Ustalenie regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.2004.5.12

Akt utracił moc
Wersja od: 18 listopada 2005 r.

ZARZĄDZENIE NR 14
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 12 maja 2004 r.
w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199 i Nr 80, poz. 717) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie Nr 25 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 października 2002 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 7, poz. 28 i Nr 9, poz. 39 oraz z 2003 r. Nr 10, poz. 29 i Nr 12, poz. 34).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

Regulamin Organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

§  1.
Regulamin organizacyjny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwany dalej "Regulaminem", określa zakres zadań i tryb pracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwanego dalej "ministrem".
§  2.
Jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra wykonują zadania określone w odrębnych przepisach.
§  3.
Komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwanego dalej "Ministerstwem", kierują dyrektorzy przy pomocy zastępców dyrektorów oraz naczelników wydziałów.
§  4.
1.
Komórki organizacyjne Ministerstwa realizują, każda w zakresie swojego działania, zadania Ministra.
2.
Komórki organizacyjne Ministerstwa mogą wykonywać inne zadania niż określone w Regulaminie na podstawie decyzji Ministra.
§  5.
W skład komórek organizacyjnych Ministerstwa wchodzą wydziały, zespoły oraz samodzielne stanowiska pracy określone w wewnętrznych regulaminach organizacyjnych poszczególnych komórek organizacyjnych.
§  6.
Komórki organizacyjne Ministerstwa w toku swojej działalności opracowują projekty dokumentów pozostających w zakresie właściwości Ministra, w tym aktów normatywnych i innych dokumentów rządowych, aktów administracyjnych oraz umów.
§  7.
1. 1
Dokumenty sporządzane w komórkach organizacyjnych Ministerstwa przedkładane do podpisu:
1)
Ministrowi parafują Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu lub Dyrektor Generalny, sprawujący nadzór nad komórką organizacyjną, która sporządziła dokument oraz dyrektor lub zastępca dyrektora tej komórki organizacyjnej;
2)
Sekretarzowi Stanu, Podsekretarzowi Stanu lub Dyrektorowi Generalnemu parafuje dyrektor lub zastępca dyrektora komórki organizacyjnej, która sporządziła dokument.
1a. 2
Tryb przedkładania Ministrowi do podpisu projektów aktów normatywnych oraz projektów stanowisk resortu spraw wewnętrznych i administracji dotyczących projektów aktów normatywnych przekazanych Ministrowi do zaopiniowania lub uzgadniania określa zarządzenie Nr 9 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 marca 1999 r. w sprawie opracowywania, uzgadniania, wydawania i ogłaszania aktów normatywnych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji (Dz. Urz. MSWiA Nr 2, poz. 18, z 2000 r. Nr 1, poz. 2 i 6 oraz z 2001 r. Nr 3, poz. 7 i Nr 6, poz. 12).
2.
Dyrektorzy oraz zastępcy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa podpisują decyzje administracyjne przygotowywane w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych w zakresie udzielonych im pełnomocnictw.
3.
Dokumenty, inne niż wymienione w ust. 1, podpisują dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz kierownicy jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra lub - w zakresie przez nich określonym - ich zastępcy.
§  8.
Pracownicy Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra mogą dokonywać określonych czynności cywilnoprawnych i faktycznych na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Ministra lub Dyrektora Generalnego - odpowiednio w zakresie ich właściwości.
§  9.
1.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ministerstwa rozstrzyga Dyrektor Generalny.
2.
Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi Ministerstwa a jednostkami organizacyjnymi podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra rozstrzyga Minister.
§  10.
Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy zapewnienie politycznej obsługi Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu.
§  11.
Do zakresu działania Sekretariatu Ministra należy:
1)
obsługa parlamentarna, rządowa i protokolarna Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu;
2) 3
obsługa informacyjna Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, z wyłączeniem spraw należących do właściwości innych komórek organizacyjnych Ministerstwa, a także prowadzenie spraw w zakresie komunikacji społecznej;
3) 4
(uchylony);
4)
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem przez Ministra zadań w zakresie realizacji Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego;
5)
zapewnienie przez służbę dyżurną całodobowej łączności z naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi lub nadzorowanymi przez Ministra;
6)
gromadzenie i przetwarzanie informacji z wykorzystaniem Poczty Elektronicznej Administracji Rządowej w korespondencji pomiędzy naczelnymi i centralnymi organami administracji rządowej oraz wojewodami.
§  12.
Do zakresu działania Biura Dyrektora Generalnego należy:
1)
przygotowywanie:
a)
wniosków do Prezesa Rady Ministrów dotyczących powoływania i odwoływania centralnych organów administracji rządowej podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
b)
w zakresie kompetencji Ministra aktów nominacji i odwołań organów i kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
2)
wykonywanie czynności związanych ze stosunkiem pracy lub służby wobec organów administracji rządowej oraz kierowników i zastępców kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
3)
prowadzenie spraw związanych:
a)
z problematyką regulaminów organizacyjnych i etatów komórek organizacyjnych Ministerstwa,
b)
z opracowywaniem założeń polityki kadrowej w Ministerstwie,
c)
z bieżącą obsługą kadrową członków korpusu służby cywilnej oraz innych pracowników Ministerstwa,
d)
z organizowaniem służby przygotowawczej w Ministerstwie,
e)
ze szkoleniem i rozwojem zawodowym członków korpusu służby cywilnej w Ministerstwie,
f)
z kontrolą warunków pracy, a także przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Ministerstwie,
g)
z wnioskami o nadanie orderów, odznaczeń państwowych i medali pracownikom i funkcjonariuszom Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
h)
z mianowaniem na pierwszy stopień oficerski i na stopnie generalskie,
i)
z pracą rzecznika dyscyplinarnego,
j)
ze sprawozdawczością statystyczną oraz koordynacja prac w tym zakresie,
k)
z pomocą rekonwersyjną dla byłych żołnierzy zawodowych z jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi;
4)
zastępstwo procesowe Ministra i Dyrektora Generalnego przed sądami w sprawach wynikających ze stosunku pracy i służby;
5)
przygotowywanie projektów decyzji kadrowych, w tym w postępowaniu odwoławczym dotyczącym funkcjonariuszy organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
6)
zapewnienie realizacji zadań Ministra jako właściwego organu administracji rządowej w sprawach podległych archiwów wyodrębnionych w dziale sprawy wewnętrzne;
7)
wykonywanie zadań archiwów zakładowych dla działów administracja publiczna i wyznania religijne;
8)
prowadzenie:
a)
Kancelarii Głównej Ministerstwa,
b)
rejestru decyzji Dyrektora Generalnego oraz ewidencji pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Dyrektora Generalnego,
c)
rejestru decyzji Ministra w sprawach kadrowych dotyczących funkcjonariuszy z organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
d)
ewidencji urlopów udzielanych wojewodom;
9)
zapewnienie obsługi:
a)
sekretarskiej Ministra, Sekretarza, Podsekretarzy Stanu, Szefa Gabinetu Politycznego oraz Dyrektora Generalnego,
b)
w zakresie tłumaczeń dla Kierownictwa Ministerstwa i komórek organizacyjnych Ministerstwa;
10)
wykonywanie zadań wynikających z "Planu strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi Ministerstwa";
11)
obsługa organizacyjno-techniczna Komisji Dyscyplinarnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
12)
współpraca z instytucjami Unii Europejskiej w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
13) 5
prowadzenie spraw związanych z obsługą systemu zarządzania jakością ISO 9001:2001.
§  13.
Do zakresu działania Departamentu Administracji Publicznej należy:
1)
prowadzenie spraw związanych:
a)
z funkcjonowaniem zespolonej administracji rządowej w województwie, samorządów terytorialnych oraz regionalnych izb obrachunkowych,
b)
ze zmianami podziału administracyjnego państwa oraz nazw jednostek administracyjnych i obiektów fizjograficznych,
c)
z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa, na potrzeby statutowe Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Trybunału Konstytucyjnego, Rzecznika Praw Obywatelskich, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, Najwyższej Izby Kontroli, Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Krajowego Biura Wyborczego, Państwowej Inspekcji Pracy, ministerstw, urzędów centralnych i urzędów wojewódzkich oraz przedstawicielstw dyplomatycznych i konsularnych obcych państw,
d)
z wykonywaniem przez Ministra zadań w zakresie zagospodarowania mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej,
e)
ze sprawowaniem nadzoru przez Ministra nad Prezesem Wyższego Urzędu Górniczego,
f)
z komunalizacją,
g)
z wykonywaniem zadań wynikających z art. 10 ust. 2 i art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt;
2)
przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w ramach nadzoru Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów nad podmiotami, o których mowa w pkt 1 lit. a oraz rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy organami administracji publicznej;
3)
koordynowanie i monitorowanie działań podejmowanych przez administrację rządową w ramach realizacji Strategii Antykorupcyjnej;
4)
obsługa techniczno-organizacyjna:
a)
Sekretariatu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
b)
Zespołu Projektu "Budowanie potencjału instytucjonalnego administracji lokalnej i regionalnej",
c)
Krajowej Komisji Uwłaszczeniowej,
d)
Komisji Heraldycznej;
5)
pomoc prawna w zakresie stosowania przepisów prawa związanych z funkcjonowaniem administracji publicznej, w tym:
a)
koordynacja procesu nabywania mienia przez jednostki samorządu terytorialnego,
b)
przygotowywanie materiałów do uzgadniania statutów urzędów wojewódzkich i jednostek samorządu terytorialnego.
§  14.
Do zakresu działania Departamentu Rejestrów Państwowych należy:
1)
prowadzenie spraw związanych z:
a)
nadzorem nad systemem ewidencji ludności, rejestracją stanu cywilnego, zmianą imion i nazwisk oraz systemem wydawania dowodów osobistych i systemem wydawania paszportów,
b)
budową, utrzymaniem i rozwojem systemów teleinformatycznych prowadzonych na potrzeby rejestrów państwowych pozostających w kompetencji Ministra,
c)
budową, wdrożeniem i prowadzeniem Centralnej Ewidencji Pojazdów oraz Centralnej Ewidencji Kierowców,
d) 6
(uchylona),
e)
aktualizacją zbiorów i udostępnianiem danych ze zbiorów Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, Ogólnokrajowej Ewidencji Wydanych i Utraconych Dowodów Osobistych, Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców oraz weryfikacją danych w nich zgromadzonych,
f)
zabezpieczaniem realizacji zadań na rzecz Głównego Urzędu Statystycznego, w tym przygotowywaniem zbiorów dotyczących migracji,
g)
nadzorem nad realizacją zadań będących w kompetencji Ministra związanych z organizacją łączności na potrzeby stanowisk kierowania dla kierowniczych organów Państwa,
h)
wykonywaniem zadań dysponenta systemu łączności rządowej,
i) 7
przygotowaniem założeń do budowy, budową oraz wdrożeniem systemu radiokomunikacyjnego TETRA.
j)
planowaniem i rozwojem resortowych telekomunikacyjnych sieci wewnętrznych,
k)
realizacją zadań wynikających z porozumień i umów w zakresie utrzymania i rozwoju systemów teleinformatycznych,
l)
administrowaniem węzłem telekomunikacyjnym zapewniającym dostęp do sieci teleinformatycznych Unii Europejskiej;
2)
obsługa systemów informatycznych wynikających z realizacji ustawy z dnia 6 marca 1997 r. o zrekompensowaniu okresowego niepodwyższania płac w sferze budżetowej oraz utraty niektórych wzrostów lub dodatków do emerytur i rent;
3) 8
współpraca z Sekcją Polską Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego.
§  14a. 9
Do zakresu działania Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego należy:
1)
projektowanie kierunków oraz strategicznych programów rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
2)
projektowanie prawnych, organizacyjnych i technologicznych podstaw rozwoju społeczeństwa informacyjnego;
3)
koordynowanie i monitorowanie działań związanych z promocją i rozwojem społeczeństwa informacyjnego w Polsce; obsługa informacyjna strony internetowej www.informatyzacja.gov.pl;
4)
prowadzenie projektów dotyczących społeczeństwa informacyjnego, w tym projektów z dziedziny e-government;
5)
prowadzenie spraw dotyczących wniosków o finansowanie projektów dotyczących rozwoju społeczeństwa informacyjnego, a także oceny realizacji tych projektów;
6)
prowadzenie spraw dotyczących edukacji informacyjnej;
7)
prowadzenie spraw dotyczących funkcjonowania portali internetowych zapewniających dostęp obywateli do informacji publicznej, w szczególności Biuletynu Informacji Publicznej;
8)
przygotowywanie standardów wizualizacji informacji publicznej;
9)
monitorowanie wykorzystywania funduszy strukturalnych w zakresie społeczeństwa informacyjnego; udział w pracach zespołu oceniającego projekty zgłaszane do finansowania z tych funduszy;
10)
prowadzenie działań dotyczących integracji z Unią Europejską w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
11)
współpraca z organizacjami, programami i inicjatywami międzynarodowymi w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
12)
koordynowanie prac związanych z wdrażaniem projektów w zakresie polityki horyzontalnej społeczeństwo informacyjne w ramach Narodowego Planu Rozwoju;
13)
prowadzenie działalności promującej wykorzystanie funduszy pomocowych, programów i inicjatyw Unii Europejskiej w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
14)
udział w pracach komitetów sterujących, regionalnych komitetów sterujących i grup roboczych oceniających projekty dla poszczególnych programów operacyjnych w ramach Narodowego Planu Rozwoju w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
15)
udział w programowaniu funduszy strukturalnych, tworzeniu programów operacyjnych i negocjowaniu dokumentów z tym związanych w zakresie społeczeństwa informacyjnego;
16)
organizowanie i obsługa posiedzeń Rady Informatyzacji.
§  14b. 10
Do zakresu działania Departamentu Systemów Informatycznych Administracji Publicznej należy:
1)
projektowanie strategicznych zadań państwa w zakresie informatyzacji administracji publicznej oraz kierunków rozwoju systemów teleinformatycznych o publicznym zastosowaniu;
2)
gromadzenie i analizowanie informacji o stanie systemów teleinformatycznych używanych do realizacji zadań publicznych;
3)
gromadzenie i analizowanie informacji o potrzebach w zakresie informatyzacji działalności podmiotów publicznych;
4)
projektowanie standardów i wytycznych w zakresie informatyzacji administracji publicznej;
5)
opracowywanie zasad tworzenia, eksploatacji i nadzoru nad systemami teleinformatycznymi wykorzystywanymi przez organy władzy publicznej oraz standardów technologicznych, jakim powinny odpowiadać te systemy;
6)
opiniowanie wniosków organów administracji publicznej o finansowanie projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu oraz dokonywanie oceny realizacji tych projektów;
7)
opiniowanie przedsięwzięć informatycznych wnioskowanych o dofinansowanie, w zakresie zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych lub minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w formie elektronicznej;
8)
przygotowywanie opinii o zgodności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych przez podmioty publicznej z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych;
9)
przygotowywanie opinii o zgodności rejestrów publicznych wykorzystywanych przez podmioty publiczne z minimalnymi wymaganiami dla rejestrów publicznych i wymiany dokumentów drogą elektroniczną;
10)
gromadzenie i udostępnianie zasobów Krajowej Ewidencji Systemów Teleinformatycznych i Rejestrów Publicznych;
11)
prowadzenie spraw dotyczących zamówień publicznych, w tym zamówień centralnych, w zakresie informatyzacji i standaryzacji systemów teleinformatycznych;
12)
koordynowanie działań zmierzających do wprowadzania i upowszechniania stosowania podpisu elektronicznego przez urzędy administracji publicznej;
13)
koordynowanie działań zmierzających do utworzenia systemu e-government dla polskiej administracji publicznej; opracowywanie zasad rozwoju infrastruktury teleinformatycznej tego systemu oraz zasad bezpieczeństwa przetwarzania w nim informacji;
14)
koordynowanie postępowań kontrolnych prowadzonych przez kontrolerów wyznaczonych przez Ministra;
15)
obsługa Komisji Egzaminacyjnej powołanej do przeprowadzania egzaminu na kontrolerów systemów teleinformatycznych;
16)
rozwijanie współpracy międzynarodowej w zakresie systemów teleinformatycznych, a w szczególności:
a)
udział w kluczowych programach w dziedzinie technologii informatycznych, których celem jest zapewnienie interoperacyjności polskiej administracji publicznej z administracjami innych państw oraz organizacji międzynarodowych,
b)
koordynacja udziału Polski w sektorowych programach współpracy Unii Europejskiej w dziedzinie technologii informatycznych.
§  15. 11
Do zakresu działania Departamentu Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego należy:
1)
prowadzenie spraw związanych z nadzorem merytorycznym Ministra nad wykonywaniem zadań z zakresu:
a)
ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony granicy państwowej i kontroli ruchu granicznego, w tym:

- opracowywanie analiz i prognoz stanu zagrożeń: bezpieczeństwa i porządku publicznego, granicy państwowej oraz stanu gotowości i sprawności funkcjonowania struktur Policji, Straży Granicznej oraz Biura Ochrony Rządu,

- opiniowanie projektów budżetów oraz realizacji dochodów i wydatków Policji, Straży Granicznej i Biura Ochrony Rządu,

b)
ochrony ludności i zarządzania kryzysowego, ratownictwa, w tym ratownictwa górskiego i wodnego, ochrony przeciwpożarowej, przeciwdziałania klęskom żywiołowym oraz innym zagrożeniom bezpieczeństwa powszechnego, w szczególności:

- opracowywanie analiz i prognoz stanu zagrożeń bezpieczeństwa powszechnego oraz analiz stanu gotowości i sprawności funkcjonowania systemów w tym zakresie,

- opracowywanie rozwiązań systemowych reagowania i zarządzania kryzysowego,

- opiniowanie projektów budżetów oraz realizacji dochodów i wydatków Państwowej Straży Pożarowej i Obrony Cywilnej,

- zlecanie zadań publicznych z zakresu ratownictwa górskiego i wodnego specjalistycznym organizacjom ratowniczym;

2)
prowadzenie spraw związanych:
a)
ze sprawowaniem zwierzchniego nadzoru Ministra nad postępowaniem mandatowym w sprawach o wykroczenia oraz nad postępowaniami związanymi z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych,
b)
z wykonywaniem zadań Ministra wynikających z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe,
c)
z nadzorem Ministra nad Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego oraz nad szkołami wyższymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 31 marca 1965 r. o wyższym szkolnictwie wojskowym,
d)
z nadzorem Ministra nad działalnością lotnictwa służb porządku publicznego,
e)
z koordynacją realizacji zadań Ministra:

- wynikających z zobowiązań sojuszniczych, z ratyfikowanych umów i konwencji międzynarodowych w zakresie zarządzania kryzysowego i planowania cywilnego na wypadek zagrożeń,

- związanych z planowaniem i przeprowadzaniem ćwiczeń krajowych i międzynarodowych dotyczących problematyki zarządzania kryzysowego i planowania cywilnego,

f)
z wykonywaniem zadań Ministra wynikających z art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej,
g)
z nadzorem nad działalnością organizacji pożytku publicznego, działających w zakresie ratownictwa i ochrony ludności, dotyczącym realizacji zleconych zadań publicznych oraz prawidłowości korzystania z uprawnień określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
h)
z uznawaniem obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym kwalifikacji do wykonywania zawodu inżyniera pożarnictwa, technika pożarnictwa lub strażaka;
3)
obsługa organizacyjno-techniczna rad, zespołów i komisji pozostających w kompetencji Ministra, których działalność związana jest z zadaniami Departamentu;
4)
współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, strażami gminnymi (miejskimi) oraz z organizacjami pozarządowymi i pożytku publicznego w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego
§  16.
Do zakresu działania Departamentu Zezwoleń i Koncesji należy:
1)
prowadzenie spraw związanych:
a)
z udzielaniem koncesji na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, a także wytwarzania i obrotu bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym,
b) 12
z udzielaniem zezwoleń na:

- nabywanie nieruchomości, akcji lub objęcie udziałów w spółce handlowej z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez cudzoziemców,

- uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdów samochodowych w zakresie określonym w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.

c)
z badaniem legalności nabycia lub objęcia przez cudzoziemców nieruchomości, udziałów i akcji,
d)
z wykonywaniem zadań Ministra określonych w art. 44 i art. 45 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach,
e)
z postępowaniami administracyjnymi w sprawach stwierdzenia nieważności decyzji dotyczących rozwiązania i likwidacji stowarzyszeń, wydanych przez organy administracji państwowej na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 27 października 1932 r. - Prawo o stowarzyszeniach,
f)
ze zbiórkami publicznymi w zakresie określonym ustawą z dnia 15 marca 1933 r. o zbiórkach publicznych,
g)
z fundacjami, dla których Minister jest ministrem właściwym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach;
h) 13
z rejestracją działalności gospodarczej w zakresie usług detektywistycznych oraz z rejestrem detektywów,
i) 14
z uznawaniem obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym kwalifikacji do wykonywania zawodu detektywa, pracownika ochrony fizycznej oraz pracownika zabezpieczenia technicznego;
2)
prowadzenie rejestrów nieruchomości, udziałów i akcji nabytych lub objętych przez cudzoziemców;
3)
kontrola działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, wytwarzania i obrotu bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym i policyjnym, a także usług detektywistycznych;
4)
wydawanie opinii w sprawach zezwoleń na obrót z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa, a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa;
5)
rozpatrywanie odwołań od decyzji w sprawach używania mundurów zagranicznych, wydanych na podstawie ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach.
§  17.
Do zakresu działania Departamentu Zdrowia należy:
1)
sprawowanie w imieniu Ministra nadzoru założycielskiego nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, dla których organem założycielskim jest Minister;
2)
wykonywanie zadań z zakresu medycyny pracy oraz programów zdrowotnych, których realizacja należy do Ministra;
3)
prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Państwową Inspekcją Sanitarną Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  18. 15
Do zakresu działania Departamentu Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych należy:
1)
prowadzenie spraw:
a)
z zakresu stosunków między Państwem a kościołami i związkami wyznaniowymi,
b)
Funduszu Kościelnego oraz współdziałanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w sprawach ubezpieczeń duchowych,
c)
rejestru kościołów i innych związków wyznaniowych,
d)
mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego,
e)
Urzędowego Rejestru Gmin, w których używany jest język pomocniczy,
f)
Rejestru gmin, na których obszarze używane są nazwy w języku mniejszości,
g)
w zakresie współpracy Ministra z Europejskim Centrum Monitorowania Rasizmu i Ksenofobii;
2)
obsługa organizacyjno-techniczna:
a)
komisji do spraw zwrotu mienia Kościoła Katolickiego oraz innych kościołów i związków wyznaniowych,
b)
Komisji Wspólnej Przedstawicieli Rządu i Episkopatu Polski oraz wspólnych komisji Rządu i władz innych kościołów i związków wyznaniowych,
c)
Komisji Wspólnej Rządu i Mniejszości Narodowych i Etnicznych.
§  19.
Do zakresu działania Departamentu Prawnego należy:
1)
zapewnienie zgodności przygotowywanych w Ministerstwie projektów aktów prawnych z obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej systemem prawnym oraz zasadami techniki prawodawczej;
2)
koordynacja opracowywania projektów stanowisk:
a)
Rządu wobec przekazanych Ministrowi przez Prezesa Rady Ministrów innych niż rządowe projektów aktów ustawodawczych,
b)
Ministra wobec przekazanych Ministrowi do uzgodnienia projektów aktów normatywnych przygotowywanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;
3)
nadzorowanie terminowości opracowywania projektów aktów prawnych pozostających we właściwości Ministra oraz stanowisk, o których mowa w pkt 2;
4)
wykonywanie zadań z zakresu pomocy prawnej, a w tym zapewnienie ochrony prawnej Ministra;
5)
prowadzenie spraw umów międzynarodowych w zakresie należącym do właściwości Ministra;
6) 16
prowadzenie rejestru aktów normatywnych wydawanych przez Ministra, ewidencji pełnomocnictw i upoważnień Ministra oraz redakcja i dystrybucja Dziennika Urzędowego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  20.
Do zakresu działania Departamentu Finansów należy:
1)
wykonywanie funkcji dysponenta głównego części budżetu pozostających we właściwości Ministra oraz sprawowanie merytorycznego nadzoru nad gospodarką finansową dysponentów drugiego i trzeciego stopnia podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu;
2)
opracowywanie:
a)
projektów planów dochodów i wydatków budżetowych, układu wykonawczego budżetu oraz przedkładanie propozycji przeniesień wydatków w zakresie właściwych części budżetu państwa,
b)
projektów aktów normatywnych i wystąpień do Rady Ministrów i Ministra Finansów o dodatkowe środki budżetowe z rezerwy ogólnej i rezerw celowych;
3)
sporządzanie:
a)
materiałów i informacji o projektach i wykonaniu budżetu resortu spraw wewnętrznych i administracji,
b)
zbiorczych resortowych sprawozdań finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz działalności pozabudżetowej;
4)
inicjowanie i proponowanie rozwiązań systemowych i normatywnych z zakresu gospodarki finansowej, rachunkowości, zatrudnienia oraz wynagrodzeń i uposażeń;
5)
rozpatrywanie spraw dotyczących przyznawania odszkodowań - z wyłączeniem spraw wynikających ze stosunku służby lub pracy;
6)
przygotowywanie projektów decyzji w sprawach szkód w majątku resortu spraw wewnętrznych i administracji należących do właściwości Ministra;
7)
prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem i rozliczaniem dotacji udzielanych na zadania zlecone jednostkom nie zaliczonym i zaliczonym do sektora finansów publicznych.
§  21.
Do zakresu działania Departamentu Współpracy Międzynarodowej należy:
1)
prowadzenie spraw związanych:
a)
ze współpracą z instytucjami Unii Europejskiej, w zakresie kompetencji Ministra, w tym koordynacją działań w zakresie opracowywania opinii lub stanowisk dotyczących dokumentów Unii Europejskiej,
b)
z koordynacją bilateralnej oraz wielostronnej współpracy międzynarodowej pozostającej w kompetencji Ministra,
c)
z organizacją i koordynacją współpracy z zagranicą Kierownictwa Ministerstwa oraz nadzorem nad kontaktami zagranicznymi podległych Ministrowi centralnych organów administracji rządowej, a także współdziałaniem w tym zakresie z wojewodami i samorządami terytorialnymi,
d)
z udzielaniem informacji o zmianach w obszarze prawa Unii Europejskiej na potrzeby komórek organizacyjnych Ministerstwa przygotowujących wstępne opinie o zgodności opracowywanych przez nie projektów aktów normatywnych z prawem Unii Europejskiej,
e)
z wykorzystaniem, w związku z członkostwem Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europejskiej, środków pochodzących z:

– pomocy zagranicznej,

– rezerw celowych dotyczących funduszy z Unii Europejskiej, zagospodarowania granicy państwowej, współpracy transgranicznej

pozostających w zakresie kompetencji Ministra;

f)
z wykonywaniem przez Ministra zadań w zakresie współpracy północno-wschodnich województw Rzeczypospolitej Polskiej z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej oraz regionów Rzeczypospolitej Polskiej z regionem Sankt Petersburga;
2)
obsługa:
a)
kontaktów zagranicznych Ministra, Sekretarza i Podsekretarzy Stanu,
b)
merytoryczna i organizacyjno-techniczna:

– Zespołu do Spraw Zagospodarowania Granicy Państwowej,

– komisji międzyrządowych do spraw współpracy transgranicznej i międzyregionalnej,

– Międzyresortowego Zespołu do Spraw Wykorzystania Środków w Ramach Funduszu Schengen.

§  22.
Do zakresu działania Departamentu Kontroli należy:
1)
prowadzenie:
a)
kontroli w komórkach organizacyjnych Ministerstwa, organach podległych lub nadzorowanych przez Ministra i urzędach obsługujących te organy oraz w jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
b)
spraw:

– dotyczących udostępniania sądom i prokuraturom materiałów operacyjnych oraz zwalniania z obowiązku zachowania tajemnicy państwowej i służbowej, w tym zakresie, funkcjonariuszy i pracowników cywilnych zatrudnionych lub pełniących służbę w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,

– związanych z pracą rzecznika dyscypliny finansów publicznych;

2) 17
koordynacja kontroli prowadzonych przez komórki kontroli w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;
3) 18
prowadzenie spraw związanych:
a)
z przyjmowaniem oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków w Ministerstwie w zakresie właściwości Ministra, w tym z obsługą przyjęć obywateli przez Ministra lub innego przedstawiciela kierownictwa Ministerstwa,
b)
z koordynowaniem i nadzorem załatwiania skarg i wniosków przez komórki organizacyjne Ministerstwa oraz organy i jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra;
4) 19
współpraca z organami kontroli upoważnionymi do przeprowadzania kontroli w Ministerstwie, w tym koordynowanie udzielania odpowiedzi i monitorowanie realizacji wniosków pokontrolnych;
5)
obsługa organizacyjno-prawna i biurowa Komisji orzekającej w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji.
6) 20
obsługa biurowa Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych i jego Zastępców.
§  23.
Do zakresu działania Biura Ochrony Informacji Niejawnych i Spraw Obronnych należy:
1)
prowadzenie spraw związanych:
a)
z realizacją zadań Ministra wynikających z przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
b)
z ochroną informacji niejawnych w Ministerstwie, w szczególności z:

– administrowaniem systemami teleinformatycznymi klasy "TEMPEST",

– prowadzeniem Punktu Łączności z NATO, w tym z nadzorem nad funkcjonowaniem systemów szyfrowych: poczty elektronicznej NATO, łączności telefonicznej NATO oraz łączności telekopiowej klasy "BERYL",

– przygotowywaniem projektów umów międzynarodowych w zakresie ochrony i wymiany informacji niejawnych,

c)
ze zmianą klauzul tajności i udostępnianiem materiałów innych niż operacyjne,
d)
z przygotowywaniem projektów decyzji Ministra dotyczących zwalniania z obowiązku zachowania tajemnicy państwowej i służbowej w sprawach innych niż operacyjne funkcjonariuszy i pracowników cywilnych zatrudnionych lub pełniących służbę w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
e)
z gospodarowaniem rezerwami gospodarczymi i koordynacją problematyki Programu Mobilizacji Gospodarki w Ministerstwie oraz w organach i jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
f) 21
z nadzorem Ministra nad przygotowywaniem i przeprowadzaniem rejestracji przedpoborowych oraz poboru na terenie kraju, w tym przygotowywaniem projektów decyzji Ministra jako organu II instancji w sprawach orzekania o zdolności poborowych do czynnej służby wojskowej, odroczeń zasadniczej służby wojskowej,
g)
z wykonywaniem świadczeń na rzecz obrony państwa i akcji kurierskiej, w zakresie właściwości Ministra,
h)
z wykonywaniem zadań określonych dla Ministra w przepisach dotyczących terenów zamkniętych niezbędnych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, a także obiektów szczególnie ważnych dla obronności i bezpieczeństwa państwa oraz ich szczególnej ochrony,
i)
z udzielaniem zgody na służbę w obcym wojsku;
2)
prowadzenie kancelarii tajnych:
a)
Kancelarii Tajnej Krajowej i jej Oddziałów,
b)
Kancelarii Tajnej NATO, UZE i UE;
3)
kontrola przestrzegania przepisów ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa;
4)
koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań Ministerstwa oraz organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra związanych z:
a)
osiąganiem gotowości obronnej państwa,
b)
planowaniem i programowaniem obronnym, przygotowaniami obronnymi w zakresie spraw organizacyjno-mobilizacyjnych, militaryzacji, przygotowania zasobów rezerw osobowych i zabezpieczenia logistycznego, a także sprawozdawczości o gotowości do wykonywania zadań czasu "W",
c)
przygotowywaniem i zabezpieczaniem funkcjonowania stanowisk kierowania dla kierowniczych organów państwa na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa, kryzysu polityczno-militarnego i wojny,
d)
realizacją zadań Ministra wynikających ze zobowiązań międzynarodowych Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie kontroli uzbrojenia, rozbrojenia i broni chemicznej, udziału resortu spraw wewnętrznych i administracji w realizacji wsparcia państwa gospodarza (HNS), Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych oraz pobytu wojsk obcych na terytorium kraju.
§  24.
Do zakresu działania Biura Administracyjno-Gospodarczego należy:
1)
wykonywanie zadań Ministerstwa, jako państwowej jednostki budżetowej, dysponenta budżetu państwa trzeciego stopnia, w tym w szczególności:
a)
opracowywanie projektów planów dochodów i wydatków budżetu Ministerstwa oraz przygotowywanie wniosków dotyczących przesunięcia środków w planie wydatków,
b)
bieżące sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem planu dochodów i wydatków przez komórki organizacyjne Ministerstwa,
c)
dokonywanie wydatków, rozliczeń podatków i składek, a także prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej,
d)
sporządzanie sprawozdań finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych oraz z działalności pozabudżetowej Ministerstwa;
2)
prowadzenie spraw związanych z:
a)
planowaniem inwestycji budowlanych oraz wynikających z nadzoru sprawowanego przez Ministra nad gospodarką mieszkaniową i gospodarowaniem nieruchomościami jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
b)
przekazywaniem Agencji Mienia Wojskowego niektórych składników mienia Skarbu Państwa będącego w trwałym zarządzie lub władaniu organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra,
c)
koordynacją działań dotyczących pozyskiwania środków przeznaczonych na działalność naukowo-badawczą,
d)
normalizacją, certyfikacją, notyfikacją i autoryzacją,
e)
nadzorem Ministra nad:

– Zarządem Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji,

– Instytutem Technicznym Wyrobów Włókienniczych "Moratex" w Łodzi;

3) 22
obsługa administracyjna oraz techniczna w zakresie łączności i informatyki komórek organizacyjnych Ministerstwa, w szczególności prowadzenie:
a)
zakupów sprzętu łączności i informatyki na potrzeby komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz gospodarki magazynowej w zakresie sprzętu łączności i informatyki,
b)
ewidencji i inwentaryzacji mienia Ministerstwa,
c) 23
spraw związanych z udziałem zamówień publicznych w Ministerstwie, z wyłączeniem zamówień publicznych, o których mowa w § 14b pkt 11,
d)
spraw wdrożeniowych, modernizacyjnych i serwisowych z zakresu teleinformatyki i telekomunikacji,
e)
spraw związanych z obsługą socjalną pracowników Ministerstwa.
§  24a. 24
Do zakresu działania Biura do Spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych należy:
1)
prowadzenie spraw związanych z inicjowaniem, programowaniem i koordynowaniem działań administracji rządowej w zakresie usuwania skutków powodzi, osuwisk ziemnych i innych klęsk żywiołowych, w tym:
a)
analizowanie potrzeb w zakresie odbudowy i modernizacji obszarów dotkniętych klęskami żywiołowymi,
b)
opracowywanie projektów programów dotyczących usuwania skutków klęsk żywiołowych oraz oszacowywania kosztów z tym związanych,
c)
prowadzenie działań promocyjnych związanych z zapobieganiem skutkom klęsk żywiołowych;
2)
obsługa finansowa działań administracji rządowej związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych, w tym prowadzenie dokumentacji ponoszonych wydatków;
3)
współpraca z organami administracji rządowej, organami administracji samorządowej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań, o których mowa w pkt 1.
§  25.
Do zakresu działania Samodzielnego Wydziału do Spraw Audytu Wewnętrznego należy prowadzenie spraw z zakresu audytu wewnętrznego w Ministerstwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
§  26.
1.
Przy Ministerstwie działa gospodarstwo pomocnicze Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
2.
Bezpośredni nadzór nad gospodarstwem pomocniczym sprawuje Dyrektor Generalny.
§  27.
Zakres zadań i tryb działania jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra określają przepisy ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych oraz nadane na ich podstawie statuty.
§  28.
Wyższa Szkoła Policji oraz Szkoła Główna Służby Pożarniczej wykonują zadania związane z działalnością dydaktyczną oraz naukową na podstawie przepisów odrębnych, a w szczególności o wyższym szkolnictwie wojskowym oraz nadanych statutów.
§  29.
Biuro Ochrony Rządu wykonuje zadania w zakresie oraz w trybie określonym odrębnymi przepisami.
§  30.
Procesem likwidacji jednostek wojskowych podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje Pełnomocnik Ministra w zakresie określonym decyzją Ministra.
§  31.
Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE realizuje zadania w zakresie i na zasadach określonych w akcie tworzącym tę jednostkę.
§  32.
Państwowa Inspekcja Sanitarna Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wykonuje zadania w zakresie i trybie określonym odrębnymi przepisami.
§  33.
Zarząd Zasobów Mieszkaniowych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wykonuje zadania w zakresie i trybie określonym odrębnymi przepisami.
§  34.
Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji wykonuje zadania w zakresie i trybie określonym odrębnymi przepisami.
1 Załącznik § 7 ust. 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 czerwca 2005 r.

2 Załącznik § 7 ust. 1a:

- dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.

- dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 22 czerwca 2005 r.

3 Załącznik § 11 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
4 Załącznik § 11 pkt 3 uchylony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
5 Załącznik § 12 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
6 Załącznik § 14 pkt 1 lit. d) uchylona przez § 1 zarządzenia nr 6 z dnia 16 marca 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.3.8) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 marca 2005 r.
7 Załącznik § 14 pkt 1 lit. i) zmieniona przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
8 Załącznik § 14 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
9 Załącznik § 14a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
10 Załącznik § 14b dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
11 Załącznik § 15 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
12 Załącznik § 16 pkt 1 lit. b) zmieniona przez § 1 pkt 3 lit. a) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
13 Załącznik § 16 pkt 1 lit. h) dodana przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
14 Załącznik § 16 pkt 1 lit. i) dodana przez § 1 pkt 3 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
15 Załącznik § 18 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 2 z dnia 3 lutego 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.1.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 lutego 2005 r.
16 Załącznik § 19 pkt 6 zmieniony przez pkt 25 obwieszczenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 lipca 2005 r. o sprostowaniu błędów (Dz.Urz.MSWiA.05.13.49).
17 Załącznik § 22 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
18 Załącznik § 22 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
19 Załącznik § 22 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
20 Załącznik § 22 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 4 lit. c) zarządzenia nr 17 z dnia 29 kwietnia 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.7.24) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 29 kwietnia 2005 r.
21 Załącznik § 23 pkt 1 lit. f) zmieniona przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
22 Załącznik § 24 pkt 3 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 24 z dnia 2 sierpnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.10.23) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 2 sierpnia 2004 r.
23 Załącznik § 24 pkt 3 lit. c) zmieniona przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 47 z dnia 18 listopada 2005 r. (Dz.Urz.MSWiA.05.17.61) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 listopada 2005 r.
24 Załącznik § 24a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 38 z dnia 30 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MSWiA.04.14.36) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.