Udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KPWiG.1998.7.188

Akt indywidualny
Wersja od: 30 lipca 1998 r.

UCHWAŁA Nr 322
KOMISJI PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD
z dnia 24 czerwca 1998 r.
w sprawie udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 1980 r. Nr 9, poz. 26 z późn. zm.) oraz art. 30 ust. 1 i art. 30 ust. 2 pkt. 1, 2, 3, 4, 5 i 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945) uchwala się, co następuje:
§  1.
Udziela się zezwolenia Staropolskiemu Domowi Maklerskiemu SA z siedzibą w Poznaniu, zwanemu dalej "Domem Maklerskim" zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej na następujących warunkach:

I. Dom Maklerski może prowadzić działalność maklerską w zakresie:

1. oferowania papierów wartościowych w obrocie pierwotnym lub w pierwszej ofercie publicznej,

2. nabywania lub zbywania papierów wartościowych na cudzy rachunek na zasadach określonych w art. 34 ustawy Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (usługi brokerskie),

3. nabywania lub zbywania papierów wartościowych na własny rachunek w celu realizacji zadań związanych z organizacją rynku regulowanego,

4. zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie,

5. doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi,

6. prowadzenia rachunków papierów wartościowych oraz rachunków pieniężnych służących do ich obsługi.

II. 1. Dom Maklerski zobowiązany jest zatrudniać maklerów w liczbie wymaganej przez odrębne przepisy.

2. Dom Maklerski zobowiązany jest zatrudniać co najmniej jednego doradcę do działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie oraz co najmniej jednego doradcę do działalności w zakresie doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi.

3. Dom Maklerski może otwierać punkty obsługi klientów, które stanowią jednostki organizacyjne przedsiębiorstwa maklerskiego.

4. Osoby zatrudnione w punkcie obsługi klientów nie muszą posiadać wymaganych uprawnień maklera. Osoby te powinny odbyć odpowiednie szkolenie w zakresie wykonywanych przez nie zadań, a wykonywane przez nie czynności powinny być objęte nadzorem przez osobę posiadającą uprawnienia maklera.

5. Dom Maklerski zobowiązany jest określić zakres czynności dla punktów obsługi klientów.

6. Punkty obsługi klientów powinny posiadać urządzenia telekomunikacyjne umożliwiające kontakt z centralą przedsiębiorstwa.

7. Punkt obsługi klientów może wykonywać następujące czynności:

a) przyjmowanie wypełnionych formularzy umowy o świadczenie usług maklerskich i zleceń klientów w celu przekazania ich do przedsiębiorstwa maklerskiego,

b) reklama usług świadczonych przez przedsiębiorstwo maklerskie, którego jednostką organizacyjną jest dany punkt obsługi klientów, poprzez plakaty, broszury i inne materiały informacyjne,

c) informowanie o papierach wartościowych dostępnych do sprzedaży w centrali przedsiębiorstwa maklerskiego, którego jednostką organizacyjną jest dany punkt obsługi klientów; zakres i forma udzielonej informacji nie może nieść za sobą oceny jakościowej danego papieru wartościowego, jeżeli osoba udzielająca takiej informacji nie posiada uprawnień maklerskich,

d) rozprowadzanie formularzy umowy o świadczenie usług maklerskich lub zleceń klientów, pod warunkiem, że:

- przy wypełnianiu formularza pomoc może być udzielona klientowi tylko przez osobę posiadającą uprawnienia maklera lub osobę pozostającą pod bezpośrednim nadzorem takiej osoby,

- podpisanie umowy o świadczenie usług maklerskich oraz przyjęcie do realizacji zleceń klientów powinno nastąpić po uprzednim przekazaniu ich do przedsiębiorstwa maklerskiego, którego jednostką organizacyjną jest dany punkt obsługi klientów i stwierdzeniu formalnej i rzeczowej poprawności dokumentów przez osobę posiadającą uprawnienia maklera,

e) bezpłatne udostępnianie klientom połączenia telekomunikacyjnego z centralą przedsiębiorstwa maklerskiego, którego jednostką organizacyjną jest dany punkt obsługi klientów.

8. Pomieszczenia, w których prowadzona jest działalność będąca przedmiotem zezwolenia powinny być wydzielone od innych pomieszczeń Domu Maklerskiego i odpowiednio zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.

9. Informatyczne systemy lub systemy przetwarzania danych w zakresie publicznego obrotu papierami wartościowymi powinny być zabezpieczone w taki sposób, aby uniemożliwić dostęp do tych danych osobom nieupoważnionym.

10. Dom Maklerski powinien prowadzić księgi rachunkowe w taki sposób, aby było możliwe ustalenie kosztów bezpośrednich i pośrednich wykonywanych czynności maklerskich.

11. Dom Maklerski powinien prowadzić księgi rachunkowe w taki sposób, aby było możliwe ustalenie prowizji za dokonane operacje.

12. Dom Maklerski zobowiązany jest przechowywać przez okres 5 lat pełną dokumentację związaną z zawieranymi transakcjami kupna lub sprzedaży papierów wartościowych oraz dokonywanymi operacjami pieniężnymi dotyczącymi papierów wartościowych i środków pieniężnych wchodzących w skład pakietu klienta, który podpisał umowę o zarządzanie cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie.

III. Dom Maklerski zobowiązany jest do przestrzegania przepisów zarządzenia Przewodniczącego Komisji Papierów Wartościowych z dnia 17 marca 1994 r. w sprawie określenia minimalnej wartości środków własnych oraz maksymalnej wysokości kredytów przeznaczonych na uruchomienie działalności maklerskiej (M. P. z 1994 r. Nr 21, poz. 169, Nr 49, poz. 408 i z 1997 r. Nr 5, poz. 40).

IV. 1. Dom Maklerski zobowiązany jest przed podjęciem działalności określonej w pkt. I, do opracowania i stosowania w działalności przedsiębiorstwa poniżej określonych zasad postępowania w przypadku zaistnienia uzasadnionego podejrzenia pochodzenia środków pieniężnych klientów z przestępstwa lub mających związek z przestępstwem, w oparciu o pisemne procedury.

2. Procedury o których mowa w ust. 1 powinny opierać się w szczególności na następujących zasadach:

1) dom maklerski rejestruje każdą jednorazową wpłatę, ze szczególnym uwzględnieniem wpłat gotówkowych lub poleceń przelewu powyżej 20.000 zł,

2) dom maklerski rejestruje osobno również mniejsze wpłaty, ze szczególnym uwzględnieniem wpłat gotówkowych lub poleceń przelewu, następujące w ciągu 7 dni, przekraczające w sumie kwotę 20.000 zł,

3) dom maklerski dodatkowo rejestruje każdą wpłatę i polecenie przelewu inne niż te, o których mowa w ppkt. 1-2, które są dokonywane w okolicznościach świadczących, że mogą one mieć na celu lokowanie środków pieniężnych pochodzących z przestępstwa lub mających związek z przestępstwem,

4) dom maklerski ma obowiązek obserwacji rachunków, których właściciele dokonują operacji określonych w ppkt. 1-3,

5) dom maklerski prowadzi rejestry operacji określonych w ppkt. 1-3 uwzględniające:

a) tożsamość i adres osoby fizycznie dokonującej wpłaty lub składającej polecenie przelewu,

b) tożsamość i adres osoby, w imieniu której dokonywana jest transakcja,

c) tożsamość i adres beneficjenta,

d) numer rachunków bankowych związanych z transakcją, o ile istnieją,

e) rodzaj transakcji,

f) datę dokonania transakcji,

g) kwotę transakcji,

h) pochodzenie i przeznaczenie wpłaty lub przelewu,

i) dane osoby, która zarejestrowała powyższe dane,

6) powyższe dane gromadzi, przechowuje i poddaje analizie inspektor nadzoru w domu maklerskim.

3. Zobowiązuje się Dom Maklerski do poinformowania Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o wdrożeniu procedur, o których mowa w ust. 1 oraz przesłanie ich do Komisji.

4. Zobowiązuje się Dom Maklerski do informowania Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o każdym powiadomieniu organów ścigania o zaistnieniu uzasadnionego podejrzenia wskazującego, że środki pieniężne klienta pochodzą z przestępstwa lub mają z nim związek.

V. Dom Maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności w zakresie nabywania lub zbywania papierów wartościowych na własny rachunek w celu realizacji zadań związanych z organizacją rynku regulowanego na następujących warunkach:

1. Dom maklerski zobowiązany jest prowadzić działalność będącą przedmiotem zezwolenia, w szczególności działalność polegającą na pełnieniu funkcji specjalisty, funkcji podmiotu organizującego rynek lub organizatora rynku praw pochodnych, na rynku giełdowym lub pozagiełdowym, w wyodrębnionych komórkach organizacyjnych domu maklerskiego.

2. Pomieszczenia, w których prowadzona jest działalność, o której mowa w pkt. 1 powinny być wydzielone od innych pomieszczeń domu maklerskiego i odpowiednio zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych.

3. Dom maklerski zobowiązany jest wydzielić odrębne pomieszczenia oraz odrębne systemy informatyczne dla każdej z komórek organizacyjnych, o których mowa w pkt. 1.

4. Informatyczne systemy lub subsystemy przetwarzania danych powinny być wydzielone lub zabezpieczone w taki sposób, aby uniemożliwić dostęp do tych danych osobom nieupoważnionym.

5. Pracownicy zatrudnieni w jednej z komórek organizacyjnych, o których mowa w pkt. 1, nie mogą wykonywać czynności nie związanych z działalnością tej komórki. Pracownicy zatrudnieni w innych komórkach organizacyjnych niż określone w pkt. 1, nie mogą wykonywać czynności w komórkach, o których mowa w pkt. 1.

6. Dom maklerski zobowiązany jest do opracowania i wdrożenia pisemnych procedur regulujących zasady przepływu informacji poufnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi, o których mowa w pkt. 1 oraz pomiędzy tymi komórkami i pozostałymi komórkami organizacyjnymi domu maklerskiego, których ujawnienie mogłoby naruszyć interes uczestników publicznego obrotu papierami wartościowymi.

7. Do wykonywania czynności będących przedmiotem zezwolenia w każdej komórce organizacyjnej, o której mowa w pkt. 1, powinien zostać zatrudniony co najmniej jeden makler papierów wartościowych.

8. Dom maklerski zobowiązany jest wydzielić dla każdego papieru wartościowego, dla którego wykonuje funkcje o których mowa w pkt. 1, odrębny fundusz. O wysokości funduszu i jego zmianach dom maklerski zobowiązany jest poinformować Komisję Papierów Wartościowych i Giełd.

9. Dom maklerski nie może nabywać i zbywać na własny rachunek papierów wartościowych, dla których pełni funkcje określone w pkt. 1, w celu innym niż objętym niniejszym zezwoleniem.

10. Pracownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w pkt. 1 nie mogą nabywać i zbywać na własny rachunek papierów wartościowych, dla których dom maklerski wykonuje funkcje określone w pkt. 1.

11. Dom maklerski zobowiązany jest prowadzić działalność będącą przedmiotem zezwolenia w oparciu o Regulamin prowadzenia działalności w zakresie nabywania papierów wartościowych na własny rachunek w celu realizacji zadań związanych z organizacją rynku regulowanego.

VI. Dom Maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności w zakresie zarządzania cudzym pakietem papierów wartościowych na zlecenie w oparciu o Regulamin zarządzania cudzym portfelem papierów wartościowych na zlecenie.

VII. Dom Maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności doradztwa w zakresie obrotu papierami wartościowymi w oparciu o Regulamin świadczenia usług doradztwa.

VIII. Dom Maklerski zobowiązany jest do prowadzenia działalności będącej przedmiotem niniejszego zezwolenia w oparciu o warunki określone w Regulaminie w sprawie zasad przepływu dokumentów i informacji oraz uniemożliwienia bezprawnego wykorzystania informacji poufnych i zawodowych w Staropolskim Domu Maklerskim SA, stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

IX. Działalność domu maklerskiego powinna być rozpoczęta w terminie czterech miesięcy od dnia doręczenia decyzji. Nierozpoczęcie działalności w ww. terminie spowoduje wygaśnięcie decyzji.

X. Podjęcie działalności będącej przedmiotem zezwolenia może nastąpić nie wcześniej niż z chwilą przejścia na Staropolski Dom Maklerski SA aportu w postaci przedsiębiorstwa maklerskiego Banku Staropolskiego SA.

§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN W SPRAWIE ZASAD PRZEPŁYWU DOKUMENTÓW I INFORMACJI ORAZ UNIEMOŻLIWIENIA BEZPRAWNEGO WYKORZYSTANIA INFORMACJI POUFNYCH I ZAWODOWYCH W STAROPOLSKIM DOMU MAKLERSKIM SA

§  1
Regulamin niniejszy określa zasady przepływu dokumentów i informacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Staropolskiego Domu Maklerskiego SA, zwanego Domem Maklerskim oraz środki zmierzające do zabezpieczenia informacji poufnych i zawodowych przed niezgodnym z prawem ich wykorzystaniem.
§  2
Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa jest o:
1)
"jednostkach organizacyjnych Domu Maklerskiego" -należy przez to rozumieć: Oddziały, Departamenty, Zespoły, Sekcje i Samodzielne Stanowiska;
2)
"centrali Domu Maklerskiego" - należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną Domu Maklerskiego nie będącą jednostką organizacyjną w rozumieniu pkt. 1;
3)
"informacji poufnej" - należy przez to rozumieć: informację dotyczącą emitenta lub papieru wartościowego, która nie została podana do publicznej wiadomości, a która po ujawnieniu mogłaby w istotny sposób wpłynąć na cenę papieru wartościowego;
4)
"tajemnicy zawodowej" - należy przez to rozumieć tajemnicę dotyczącą informacji związanych z publicznym obrotem papierami wartościowymi, których ujawnienie mogłoby naruszać interes uczestników publicznego obrotu;
5)
"pracowniku" - należy przez to rozumieć osobę zatrudnioną na umowę o pracę bądź świadczącą pracę lub usługi na rzecz Domu Maklerskiego na innej podstawie;
6)
"Kliencie" - rozumie się przez to krajową lub zagraniczną osobę fizyczną posiadającą zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej.
§  3
1.
Wszyscy pracownicy są zobowiązani przestrzegać obowiązujących przepisów prawnych dotyczących informacji poufnych oraz tajemnicy zawodowej.
2.
Informacje udzielane Klientom przez pracowników nie mogą wykraczać poza wiadomości ogólnie dostępne (np. w prasie, prospekcie emisyjnym) oraz informacje techniczne. Wyjątek stanowią usługi, na które Dom Maklerski posiada zgodę Komisji Papierów Wartościowych i Giełd świadczone przez osoby uprawnione.
3.
Zabrania się podejmowania działań, które zmierzają do uzyskania informacji poufnych, jeżeli informacje te nie są niezbędne do wykonywania obowiązków służbowych.
4.
Zabrania się prowadzenia rozmów służbowych w miejscach ogólnie dostępnych, w obecności klientów bądź pracowników nieuprawnionych do uzyskania przekazywanych informacji. Zabrania się ujawniania i przekazywania informacji poufnych pracownikom Domu Maklerskiego.
5.
O fakcie bezpodstawnego lub niezamierzonego wejścia w posiadanie informacji poufnej należy poinformować Inspektora Nadzoru.
6.
Szczególnej ochronie i zabezpieczeniu podlegają informacje generowane w Departamencie Zarządzania Aktywami, Departamencie Rynku Pierwotnego, Departamencie Rynku Wtórnego oraz w Departamencie Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz. Zabrania się w szczególności ujawniania pracownikom lub Klientom informacji uzyskanych przy realizacji zawartych z klientami umów świadczenia usług doradczych.
7.
Jeżeli pracownik Departamentu Zarządzania Aktywami ma zostać zatrudniony bądź czasowo oddelegowany do Departamentu Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz - jego zatrudnienie bądź czasowe oddelegowanie musi zostać poprzedzone miesięcznym okresem, w którym pracownik ten nie będzie miał dostępu do informacji generowanych w Departamencie Zarządzania Aktywami.
§  4
Jedyną osobą upoważnioną do przekazywania Radzie Nadzorczej Domu Maklerskiego informacji związanych z działalnością Domu Maklerskiego, a nie zawierających informacji poufnych i objętych tajemnicą zawodową, jest Prezes Zarządu Domu Maklerskiego lub osoba przez niego upoważniona.
§  5
Jednostki organizacyjne Domu Maklerskiego, które w ramach swej działalności mają dostęp do informacji poufnych powinny być fizycznie wydzielone poprzez usytuowanie ich w odrębnych pomieszczeniach, przyznanie osobnych numerów telefonów i faxów.
§  6
Przebywanie pracownika bez uzasadnienia wynikającego z wykonywania obowiązków służbowych w innej niż macierzysta jednostce organizacyjnej Domu Maklerskiego jest zabronione.
§  7
1.
Wszyscy pracownicy na początku każdego roku kalendarzowego (w przypadku osób nowo zatrudnionych - w ciągu siedmiu dni od rozpoczęcia pracy) składają oświadczenie o znajomości regulaminów i zobowiązaniu się do przestrzegania ich w przyszłości.
2.
Wzór oświadczenia zawiera załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§  8
1.
Pracownik, któremu powierza się informację poufną powinien zostać o tym poinformowany. Zabrania się powierzania pracownikowi więcej informacji poufnych, aniżeli wynika to z charakteru powierzanych mu zadań.
2.
Pracownik posiadający informacje poufne może wykonywać czynności służbowe w innej komórce organizacyjnej po uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru. Powrót pracownika do jednostki macierzystej może się odbyć w uzgodnieniu z Inspektorem Nadzoru. Pracownik, który przy wykonywaniu czynności służbowych w innej jednostce wszedł w posiadanie informacji poufnej, powinien o tym zawiadomić Inspektora Nadzoru.
3.
Postanowienia ust. 2 stosuje się odpowiednio przy powrocie pracownika do jednostki macierzystej.
§  9
1.
Tryb i zasady składania zleceń przez pracowników, członków Zarządu, członków Rady Nadzorczej i Akcjonariuszy Domu Maklerskiego zostały określone w odrębnych regulaminach.
2.
Pracownicy Zespołu Dealerskiego nie mogą inwestować w papiery wartościowe znajdujące się w portfelu dealera.
3.
Departament Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz nie może przygotowywać rekomendacji papierów wartościowych oferowanych przez Dom Maklerski podczas trwania oferty oraz w ciągu miesiąca od jej zakończenia, bądź dla których Dom Maklerski posiada informacje poufne. Zakaz powyższy nie wyłącza możliwości przygotowania analiz obejmujących wskazane papiery wartościowe.
4.
Departament Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz nie może publikować przygotowywanych przez siebie analiz i opracowań dotyczących papierów wartościowych, dla których Dom Maklerski pełni funkcję specjalisty lub market-makera na Giełdzie lub CTO.
§  10
1.
Departament Zarządzania Aktywami nie może nabywać do portfela Klientów papierów wartościowych, dla których funkcję oferującego pełni Dom Maklerski przez dwa początkowe i trzy ostatnie dni oferty.
2.
Postanowień ust. 1 nie stosuje się do nabywania, zbywania i realizacji praw poboru oraz papierów wartościowych wprowadzanych do obrotu publicznego za pośrednictwem Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA.
3.
Zespół Dealerski nie może inwestować w papiery wartościowe znajdujące się na liście restrykcyjnej.
§  11
1.
Pracownicy zobowiązani są do inwestowania długoterminowego, a w szczególności zakupione papiery wartościowe nie mogą zostać sprzedane wcześniej, aniżeli na jedenastej sesji od dnia ich zakupu - pod rygorem natychmiastowego rozwiązania umowy o świadczenie usług brokerskich i wyciągnięcia sankcji służbowych.
2.
Postanowień ust. 1 nie stosuje się, gdy transakcja sprzedaży dokonywana jest bez zysku, a na wcześniejszą sprzedaż wyrazi pisemną zgodę Inspektor Nadzoru.
3.
Wszyscy pracownicy są zobowiązani poinformować pisemnie Departament Nadzoru o posiadanych rachunkach papierów wartościowych i udzielonych im pełnomocnictwach do rachunków papierów wartościowych, za wyjątkiem pełnomocnictw wykonywanych przy realizacji obowiązków służbowych.
4.
Inspektor Nadzoru może zażądać od pracownika przedłożenia informacji o rachunkach posiadanych przez osoby bliskie oraz wyciągów z tych rachunków.
§  12
1.
Departament Nadzoru prowadzi "Listę restrykcyjną", obejmującą papiery wartościowe, których kupno lub sprzedaż przez pracowników oraz Zespół Dealerski na rachunek i w imieniu Domu Maklerskiego jest zabronione.
2.
Na "Liście restrykcyjnej" znajdują się prawa poboru, których zakup przez pracowników jest bezwzględnie zabroniony oraz następujące papiery wartościowe:
1)
papiery wartościowe sprzedawane przez Dom Maklerski w ramach konsorcjum i papiery wartościowe dla których Dom Maklerski jest oferującym: zabrania się zakupu tych akcji w terminie od 7 dnia przed rozpoczęciem sprzedaży do 30 dnia po jej zakończeniu;
2)
papiery wartościowe, dla których Dom Maklerski pełni funkcję specjalisty oraz podmiotu organizującego rynek: zabrania się bezwzględnie zakupu tych akcji;
3)
papiery wartościowe spółki, która planuje nową emisję: zabrania się zakupu jej akcji na dwa dni przed ustaleniem prawa poboru;
4)
inne papiery wartościowe w wypadkach uzasadnionych szczególnymi okolicznościami.
3.
Zlecenie pracownika dla swej ważności wymaga podpisu Inspektora Nadzoru.
4.
Inspektor Nadzoru może nie dopuścić do realizacji zlecenia złożonego z wykorzystaniem informacji poufnej.
5.
Pracownicy nie mogą nabywać papierów wartościowych sprzedawanych w "gorącej ofercie" (na zasadzie pierwszeństwa zapisu), z zastrzeżeniem obligacji Skarbu Państwa.
§  13
1.
Departament Nadzoru prowadzi "Listę obserwacyjną", obejmującą papiery wartościowe, odnośnie których pracownicy mogą mieć szczególne informacje, niepublikowane w środkach masowego przekazu.
2.
"Lista obserwacyjna" ma charakter poufny.
3.
Na "Listę obserwacyjną" wpisywane są papiery wartościowe, odnośnie których Dom Maklerski posiada bądź może posiadać szczególne informacje, a w szczególności papiery wartościowe, które mają być oferowane bądź sprzedawane przez Dom Maklerski, jak też papiery wartościowe dla których Dom Maklerski zamierza pełnić funkcje specjalisty oraz podmiotu organizującego rynek.
§  14
Rozpatrywanie spraw, które wymagają rozpatrywania i przepływu pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Domu Maklerskiego informacji uznanych w publicznym obrocie papierami wartościowymi za poufne, odbywa się za wiedzą bądź przy udziale Prezesa Zarządu Domu Maklerskiego lub Inspektora Nadzoru.
§  15
1.
W każdym oddziale Domu Maklerskiego wyznacza się osoby odpowiedzialne za współpracę z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Centrali Domu Maklerskiego.
2.
Pracownik centrali - w ramach realizacji swoich obowiązków służbowych może kontaktować się tylko z pracownikiem Oddziału, wyznaczonym na podstawie ust. 1.
3.
Listę osób odpowiedzialnych w Oddziałach za współpracę z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Domu Maklerskiego prowadzi Departament Nadzoru.
§  16
Jeżeli dana jednostka organizacyjna Domu Maklerskiego nie posiada osobnego faxu, wszelkie dokumenty z Oddziałów należy przekazywać do Biura Zarządu Domu Maklerskiego z zaznaczeniem adresata.
§  17
Wszystkie jednostki organizacyjne Domu Maklerskiego są zobowiązane do prowadzenia dokumentacji przekazywanej i otrzymywanej korespondencji (przychodzącej i wychodzącej).
§  18
1.
Dokumenty przekazywane do i z Centrali drogą faxową należy przesyłać bezpośrednio do jednostek organizacyjnych, albo za pośrednictwem Biura Zarządu Domu Maklerskiego.
2.
W przypadku przesłania dokumentów drogą pocztową, postanowienia ust. 1 stosuje się odpowiednio.
3.
Korespondencja przeznaczona dla Departamentu Doradztwa Inwestycyjnego i Analiz, Departamentu Zarządzania Aktywami i Zespołu Dealerskiego niezależnie od jej treści powinna zostać opatrzona klauzulą "POUFNE".
§  19
Potwierdzeniem przesłania dokumentów drogą faxową jest wydruk z urządzenia faxowego (OK.) wraz z adnotacją zawierającą imię i nazwisko osoby odbierającej dokument.
§  20
Potwierdzeniem przekazania dokumentów pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Centrali Domu Maklerskiego jest bądź kopia przekazanego dokumentu z podpisem osoby odbierającej, bądź "Potwierdzenie przekazania dokumentów", którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§  21
Za prowadzenie dokumentacji korespondencji zgodnie z treścią Regulaminu odpowiedzialni są Dyrektorzy i Kierownicy poszczególnych jednostek organizacyjnych Domu Maklerskiego.
§  22
Spory powstałe na tle realizacji niniejszego Regulaminu rozpatrywać i wyjaśniać będzie Prezes Zarządu Domu Maklerskiego przy współudziale Inspektora Nadzoru.

Załącznik Nr 1

............, dnia ..............

..........................

imię i nazwisko pracownika

..........................

stanowisko służbowe

..........................

jednostka organizacyjna

Domu Maklerskiego

OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany oświadczam, iż zapoznałem się z

obowiązującymi w Staropolskim Domu Maklerskim SA regulaminami

i podstawowymi Zarządzeniami Prezesa Zarządu Domu Maklerskiego.

Ponadto oświadczam, iż znane mi są obowiązki oraz reguły

postępowania (w szczególności związane z uzyskanymi przy

wykonywaniu pracy informacjami poufnymi oraz danymi objętymi

tajemnicą zawodową i służbową) wynikające z faktu zatrudnienia

mnie na stanowisku ................ .

Zapoznałem się także ze strukturą organizacyjną Domu

Maklerskiego oraz zasadami obiegu w nim dokumentów

i informacji.

Zobowiązuję się do przestrzegania obowiązujących w Domu

Maklerskim regulaminów i podstawowych zarządzeń Prezesa Zarządu

Domu Maklerskiego.

......................

podpis pracownika

Załącznik Nr 2

..........., dnia .........

POTWIERDZENIE PRZEKAZANIA DOKUMENTÓW

........................................

Jednostka przekazująca

........................................

Rodzaj dokumentów (ilość)

........................................

Jednostka odbierająca

........................................

Podpis osoby potwierdzającej odbiór

...............................................................

.....................................................

..........., dnia .........

POTWIERDZENIE PRZEKAZANIA DOKUMENTÓW

........................................

Jednostka przekazująca

........................................

Rodzaj dokumentów (ilość)

........................................

Jednostka odbierająca

........................................

Podpis osoby potwierdzającej odbiór