Utworzenie i organizacja kancelarii tajnej w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2006.2.4

Akt obowiązujący
Wersja od: 2 stycznia 2011 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 16 lutego 2006 r.
w sprawie utworzenia i organizacji kancelarii tajnej w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego *

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (jt. Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 z późn. zm.), ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (jt. Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 października 2005 r. w sprawie organizacji kancelarii tajnych (Dz. U. z 2005 r. Nr 208, poz. 1741), zarządzam co następuje:
§  1.
1.
W celu realizacji ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (jt. Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631) w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego tworzy się kancelarię tajną zwaną dalej "kancelarią".
2.
Kancelarią kieruje kierownik kancelarii wyznaczany przez Prezesa KRUS na wniosek Pełnomocnika Prezesa KRUS ds. ochrony informacji niejawnych, zwanego dalej "pełnomocnikiem ochrony".
3.
Do obowiązków kierownika kancelarii należy w szczególności:
1)
bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w KRUS,
2)
udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
3)
egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
4)
kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii tajnej oraz w KRUS,
5)
wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony,
6)
prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.
4.
W przypadku czasowej nieobecności kierownika kancelarii jego obowiązki przejmuje upoważniony pracownik kancelarii posiadający stosowne poświadczenie bezpieczeństwa lub inny pracownik wyznaczony przez pełnomocnika ochrony.
5.
Kancelaria odpowiada za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i udostępnianie dokumentów zawierających informacje niejawne.
6.
Rodzaj i sposób przechowywania dokumentów zawierających informacje niejawne oraz procedury ich rejestrowania i udostępniania określają odrębne przepisy.
7.
Zasady brakowania i archiwizowania dokumentów regulują odrębne przepisy.
8.
Warunki techniczne niezbędne dla funkcjonowania kancelarii określają odrębne przepisy.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
* Z dniem 2 stycznia 2011 r. nin. zarządzenie utraciło częściowo podstawę prawną w związku z uchyleniem ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.05.196.1631) przez art. 190 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.10.182.1228).