Sposób realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2011.2.16

Akt utracił moc
Wersja od: 18 lipca 2013 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 21 lutego 2011 r.
w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 z późn. zm.) w związku z § 2 ust. 6 Umowy BBF/167/09/2006/UCP z dnia 15 września 2006 r. określającej zasady współdziałania Prezesa KRUS i Ministra Pracy i Polityki Społecznej przy realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich, w ramach umowy kredytowej numer 7358-POL zawartej dnia 7 kwietnia 2006 r. między Rzeczpospolitą Polską a Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju, zarządzam co następuje:
§  1.
PRZEPISY OGÓLNE
1.
Część A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich realizowana jest zgodnie z następującymi umowami:

1) Umową pożyczki Nr 7358 POL zawartą pomiędzy Bankiem Światowym a Rządem Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 7 kwietnia 2006 r.;

2) Umową nr BBF/167/09/2006/UCP zawartą pomiędzy Ministrem Pracy i Polityki Społecznej a Prezesem KRUS z dnia 15 września 2006 r.

2.
W celu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich zwanego dalej "Programem" powołuję w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Komitet Sterujący Programu PPWOW jako ciało odpowiedzialne za zarządzanie Programem.
3.
W skład Komitetu Sterującego Programu wchodzi:

1) Sponsor Programu jako Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu,

2) Dyrektor Programu jako Zastępca Przewodniczącego Komitetu Sterującego Programu,

3) Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową,

4) Dyrektor Zespołu ds. Wsparcia Programu,

5) Dwóch stałych członków Komitetu Sterującego Programu wyznaczanych spośród Dyrektorów Biur Centrali KRUS.

4. 1
(uchylony).
5.
Dyrektor Programu pełni jednocześnie funkcję "Koordynatora Programu w KRUS" w rozumieniu dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 oraz wszystkich innych dokumentów powiązanych z Programem.
§  2.
ZARZĄDZANIE PROGRAMEM
1.
Komitet Sterujący sprawuje strategiczny nadzór nad realizacją Programu zapewniając dotrzymanie kluczowych terminów, zgodność wyników prac z założonymi celami oraz nadzór nad realizacją budżetu.
2.
Zasady działania Komitetu Sterującego Programu określa § 3 niniejszego Zarządzenia.
3.
Za osiągnięcie i realizację celów Programu przed Prezesem KRUS odpowiada Sponsor Programu.
4.
Sponsor Programu jest odpowiedzialny ponadto za:

1) reprezentowanie Programu przed Prezesem KRUS;

2) promowanie Programu w KRUS;

3) współpracę z komórkami organizacyjnymi Centrali KRUS oraz jednostkami organizacyjnymi KRUS objętymi pracami wdrożeniowymi projektów realizowanych w ramach Programu;

4) strategię realizacji Programu oraz podejmowanie kluczowych decyzji związanych z Programem;

5) zapewnienie, że Program wytworzy efekty odpowiednie do poniesionych nakładów, zapewniając w trakcie Programu podejście oparte na świadomości ponoszonych kosztów przy jednoczesnym rozważeniu wymagań biznesu, użytkownika i dostawcy;

6) prowadzenia negocjacji w przypadku konfliktu interesów lub kompetencji związanych z Programem.

5.
Sponsor Programu jest uprawniony do:

1) podejmowania ostatecznych decyzji dotyczących Programu,;

2) pozyskiwania w każdym czasie oraz zakresie informacji na temat bieżących działań, ich skutków i planowanych rezultatów w zakresie realizacji Programu od każdej osoby zaangażowanej do realizacji Programu.

6.
Za realizację Programu odpowiada Dyrektor Programu.
7.
Zakres obowiązków Dyrektora Programu obejmuje w szczególności:

1) zarządzanie operacyjne Programem i bieżące koordynowanie prac projektów realizowanych w ramach Programu;

2) zatwierdzanie priorytetów (kolejności) wprowadzanych zmian w Programie;

3) bieżące monitorowanie stopnia osiągania celów oraz zgodności Programu z wymaganiami funkcjonalnymi;

4) rozwiązywanie ewentualnych konfliktów między projektami;

5) realizację budżetu, planem wdrożenia, zakresu i jakości wdrożenia Programu;

6) raportowanie stanu realizacji Programu do Komitetu Sterującego Programu;

7) reprezentowanie KRUS na zewnątrz w sprawach należących do zakresu Programu, a w szczególności utrzymywanie bieżących kontaktów z Bankiem Światowym i innymi instytucjami z otoczenia Programu;

8) reprezentowanie Prezesa KRUS w zawieranych umowach w sprawach należących do zakresu działania Programu w ramach posiadanego budżetu;

9) podejmowanie decyzji dotyczących realizacji Programu w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu, zasobów osobowych zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programu;

10) podejmowanie decyzji odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu w ramach jego definicji, budżetu, harmonogramu zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programem w ramach struktury organizacyjnej Programu;

8.
Dyrektor Programu jest uprawniony do:

1) wnioskowania do Komitetu Sterującego Programu odnośnie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) koniecznych do realizacji Programu nie ujętych w definicji Programu, jego budżecie, harmonogramie oraz zasobach zatwierdzonych przez Komitet Sterujący Programu;

2) wnioskowania do Komitetu Sterującego Programu o decyzje odnośnie zmiany zakresu poszczególnych projektów, w szczególności o powołaniu nowego projektu bądź zamknięciu istniejącego projektu;

3) podejmowania innych decyzji w ramach struktury organizacyjnej Programu nie zastrzeżonych do kompetencji Sponsora Programu lub Komitetu Sterującego Programu.

9.
Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową zapewnia, że wdrożenie nowych rozwiązań biznesowych zrealizuje cele biznesowe Programu.
10.
Do obowiązków Dyrektora ds. Zarządzania Zmianą Biznesową należą:

1) współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu, wliczając zakres każdego z projektów, pokrywa wszystkie aspekty niezbędne do osiągnięcia zdefiniowanych korzyści biznesowych;

2) identyfikacja, definiowanie i śledzenie korzyści biznesowych Programu;

3) przygotowanie obszarów biznesowych organizacji do zmian związanych z wdrożeniem Programu;

4) rekomendowanie Dyrektorowi Programu optymalnego z punktu widzenia biznesu organizacji momentu, na wdrożenie zmiany związanej z produktem końcowym Programu/Projektu.

11.
Do uprawnień Dyrektora ds. Zarządzania Zmianą Biznesową należą:

1) rekomendowanie Dyrektorowi Programu i Sponsorowi Programu optymalnych z punktu widzenia biznesu organizacji rozwiązań w Programie;

2) udzielanie wskazówek Dyrektorowi Programu odnośnie zagadnień biznesowych Programu.

12.
Do obowiązków Dyrektora Zespołu ds. Wsparcia Programu należą:

1) organizacja Zespołu ds. Wsparcia Programu;

2) identyfikacja i określanie zasobów (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) niezbędnych do zachowania ciągłości działania Zespołu ds. Wsparcia Programu;

3) podejmowanie decyzji odnośnie Zespołu ds. Wsparcia Programu;

4) bezpośredni nadzór nad pracami Zespołu ds. Wsparcia Programu obejmującymi w Programie obszary monitorowania i raportowania, zarządzania ryzykiem; zagadnieniami i jakością, planowania, komunikacji, zarządzania budżetem, zarządzania zmianą oraz zarządzania dokumentacją;

5) współpraca z Dyrektorem Programu w celu zapewnienia, że realizacja Programu, odbywa się zgodnie z przyjętymi procedurami i zarządzeniami Prezesa KRUS.

13.
Do uprawnień Dyrektora Zespołu ds. Wsparcia Programu należy:

1) rekomendowanie Dyrektorowi Programu optymalnych rozwiązań z punktu widzenia efektywnej realizacji Programu;

2) zarządzanie zasobami (rozumiane jako: infrastruktura, zasoby ludzkie, finanse) wchodzącymi w skład Zespołu ds. Wsparcia Programu.

14.
Do zadań i obowiązków Stałych Członków Komitetu Sterującego Programu należy wspieranie Sponsora Programu i Dyrektora Programu poprzez rekomendowanie optymalnych rozwiązań z punktu widzenia efektywnej realizacji Programu.
§  3.
ZASADY PRACY KOMITETU STERUJĄCEGO PROGRAMU
1.
Do obowiązków i uprawnień Komitetu Sterującego Programu należy:

1) ustalenie strategii, celów głównych i szczegółowych, dla Programu;

2) zatwierdzanie i akceptowanie zmian do planu wdrożenia, głównego harmonogramu, całkowitego budżetu pieniężnego i osobowego dla Programu;

3) zatwierdzanie struktur Programu, w szczególności liczby i zakresu projektów w ramach Programu;

4) zapewnienie, że wszystkie obszary merytoryczne, na które wpływ mają poszczególne projekty, będą odpowiednio reprezentowane w danym projekcie, w tym na poziomie komitetu sterującego projektu;

5) wyznaczenie, potwierdzenie, uszczegółowienie oraz akceptowanie celów i priorytetów programowych;

6) nadzór nad realizacją Programu; nadzór nad jakością i terminowością całości prac prowadzonych w toku realizacji Programu, w tym nadzór nad zakresem i budżetem oraz zasobami Programu;

7) nadzór w zakresie decyzji podejmowanych przez komitety sterujące poszczególnych projektów.

2.
Komitet Sterujący Programu działa kolegialnie; dla ważności posiedzenia wymagana jest obecność co najmniej połowy członków.
3.
Posiedzenia Komitetu Sterującego Programu zwołuje i prowadzi Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu.
4.
Do uprawnień Przewodniczącego Komitetu Sterującego Programu należą:

1) przewodniczenie posiedzeniom Komitetu Sterującego Programu,

2) podejmowanie ostatecznej decyzji w ramach Komitetu Sterującego Programu,

3) wyznaczanie terminu, przedmiotu i planu posiedzenia Komitetu Sterującego Programu,

4) ustalania zadań dla poszczególnych Członków Komitetu Sterującego Programu i wskazywanie terminu ich realizacji.

5.
W razie jego nieobecności uprawnienia Przewodniczącego przejmuje Zastępca Przewodniczącego Programu.
6.
Posiedzenia Komitetu Sterującego Programu odbywają się w miarę potrzeb, jednak powinny odbywać się nie rzadziej niż raz na miesiąc.
7.
Komitet Sterujący Programu rozpatruje sprawy i podejmuje rozstrzygnięcia dążąc do wypracowania wspólnego stanowiska.
8.
W przypadku różnicy zdań, Komitet Sterujący Programu podejmuje decyzje większością głosów; w razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu Sterującego Programu, a w przypadku jego nieobecności głos Zastępcy Przewodniczącego Komitetu Sterującego Programu.
9.
Komitet Sterujący Programu podejmuje uchwały w szczególności w przedmiocie:

1) konieczności dokonania istotnych zmian w Programie;

2) konieczności podjęcia decyzji w zakresie zmian dotyczących projektu stanowiącego cześć Programu i zgłoszonych przez komitet sterujący danego projektu;

3) w sprawach wymagających zajęcia stanowiska przez Komitet Sterujący Programu wobec podmiotów z zewnątrz (np. Wykonawcy projektu);

4) zagadnień wynikających z funkcjonowania Programu i jego projektów, które wymagają decyzji Prezesa KRUS (np. dotyczących zasobów, infrastruktury etc.).

10.
Uchwały zaakceptowane są podpisywane przez wszystkich członków Komitetu Sterującego Programu obecnych na posiedzeniu, na którym uchwała została podjęta.
11.
Przewodniczący Komitetu Sterującego Programu może zaprosić do wzięcia udziału w posiedzeniu Komitetu Sterującego Programu osoby trzecie, z głosem doradczym.
12.
Z posiedzenia Komitetu Sterującego Programu sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie biorący w nim udział.
§  4.
OBOWIĄZKI BIUR CENTRALI KRUS W RAMACH PROGRAMU PPWOW
1.
Do zadań Biura Zamówień Publicznych wobec Programu należy:

1) zapewnienie zgodności działań KRUS z Wytycznymi Banku Światowego dotyczącymi udzielania zamówień i z ustawą Prawo zamówień publicznych;

2) analiza i uzgodnienie treści dokumentacji przetargowej kierowanej przez Dyrektora Programu do Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW;

3) wspieranie Komisji Przetargowej ds. realizacji Programu PPWOW w uruchamianiu i przeprowadzaniu postępowań przetargowych - na podstawie wniosku Dyrektora Programu w KRUS;

4) raportowanie w zakresie informacji obejmujących udzielanie zamówień publicznych w Programie.

2.
Do zadań Biura Ekonomicznego wobec Programu należy:

1) uzgadnianie projektów planów rzeczowo-finansowych w części przeznaczonej na realizację Programu;

2) występowanie na wniosek Dyrektora Programu do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (MPiPS) o uruchomienie środków z rezerwy celowej na sfinansowanie wydatków wynikających z realizacji Programu oraz współpraca w tym zakresie z MPiPS oraz Ministerstwem Finansów (MF);

3) planowanie rzeczowo-finansowe Funduszu Administracyjnego KRUS oraz współpraca z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) w części przeznaczonej na współfinansowanie programu, w szczególności w zakresie wkładu własnego w wysokości 10% budżetu Programu PPWOW;

4) współpraca z Biurem Finansowo-Księgowym i specjalistą finansowym Jednostki Koordynacji Programu przy MPiPS w celu zapewnienia płynności finansowej w Programie PPWOW.

3.
Do zadań Biura Finansowo-Księgowego wobec Programu należy:

1) prowadzenie ewidencji operacji gospodarczych związanych z realizacją Programu oraz potwierdzenia niezbędnych danych i informacji finansowych dotyczących Programu;

2) przechowywanie dokumentów związanych z poniesionymi wydatkami wynikającymi z realizacji Programu, w tym umów i dokumentów finansowych zgodnie z instrukcją kancelaryjną i nie krócej niż 12 miesięcy po otrzymaniu przez Bank światowy sprawozdania z audytu Programu za ostatni rok realizacji Programu;

3) opracowanie niezbędnych informacji z wykonania planów rzeczowo-finansowych Funduszu Administracyjnego KRUS w części przeznaczonej na realizację Programu między innymi na Komisje Sejmu i Senatu RP w związku z przyjmowaniem wykonywania budżetu Państwa za rok poprzedni;

4) współpraca z MF w zakresie zasilania KRUS w środki budżetowe w związku z realizacją Programu;

5) prowadzenie sprawozdawczości finansowej Programu.

4.
Do zadań Biura Organizacyjno-Prawnego wobec Programu należy:

1) zapewnienie zgodności z prawem i obowiązującymi w KRUS przepisami wewnętrznymi działań podejmowanych w ramach Programu/Projektu;

2) uzgadnianie i przedstawianie Prezesowi KRUS do zatwierdzenia niezbędnych dokumentów służących realizacji Programu.

5.
Do zadań Biura Audytu wobec Programu należy:

1) prowadzenie działań audytowych Programu zgodnie z założonym programem kontroli;

2) przeprowadzenie, na wniosek Dyrektora Programu zatwierdzony przez Prezesa KRUS, zadania audytowego/inspekcji w KRUS w zakresie wynikającym z wdrażania Programu;

3) współpraca z zewnętrznym audytorem i innymi organami kontrolnymi.

§  5.
WSPÓŁPRACA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH CENTRALI KRUS I JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH KRUS Z PROGRAMEM
1.
Obszary merytoryczne, na które wpływ mają poszczególne projekty Programu powinny być odpowiednio reprezentowane w komitetach sterujących poszczególnych projektów. Najważniejsze wiążące decyzje dotyczące danego obszaru merytorycznego podejmowane będą na poziomie komitetu sterującego projektu, chyba, że specyfika zagadnienia będzie wymagała podjęcia decyzji na poziomie Komitetu Sterującego Programu.
2.
Decyzje podejmowane przez kierujących komórkami organizacyjnymi Centrali KRUS będą wiążące dla jednostek organizacyjnych KRUS w obszarach merytorycznych opisanych w regulaminie organizacyjnym KRUS.
3.
Komórki organizacyjne Centrali KRUS lub jednostki organizacyjne KRUS zobowiązane są do oddelegowania pracowników do realizacji zadań Programu w zakresie uzgodnionym z Dyrektorem Programu, na zasadach opisanych w § 6.
4.
Kierujący komórką organizacyjną Centrali KRUS lub jednostką organizacyjną KRUS mogą upoważnić podległych im pracowników do reprezentowania ich w Programie i realizowanych w jego ramach projektach.
5.
W przypadku zagadnień, których nie da się rozwiązać w ramach Programu, zgodnie z zasadami komunikacji i podziałem kompetencji obowiązującymi w Programie, Dyrektor Programu może zgłosić do kierującego komórką organizacyjną Centrali KRUS lub jednostką organizacyjną KRUS potrzebę konsultacji problemu. Kierujący komórką organizacyjną Centrali KRUS lub jednostką organizacyjną KRUS ma 3 dni robocze (w uzasadnionych przypadkach 10 dni roboczych) na przekazanie wiążącej odpowiedzi.
§  6.
ZASADY ODDELEGOWANIA PRACOWNIKÓW KRUS DO REALIZACJI ZADAŃ W PROGRAMIE
1.
W celu realizacji zadań Programu/Projektu oddelegowani zostaną pracownicy Centrali KRUS lub pozostałych jednostek organizacyjnych KRUS na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie.
2.
Pracownicy oddelegowani do realizacji zadań Programu/Projektu reprezentują swoje jednostki macierzyste w obszarze kompetencji wymaganym dla Programu/Projektu, w szczególności mogą podejmować w imieniu kierujących reprezentowaną komórką decyzje niezbędne do sprawnej realizacji zadań projektowych.
3.
Pracownicy oddelegowani do realizacji zadań Programu/Projektu wykonują powierzone im zadania z najwyższym priorytetem i starannością mając na względzie cele i zadania Programu i jego znaczenie dla funkcjonowania KRUS.
4.
Pracownicy są oddelegowywani do Programu/Projektu na podstawie formularza "Oddelegowanie pracownika do realizacji zadań w Programie/Projekcie" (Formularz Oddelegowania), którego wzór stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
5.
Dyrektor Programu jest odpowiedzialny za przygotowanie listy niezbędnych do obsadzenia w Programie stanowisk oraz określenia wymaganych na danym stanowisku kompetencji w czasie zapewniającym prawidłowe wykonanie nakładanych na pracowników obowiązków.
6.
Na poziomie projektu realizowanego w ramach Programu zadania wskazane w ust. 5 wykonuje przewodniczący komitetu sterującego projektu.
7.
Lista stanowisk do obsadzenia w Programie/Projekcie przygotowywana jest przy współpracy z Dyrektorem ds. Zarządzania Zmianą Biznesową. Dyrektor ds. Zarządzania Zmianą Biznesową jest odpowiedzialny za wskazanie komórki organizacyjnej Centrali KRUS lub jednostki organizacyjnej KRUS, do których należy zwrócić się o oddelegowanie pracowników do realizacji zadań Programu/Projektu.
8.
Dyrektor Programu lub przewodniczący komitetu sterującego projektu uzgadnia warunki oddelegowania pracownika z kierującym komórką organizacyjną Centrali KRUS lub jednostką organizacyjną KRUS. Potwierdzeniem uzgodnienia warunków oddelegowania jest wypełnienie i podpisanie Formularza Oddelegowania.
9.
Lista pracowników do oddelegowania może ulegać zmianom w trakcie realizacji Programu/Projektu. W szczególności Dyrektor Programu lub przewodniczący komitetu sterującego projektu może:

1) wnioskować o dodatkowych pracowników;

2) wnioskować o zmianę okresu lub wymiaru oddelegowania poszczególnych pracowników;

3) wnioskować o zmianę pracownika oddelegowanego do pracy na danym stanowisku;

4) zrezygnować z oddelegowanych pracowników przed zakończeniem okresu oddelegowania.

10.
Do realizacji zadań w Programie/Projekcie oddelegować można pracowników w wymiarze nie przekraczającym wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę z danym pracownikiem przy czym poziom zaangażowania pracownika jest określany procentowo (maksymalnie 100%).
11.
W okresie oddelegowania pracownik podlega w zakresie wykonywanych zadań realizowanych w Programie/Projekcie Dyrektorowi Programu/Kierownikowi Projektu w wymiarze czasowym określonym w Formularzu Oddelegowania.
12.
W przypadku oddelegowania do Programu/Projektu w 100% w okresie oddelegowania pracownik utrzymuje dotychczasowe zatrudnienie w jednostce organizacyjnej KRUS na warunkach nie gorszych niż przed dniem rozpoczęcia oddelegowania, a po zakończeniu okresu oddelegowania pracownik wraca na poprzednio zajmowane stanowisko w jednostce organizacyjnej KRUS, z zachowaniem warunków umowy o pracę sprzed okresu oddelegowania.
13.
Kierownictwo Kasy przewiduje motywowanie pracowników zaangażowanych w prace Programu/Projektu poprzez przyznanie prawa do:

1) dodatku specjalnego przysługującego na czas pełnienia określonych ról w Programie/Projekcie;

2) nagród, których wysokość będzie proporcjonalna do rzeczywistego zaangażowania oraz poziomu odpowiedzialności w Programie/Projekcie;

3) udziału w szkoleniach specjalistycznych realizowanych w poszczególnych projektach Programu.

14.
Za realizację postanowień ust. 13 niniejszego paragrafu jest odpowiedzialny Dyrektor Programu, który współpracuje w tym zakresie z Dyrektorem Biura Kadr i Szkolenia Centrali KRUS.
§  7.
OBIEG DOKUMENTACJI ZWIĄZANEJ Z PROGRAMEM
1.
Zaleca się, aby wymiana korespondencji dotyczącej Programu odbywała się, jeśli tylko jest to możliwe, w formie elektronicznej; dotyczy to:

1) korespondencji wychodzącej z Programu;

2) korespondencji przychodzącej do Programu;

3) korespondencji wewnętrznej w Programie.

2.
Korespondencja dotycząca realizacji Programu powinna być tworzona w formie papierowej tylko w niezbędnych, uzasadnionych przypadkach. Jednocześnie pracownicy KRUS są odpowiedzialni za ograniczenie drukowania korespondencji przesyłanej drogą elektroniczną do niezbędnego minimum, kierując się zasadą efektywności energetycznej i ochrony środowiska naturalnego oraz wzorcowej roli administracji publicznej w tym zakresie.
3.
Wszelka korespondencja w komunikacji Programu z otoczeniem Programu musi być uzgodniona z Dyrektorem Programu, jest rejestrowana w systemie ewidencji korespondencji stosowanej w Centrali KRUS i oznaczona symbolem według porządku określonego w obowiązującej w KRUS instrukcji kancelaryjnej, rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji archiwalnej.
4.
W tytule sprawy, której dana korespondencja dotyczy dodaje się symbol PPWOW, po którym następuje dalsze oznaczenie sprawy, zgodnie z jej tematem.
5.
Nie zaadresowana imiennie korespondencja przychodząca dotycząca Programu powinna być przekazywana z Kancelarii Centrali KRUS do Dyrektora Programu.
6.
Każde Biuro Centrali KRUS oraz jednostka organizacyjna KRUS zaangażowana w realizację Programu zobowiązana jest do należytego archiwizowania i zapewnienia dostępności dokumentacji związanej z Programem dla pracowników oddelegowanych do realizacji Programu i jednostek kontrolnych.
§  8.
WEWNĘTRZNY AKT PRAWNY, KTÓRY TRACI MOC

Z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia traci moc zarządzenie nr 12 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 15 kwietnia 2009 r. w sprawie sposobu realizacji Części A Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich, z zastrzeżeniem iż czynności podjęte przez Komitet Sterujący Programu PPWOW działający na podstawie uchylanego zarządzenia nr 12, a także ich skutki pozostają w mocy.

§  9.
WEJŚCIE W ŻYCIE

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich

grafika

* niepotrzebne skreślić

1 § 1 ust 4 uchylony przez § 1 zarządzenia nr 28 z dnia 18 lipca 2013 r. (Dz.Urz.PKRUS.13.21) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 18 lipca 2013 r.