Szczególny sposób organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych oraz dobór i stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego.
Dz.Urz.KGSG.2011.17.56
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 53
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 23 grudnia 2011 r.
w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Organizacja kancelarii
Organizacja kancelarii
Rozdział 3
Urządzenia ewidencyjne
Urządzenia ewidencyjne
- których wzory określają przepisy w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych;
Rozdział 4
Ogólne zasady prowadzenia urządzeń ewidencyjnych
Ogólne zasady prowadzenia urządzeń ewidencyjnych
Rozdział 5
Wykonywanie, oznaczanie i obieg dokumentów
Wykonywanie, oznaczanie i obieg dokumentów
Rozdział 6
Szczególne zasady obiegu dokumentów włączanych do teczek spraw ewidencji operacyjnej
Szczególne zasady obiegu dokumentów włączanych do teczek spraw ewidencji operacyjnej
Rozdział 7
Brakowanie dokumentów
Brakowanie dokumentów
Rozdział 8
Depozyty
Depozyty
Rozdział 9
Dostęp do dokumentów posiadanych przez funkcjonariuszy i pracowników w przypadku ich nieobecności w służbie lub pracy
Dostęp do dokumentów posiadanych przez funkcjonariuszy i pracowników w przypadku ich nieobecności w służbie lub pracy
Rozdział 10 28
Zasady postępowania w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych
Zasady postępowania w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych
Rozdział 11
Pomieszczenia kancelarii oraz dobór i stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego
Pomieszczenia kancelarii oraz dobór i stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego
Rozdział 12
Zniesienie kancelarii
Zniesienie kancelarii
Rozdział 13
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
(nazwa jednostki /komórki organizacyjnej)
Egz. nr .....
UPOWAŻNIENIE NR .....
z dnia ...............20...... r.
Na podstawie § ......... zarządzenia nr ......... Komendanta Głównego Straży Granicznej w sprawie szczególnego sposobu organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz innych komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za przetwarzanie materiałów niejawnych, sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych oraz doboru i stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego z dniem ......................................................................................................... na wniosek
............................................................................................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko wnioskodawcy)
upoważniam na okres od ............... do .............., na czas pełnienia służby/wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku służbowym*
............................................................................................................................................................
(stopień, imię, nazwisko i stanowisko służbowe upoważnianego funkcjonariusza/pracownika*)
legitymującego się ważnym poświadczeniem bezpieczeństwa uprawniającym do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ............ do wykonywania czynności kancelaryjnych związanych z obiegiem materiałów niejawnych o klauzuli ................. w zakresie:
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
(określić zakres czynności lub podać "w pełnym zakresie")
w odniesieniu do materiałów .............................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
(nazwa komórki organizacyjnej, której materiały będą obsługiwane przez upoważnionego funkcjonariusza/pracownika)
UZASADNIENIE
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
Wykonano w 3 egzemplarzach:
Egz. nr 1 - pełnomocnik ochrony
Egz. nr 2 - teczka akt osobowych upoważnionego funkcjonariusza/ pracownika*
Egz. nr 3 - upoważniony funkcjonariusz/ pracownik*
................................................................
(pieczęć i podpis pełnomocnika ochrony)
ZAŁĄCZNIK Nr 2
.............................................................
(nazwa jednostki organizacyjnej)
SKOROWIDZ REJESTRÓW
.....................................................................................................
(nazwa jednostki organizacyjnej)
Rozpoczęto ...................................
Zakończono ..................................
Lp. | Stopień, imię i nazwisko lub nazwa komórki organizacyjnej | Data założenia | Data zakończenia | Uwagi lub adnotacje o zniszczeniu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
REJESTR WYDANYCH DOKUMENTÓW Nr ............ | (stopień, imię i nazwisko lub nazwa dokumentu) | |||||
............................... (nazwa komórki organizacyjnej) | ||||||
L.p. | Nr ewidencyjny dokumentu | Nazwa dokumentu lub stopień i nazwisko wykonawcy | Ilość stron lub innych jednostek miary | Data i pokwitowanie wykonawcy | Data i pokwitowanie kancelarii | Adnotacje o zniszczeniu lub ujęciu na ewidencji |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
SPIS ZAWARTOŚCI TECZKI LUB DEPOZYTU* | ||||||
L.p. | Numer ewidencyjny1 | Nazwa dokumentu lub czego dotyczy | Numer karty | Uwagi | ||
z dziennika prowadzonego dla korespondencji wchodzącej | z dziennika prowadzonego dla korespondencji wychodzącej | RWP/RWD | ||||
-1- | -2- | -3- | -4- | -5- | -6- | -7- |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
...............................(miejscowość, data)
PROTOKÓŁ Z KOMISYJNEGO OTWARCIA POMIESZCZENIA, SZAFY LUB DEPOZYTU*
pozostającego w dyspozycji: .............................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko, stanowisko dysponenta pomieszczenia/szafy/depozytu*)
W dniu .......................... r., komisja w składzie:
(stopień, imię i nazwisko, numer poświadczenia bezpieczeństwa)
(stopień, imię i nazwisko, numer poświadczenia bezpieczeństwa)
(stopień, imię i nazwisko, numer poświadczenia bezpieczeństwa)
dokonała komisyjnego otwarcia pomieszczenia, szafy lub depozytu* pozostającego(ej) w dyspozycji wyżej wymienionego funkcjonariusza (pracownika).
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko, stanowisko i numer poświadczenia bezpieczeństwa)
Pomieszczenie, szafę lub depozyt* zamknięto i opatrzono referentką nr: .................
..............................................
..............................................
..............................................
(podpisy członków komisji)
..............................................................................
(podpis osoby odbierającej przekazane dokumenty
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WYKAZ DEPOZYTÓW
WYKAZ DEPOZYTÓW
(nazwa jednostki/ komórki organizacyjnej)
Lp. | Numer depozytu | Stopień, imię i nazwisko osoby, której przydzielono depozyt | Nazwa komórki organizacyjnej | Dopuszczalna klauzula tajności | Numer referentki | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
..........................................................
(kierownik jednostki organizacyjnej;.......................................................
kierownik komórki organizacyjnej)(opinia pełnomocnika ochrony lub
osoby przez niego wyznaczonej)
...............................................................................................................
(miejscowość, data)( miejscowość, data)
Protokół brakowania dokumentów niearchiwalnych - oznaczonych symbolem "Bc" Nr ...
Na podstawie decyzji: .................................................................................................................
(nazwa decyzji)
z dnia ................. w sprawie powołania komisji do brakowania dokumentów niearchiwalnych oznaczonych symbolem "Bc" w:
............................................................................................................................................................
(gdzie)
komisja w składzie:
(stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
(stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
................................................................................................................................................
(stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
dokonała w dniu .............. przeglądu dokumentów niearchiwalnych oznaczonych symbolem "Bc" i zakwalifikowała do zniszczenia dokumenty, zgodnie z załącznikiem do niniejszego protokołu zawierającym ................................ pozycji.
Komisja prosi o zatwierdzenie wniosku odnośnie dokumentów zakwalifikowanych do wybrakowania i zniszczenia.
Podpisy:
.................................................................
.................................................................
______________________________________________________________________________
W dniu ................................. ww. komisja z zastosowaniem przepisów o ochronie informacji niejawnych dokonała zniszczenia dokumentów niearchiwalnych oznaczonych symbolem "Bc" wyszczególnionych w wykazie dokumentów stanowiącym załącznik (załączniki) do niniejszego protokołu zawierającym ................................. pozycji.
Załączników ................. na ........................ stronach.
Załącznik - wykaz dokumentów zakwalifikowanych jako dokumenty niearchiwalne oznaczone symbolem "Bc" do brakowania i zniszczenia w - .............................................................................
(nazwa jednostki/komórki organizacyjnej)
..................... stron, .......................... pozycji.
Podpisy:
.................................................................
.................................................................
Wykaz dokumentów
zakwalifikowanych jako dokumenty niearchiwalne oznaczone symbolem "Bc" do brakowania w - ..................................................................................................... stanowiący załącznik nr ....... do
(nazwa jednostki/komórki organizacyjnej)
protokołu nr ............................ z dnia ...............................
L.p | Rok rejestracji | Numer ewidencyjny1 | Egz. nr | Ilość stron lub innych jednostek miar dokumentu | Nazwa dokumentu lub czego dokument dotyczy | Uwagi | ||
z dziennika prowadzonego dla korespondencji wchodzącej | z dziennika prowadzonego dla korespondencji wychodzącej | RWP/ RWD | ||||||
Razem: ........................... pozycji.
Podpisy: przewodniczący .....................................
- członkowie .........................................
.........................................
1 - wpisać tylko ostatni numer rejestracji dokumentu, tzn. z dziennika prowadzonego dla korespondencji wchodzącej, wychodzącej, RWP, RWD
ZAŁĄCZNIK Nr 8
REJESTR
protokołów brakowania dokumentów niearchiwalnych - oznaczonych symbolem "Bc"
REJESTR
protokołów brakowania dokumentów niearchiwalnych - oznaczonych symbolem "Bc"
Numer protokołu | Numer ewidencyjny i data | Komórka organizacyjna | Data zaopiniowania | Ilość dokumentów | Uwagi |
ZAŁĄCZNIK Nr 10
(nazwa jednostki/komórki organizacyjnej)
Wg. Rdet. ..........................
REJESTR ZAPYTAŃ
Rozpoczęto: .........................................
Zakończono: .........................................
L.p. - numer sprawdzenia | Data rejestracji | Imię i nazwisko, imię ojca osoby sprawdzanej | Powód zapytania (symbol) | Nazwa jednostki (komórki) sprawdzającej | Imię i nazwisko osoby sprawdzającej | Adnotacje o wysłaniu | Pokwitowanie odbioru | Informacje uzupełniające/Uwagi | |
pozycja wykazu przesyłek nadanych | data zwrotu | ||||||||
................/...........
ZAŁĄCZNIK Nr 11 32
ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA FIZYCZNEGO, ICH DOBÓR DO POZIOMU ZAGROŻEŃ I ZAKRES ICH STOSOWANIA W STRAŻY GRANICZNEJ
ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA FIZYCZNEGO, ICH DOBÓR DO POZIOMU ZAGROŻEŃ I ZAKRES ICH STOSOWANIA W STRAŻY GRANICZNEJ
- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 8 z dnia 21 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 lutego 2014 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12 z dnia 24 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGSG.2018.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 8 z dnia 21 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 lutego 2014 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 12 z dnia 24 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGSG.2018.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 21 z dnia 29 marca 2013 r. (Dz.Urz.KGSG.13.26) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2013 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 35 z dnia 13 maja 2016 r. (Dz.Urz.KGSG.2016.30) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 2016 r.
- dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 44 z dnia 25 lipca 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.39) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
- zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 35 z dnia 23 czerwca 2022 r. (Dz.Urz.KGSG.2022.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 2022 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 8 z dnia 21 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 lutego 2014 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a zarządzenia nr 12 z dnia 24 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGSG.2018.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 8 z dnia 21 stycznia 2014 r. (Dz.Urz.KGSG.2014.11) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 lutego 2014 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b zarządzenia nr 12 z dnia 24 stycznia 2018 r. (Dz.Urz.KGSG.2018.9) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 stycznia 2018 r.