Taryfa opłat lotniskowych dla Portu lotniczego Bydgoszcz - Szwederowo.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2005.4.24

Akt indywidualny
Wersja od: 31 maja 2005 r.

OGŁOSZENIE
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 27 kwietnia 2005 r.
w sprawie taryfy opłat lotniskowych dla Portu lotniczego Bydgoszcz - Szwederowo

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 4 oraz w związku z art. 77 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112, z 2003 r. Nr 210, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805, Nr 173, poz. 1808, Nr 273, poz. 2703) ogłasza się taryfę opłat lotniskowych w Porcie lotniczym Bydgoszcz - Szwederowo, zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dnia 28 lutego 2005 r., stanowiącą załącznik do ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Taryfa opłat lotniskowych w Porcie lotniczym Bydgoszcz - Szwederowo

1. Definicje:

Użyte w taryfie określenia oznaczają:

1) maksymalna masa startowa statku powietrznego (MTOW) - maksymalna masa statku powietrznego dopuszczalna do startu, podana w świadectwie sprawności statku powietrznego, dzienniku pokładowym lub innym równorzędnym dokumencie;

2) PLB SA - Port lotniczy Bydgoszcz S.A. z siedzibą w Bydgoszczy, 85-109 Bydgoszcz ul. Grodzka 12;

3) pasażer - osoba podróżująca statkiem powietrznym, nie będąca członkiem załogi;

4) pasażer tranzytowy - pasażer, który przyleciał na lotnisko lotem handlowym i nie opuszczając terenu portu lotniczego kontynuuje podróż z tego samego lotniska statkiem powietrznym o tym samym numerze rejsu;

5) nowe połączenie - połączenie lotnicze, które na danym kierunku nie było uruchamiane przez danego użytkownika statku powietrznego przez okres 6 miesięcy, lub dodatkowe połączenie na kierunku już istniejącym, ale w dodatkowych godzinach, w jakich przez ostatnie 6 miesięcy nie funkcjonowało. Powyższa definicja ma zastosowanie do rejsów regularnych. W przypadku rejsów czarterowych ww. okresy wynoszą 12 miesięcy;

6) połączenie zagrożone likwidacją połączenie istniejące dla którego poziom wypełnienia wynosi 10% przez okres sezonu;

7) lot szkoleniowy "touch & go" lot szkoleniowy polegający na wykonaniu lądowania i startu bez procedur kołowania i obsługi naziemnej samolotu.

2. Postanowienia ogólne:

1) opłaty objęte taryfą dokonywane są na rzecz PLB, przez użytkownika statku powietrznego korzystającego z usług świadczonych przez PLB. W przypadku wystąpienia trudności z identyfikacją użytkownika statku powietrznego, opłatami obciążony zostanie właściciel statku;

2) skorzystanie z usług PLB jest jednoznaczne z przyjęciem wszystkich warunków niniejszej taryfy;

3) opłaty za usługi dodatkowe, nie ujęte w niniejszej taryfie, a świadczone na wniosek użytkownika statku powietrznego, muszą być uzgodnione z PLB oddzielnie, przed wykonaniem usługi;

4) stawki opłat określonych w niniejszej taryfie są stawkami netto, do których zostanie doliczony podatek VAT, w wysokości określonej odrębnymi przepisami;

5) stawki opłat są wyrażone w złotych polskich (PLN).

3. Opłata za lądowanie statku powietrznego:

1) opłata za lądowanie, obejmująca również start statku powietrznego, pobierana jest za każde lądowanie statku powietrznego na lotnisku;

2) opłata za lądowanie pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW), niezależnie od rodzaju lotu, wynosi:

- do 2.000 kg MTOW 45,00 PLN

- powyżej 2.000 kg do 15.000 kg MTOW 40,00 PLN/tona

- powyżej 15.000 kg do 40.000 kg MTOW 35,00 PLN/tona

- powyżej 40.000 kg do 60.000 kg MTOW 30,00 PLN/tona

- powyżej 60.000 kg do 80.000 kg MTOW 25,00 PLN/tona

- powyżej 80.000 kg MTOW 20,00 PLN/tona

3) opłaty określone w pkt 2 obniża się o 50% dla śmigłowców.

4. Opłata za postój statku powietrznego:

1) opłata za postój statku powietrznego na wyznaczonej do tego powierzchni lotniska pobierana jest za każdą rozpoczętą tonę maksymalnej masy startowej statku powietrznego (MTOW) i za każde rozpoczęte 24 godziny postoju i wynosi 8,00 PLN;

2) czas postoju liczony jest od momentu lądowania do momentu startu statku powietrznego;

3) za postój trwający do 4 h opłaty określonej w pkt 1 nie pobiera się.

5. Opłata za pasażera odlatującego:

1) opłata za pasażera odlatującego pobierana jest za każdego pasażera odlatującego i wynosi 30,00 PLN/osobę;

2) opłacie określonej w pkt 1 nie podlegają:

a) pasażerowie tranzytowi,

b) dzieci do lat 2 nieuprawnione do zajmowania w samolocie osobnego miejsca pasażerskiego.

6. Opłaty dodatkowe:

1) usuwanie zanieczyszczeń z nawierzchni lotniskowych.

Opłaty pobiera się za usuwanie z nawierzchni lotniskowych zanieczyszczeń spowodowanych przez użytkowników lotniska w następującej wysokości za każde rozpoczęte 10 m2 oczyszczonej powierzchni:

Rodzaj opłatyOpłata
Usunięcie rozlewiska materiałów pędnych i smarów800,00 PLN
Usunięcie innych zanieczyszczeń480,00 PLN

2) dodatkowa ochrona statków powietrznych w czasie parkowania.

Opłaty pobiera się za niestandardowe usługi zabezpieczenia statku powietrznego podczas parkowania w porcie lotniczym:

Rodzaj opłatyOpłata
Ochrona statku powietrznego przez specjalnego strażnika (PLN/h) za każdego strażnika138,00 PLN
Specjalne oświetlenie stanowiska postojowego (PLN/dobę) za 1 punkt świetlny105,00 PLN
Wygrodzenie stanowiska postojowego243,00 PLN

3) zabezpieczenie przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania/roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub/i przebywania pasażerów na pokładzie.

Opłaty pobiera się za usługi zabezpieczenia przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania/roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub/i przebywania pasażerów na pokładzie - zgodnie z decyzją podjętą przez dowódcę statku powietrznego lub innego uprawnionego przedstawiciela użytkownika statku powietrznego.

Rodzaj opłatyOpłata
zabezpieczenia przez Lotniskową Straż Pożarną tankowania/roztankowania statku powietrznego w czasie wchodzenia/wychodzenia lub/i przebywania pasażerów na pokładzie (PLN za 1 operację)80,00 PLN

7. Upusty od opłat:

1) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się upustu w wysokości 50% - od opłaty określonej w ust. 3 taryfy, w okresie 12 miesięcy operowania dla nowego połączenia lub połączenia istniejącego, lecz zagrożonego likwidacją ze względu na niewystarczający ruch.

2) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się upustu w wysokości 50% - od opłaty określonej w ust. 3 taryfy, za lądowanie jednego statku powietrznego wykonane po godz. 14.00, parkowanie oraz start wykonany przed godz. 20.00 tego samego dnia (taryfa off peak);

3) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się upustu w wysokości:

10 % - przy 4-10 operacji miesięcznie,

15 % - przy 11-30 operacji miesięcznie,

20% - przy 31 i więcej operacjach miesięcznie

od opłaty określonej w ust. 3 taryfy, za lądowanie jednego statku powietrznego oraz ust. 4 taryfy za postój statku powietrznego;

4) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się upustu w wysokości:

5% - przy obsłudze 100-300 osób miesięcznie,

10% - przy obsłudze 301-700 osób miesięcznie,

15 % - przy obsłudze 701-1.500 osób miesięcznie,

20% - przy obsłudze powyżej 1.500 osób miesięcznie

od opłaty określonej w ust. 5 taryfy, za pasażera odlatującego;

5) na warunkach określonych w odrębnej umowie, użytkownikowi statku powietrznego udziela się upustu 97% od opłaty określonej w ust. 3 taryfy z tytułu wykonywanych lotów szkoleniowych "touch & go".

8. Odmowa świadczenia usług:

1) PLB SA zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług użytkownikom lotniska, którzy nie respektują warunków niniejszej taryfy, w tym nieterminowo regulują swoje płatności.

2) PLB SA zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia statku powietrznego ze względu na ważne okoliczności związane z funkcjonowaniem lotniska, uniemożliwiające bezpieczne jego lądowanie.

9. Zasady płatności:

1) opłaty o których mowa w ust. 3, 4, 5, 6 są pobierane na podstawie faktury wystawionej przez PLB SA przed wykonaniem startu;

2) od usługobiorców korzystających systematycznie z usług PLB SA opłaty mogą być pobierane na podstawie zbiorczych faktur w trybie rozliczeń okresowych, nie rzadziej jak raz na kwartał;

3) faktury dla usługobiorców będącymi osobami zagranicznymi w rozumieniu polskiego prawa dewizowego wystawiane są w walucie taryfy. Płatności mogą być dokonywane w walucie taryfy lub innych walutach wymienialnych po przeliczeniu wg średniego kursu NBP obowiązującego w dniu płatności;

4) płatności dokonywane w gotówce podlegają zaokrągleniu zgodnie z regułą arytmetyczną do pełnej jednostki waluty płatności. Zasada ta nie dotyczy innych form płatności;

5) płatności za usługi określone w ust. 3, 4, 5, 6 powinny być realizowane w formie i terminie podanym na fakturze. Dopuszcza się stosowanie płatności w formie gotówkowej, za poleceniem przelewu oraz za pomocą kart kredytowych;

6) za niedotrzymanie terminu płatności wyznaczonego w fakturze naliczane będą odsetki ustawowe.

10. Taryfa opłat wchodzi w życie z dniem 1 marca 2005 r.