Utworzenie i organizacja Głównej Kancelarii Tajnej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2002.5.58

Akt utracił moc
Wersja od: 24 grudnia 2002 r.

DECYZJA Nr 6
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 23 grudnia 2002 r.
w sprawie utworzenia i organizacji Głównej Kancelarii Tajnej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

W związku z § 7 ust. 2 Zarządzenia Nr 16 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 28 czerwca 2000 r. w sprawie szczególnych zasad organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, przedstawicielstwach dyplomatycznych, stałych przedstawicielstwach przy organizacjach międzynarodowych, urzędach konsularnych i instytutach polskich postanawia, co następuje:
§  1.
1.
W Ministerstwie Spraw Zagranicznych tworzy się Główną Kancelarię Tajną.
1.
W skład Głównej Kancelarii Tajnej wchodzą:
1)
Centralny Oddział Głównej Kancelarii Tajnej;
2)
I Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w Sekretariacie Ministra,
3)
II Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w Biurze Kadr i Szkolenia,
4)
III Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w Biurze Informatyki i Łączności,
5)
IV Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w Protokole Dyplomatycznym,
6)
V Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w obiekcie "Grabów",
7)
VI Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w obiekcie "Tyniecka",
8)
VII Oddział Głównej Kancelarii Tajnej w Biurze Administracji.
3.
Główna Kancelaria Tajna stanowi część struktury organizacyjnej Biura Bezpieczeństwa Dyplomatycznego.
§  2.
Główna Kancelaria Tajna wykonuje zadania kancelarii tajnej, określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz w Zarządzeniu Nr 16 Ministra Spraw Zagranicznych z dnia 28 czerwca 2000 r. w sprawie szczególnych zasad organizacji kancelarii tajnych, stosowania środków ochrony fizycznej oraz obiegu informacji niejawnych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, przedstawicielstwach dyplomatycznych, stałych przedstawicielstwach przy organizacjach międzynarodowych, urzędach konsularnych i instytutach polskich.
§  3.
Dyrektor Biura Bezpieczeństwa Dyplomatycznego wykonuje zadania związane z utworzeniem i funkcjonowaniem Głównej Kancelarii Tajnej, a w szczególności:
1)
ustala szczegółowe zadania Głównej Kancelarii Tajnej związane z obsługą komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych,
2)
organizuje pracę Głównej Kancelarii Tajnej, w tym ustala zakresy działania jej oddziałów,
3)
określa zakresy obowiązków pracowników zatrudnionych na stanowiskach pracy w Głównej Kancelarii Tajnej.
§  4.
1.
Dyrektor Zarządu Obsługi, w porozumieniu z dyrektorami właściwych komórek organizacyjnych, wyznacza pomieszczenia dla potrzeb oddziałów Głównej Kancelarii Tajnej oraz zapewnia ich zabezpieczenie i wyposażenie.
2.
Lokalizacja, zabezpieczenie i wyposażenie pomieszczeń, o których mowa w ust. 2, wymagają uzgodnienia z dyrektorem Biura Bezpieczeństwa Dyplomatycznego.
§  5.
Dyrektor Biura Kadr i Szkolenia, po uzgodnieniu z dyrektorem Biura Bezpieczeństwa Dyplomatycznego, w terminie 10 dni od wejścia w życie decyzji zapewni obsadę personalną Głównej Kancelarii Tajnej.
§  6.
1.
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie decyzji przeprowadzą inwentaryzację dokumentów niejawnych znajdujących się w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych i przekażą je do Głównej Kancelarii Tajnej.
2.
Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych w terminie 10 dni od wykonania zadań, o których mowa w ust. 1, przedstawią dyrektorowi generalnemu służby zagranicznej za parafą dyrektora Biura Bezpieczeństwa Dyplomatycznego informację o wynikach inwentaryzacji, w tym w szczególności o ewentualnych brakach dokumentów niejawnych.
§  7.
Traci moc decyzja nr 4 dyrektora generalnego Ministerstwa Spraw Zagranicznych z dnia 20.07.2001 r. w sprawie utworzenia i organizacji Głównej Kancelarii Tajnej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych.
§  8.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 31 grudnia 2002 r.