Sposób realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich.
Dz.Urz.PKRUS.2011.2.16
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 21 lutego 2011 r.
w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich
1) Umową pożyczki Nr 7358 POL zawartą pomiędzy Bankiem Światowym a Rządem Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 7 kwietnia 2006 r.;
2) Umową nr BBF/167/09/2006/UCP zawartą pomiędzy Ministrem Pracy i Polityki Społecznej a Prezesem KRUS z dnia 15 września 2006 r.
1) Sponsor Programu jako Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu,
2) Dyrektor Programu jako Zastępca Przewodniczącego Komitetu Sterującego Programu,
3) Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową,
4) Dyrektor Zespołu ds. Wsparcia Programu,
5) Dwóch stałych członków Komitetu Sterującego Programu wyznaczanych spośród Dyrektorów Biur Centrali KRUS.
1) reprezentowanie Programu przed Prezesem KRUS;
2) promowanie Programu w KRUS;
3) współpracę z komórkami organizacyjnymi Centrali KRUS oraz jednostkami organizacyjnymi KRUS objętymi pracami wdrożeniowymi projektów realizowanych w ramach Programu;
4) strategię realizacji Programu oraz podejmowanie kluczowych decyzji związanych z Programem;
5) zapewnienie, że Program wytworzy efekty odpowiednie do poniesionych nakładów, zapewniając w trakcie Programu podejście oparte na świadomości ponoszonych kosztów przy jednoczesnym rozważeniu wymagań biznesu, użytkownika i dostawcy;
6) prowadzenia negocjacji w przypadku konfliktu interesów lub kompetencji związanych z Programem.
1) podejmowania ostatecznych decyzji dotyczących Programu,;
2) pozyskiwania w każdym czasie oraz zakresie informacji na temat bieżących działań, ich skutków i planowanych rezultatów w zakresie realizacji Programu od każdej osoby zaangażowanej do realizacji Programu.
1) zarządzanie operacyjne Programem i bieżące koordynowanie prac projektów realizowanych w ramach Programu;
2) zatwierdzanie priorytetów (kolejności) wprowadzanych zmian w Programie;
3) bieżące monitorowanie stopnia osiągania celów oraz zgodności Programu z wymaganiami funkcjonalnymi;
4) rozwiązywanie ewentualnych konfliktów między projektami;
5) realizację budżetu, planem wdrożenia, zakresu i jakości wdrożenia Programu;
6) raportowanie stanu realizacji Programu do Komitetu Sterującego Programu;
7) reprezentowanie KRUS na zewnątrz w sprawach należących do zakresu Programu, a w szczególności utrzymywanie bieżących kontaktów z Bankiem Światowym i innymi instytucjami z otoczenia Programu;
8) reprezentowanie Prezesa KRUS w zawieranych umowach w sprawach należących do zakresu działania Programu w ramach posiadanego budżetu;
9) podejmowanie decyzji dotyczących realizacji Programu w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu, zasobów osobowych zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programu;
10) podejmowanie decyzji odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programem w ramach struktury organizacyjnej Programu;
1) wnioskowania do Komitetu Sterującego Programu odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu nie ujętych w definicji Programu, jego budżecie, harmonogramie oraz zasobach zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programu;
2) wnioskowania do Komitetu Sterującego Programu o decyzje odnośnie zmiany zakresu poszczególnych projektów, w szczególności o powołaniu nowego projektu bądź zamknięciu istniejącego projektu;
3) podejmowania innych decyzji w ramach struktury organizacyjnej Programu nie zastrzeżonych do kompetencji Sponsora Programu lub Komitetu Sterującego Programu.
1) współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu, wliczając zakres każdego z projektów, pokrywa wszystkie aspekty niezbędne do osiągnięcia zdefiniowanych korzyści biznesowych;
2) identyfikacja, definiowanie i śledzenie korzyści biznesowych Programu;
3) przygotowanie obszarów biznesowych organizacji do zmian związanych z wdrożeniem Programu;
4) rekomendowanie Dyrektorowi Programu optymalnego z punktu widzenia biznesu organizacji momentu, na wdrożenie zmiany związanej z produktem końcowym Programu/Projektu.
1) rekomendowanie Dyrektorowi Programu i Sponsorowi Programu optymalnych z punktu widzenia biznesu organizacji rozwiązań w Programie;
2) udzielanie wskazówek Dyrektorowi Programu odnośnie zagadnień biznesowych Programu.
1) organizacja Zespołu ds. Wsparcia Programu;
2) identyfikacja i określanie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) niezbędnych do zachowania ciągłości działania Zespołu ds. Wsparcia Programu;
3) podejmowanie decyzji odnośnie Zespołu ds. Wsparcia Programu;
4) bezpośredni nadzór nad pracami Zespołu ds. Wsparcia Programu obejmującymi w Programie obszary monitorowania i raportowania, zarządzania ryzykiem; zagadnieniami i jakością, planowania, komunikacji, zarządzania budżetem, zarządzania zmianą oraz zarządzania dokumentacją;
5) współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu, odbywa się zgodnie z przyjętymi procedurami i zarządzeniami Prezesa KRUS.
1) rekomendowanie Dyrektorowi Programu optymalnych rozwiązań z punktu widzenia efektywnej realizacji Programu;
2) zarządzanie zasobami (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) wchodzącymi w skład Zespołu ds. Wsparcia Programu.
1) ustalenie strategii, celów głównych i szczegółowych, dla Programu;
2) zatwierdzanie i akceptowanie zmian do planu wdrożenia, głównego harmonogramu, całkowitego budżetu pieniężnego i osobowego dla Programu;
3) zatwierdzanie struktur Programu, w szczególności liczby i zakresu projektów w ramach Programu;
4) zapewnienie, że wszystkie obszary merytoryczne, na które wpływ mają poszczególne projekty, będą odpowiednio reprezentowane w danym projekcie, w tym na poziomie komitetu sterującego projektu;
5) wyznaczenie, potwierdzenie, uszczegółowienie oraz akceptowanie celów i priorytetów programowych;
6) nadzór nad realizacją Programu; nadzór nad jakością i terminowością całości prac prowadzonych w toku realizacji Programu, w tym nadzór nad zakresem i budżetem oraz zasobami Programu;
7) nadzór w zakresie decyzji podejmowanych przez komitety sterujące poszczególnych projektów.
1) przewodniczenie posiedzeniom Komitetu Sterującego Programu,
2) podejmowanie ostatecznej decyzji w ramach Komitetu Sterującego Programu,
3) wyznaczanie terminu, przedmiotu i planu posiedzenia Komitetu Sterującego Programu,
4) ustalania zadań dla poszczególnych Członków Komitetu Sterującego Programu i wskazywanie terminu ich realizacji.
1) konieczności dokonania istotnych zmian w Programie;
2) konieczności podjęcia decyzji w zakresie zmian dotyczących projektu stanowiącego cześć Programu i zgłoszonych przez komitet sterujący danego projektu;
3) w sprawach wymagających zajęcia stanowiska przez Komitet Sterujący Programu wobec podmiotów z zewnątrz (np. Wykonawcy projektu);
4) zagadnień wynikających z funkcjonowania Programu i jego projektów, które wymagają decyzji Prezesa KRUS (np. dotyczących zasobów, infrastruktury etc.).
1) zapewnienie zgodności działań KRUS z Wytycznymi Banku Światowego dotyczącymi udzielania zamówień i z ustawą Prawo zamówień publicznych;
2) analiza i uzgodnienie treści dokumentacji przetargowej kierowanej przez Dyrektora Programu do Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW;
3) wspieranie Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW w uruchamianiu i przeprowadzaniu postępowań przetargowych - na podstawie wniosku Dyrektora Programu w KRUS;
4) raportowanie w zakresie informacji obejmujących udzielanie zamówień publicznych w Programie.
1) uzgadnianie projektów planów rzeczowo-finansowych w części przeznaczonej na realizację Programu;
2) występowanie na wniosek Dyrektora Programu do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS) o uruchomienie środków z rezerwy celowej na sfinansowanie wydatków wynikających z realizacji Programu oraz współpraca w tym zakresie z MPiPS oraz Ministerstwem Finansów (MF);
3) planowanie rzeczowo-finansowe Funduszu Administracyjnego KRUS oraz współpraca z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) w części przeznaczonej na współfinansowanie programu, w szczególności w zakresie wkładu własnego w wysokości 10% budżetu Programu PPWOW;
4) współpraca z Biurem Finansowo-Księgowym i specjalistą finansowym Jednostki Koordynacji Programu przy MPiPS w celu zapewnienia płynności finansowej w Programie PPWOW.
1) prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych związanych z realizacją Programu oraz potwierdzenia niezbędnych danych i informacji finansowych dotyczących Programu;
2) przechowywanie dokumentów związanych z poniesionymi wydatkami wynikającymi z realizacji Programu, w tym umów i dokumentów finansowych zgodnie z instrukcją kancelaryjną i nie krócej niż 12 miesięcy po otrzymaniu przez Bank światowy sprawozdania z audytu Programu za ostatni rok realizacji Programu;
3) opracowanie niezbędnych informacji z wykonania planów rzeczowo-finansowych Funduszu Administracyjnego KRUS w części przeznaczonej na realizację Programu między innymi na Komisje Sejmu i Senatu RP w związku z przyjmowaniem wykonywania budżetu Państwa za rok poprzedni;
4) współpraca z MF w zakresie zasilania KRUS w środki budżetowe w związku z realizacją Programu;
5) prowadzenie sprawozdawczości finansowej Programu.
1) zapewnienie zgodności z prawem i obowiązującymi w KRUS przepisami wewnętrznymi działań podejmowanych w ramach Programu/Projektu;
2) uzgadnianie i przedstawianie Prezesowi KRUS do zatwierdzenia niezbędnych dokumentów służących realizacji Programu.
1) prowadzenie działań audytowych Programu zgodnie z założonym programem kontroli;
2) przeprowadzenie, na wniosek Dyrektora Programu zatwierdzony przez Prezesa KRUS, zadania audytowego/inspekcji w KRUS w zakresie wynikającym z wdrażania Programu;
3) współpraca z zewnętrznym audytorem i innymi organami kontrolnymi.
1) wnioskować o dodatkowych pracowników;
2) wnioskować o zmianę okresu lub wymiaru oddelegowania poszczególnych pracowników;
3) wnioskować o zmianę pracownika oddelegowanego do pracy na danym stanowisku;
4) zrezygnować z oddelegowanych pracowników przed zakończeniem okresu oddelegowania.
1) dodatku specjalnego przysługującego na czas pełnienia określonych ról w Programie/Projekcie;
2) nagród, których wysokość będzie proporcjonalna do rzeczywistego zaangażowania oraz poziomu odpowiedzialności w Programie/Projekcie;
3) udziału w szkoleniach specjalistycznych realizowanych w poszczególnych projektach Programu.
1) korespondencji wychodzącej z Programu;
2) korespondencji przychodzącej do Programu;
3) korespondencji wewnętrznej w Programie.
Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc zarządzenie nr 12 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 15 kwietnia 2009 r. w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich, z zastrzeżeniem iż czynności podjęte przez Komitet Sterujący Programu PPWOW działający na podstawie uchylanego zarządzenia nr 12, a także ich skutki pozostają w mocy.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.