego oraz umundurowania;
3) skontrolowaniu znajomości podstawowych obowiązków pracowników ochrony i przepisów regulujących zasady pełnienia służby ochronnej, w tym w szczególności zasad użycia broni i środków przymusu bezpośredniego;
4) udzieleniu wskazówek i wyjaśnień wynikających z potrzeby służby ochronnej oraz przekazaniu wartownikom znaków rozpoznawczych.
Rozdział 3
URZĄDZENIE WARTOWNI I POSTERUNKÓW ORAZ TOK PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
URZĄDZENIE WARTOWNI I POSTERUNKÓW ORAZ TOK PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
Rozdział 4
UZBROJENIE I WYPOSAŻENIE ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH ORAZ EWIDENCJA I PRZECHOWYWANIE BRONI I AMUNICJI
UZBROJENIE I WYPOSAŻENIE ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH ORAZ EWIDENCJA I PRZECHOWYWANIE BRONI I AMUNICJI
1) broń służbowa pracowników ochrony, którzy nie pełnią służby, powinna znajdować się w oddziałowym magazynie broni lub w wartowni w oddzielnym, właściwie zabezpieczonym i oplombowanym magazynie broni w odpowiednio przygotowanych szafach lub na stojakach;
2) broń służbowa pracowników ochrony przebywających w wartowni musi być rozładowana i zabezpieczona oraz umieszczona w stojakach lub metalowych szafach w magazynie broni znajdującym się w wartowni; załadowany magazynek przechowuje się obok broni; w przypadku, gdy w pomieszczeniu tym wykonywane są prace remontowe lub instalacyjne, ładownice z załadowanymi magazynkami pracownicy ochrony noszą przypięte do pasów;
3) dopuszcza się przechowywanie broni służbowej pracowników ochrony przebywających w wartowni w odpowiednio przystosowanych do tego celu sejfach lub szafach w pomieszczeniu dowódcy warty.
Rozdział 5
DOKUMENTACJA SŁUŻBY OCHRONNEJ
DOKUMENTACJA SŁUŻBY OCHRONNEJ
1) książkę ewidencji uzbrojenia i sprzętu wojskowego wydawanego z pododdziału - wzór EKSPL - 49;
2) plan pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na posterunkach - przykład planu określono w załączniku Nr 3 do regulaminu;
3) tabelę posterunków - wzór tabeli określono w załączniku Nr 4 do regulaminu;
4) plan pełnienia służby ochronnej oddziału wart cywilnych na miesiąc - przykład planu określono w załączniku Nr 5 do regulaminu.
CZĘŚĆ III
SZKOLENIE PRACOWNIKÓW OCHRONY
SZKOLENIE PRACOWNIKÓW OCHRONY
ZASADY ORGANIZACJI SZKOLENIA PRACOWNIKÓW OCHRONY
1) wybrane elementy prawne ochrony osób i mienia;
2) zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne obiektów wojskowych oraz metody i sposoby przeciwdziałania tym zagrożeniom;
3) zasady pełnienia służby ochronnej, w tym zachowanie się pracowników ochrony w czasie napadu na posterunek lub ochraniany obiekt;
4) wyszkolenie strzeleckie obejmujące ćwiczenia przygotowawcze do pełnienia służby ochronnej, w tym szkolenie z zasad bezpieczeństwa dotyczących broni i amunicji służbowej;
5) 8 przypadki oraz zasady używania lub wykorzystywania środków przymusu bezpośredniego będących na wyposażeniu OWC oraz broni palnej;
6) wybrane problemy psychologiczno-zawodowych kryteriów działalności ochronnej osób i mienia.
CZĘŚĆ IV
PROGRAM STRZELAŃ Z BRONI STRZELECKIEJ SŁUŻBOWEJ ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
PROGRAM STRZELAŃ Z BRONI STRZELECKIEJ SŁUŻBOWEJ ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
Rozdział 1
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
1) umiejętność posługiwania się uzbrojeniem oraz znajomość teorii i zasad strzelania;
2) prawidłowa organizacja zajęć ze szkolenia strzeleckiego;
3) systematyczne prowadzenie szkoleń;
4) utrzymywanie w stałej sprawności technicznej uzbrojenia;
5) efektywne wykorzystanie bazy szkoleniowej;
6) utrzymanie wysokiego poziomu wiedzy szkoleniowej.
1) uzyskania oceny negatywnej ze strzelania przygotowawczego do pełnienia służby ochronnej;
2) wystąpienia niesprawności urządzeń strzelnicy podczas strzelania;
3) wystąpienia niesprawności broni lub amunicji, których nie można było stwierdzić przed i w trakcie strzelania;
4) jeżeli do figury (celu) strzelającego ogień prowadził inny strzelający.
1) linia wyjściowa (LW) - określająca miejsce strzelającego przed rozpoczęciem strzelania;
2) linia otwarcia ognia (LOO) - określająca miejsce, od którego można rozpocząć prowadzenie ognia;
3) linia przerwania ognia (LPO) - miejsce, w którym należy bezwzględnie przerwać ogień.
Podczas strzelań z broni strzeleckiej LW wyznacza się w odległości 10 m od LOO. Punkt amunicyjny do strzelania urządza się przed LW.
Rozdział 2
OCENA POZIOMU WYSZKOLENIA STRZELECKIEGO
OCENA POZIOMU WYSZKOLENIA STRZELECKIEGO
1) "bardzo dobra" (bdb) - średnia arytmetyczna wynosi, co najmniej 4,51;
2) "dobra" (db) - średnia arytmetyczna wynosi, co najmniej 3,51;
3) "dostateczna" (dst) - średnia arytmetyczna wynosi, co najmniej 2,51;
4) "niedostateczna" (ndst.) - średnia arytmetyczna do 2,50 włącznie.
Rozdział 3
PORZĄDEK PODCZAS STRZELAŃ
PORZĄDEK PODCZAS STRZELAŃ
1) po upewnieniu się o gotowości do strzelania obsługi strzelnicy, kierownik strzelania podaje komendę "Uwaga - STRZELANIE!" - wszyscy strzelający i osoby funkcyjne zakładają ochronniki słuchu;
2) na komendę kierownika strzelania np.: "Zmiana (strzelający) na linii wyjściowej - ZBIÓRKA" zmiana (strzelający) ustawia się na LW na wprost stanowisk ogniowych; broń powinna być zabezpieczona i magazynek bez nabojów dołączony do niej;
3) na komendę kierownika strzelania np.: "Amunicyjny wydać zmianie po 4 naboje", amunicyjny przechodzi przed frontem zmiany i wydaje amunicję, a po wykonaniu tej czynności informuje kierownika strzelania np.: "Panie poruczniku - wydałem zmianie 20 nabojów"; amunicja może być wydana w magazynkach; magazynki wkłada się do toreb;
4) po zakończeniu powyższych czynności, na komendę kierownika strzelania "Zmiana (strzelający) - NAPRZÓD" zmiana (strzelający) zajmuje biegiem stanowisko ogniowe; po zajęciu stanowisk ogniowych zmiana (strzelający) przygotowuje się do strzelania - ładuje broń, prowadzi obserwację w wyznaczonym sektorze, a po wykryciu celu samodzielnie go ostrzeliwuje (w czasie strzelania z karabinka i pistoletu wojskowego, strzelający prowadzi ogień po komendzie kierownika strzelania - "Do popiersia - OGNIA");
5) jeżeli warunki przewidują zmianę stanowiska ogniowego lub postawy strzeleckiej, to strzelający po zniszczeniu lub ukryciu celu, zabezpiecza broń i samodzielnie zmienia stanowisko lub postawę strzelecką, trzymając cały czas broń skierowaną w kierunku pola tarczowego i prowadzi ogień do następnego celu;
6) jeżeli warunki strzelania przewidują taką liczbę amunicji, która wymusza załadowanie do dwóch magazynków, to strzelający, po wykorzystaniu pierwszego magazynka, zabezpiecza broń i samodzielnie wymienia magazynek, trzymając cały czas broń skierowaną w kierunku pola tarczowego, odbezpiecza i przeładowuje broń, a następnie prowadzi ogień do celu;
7) jeżeli podczas strzelania nastąpi uszkodzenie (niesprawność) broni lub amunicji, strzelający samodzielnie je usuwa i prowadzi dalej ogień; w razie niemożliwości usunięcia podnosi rękę i melduje - "Zacięcie";
8) po zakończeniu strzelania strzelający zabezpiecza broń; kierownik strzelania podaje komendy: "Przerwij ogień", "Rozładuj", "Do przejrzenia broń"; broń do przejrzenia przedstawia się w takiej postawie (położeniu), w jakiej zakończono strzelanie i w sposób umożliwiający sprawdzenie, czy w komorze nabojowej i odłączonym od broni magazynku nie ma nabojów; w nocy podczas przeglądania broni należy oświetlić komorę nabojową i magazynek;
9) w czasie przeglądu broni nie wystrzeloną amunicję odbiera amunicyjny, który towarzyszy kierownikowi strzelania; po tej czynności kierownik podaje komendy, np.: "Powstań", "Na linię wyjściową - MARSZ" oraz komendę skierowaną do kierownika strzelnicy "Sprawdzić wyniki", jeżeli wyniki strzelania są odczytywane poprzez bezpośrednie oględziny figur bojowych lub tarcz;
10) po osiągnięciu linii wyjściowej przez strzelających, kierownik strzelania podaje komendę: "Koniec strzelania"; strzelający i osoby funkcyjne zdejmują ochronniki słuchu;
11) łuski zbiera się i przekazuje amunicyjnemu po zakończeniu strzelania przez zmianę;
12) podczas strzelań w marszu do nadzorowania strzelającego można wyznaczyć jego bezpośredniego przełożonego; kierownik strzelania obserwuje przebieg strzelania z LOO.
Rozdział 4
OBOWIĄZKI OSÓB FUNKCYJNYCH PODCZAS STRZELAŃ
OBOWIĄZKI OSÓB FUNKCYJNYCH PODCZAS STRZELAŃ
1) kierownika strzelania;
2) lekarza (lub wykwalifikowany średni personel medyczny - licencjonowany ratownik medyczny 11 lub sanitariusz z sanitarką);
3) amunicyjnego;
4) obserwatorów10).
1) w okresie poprzedzającym strzelanie:
a) opracować rozkaz organizacyjny do strzelania,
b) udzielić instruktażu osobom funkcyjnym;
2) bezpośrednio przed strzelaniem:
a) przyjąć informację od kierownika obiektu o gotowości obsługi i obiektu do strzelania,
b) sprawdzić, czy funkcyjni strzelnicy znają swoje obowiązki,
c) sprawdzić zgodność ustawienia pola tarczowego z warunkami strzelania oraz sprawność jego urządzeń,
d) sprawdzić wyposażenie grupy szkoleniowej,
e) sprawdzić rozładowanie broni (dokonać przeglądu broni),
f) sprawdzić, czy strzelający znają warunki strzelania,
g) podać warunki bezpieczeństwa,
h) określić kolejność strzelania,
i) sprawdzić zrozumienie komend przez pracowników ochrony wykorzystujących środki ochrony słuchu,
j) sprawdzić gotowość do szkolenia w punktach nauczania;
3) w czasie strzelania:
a) kierować osobiście strzelaniem - zgodnie z programem,
b) prowadzić na bieżąco ewidencję wyników strzelań,
c) w razie naruszenia zasad bezpieczeństwa przerwać strzelanie i usunąć ich przyczynę;
4) po zakończeniu strzelania:
a) sprawdzić rozładowanie broni (dokonać przeglądu broni),
b) omówić przebieg strzelania i podać ocenę,
c) zorganizować obsługiwanie sprzętu i broni,
d) nadzorować rozliczenie amunicji.
1) znajomość rozmieszczenia i dróg dojazdu do najbliższych punktów medycznych oraz ich możliwości w zakresie świadczonych usług;
2) dotarcie na wezwanie do miejsca zdarzenia i natychmiastowe udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym;
3) przetransportowanie poszkodowanego do najbliższej placówki służby zdrowia w razie konieczności udzielenia fachowej pomocy medycznej przez wyspecjalizowane ośrodki zdrowia;
4) obecność przy poszkodowanym do czasu przekazania go wyspecjalizowanej placówce medycznej.
1) znać zasady obchodzenia się z amunicją;
2) sprawdzić zgodność liczby i rodzajów amunicji przewidzianej do strzelania;
3) przestrzegać zasad bezpieczeństwa w punkcie amunicyjnym;
4) wydawać (na polecenie kierownika strzelania) amunicję strzelającym, w ilościach odpowiadających warunkom danego strzelania i odbierać od nich łuski, niewypały i nie wystrzelone naboje;
5) prowadzić ewidencję wydawania i rozliczania amunicji;
6) utrzymywać porządek i dyscyplinę w punkcie amunicyjnym;
7) rozliczyć się z amunicji po zakończeniu strzelania i złożyć meldunek kierownikowi strzelania.
1) naruszeniu zasad bezpieczeństwa;
2) pojawieniu się ludzi, sprzętu lub zwierząt w wyznaczonym sektorze obserwacji;
3) zauważeniu sygnałów nakazujących przerwanie ognia;
4) powstaniu pożaru.
Rozdział 5
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
1) z niesprawnej broni;
2) niesprawną amunicją lub amunicją, której używanie zabronione jest w rozkazach i zarządzeniach oraz w instrukcjach sprzętu dotyczących danej broni i tabelach strzelniczych;
3) poza wyznaczone pasy ognia (strzelnicy);
4) do schronów (niezależnie od tego, czy przebywają w nich ludzie), a także do innych urządzeń poligonowych - strzelnicy - (wieże, dozory);
5) jeżeli jest podniesiona biała chorągiew lub zapalone białe światło na stanowisku dowodzenia kierownika strzelania oraz na schronach, w których przebywają ludzie;
6) w przypadku utraty łączności między kierownikiem strzelania a schronami.
1) pojawienia się przed strzelającymi ludzi, sprzętu i zwierząt;
2) padania pocisków poza wyznaczone pasy ognia (strzelnicy);
3) utraty łączności z kierownikiem strzelania;
4) utraty orientacji w terenie przez strzelającego;
5) powstania pożaru;
6) podniesienia białej chorągwi lub zapalenia białego światła na stanowisku dowodzenia kierownika strzelania lub na schronie;
7) utraty łączności ze schronami, w których znajdują się ludzie;
8) otrzymania meldunku lub sygnału o naruszeniu bezpieczeństwa.
a następnie rozkazuje opuścić czerwoną chorągiew (zgasić czerwone światło) i podnieść białą chorągiew (zapalić białe światło) na stanowisku dowodzenia i na schronach.
1) w czasie ćwiczeń przygotowawczych i strzelań prowadzić "Listę wydanych środków bojowych" - wzór listy określa załącznik Nr 10 do regulaminu, na której otrzymujący (strzelający) kwituje własnoręcznym podpisem fakt otrzymania określonej liczby nabojów; listę - traktować jako załącznik do określonego zapotrzebowania na amunicję;
2) po każdym zagubieniu łusek podczas strzelania należy sporządzić protokół zagubionych łusek - wzór protokołu określa załącznik Nr 11 do regulaminu;
3) rozliczania amunicji dokonuje amunicyjny, po zajęciach dziennych - tego samego dnia, po zajęciach nocnych - w dniu następnym w godzinach rannych; w trakcie pobytu na poligonie rozliczać się z amunicji tego samego dnia w magazynie oddziałowym bez względu na porę dnia.
Rozdział 6
STRZELANIA PRZYGOTOWAWCZE DO PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
STRZELANIA PRZYGOTOWAWCZE DO PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ
Cele: nr 1 - 2 x figura bojowa nr 40 (biegnący) ukazujące i ukrywające się na komendę kierownika strzelania (do celu nr 1 nie prowadzi się ognia);
nr 2 - figura bojowa nr 23 (popiersie);
nr 3 - figura bojowa nr 30 (klęczący).
Cele nr 2 i 3 ukazują się jednocześnie na 25 sekund po 10 sekundach od ukrycia się celu nr 1. Wzór figur bojowych i tarcz określa załącznik Nr 12 do regulaminu.
Odległość: do celu:
nr 1 - 150 m;
nr 2 - 75 m;
nr 3 - 100 m.
Liczba nabojów: 8.
Czas: ograniczony ukazywaniem się celów.
Postawa: do celu: nr 1 - stojąca;
nr 2 i 3 - klęcząca za ukryciem.
Rodzaj ognia : ogień pojedynczy.
Ocena: "bardzo dobrze" - trafić dwa cele;
"dobrze" - trafić cel nr 2;
"dostatecznie" - trafić cel nr 3.
Warunki strzelania: dzień, noc.
Wskazówki: Strzelanie ma na celu nauczenie wartownika regulaminowego użycia broni w trakcie pełnienia służby wartowniczej. Po otrzymaniu magazynka z amunicją, strzelający podłącza go do broni (bez wprowadzania naboju do komory nabojowej), zabezpiecza broń. Na komendę kierownika strzelania "Wartownik na posterunek - MARSZ", strzelający zajmuje stanowisko ogniowe na linii otwarcia ognia, przenosi broń w położenie określone w tabeli posterunku. Kierownik strzelania nakazuje podnieść cel nr 1 i podaje komendę "Dwie nieznane osoby", strzelający ostrzega "Służba ochrony - Stój". Następnie kierownik strzelania podaje "Osoby uciekają", strzelający ostrzega "Stój - BO STRZELAM" i przeładowuje broń. Kierownik strzelania dodaje "Strzał ostrzegawczy został oddany, uciekający kryją się, ZABEZPIECZ BROŃ" i nakazuje opuścić cel nr 1. Strzelający przyjmuje postawę klęczącą za ukryciem, prowadzi obserwację i po wykryciu celu nr 2 i 3 prowadzi ogień. Dalsze czynności kierownika strzelania i strzelającego przebiegają zgodnie z ogólnymi ustaleniami programu strzelań.
Cele: nr 1 12 - 2 x figura bojowa nr 40 (biegnący) ukazujące i ukrywające się na komendę kierownika strzelania;
nr 2 - figura bojowa nr 23 (popiersie);
nr 3 - figura bojowa nr 30 (klęczący).
Cele nr 2 i 3 ukazującą się jednocześnie na 25 sekund po 10 sekundach od ukrycia się celu nr 1.
Odległość: do celu:
nr 1 - 150 m;
nr 2 - 50 m;
nr 3 - 75 m.
Liczba nabojów: 8 szt. (w pistoletach, które nie mają przełącznika rodzaju ognia - 12 szt.).
Czas: ograniczony ukazywaniem się celów.
Postawa: do celu:
nr 1 - stojąca;
nr 2 i 3 - klęcząca za ukryciem.
Rodzaj ognia: ogień pojedynczy (w pistoletach, które nie mają przełącznika rodzaju ognia - krótkimi seriami).
Ocena: "bardzo dobrze" - trafić dwa cele;
"dobrze" - trafić cel nr 2;
"dostatecznie" - trafić cel nr 3.
Warunki strzelania: dzień, noc.
Wskazówki: Strzelanie ma na celu nauczenie wartownika regulaminowego użycia broni w trakcie pełnienia służby wartowniczej. Po otrzymaniu magazynka z amunicją, strzelający przyłącza go do broni (bez wprowadzenia naboju do komory nabojowej), zabezpiecza broń. Na komendę kierownika strzelania "Wartownik na posterunek - MARSZ", strzelający zajmuje stanowisko ogniowe na LOO, przenosi broń w położenie określone w tabeli posterunku. Kierownik strzelania nakazuje podnieść cel nr 1 i podaje komendę "Dwie nieznane osoby", strzelający ostrzega "Służba ochrony - Stój". Następnie kierownik strzelania podaje "Osoby uciekają", strzelający ostrzega "Stój - BO STRZELAM" i przeładowuje broń. Kierownik strzelania dodaje "Strzał ostrzegawczy został oddany, uciekający kryją się, ZABEZPIECZ BROŃ" i nakazuje opuścić cel nr 1. Strzelający przyjmuje postawę klęcząc za ukryciem, prowadzi obserwację i po wykryciu celu nr 2 i 3 prowadzi ogień. Dalsze czynności kierownika strzelania i strzelającego przebiegają zgodnie z ogólnymi ustaleniami programu strzelań.
Cele: nr 1 - figura bojowa nr TS-10 ukazująca się dwa razy; pierwsze ukazanie - na 20 sekund; drugie ukazanie - na 10 sekund, bezpośrednio po trafieniu lub ukryciu się celu nr 2;
nr 2 - figura bojowa TS-10, ukazująca się na 10 sekund, po 5 sekundach od trafienia lub ukrycia się celu nr 1 po jego pierwszym ukazaniu;
nr 3 - figura bojowa nr TS-10, ukazująca się na 10 sekund, cel ukazuje się bezpośrednio po trafieniu lub ukryciu się celu nr 1 po jego drugim ukazaniu.
Odległość: do celu:
nr 1 i 2 - 40-50 m;
nr 3 - 20-25 m.
Liczba nabojów: 5 szt.
Czas: ograniczony ukazywaniem się celów.
Postawa: dowolna (według decyzji strzelającego).
Rodzaj ognia: ogień pojedynczy.
Ocena: "wykonał" - trafić dwa cele.
Warunki strzelania: dzień.
Wskazówki: Strzelanie ma na celu nauczenie wartownika regulaminowego użycia broni w trakcie pełnienia służby wartowniczej. Po otrzymaniu magazynka z amunicją, strzelający przyłącza go do broni (bez wprowadzenia naboju do komory nabojowej), zabezpiecza broń. Na komendę kierownika strzelania "Wartownik na posterunek - MARSZ", strzelający zajmuje stanowisko ogniowe na LOO (miejsce wskazane jako posterunek), przenosi broń w położenie określone w tabeli posterunku. Po ukazaniu się celu nr 1 strzelający ("wartownik") kieruje broń w stronę celu i zgodnie z zasadami regulaminu wzywa do zatrzymania "Służba ochrony - Stój", "Stój - BO STRZELAM", wprowadza nabój do komory nabojowej, oznajmia głosem "oddałem strzał ostrzegawczy" (strzału ostrzegawczego nie oddaje praktycznie), po czy ogniem pojedynczym prowadzi ogień do celu. Po trafieniu lub ukryciu się celu nr 1 za jego pierwszym ukazaniem, strzelający może zmienić postawę strzelecką (klęcząca lub stojąca za ukryciem) - istotnym jest, aby strzelający samodzielnie dokonał wyboru postawy strzeleckiej, możliwej do przyjęcia na posterunku, na którym w przyszłości będzie pełnił służbę wartowniczą. Po wykryciu kolejnych celów strzelający samodzielnie prowadzi ogień. Po trafieniu lub ukryciu się celu nr 3 dalsze czynności kierownika strzelania i strzelającego przebiegają zgodnie z ogólnymi ustaleniami programu strzelań.
Cele: 5 x biegnący (5 x figura bojowa nr 40) ukazujące się na 25 sekund - odległość między figurami do 1,5 m, dwie figury oznaczone, do których nie wolno prowadzić ognia.
Odległość: 20 - 25 m.
Liczba nabojów: 6 szt.
Czas: ograniczony czasem ukazywania się celu.
Postawa: stojąca z wolnej ręki lub oburącz.
Rodzaj ognia: pojedynczy.
Ocena: "bardzo dobrze" - trafić trzy cele;
"dobrze" - trafić dwa cele;
"dostatecznie" - trafić cel.
Warunki strzelania: dzień.
Wskazówki: Strzelanie ma na celu nauczenie wartownika regulaminowego użycia broni w trakcie pełnienia służby wartowniczej. Na linii wyjściowej po komendzie "Przygotować się do strzelania", strzelający dołącza magazynek do pistoletu, wkłada go do kabury. Na komendę "NAPRZÓD" ćwiczący podbiega na LOO, a następnie wyjmuje broń, wprowadza nabój do komory nabojowej i prowadzi ogień. Dalsze czynności kierownika strzelania i strzelającego przebiegają zgodnie z ogólnymi ustaleniami programu strzelań. Trafienie figury oznaczonej, do której nie wolno prowadzić ognia skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej.
Rys. Szkic strzelania przygotowawczego z pistoletu wojskowego nr 1.
Cele: klęczący (figura bojowa nr 30) ukazujące się trzy razy po 5 sekund z przerwą 5 sekund.
Odległość: 25 - 50 m.
Liczba nabojów: 4 szt.
Czas: ograniczony czasem ukazywania się celu.
Postawa: w marszu podczas krótkich zatrzymań.
Rodzaj ognia: pojedynczy.
Ocena: "bardzo dobrze" - trafić cel trzy razy;
"dobrze" - trafić cel dwa razy;
"dostatecznie" - trafić cel raz.
Warunki strzelania: dzień.
Wskazówki: Strzelanie ma na celu nauczenie wartownika regulaminowego użycia broni w trakcie pełnienia służby wartowniczej. Strzelający po zajęciu LOO i zameldowaniu o gotowości do strzelania trzyma załadowany i zabezpieczony pistolet skierowany pod kątem 45º w kierunku pola tarczowego. Po komendzie kierownika strzelania "NAPRZÓD" odbezpiecza broń i maszeruje, po wykryciu celu samodzielnie ostrzeliwuje go. Dalsze czynności kierownika strzelania i strzelającego przebiegają zgodnie z ogólnymi ustaleniami programu strzelań.
Załącznik Nr 1
WZÓR
UPOWAŻNIENIA DO WYKONYWANIA CZYNNOŚCI KONTROLNYCH
WZÓR
UPOWAŻNIENIA DO WYKONYWANIA CZYNNOŚCI KONTROLNYCH
(nazwa jednostki kontrolującej)
UPOWAŻNIENIE NR .............
Na podstawie art.16 ust. 3 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej 13
upoważniam
.......................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko, stanowisko służbowe kontrolującego)
do przeprowadzenia kontroli
.......................................................................................................................................................
(zakres kontroli)
w ...................................................................................................................................................
(nazwa i adres jednostki kontrolowanej)
Upoważnienie niniejsze ważne jest za okazaniem legitymacji służbowej (dowodu osobistego). Upoważnienie ważne w dniach ........................
..................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko,
podpis osoby wydającej upoważnienie)
m. p.
(pieczęć okrągła organu
zarządzającego kontrolę)
Załącznik Nr 2
WZÓR
KSIĄŻKA MELDUNKÓW ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
WZÓR
KSIĄŻKA MELDUNKÓW ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
(numer lub nazwa jednostki wojskowej - kompleksu, obiektu)
Rozpoczęto: ..........................
Zakończono: .........................
MELDUNEK
Data........................................ Godzina przyjęcia służby ochronnej ...........................................
Dowódca warty ...................................................................
(imię i nazwisko)
Imię i nazwisko wartownika | Godziny służby ochronnej na posterunkach | |||||||
Nr post. | Godz. | Nr post. | Godz. | Nr post. | Godz. | Nr post. | Godz. | |
Instruktażu udzielił: .....................................................................................................................
/stopień, imię i nazwisko/
Kontrola warty i posterunków......................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Zdarzenia i wypadki szczególne ..................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Uwagi o otwarciu i zamknięciu magazynów...............................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Liczba broni.................................................................................................................................
Liczba amunicji ............................................................................................................................
Uwagi o wyposażeniu posterunków.............................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Uwagi o przyjęciu dokumentacji (instrukcji) ...............................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
(czytelny podpis dowódcy warty (czytelny podpis dowódcy warty
obejmującego służbę ochronną) zdającego służbę ochronną)
Załącznik Nr 3
PLAN PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ ODDZIAŁU WART CYWILNYCH NA POSTERUNKACH
PLAN PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ ODDZIAŁU WART CYWILNYCH NA POSTERUNKACH
DOWÓDCA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ
........................................................................
(nr JW lub jej nazwa)
.......................................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko)
Posterunki dzienno-nocne: system równoważnego czasu pracy do 12 godzin.
Liczba posterunków -------- skład OWC | Imię i nazwisko wartownika | Godziny służby na posterunkach | Razem wartowników | |||||||||||
Posterunek | Godziny | Posterunek | Godziny | Posterunek | Godziny | Posterunek | Godziny | Posterunek | Godziny | Liczba godzin służby | na jedną wartę | na cztery warty | ||
2 | A | I | 6-7 | II | 8-10 | I | 11-13 | II | 14-16 | I | 17-18 | 8 | 3 | 12 |
K, | B | II | 6-8 | I | 9-11 | II | 12-14 | I | 15-17 | - | - | 8 | ||
4xD i 14 W | C | I | 7-9 | II | 10-12 | I | 13-15 | II | 16-18 | - | - | 8 | ||
3 | A | I | 6-7 | III | 8-10 | II | 11-13 | I | 15-17 | - | - | 7 | 5 | 20 |
K, | B | II | 6-7 | I | 9-11 | III | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 7 | ||
4xD i 23W | C | III | 6-8 | II | 9-11 | I | 13-15 | III | 16-18 | - | - | 8 | ||
D | I | 7-9 | III | 10-12 | II | 13-15 | I | 17-18 | - | - | 7 | |||
E | II | 7-9 | I | 11-13 | III | 14-16 | II | 17-18 | - | - | 7 | |||
4 | A | I | 6-7 | III | 8-10 | II | 11-13 | IV | 14-16 | I | 17-18 | 8 | 6 | 24 |
K, | B | II | 6-7 | IV | 8-10 | I | 11-13 | III | 14-16 | II | 17-18 | 8 | ||
4xD i 28 W | C | III | 6-8 | I | 9-11 | IV | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 8 | ||
D | IV | 6-8 | II | 9-11 | III | 12-14 | I | 15-17 | - | - | 8 | |||
E | I | 7-9 | III | 10-12 | II | 13-15 | IV | 16-18 | - | - | 8 | |||
F | II | 7-9 | IV | 10-12 | I | 13-15 | III | 16-18 | - | - | 8 | |||
5 | A | I | 6-7 | IV | 8-10 | II | 11-13 | V | 14-16 | III | 17-18 | 8 | 8 | 32 |
K, Z, | B | II | 6-7 | V | 8-10 | III | 11-13 | I | 15-17 | - | - | 7 | ||
4xD i 37 W | C | III | 6-7 | I | 9-11 | IV | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 7 | ||
D | IV | 6-8 | II | 9-11 | V | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
E | V | 6-8 | III | 9-11 | I | 13-15 | IV | 16-18 | - | - | 8 | |||
F | I | 7-9 | IV | 10-12 | II | 13-15 | V | 16-18 | - | - | 8 | |||
G | II | 7-9 | V | 10-12 | III | 13-15 | I | 17-18 | - | - | 7 | |||
H | III | 7-9 | I | 11-13 | IV | 14-16 | II | 17-18 | - | - | 7 | |||
6 | A | I | 6-7 | IV | 8-10 | III | 11-13 | VI | 14-16 | II | 17-18 | 8 | 9 | 36 |
K, Z, | B | II | 6-7 | V | 8-10 | I | 11-13 | IV | 14-16 | III | 17-18 | 8 | ||
4xD i 42 W | C | III | 6-7 | VI | 8-10 | II | 11-13 | V | 14-16 | I | 17-18 | 8 | ||
D | IV | 6-8 | I | 9-11 | VI | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 8 | |||
E | V | 6-8 | II | 9-11 | IV | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
F | VI | 6-8 | III | 9-11 | V | 12-14 | I | 15-17 | - | - | 8 | |||
G | I | 7-9 | IV | 10-12 | III | 13-15 | V | 16-18 | - | - | 8 | |||
H | II | 7-9 | V | 10-12 | I | 13-15 | VI | 16-18 | - | - | 8 | |||
I | III | 7-9 | VI | 10-12 | II | 13-15 | IV | 16-18 | - | - | 8 | |||
7 | A | I | 6-7 | V | 8-10 | II | 11-13 | VI | 14-16 | III | 17-18 | 8 | 11 | 44 |
K, Z, | B | II | 6-7 | VI | 8-10 | III | 11-13 | VII | 14-16 | IV | 17-18 | 8 | ||
4xD i 51 W | C | III | 6-7 | VII | 8-10 | IV | 11-13 | I | 15-17 | - | - | 7 | ||
D | IV | 6-7 | I | 9-11 | V | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 7 | |||
E | V | 6-8 | II | 9-11 | VI | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
F | VI | 6-8 | III | 9-11 | VII | 12-14 | IV | 15-17 | - | - | 8 | |||
G | VII | 6-8 | IV | 9-11 | I | 13-15 | V | 16-18 | - | - | 8 | |||
H | I | 7-9 | V | 10-12 | II | 13-15 | VI | 16-18 | - | - | 8 | |||
I | II | 7-9 | VI | 10-12 | III | 13-15 | VII | 16-18 | - | - | 8 | |||
J | III | 7-9 | VII | 10-12 | IV | 13-15 | I | 17-18 | - | - | 7 | |||
K | IV | 7-9 | I | 11-13 | V | 14-16 | II | 17-18 | - | - | 7 | |||
8 | A | I | 6-7 | V | 8-10 | IV | 11-13 | VI | 14-16 | II | 17-18 | 8 | 12 | 48 |
K, Z, | B | II | 6-7 | VI | 8-10 | I | 11-13 | V | 14-16 | III | 17-18 | 8 | ||
4xD i 55 W | C | III | 6-7 | VII | 8-10 | II | 11-13 | VIII | 14-16 | IV | 17-18 | 8 | ||
D | IV | 6-7 | VIII | 8-10 | III | 11-13 | IV | 14-16 | I | 17-18 | 8 | |||
E | V | 6-8 | I | 9-11 | VIII | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 8 | |||
F | VI | 6-8 | II | 9-11 | V | 12-14 | I | 15-17 | - | - | 8 | |||
G | VII | 6-8 | III | 9-11 | VI | 12-14 | IV | 15-17 | - | - | 8 | |||
H | VIII | 6-8 | IV | 9-11 | VII | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
I | I | 7-9 | V | 10-12 | II | 13-15 | VI | 16-18 | - | - | 8 | |||
J | II | 7-9 | VI | 10-12 | I | 13-15 | V | 16-18 | - | - | 8 | |||
K | III | 7-9 | VII | 10-12 | IV | 13-15 | VIII | 16-18 | - | - | 8 | |||
L | IV | 7-9 | VIII | 10-12 | III | 13-15 | VII | 16-18 | - | - | 8 | |||
9 | A | I | 6-7 | VI | 8-10 | II | 11-13 | VII | 14-16 | III | 17-18 | 8 | 14 | 56 |
K, Z, | B | II | 6-7 | VII | 8-10 | III | 11-13 | VIII | 14-16 | IV | 17-18 | 8 | ||
4xD i 64 W | C | III | 6-7 | VIII | 8-10 | IV | 11-13 | IX | 14-16 | V | 17-18 | 8 | ||
D | IV | 6-7 | IX | 8-10 | V | 11-13 | I | 15-17 | - | - | 7 | |||
E | V | 6-7 | I | 9-11 | VI | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 7 | |||
F | VI | 6-8 | II | 9-11 | VII | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
G | VII | 6-8 | III | 9-11 | VIII | 12-14 | IV | 15-17 | - | - | 8 | |||
H | VIII | 6-8 | IV | 9-11 | IX | 12-14 | V | 15-17 | - | - | 8 | |||
I | IX | 6-8 | V | 9-11 | I | 13-15 | VI | 16-18 | - | - | 8 | |||
J | I | 7-9 | VI | 10-12 | II | 13-15 | VII | 16-18 | - | - | 8 | |||
K | II | 7-9 | VII | 10-12 | III | 13-15 | VIII | 16-18 | - | - | 8 | |||
L | III | 7-9 | VIII | 10-12 | IV | 13-15 | IX | 16-18 | - | - | 8 | |||
Ł | IV | 7-9 | IX | 10-12 | V | 13-15 | I | 17-18 | - | - | 7 | |||
M | V | 7-9 | I | 11-13 | VI | 14-16 | II | 17-18 | - | - | 7 | |||
10 | A | I | 6-7 | VI | 8-10 | II | 11-13 | X | 14-16 | III | 17-18 | 8 | 15 | 60 |
K, Z, | B | II | 6-7 | VII | 8-10 | I | 11-13 | VI | 14-16 | IV | 17-18 | 8 | ||
4xD i 69 W | C | III | 6-7 | VIII | 8-10 | V | 11-13 | IX | 14-16 | II | 17-18 | 8 | ||
D | IV | 6-7 | IX | 8-10 | IV | 11-13 | VIII | 14-16 | V | 17-18 | 8 | |||
E | V | 6-7 | X | 8-10 | III | 11-13 | VII | 14-16 | I | 17-18 | 8 | |||
F | VI | 6-8 | I | 9-11 | VII | 12-14 | II | 15-17 | - | - | 8 | |||
G | VII | 6-8 | II | 9-11 | VI | 12-14 | I | 15-17 | - | - | 8 | |||
H | VIII | 6-8 | III | 9-11 | IX | 12-14 | V | 15-17 | - | - | 8 | |||
I | IX | 6-8 | IV | 9-11 | X | 12-14 | III | 15-17 | - | - | 8 | |||
J | X | 6-8 | V | 9-11 | VIII | 12-14 | IV | 15-17 | - | - | 8 | |||
K | I | 7-9 | VII | 10-12 | III | 13-15 | VI | 16-18 | - | - | 8 | |||
L | II | 7-9 | VI | 10-12 | IV | 13-15 | VII | 16-18 | - | - | 8 | |||
Ł | III | 7-9 | IX | 10-12 | V | 13-15 | VIII | 16-18 | - | - | 8 | |||
M | IV | 7-9 | X | 10-12 | I | 13-15 | IX | 16-18 | - | - | 8 | |||
N | V | 7-9 | VIII | 10-12 | II | 13-15 | X | 16-18 | - | - | 8 |
KOMENDANT
ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
.................................................................
(imię i nazwisko)
UWAGI:
1. Godziny rozpoczęcia służby na posterunkach określone w powyższej tabeli podane są przykładowo. Dowódcy jednostek wojskowych zatrudniających wartowników regulują we własnym zakresie i w zależności od potrzeb czas odprawy wart i godziny rozpoczęcia służby przez poszczególne zmiany.
2. Przy ustalaniu liczby wartowników na każdej zmianie warty, należy przestrzegać ustaleń Kodeksu pracy w zakresie liczby godzin, które mogą przepracować wartownicy w ciągu okresu rozliczeniowego.
3. Użyte litery oznaczają: "K" - komendanta ochrony, "Z" - zastępcę komendanta ochrony, "D" - dowódcę warty, "W" - wartownika.
4. Różnica pomiędzy liczbą wartowników wyszczególnionych w kolumnach pierwszej i 15 dotyczy wartowników zapasowych, których liczba uzależniona jest od liczby ochranianych posterunków (stałych i ruchomych), patroli oraz innych stałych zadań powierzonych do realizacji przez OWC. Uwzględnia się ją w etacie OWC. Wykorzystywani są oni na zasadach określonych w pkt 17 regulaminu.
Załącznik Nr 4
WZÓR
TABELA POSTERUNKÓW
WZÓR
TABELA POSTERUNKÓW
DOWÓDCA JEDNOSTKI WOJSKOWEJ
........................................................................
(nr JW lub jej nazwa)
........................................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko)
......................................................................................................
(numer lub nazwa jednostki wojskowej - obiektu)
Skład warty :
Numer i nazwa posterunku oraz obiekty i urządzenia podległe ochronie | Obowiązki wartownika | Sposób przekazywania sygnałów alarmowych |
1 | 2 | 3 |
Posterunek nr 1 (nazwa posterunku) Ochronny, całodobowy, zewnętrzny, MPS. Obiekty podlegające ochronie: 1) magazyn nr ....; 2) skład nr ...; 3) urządzenie (nazwa i nr ...). Sprawdzeniu i przekazaniu podlegają: 1) ochraniane obiekty, magazyny, sprzęt itp.; 2) plomby na drzwiach wejściowych ...; 3) wyposażenie ppoż.; 4) budka wartownicza; 5) telefon; 6) wzory dokumentów uprawniające do wejścia lub wjazdu na teren chroniony; 7) .... . | 1. Strzec i bronić powierzone pod ochronę obiekty, skład, magazyny i MPS. 2. Trzymać broń zabezpieczoną z dołączonym magazynkiem, bez wprowadzonego naboju do komory nabojowej w położeniu umożliwiającym jej bezzwłoczne użycie (pistolet w kaburze, pistolet maszynowy i karabinek na wydłużonym pasie przewieszonym przez ramię na wysokości biodra, z lufą skierowaną do przodu). 3. Obchodzić rejon magazynów i składu po następującej trasie .... (zgodnie z planem ochrony). 4. Nie dopuszczać na odległość mniejszą niż 50 m żadnych osób z wyjątkiem swoich przełożonych i osób im towarzyszących. 5. ....... . | 1. Telefonicznie (radiotelefonicznie). 2. Ostrzegaczem napadowym. |
Posterunek nr 2 (nazwa posterunku) .......; |
KOMENDANT
ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
.............................................................
(imię i nazwisko)
Załącznik Nr 5
PLAN PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
PLAN PEŁNIENIA SŁUŻBY OCHRONNEJ ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
KOMENDANT ODDZIAŁU WART CYWILNYCH
.......................................................................................
(Nr JW lub jej nazwa)
.......................................................................................
(imię i nazwisko)
na ..............................................................................
(miesiąc ..... roku)
Legenda: 1. d- służba ochronna pełniona w godz. 8.00-20.00, n - służba ochronna pełniona w godz. 20.00-8.00. Kolor niebieski oznacza wykonywanie obowiązków dowódcy warty przez wartownika, w tym zapasowego spełniającego wymogi określone w pkt 27 regulaminu.
2. W rozliczeniu czasu pracy w okresie rozliczeniowym należy przewidzieć godziny pracy dla wartowników zapasowych.
ZASTĘPCA KOMENDANTA OWC
.........................................................
(imię i nazwisko)
Załącznik Nr 6
ZESTAW NALEŻNOŚCI UZBROJENIA I WYPOSAŻENIA DLA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
ZESTAW NALEŻNOŚCI UZBROJENIA I WYPOSAŻENIA DLA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
Lp. | Uzbrojenie i wyposażenie | Jednostka miary | Liczba | Uwagi |
1 | Karabinek, pistolet maszynowy lub pistolet | kpl. | 1 | |
2 | Amunicja | kpl. | 1 | do załadowania jednego magazynka karabinka, pistoletu maszynowego lub dwóch magazynków pistoletu |
3 | Broń gazowa lub paralizator elektryczny, ręczny miotacz gazu i kajdanki | kpl./szt. | 1 | |
4 | Maska przeciwgazowa | kpl. | 1 | |
5 | Radiotelefon | kpl. | 1 | na dowódcę warty oraz każdego pracownika ochrony pełniącego służbę |
6 | Ostrzegacz napadowy (pilot) | szt. | 1 | na każdego pracownika ochrony pełniącego służbę |
7 | Latarka | kpl. | 1 | na dowódcę warty, każdego pracownika ochrony pełniącego służbę |
8 | Opatrunek osobisty | szt. | 1 | |
9 | Kamizelka taktyczna | szt. | 1 | |
10 | Kamizelka ochronna (kuloodporna) | szt. | 1 | |
11 | Hełm | szt. | 1 |
Załącznik Nr 7
ZESTAW NALEŻNOŚCI UMUNDUROWANIA DLA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
ZESTAW NALEŻNOŚCI UMUNDUROWANIA DLA PRACOWNIKÓW OCHRONY ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
Lp. | Nazwa przedmiotu | Jednostka miary | Liczba | Okres używalności (w latach) | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Czapka letnia pracownika ochrony | szt. | 2 | 3 | |
2 | Czapka futrzana pracownika ochrony | szt. | 1 | 4 | |
3 | Mundur pracownika ochrony ze spodniami do półbutów | kpl. | 1 | 3 | |
4 | Mundur pracownika ochrony ze spodniami do trzewików | kpl. | 1 | 3 | |
5 | Koszulo - bluza pracownika ochrony z krótkimi rękawami | szt. | 2 | 3 | |
6 | Kurtka zimowa pracownika ochrony z podpinką | kpl. | 1 | 3 | |
7 | Peleryna - namiot koloru czarnego | szt. | 1 | 6 | |
8 | Szalokominiarka koloru czarnego | szt. | 1 | 3 | |
9 | Oznaki stanowisk służbowych i oznaka służbowa pracownika ochrony | kpl. | 1 | 3 | do każdego umundurowania |
10 | Rękawice zimowe pięciopalcowe | par | 1 | 1 | |
11 | Rękawice polowe pracownika ochrony | par | 1 | 2 | |
12 | Bielizna osobista zimowa (koszulka z długimi rękawami i kalesony) | kpl. | 2 | 1 | dla kobiet bielizna damska |
13 | Bielizna osobista letnia (koszulka z krótkimi rękawami i spodenki) | kpl. | 2 | 1 | dla kobiet bielizna damska |
14 | Trzewiki letnie | par | 1 | 3 | |
15 | Trzewiki zimowe | par | 1 | 3 | |
16 | Półbuty koloru czarnego | par | 2 | 2 | |
17 | Pas pracownika ochrony | szt. | 1 | 6 | |
18 | Skarpety letnie | par | 4 | 1 | |
19 | Skarpety zimowe | par | 4 | 1 | |
20 | Dresy (bluza i spodnie) | kpl. | 1 | 2 |
1. Przedmioty wymienione w Lp. 8, 10-16, 18 i 19 przechodzą na własność z chwilą ich wydania.
2. Ponadto ustala się należność zbiorową:
a) kożuch długi - na każdy z wystawionych posterunków ochronnych - zewnętrznych,
b) buty filcowo - gumowe - 100% wartowników,
c) pościel (materac, podgłówek, poszewka na podgłówek, dwa koce, dwa prześcieradła) - na każde łóżko w wartowni.
3. Za przedmioty wyszczególnione w Lp. 2, 10, 14, 15, 18 i 19 można wydawać:
a) za czapkę futrzaną pracownika ochrony - czapkę futrzaną wojsk lotniczych lub czapkę futrzaną oficerską wojsk lotniczych (bez znaku orła),
b) za rękawice zimowe pięciopalcowe - rękawiczki żołnierskie koloru czarnego,
c) za trzewiki letnie - trzewiki,
d) za trzewiki zimowe - buty specjalne lub trzewiki,
e) za skarpety letnie - skarpetki letnie koloru czarnego,
f) za skarpety zimowe - skarpetki zimowe koloru czarnego lub khaki.
4. W ramach należności bielizny można wydawać jako:
a) bielizna osobista zimowa - koszulka z długimi rękawami koloru khaki i kalesony długie koloru khaki lub koszulka zimowa specjalna i kalesony zimowe specjalne,
b) bielizna osobista letnia - koszulka z krótkimi rękawami koloru khaki i slipy koloru khaki lub koszulka letnia koloru khaki i spodenki letnie koloru khaki.
Załącznik Nr 8
WYKAZ WYPOSAŻENIA I URZĄDZENIA POMIESZCZEŃ ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
WYKAZ WYPOSAŻENIA I URZĄDZENIA POMIESZCZEŃ ODDZIAŁÓW WART CYWILNYCH
POMIESZCZENIE DLA DOWÓDCY WARTY
POMIESZCZENIE DLA DOWÓDCY WARTY
I.
DOKUMENTACJA:
DOKUMENTACJA:
1) zadania w czasie osiągania gotowości do podjęcia działań i stanów kryzysowych;
2) zadania w zakresie przestrzegania regulaminowego toku życia i służby;
3) 14 przypadki oraz zasady używania lub wykorzystywania środków przymusu bezpośredniego będących na wyposażeniu OWC oraz broni palnej przez pracowników ochrony OWC;
4) inne obowiązki i zadania.
II.
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
POMIESZCZENIE OGÓLNE
POMIESZCZENIE OGÓLNE
I.
DOKUMENTACJA:
DOKUMENTACJA:
II.
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
POMIESZCZENIE DO ODPOCZYNKU
POMIESZCZENIE DO ODPOCZYNKU
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
POMIESZCZENIE ( MIEJSCE) DO SPOŻYWANIA POSIŁKÓW
POMIESZCZENIE ( MIEJSCE) DO SPOŻYWANIA POSIŁKÓW
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
POMIESZCZENIE (MIEJSCE) DO SUSZENIA ORAZ CZYSZCZENIA UMUNDUROWANIA I OBUWIA
POMIESZCZENIE (MIEJSCE) DO SUSZENIA ORAZ CZYSZCZENIA UMUNDUROWANIA I OBUWIA
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
WĘZEŁ SANITARNY
WĘZEŁ SANITARNY
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
POMIESZCZENIE DLA PSA SŁUŻBOWEGO
POMIESZCZENIE DLA PSA SŁUŻBOWEGO
I.
DOKUMENTACJA:
DOKUMENTACJA:
II.
WYPOSAŻENIE:
WYPOSAŻENIE:
Załącznik Nr 9
WZÓR
LISTA WYNIKÓW STRZELAŃ Z BRONI STRZELECKIEJ
WZÓR
LISTA WYNIKÓW STRZELAŃ Z BRONI STRZELECKIEJ
(rodzaj i numer) (nazwa broni)
................................................................ data strzelania .....................................................
(warta - zmiana (rok, miesiąc, dzień)
Warunki strzelania ...........................................................................................
(pora doby, warunki atmosferyczne)
L.p. | St., imię i nazwisko | Trafienia | Ogólna liczba trafionych figur bojowych (punktów) | Ocena | Uwagi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
Zestawienie wyników:
* strzelało ................................................
* bardzo dobrych ....................................
* dobrych ................................................
* dostatecznych .......................................
* niedostatecznych ...................................
* procent wykonania ................................
* ocena średnia arytmetyczna ...................
* ocena ogólna ........................................
Kierownik strzelania
.............................................................
(stopień wojskowy) imię i nazwisko
.............................................................
podpis
Załącznik Nr 10
WZÓR
LISTA WYDANYCH ŚRODKÓW BOJOWYCH
WZÓR
LISTA WYDANYCH ŚRODKÓW BOJOWYCH
Data strzelania .......................................... (pododdział) ............................................................
(dzień, miesiąc, rok)
Lp. | Dotyczy wydania | Dotyczy rozliczenia | Uwagi | |||||
Rodzaj amunicji (środka bojowego) | Ilość (szt.) | Czytelny podpis pobierającego | Ilość zdanej amunicji (środka bojowego) | Ilość zdanych łusek | Ilość zagubionych łusek | Czytelny podpis amunicyjnego | ||
1. | ||||||||
2. | ||||||||
3. |
Kierownik punktu amunicyjnego
..............................................................
(stopień wojskowy) imię i nazwisko
Załącznik Nr 11
WZÓR
PROTOKÓŁ ZAGUBIONYCH ŁUSEK
WZÓR
PROTOKÓŁ ZAGUBIONYCH ŁUSEK
...........................................................
(stopień wojskowy, imię i nazwisko)
Dnia .........................................
PROTOKÓŁ
PROTOKÓŁ
( nazwa pododdziału )
sporządzony dnia ............................................................................... przez komisję w składzie:
Przewodniczący:...........................................................................................................................
Członkowie ..................................................................................................................................
...................................................................................................................................
w dniu ............................................ podczas ................................................................................
( rodzaj zajęć )
zostały zagubione niżej wymienione ilości łusek:
Przyczyny zagubienia łusek były następujące :
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
W związku z powyższym komisja występuje z wnioskiem o spisanie ww. łusek z ewidencji jednostki.
Podpisy komisji:
Przewodniczący: ..........................................
Członkowie: ..........................................
..........................................
Potwierdzam w/w przyczyny i warunki zagubienia:
Dowódca .................................. / Kierownik sekcji ...............................................