Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej.
Dz.Urz.KPWiG.1998.10.281
Akt indywidualnyUCHWAŁA Nr 472
KOMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD
z dnia 28 sierpnia 1998 r.
w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej
1. BWE Asset Management SA zobowiązany jest zatrudniać co najmniej dwóch doradców inwestycyjnych do działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie.
2. Pomieszczenia, w których prowadzona jest działalność będąca przedmiotem zezwolenia powinny być wydzielone od innych pomieszczeń przedsiębiorstwa i odpowiednio zabezpieczone przed dostępem osób nie upoważnionych.
3. Informatyczne systemy lub systemy przetwarzania danych w zakresie publicznego obrotu papierami wartościowymi powinny być zabezpieczone w taki sposób, aby uniemożliwić dostęp do tych danych osobom nie upoważnionym.
4. Systemy informatyczne BWE Asset Management SA powinny być niezależne od systemów informatycznych innych podmiotów, w szczególności BWE Asset Management SA nie może mieć dostępu do systemów informatycznych innych podmiotów prowadzących działalność maklerską, jak również inne podmioty nie powinny mieć dostępu do systemów informatycznych BWE Asset Management SA.
2. BWE Asset Management SA zobowiązany jest do prowadzenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie w oparciu o Regulamin kontroli wewnętrznej, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
2. Procedury, o których mowa w ust. 1 powinny opierać się w szczególności na następujących zasadach:
1) dom maklerski rejestruje każdą jednorazową wpłatę, ze szczególnym uwzględnieniem wpłat gotówkowych, lub polecenie przelewu powyżej 20.000 zł,
2) dom maklerski rejestruje osobno również mniejsze wpłaty, ze szczególnym uwzględnieniem wpłat gotówkowych, lub polecenia przelewu następujące w ciągu 7 dni, przekraczające w sumie kwotę 20.000 zł,
3) dom maklerski dodatkowo rejestruje każdą wpłatę i polecenie przelewu inne niż te, o których mowa w ppkt. 1-2, które są dokonywane w okolicznościach świadczących, że mogą one mieć na celu lokowanie środków pieniężnych pochodzących z przestępstwa lub mających związek z przestępstwem,
4) dom maklerski ma obowiązek obserwacji rachunków, których właściciele dokonują operacji określonych w ppkt. 1-3,
5) dom maklerski prowadzi rejestry operacji określonych w ppkt. 1-3 uwzględniające:
a) tożsamość i adres osoby fizycznie dokonującej wpłaty lub składającej polecenie przelewu,
b) tożsamość i adres osoby, w imieniu której dokonywana jest transakcja,
c) tożsamość i adres beneficjenta,
d) numer rachunków bankowych związanych z transakcją, o ile istnieją,
e) rodzaj transakcji,
f) datę dokonania transakcji,
g) kwotę transakcji,
h) pochodzenie i przeznaczenie wpłaty lub przelewu,
i) dane osoby, która zarejestrowała powyższe dane,
6) powyższe dane gromadzi, przechowuje i poddaje analizie inspektor nadzoru w domu maklerskim.
3. Zobowiązuje się BWE Asset Management SA do poinformowania Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o wdrożeniu procedur, o których mowa w ust. 1 oraz przesłanie ich do Komisji.
4. Komisja Papierów Wartościowych i Giełd przypomina o ciążącym na każdym, kto dowiedział się o popełnieniu przestępstwa obowiązku, określonym w art. 256 kpk, informowania prokuratora lub Policji.
5. Zobowiązuje się BWE Asset Management SA do poinformowania Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o każdym powiadomieniu organów ścigania o zaistnieniu uzasadnionego podejrzenia wskazującego, że środki pieniężne klienta pochodzą z przestępstwa lub mają z nim związek.
Nierozpoczęcie działalności w ww. terminie spowoduje wygaśnięcie decyzji.
ZAŁĄCZNIK
Regulamin Kontroli Wewnętrznej BWE ASSET MANAGEMENT SA
I.
Zasady ogólne
Zasady ogólne
2. Przez użyte w Regulaminie określenie "AM" należy rozumieć BWE Asset Management SA.
– klienta AM,
– realizowanych przez AM zadań.
Zespół Analiz wykonuje analizy wyłącznie na potrzeby wewnętrzne Zespołu Zarządzania Aktywami.
II.
ZASADY ZABEZPIECZANIA INFORMACJI WEWNĘTRZNYCH
ZASADY ZABEZPIECZANIA INFORMACJI WEWNĘTRZNYCH
1. upomnienia lub nagany,
2. pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności materialnej na zasadach określonych w Kodeksie pracy,
3. pociągnięcia pracownika do odpowiedzialności dyscyplinarnej, ze zwolnieniem dyscyplinarnym łącznie,
4. wszczęcia w uzasadnionych wypadkach postępowania cywilnego lub karnego.
1. Zapoznali się z powyższym Regulaminem i zobowiązują się do jego przestrzegania,
2. Wszelkie regulacje wynikające z postanowień niniejszego Regulaminu dotyczą Samodzielnego Referenta ds. Nadzoru.