Sposób i tryb planowania budżetu w Straży Granicznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGSG.2017.9

Akt utracił moc
Wersja od: 27 maja 2020 r.

ZARZĄDZENIE Nr 16
KOMENDANTA GŁÓWNEGO STRAŻY GRANICZNEJ
z dnia 16 lutego 2017 r.
w sprawie sposobu i trybu planowania budżetu w Straży Granicznej

Na podstawie art. 3a pkt 6 i art. 9 ust. 7 pkt 6 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1643, 1948 i 1955 oraz z 2017 r. poz. 60) oraz w związku z § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 1542) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1. 
Zarządzenie określa:
1)
tryb postępowania przy opracowywaniu planów rzeczowych zadań;
2)
tryb postępowania przy opracowywaniu i zatwierdzaniu projektu budżetu;
3)
tryb postępowania przy opracowywaniu projektu budżetu w układzie zadaniowym;
4)
sposób wprowadzenia i stosowania mierników wykonania zadań, podzadań i działań;
5)
mechanizmy kontroli funkcjonalnej w zakresie opracowywania planów rzeczowych zadań, projektu budżetu, projektu budżetu w układzie zadaniowym oraz planu finansowego.
§  2. 
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają;
1)
zarządy KGSG - Zarząd Graniczny Komendy Głównej Straży Granicznej, Zarząd Operacyjno-Śledczy Komendy Głównej Straży Granicznej, Zarząd do Spraw Cudzoziemców Komendy Głównej Straży Granicznej;
2)
terenowe jednostki organizacyjne SG - oddziały Straży Granicznej, ośrodki Straży Granicznej, Centralny Ośrodek Szkolenia Straży Granicznej w Koszalinie i Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu;
3) 1
 komórki budżetowe KGSG - Zarząd Graniczny Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie oznaczenia ochrony granicy państwowej, Biuro Techniki i Zaopatrzenia Komendy Głównej Straży Granicznej, Biuro Łączności i Informatyki Komendy Głównej Straży Granicznej, Biuro Lotnictwa Straży Granicznej, Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej, Biuro Kadr i Szkolenia Komendy Głównej Straży Granicznej;
4)
plany rzeczowe zadań - plany rzeczowe zadań Straży Granicznej realizowanych ze środków budżetowych, opracowane na podstawie przepisów dotyczących szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok planistyczny;
5)
projekt budżetu - projekt planu dochodów i wydatków budżetowych Straży Granicznej, opracowany na podstawie przepisów dotyczących szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok planistyczny;
6)
projekt budżetu w układzie zadaniowym - trzyletni skonsolidowany plan wydatków budżetowych Straży Granicznej, sporządzony w układzie zadań, podzadań i działań przewidzianych do finansowania ze środków budżetowych, opracowany zgodnie z przepisami dotyczącymi szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok planistyczny;
7)
plan finansowy - roczny plan dochodów i wydatków Straży Granicznej, stanowiący podstawę gospodarki finansowej jednostki budżetowej;
8)
klasyfikacja budżetowa - klasyfikację określoną w przepisach dotyczących szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych;
9)
materiały planistyczne - formularze określone w przepisach dotyczących szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok planistyczny oraz wszystkie inne dokumenty stanowiące podstawę do przygotowania danych niezbędnych do opracowania planów rzeczowych zadań, projektu budżetu i projektu budżetu w układzie zadaniowym;
10)
nota budżetowa - rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie szczegółowego sposobu, trybu i terminów opracowania materiałów do projektu ustawy budżetowej na dany rok planistyczny;
11)
zamierzenia organizacyjno-prawne - przedsięwzięcia związane ze zmianą funkcjonowania lub organizacji komórek organizacyjnych Komendy Głównej Straży Granicznej lub terenowych jednostek organizacyjnych SG, a także nowelizacje obowiązujących aktów prawnych lub wprowadzenie nowych aktów, powodujące skutki finansowe;
12)
normy należności - normy, o których mowa w przepisach dotyczących określenia zasad gospodarowania mieniem będącym w zarządzie Straży Granicznej;
13)
MSWiA - Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji;
14)
KGSG - Komenda Główna Straży Granicznej;
15)
BF KGSG - Biuro Finansów Komendy Głównej Straży Granicznej;
16) 2
 BAS KGSG - Biuro Analityczno-Sytuacyjne Komendy Głównej Straży Granicznej.
§  3. 
1. 
Za koordynację i nadzór nad terminowym opracowaniem planu rzeczowego zadań, projektu budżetu, projektu budżetu w układzie zadaniowym oraz planu finansowego, odpowiada dyrektor BF KGSG.
2. 
Za terminowe i prawidłowe sporządzenie planów rzeczowych zadań, projektu budżetu, projektu budżetu w układzie zadaniowym pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym, odpowiadają zgodnie z właściwością kierownicy zarządów KGSG, komórek budżetowych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG.
§  4. 
1. 
Korekty zaakceptowanego projektu budżetu wymagają zgody Komendanta Głównego Straży Granicznej lub jego zastępcy właściwego do spraw logistycznych.
2. 
Dyrektor BF KGSG opiniuje propozycje korekt projektu budżetu.
3. 
Dyrektor BF KGSG o dokonanych korektach, o których mowa w ust. 1, informuje kierowników komórek organizacyjnych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG, których dotyczą te korekty.
§  5. 
1. 
Planowanie wydatków dokonywane jest z uwzględnieniem wieloletniej koncepcji funkcjonowania Straży Granicznej w celu zapewnienia realizacji ustawowych zadań Straży Granicznej.
2.  3
 Ocenę wdrażania i propozycję aktualizacji koncepcji, o której mowa w ust. 1, dokonują zgodnie z właściwością merytoryczną kierownicy komórek organizacyjnych KGSG po uzgodnieniu z właściwymi kierownikami komórek budżetowych KGSG, a następnie przedkładają ocenę wdrażania i propozycję aktualizacji koncepcji Dyrektorowi BAS KGSG odpowiedzialnemu za jej ocenę i aktualizację.

Rozdział  2

Opracowywanie planów rzeczowych zadań

§  6. 
Podstawę opracowania zbiorczych planów rzeczowych zadań stanowią w szczególności:
1)
wartość inwestycji planowanych do sfinansowania w ramach środków budżetowych, na podstawie zaakceptowanych, zgodnie z przepisami szczegółowymi, programów inwestycji;
2)
wartość planowanych zakupów inwestycyjnych;
3)
planowane do realizacji projekty i programy realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
§  7. 
1. 
Zbiorczy projekt planów rzeczowych zadań opracowuje BF KGSG na podstawie materiałów planistycznych sporządzonych przez komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG.
2. 
Komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG przy opracowaniu materiałów do planów rzeczowych zadań uwzględniają w szczególności:
1)
prognozy nakładów na realizację zadań pozostających w zakresie ich odpowiedzialności;
2)
informacje, założenia i zalecenia określone przez BF KGSG.
§  8. 
Opracowanie planów rzeczowych zadań odbywa się zgodnie z harmonogramem opracowywania planów rzeczowych zadań określonym w załączniku nr 1 do zarządzenia.

Rozdział  3

Opracowywanie i zatwierdzanie projektu budżetu

§  9. 
Podstawę opracowania projektu budżetu stanowią założenia przyjęte w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa, z uwzględnieniem w szczególności:
1)
wartości planowanych wydatków z tytułu nowych zadań przewidzianych do realizacji w roku objętym planowaniem;
2)
czynników powodujących ewentualną zmianę trendu wydatku (wzrost lub spadek) w stosunku do budżetu roku poprzedzającego rok objęty planowaniem, uwzględniający dokonane w nim zmiany;
3)
zmian wielkości poszczególnych elementów kalkulacyjnych;
4)
zadań realizowanych w ramach projektów i programów z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi.
§  10. 
1. 
Zbiorczy projekt budżetu opracowuje BF KGSG na podstawie materiałów planistycznych przekazanych przez komórki budżetowe KGSG, oraz terenowe jednostki organizacyjne SG, zgromadzonych we wszystkich etapach planowania.
2. 
Opracowanie projektu, o którym mowa w ust. 1, odbywa się zgodnie z harmonogramem opracowywania projektu budżetu określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia.
3. 
Materiały planistyczne, o których mowa w ust. 1, podlegają ocenie merytorycznej przez zarządy KGSG zgodnie z ich właściwością.
§  11. 
1. 
Komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG opracowują następujące projekty:
1)
projekt budżetu w układzie klasyfikacji budżetowej, w ramach określonych dla Straży Granicznej limitów wydatków;
2)
projekt budżetu w układzie klasyfikacji budżetowej, w zakresie propozycji do projektu budżetu.
2. 
Komórki budżetowe KGSG oraz terenowe jednostki organizacyjne SG przy opracowaniu materiałów do projektów budżetu uwzględniają w szczególności:
1)
prognozy nakładów na przedsięwzięcia wynikające z ich zadań ujętych w regulaminach organizacyjnych;
2)
informacje, założenia i zalecenia określone przez BF KGSG, w tym:
a)
prognozy wskaźników makroekonomicznych,
b)
założenia dotyczące zmian systemowych,
c)
wstępne kwoty wydatków przewidzianych dla komórek budżetowych KGSG oraz terenowych jednostek organizacyjnych SG;
3)
przewidywane wykonanie dochodów i wydatków w roku poprzedzającym rok, którego dotyczy projekt budżetu;
4)
planowane i realizowane zadania w ramach projektów i programów z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych, nie podlegających zwrotowi;
5)
zadania wynikające z innych przepisów dotyczących funkcjonowania Straży Granicznej;
6)
wykaz zadań, sporządzony według programów inwestycji, oraz zadań remontowych i planów konserwacyjnych;
7)
normy i tabele należności;
8)
projektowane akty prawne, których wejście w życie może spowodować skutki finansowe w roku objętym planowaniem.
3. 
Planowane wydatki określa się w sposób zapewniający realizację ustawowych zadań Straży Granicznej.
4. 
Wzory formularzy planistycznych do opracowania projektów, o których mowa w ust. 1, BF KGSG przekazuje komórkom budżetowym KGSG oraz terenowym jednostkom organizacyjnym SG, w wersji papierowej i elektronicznej, zgodnie z harmonogramem opracowywania projektu budżetu określonym w załączniku nr 2 do zarządzenia.
5. 
Do szczegółowego zestawienia planowanych wydatków, sporządzonego zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia, dołącza się kalkulację wartościową opracowaną w układzie klasyfikacji budżetowej, w szczegółowości określonej decyzją dyrektora BF KGSG w sprawie ustalenia klasyfikacji analitycznej wydatków budżetowych w Straży Granicznej na potrzeby planowania, sprawozdawczości oraz analiz, a także szczegółowe uzasadnienie potrzeb planowanych wydatków.
6. 
Uzasadnienie potrzeb planowanych wydatków, o których mowa w ust. 5, uwzględnia dane dotyczące hierarchii ważności kwalifikowanych wydatków, w taki sposób, aby istniała możliwość identyfikacji poszczególnych wydatków składających się na kwotę globalną wykazaną w danym paragrafie, o którym mowa w przepisach w sprawie klasyfikacji analitycznej wydatków budżetowych w Straży Granicznej na potrzeby planowania, sprawozdawczości oraz analiz.
7. 
W przypadku zmian założeń przyjętych do opracowania budżetu na kolejny rok budżetowy powstałych na określonym etapie planowania, BF KGSG przekazuje niezwłocznie informacje w tym zakresie kierownikom komórek budżetowych KGSG oraz kierownikom terenowych jednostek organizacyjnych SG.

Rozdział  4

Opracowywanie i zatwierdzanie projektu budżetu w układzie zadaniowym

§  12. 
1.  4
 BF KGSG opracowuje projekt budżetu w układzie zadaniowym na podstawie propozycji, zestawień oraz wydatków, o których mowa w ust. 2 i 4, przekazanych odpowiednio przez BAS KGSG, zarządy KGSG, komórki budżetowe KGSG i terenowe jednostki organizacyjne SG.
2.  5
 BAS KGSG i zarządy KGSG oraz Biuro Kadr i Szkolenia KGSG opracowują, zgodnie z właściwością:
1)
propozycje zadań, podzadań i działań realizowanych ze środków budżetowych planowanych do ujęcia w projekcie budżetu w układzie zadaniowym;
2)
zestawienie zadań, podzadań i działań realizowanych przez Straż Graniczną wraz ze wskazaniem dla każdego szczebla klasyfikacji zadaniowej:
a)
celów, które planuje się osiągnąć w wyniku jego realizacji,
b)
mierników, określających stopień realizacji celów,
c)
podmiotów realizujących.
3. 
Propozycje zadań, podzadań i działań, o których mowa w ust. 2, ustala się z uwzględnieniem priorytetów w zakresie ustawowych zadań Straży Granicznej, wynikających z przepisów, dokumentów strategicznych oraz innych dokumentów, dotyczących funkcjonowania Straży Granicznej.
4. 
Komórki budżetowe KGSG i terenowe jednostki organizacyjne SG, określają wydatki planowane do poniesienia w ramach zadań, podzadań i działań na dany rok budżetowy, ze wskazaniem źródeł finansowania planowanych wydatków.
5. 
Wzory materiałów planistycznych do opracowania projektu budżetu w układzie zadaniowym przekazywane są zarządom KGSG, komórkom budżetowym KGSG oraz terenowym jednostkom organizacyjnym SG, przez BF KGSG w wersji papierowej i elektronicznej, zgodnie z harmonogramem opracowywania projektu budżetu i planu wydatków w układzie zadaniowym określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia.
6.  6
 Formularz opisowy projektu części budżetowej w układzie zadaniowym na dany rok planistyczny opracowuje BAS KGSG na podstawie wzoru przekazanego przez BF KGSG oraz na podstawie propozycji i zestawienia zadań, podzadań i działań, o których mowa w ust. 2, przekazanych przez zarządy KGSG i Biuro Kadr i Szkolenia KGSG.

Rozdział  5

Wprowadzenie i stosowanie mierników wykonania zadań, podzadań i działań

§  13. 
1.  7
 BAS KGSG, zarządy KGSG oraz Biuro Kadr i Szkolenia KGSG określają mierniki i ich wartości, wyznaczające stopień realizacji celów wskazanych w ramach budżetu w układzie zadaniowym.
2.  8
 BAS KGSG, zarządy KGSG oraz Biuro Kadr i Szkolenia KGSG opracowują metodologię gromadzenia i przetwarzania danych służących do wyliczenia wartości mierników, o których mowa w ust. 1.
3. 
Dane jednostkowe dotyczące wartości mierników gromadzone są przez terenowe jednostki organizacyjne SG i przesyłane, celem przetworzenia i weryfikacji do właściwych zarządów KGSG i Biura Kadr i Szkolenia KGSG.
4. 
W celu zaplanowania wydatków w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, oraz optymalnego doboru metod i środków do osiągnięcia założonych celów, ustalone mierniki, o których mowa w ust. 1, wykorzystywane są na wszystkich etapach planowania.

Rozdział  6

Zastosowanie mechanizmów kontroli funkcjonalnej w zakresie opracowywania planów rzeczowych zadań, projektu budżetu, projektu budżetu w układzie zadaniowym oraz planu finansowego

§  14. 
1. 
Zgłaszanie potrzeb planowanych wydatków, podlega kontroli funkcjonalnej w komórkach organizacyjnych KGSG oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych SG. Sporządzanie, weryfikacja i zatwierdzanie opracowywanych materiałów planistycznych podlegają kontroli funkcjonalnej w komórkach budżetowych KGSG, zarządach KGSG oraz w terenowych jednostkach organizacyjnych SG, w zakresie, w jakim uczestniczą one w opracowywaniu planu rzeczowego zadań, projektu budżetu, projektu budżetu w układzie zadaniowym oraz planów finansowych.
2. 
W komórkach organizacyjnych KGSG kontrolę, o której mowa w ust. 1, sprawują odpowiednio kierownik komórki organizacyjnej KGSG oraz kierownicy komórek wewnętrznych wyodrębnionych w strukturze komórek organizacyjnych KGSG, a także Główny Księgowy Komendy Głównej Straży Granicznej w zakresie swojej właściwości.
3. 
W terenowych jednostkach organizacyjnych SG kontrolę, o której mowa w ust. 1, sprawuje kierownik tej jednostki, a także upoważniony kierownik komórki wewnętrznej wyodrębnionej w strukturze tej jednostki oraz główny księgowy terenowej jednostki organizacyjnej SG w zakresie swojej właściwości.
4. 
Kontrola, o której mowa w ust. 1, jest dokumentowana zgodnie z przepisami w sprawie systemu kontroli zarządczej w Komedzie Głównej Straży Granicznej przez osoby sprawujące kontrolę poprzez wpisanie imienia i nazwiska lub opatrzenie pieczątką imienną oraz złożeniem podpisu i umieszczeniem daty.
5. 
W zakresach obowiązków osób, o których mowa w ust. 2 i 3, określa się obowiązek przeprowadzania kontroli funkcjonalnej.
§  15. 
Komórki budżetowe KGSG otrzymują materiały planistyczne i wykorzystują je w procesie planowania i zaopatrzenia centralnego, a także w sprawowaniu nadzoru nad terenowymi jednostkami organizacyjnymi SG.
§  16. 
1. 
Odpowiedzialność za celowość w zakresie zgłaszania potrzeb planowanych wydatków ponosi kierownik komórki organizacyjnej KGSG, kierownik terenowej jednostki organizacyjnej SG, zgłaszający te potrzeby.
2. 
W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionego zaplanowania wydatków, dokonanego przez komórki organizacyjne KGSG lub terenowe jednostki organizacyjne SG, kierownik komórki budżetowej KGSG, w zakresie swojej właściwości, informuje o tym Komendanta Głównego Straży Granicznej, przedstawiając jednocześnie propozycje dalszych działań w tym zakresie.
§  17. 
BF KGSG dokonuje zgodnie z właściwością oceny pod względem merytorycznym i formalno- rachunkowym planu rzeczowego zadań, projektu budżetu w układzie zadaniowym, projektu budżetu na poszczególnych etapach planowania.

Rozdział  7

Przepisy końcowe

§  18. 
Traci moc zarządzenie Nr 17 Komendanta Głównego Straży Granicznej z dnia 13 marca 2009 r. w sprawie sposobu i trybu planowania budżetu w Straży Granicznej (Dz. Urz. KGSG. poz. 17 i 81 oraz z 2014 r. poz. 10).
§  19. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Harmonogram opracowywania planów rzeczowych zadań

L.p.Jednostka realizującaZakres czynnościTermin realizacjiJednostka otrzymująca
1.BF KGSGPrzesłanie informacji o zasadach opracowywania materiałów planistycznychNiezwłocznie po uzyskaniu informacji o wszczęciu prac nad projektem budżetu państwa na dany rok planistyczny przez Ministra Finansów (projekt noty budżetowej)komórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

Przesłanie informacji o terminie przekazania opracowanych materiałów planistycznychNiezwłocznie po otrzymaniu od dysponenta części informacji o konieczności sporządzenia materiałów planistycznych
2.komórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

Przesłanie opracowanych materiałów planistycznych w zakresie planów rzeczowych zadańW terminie określonym przez BF KGSG uzależnionym od harmonogramu sporządzenia planówBF KGSG
3.BF KGSGDokonanie oceny otrzymanych materiałów planistycznych pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym; Opracowanie projektu planów rzeczowych zadańW terminie określonym przez MSWiAMSWiA

ZAŁĄCZNIK Nr  2  9  

Harmonogram opracowywania projektu budżetu

L.p.Jednostka realizującaZakres czynnościTermin realizacjiJednostka otrzymująca
1.BF KGSGPrzesłanie formularzy planistycznych; Przekazanie informacji o zasadach opracowywania materiałów planistycznych.do 30 kwietniaterenowe jednostki organizacyjne SG komórki budżetowe KGSG
2.terenowe jednostki organizacyjne SGPrzesłanie opracowanych materiałów planistycznych.do 30 majakomórki budżetowe KGSG BF KGSG
3.komórki budżetowe KGSGOpracowanie materiałów planistycznych w zakresie wydatków centralnych.do 15 czerwcaBF KGSG
4.komórki budżetowe KGSGPrzedstawienie opracowanych materiałów planistycznych w zakresie wydatków centralnych.

Dokonanie i przekazanie oceny wybranych - w ramach merytorycznego nadzoru - przedsięwzięć określonych w otrzymanych formularzach planistycznych z terenowych jednostek organizacyjnych SG, pod względem merytorycznym i formalno- rachunkowym, znacząco wpływających m.in. na wielkość, celowość oraz zasadność planowanych wydatków.

do 15 czerwcaZarządy KGSG BAS KGSG
5.zarządy KGSG BAS KGSGDokonanie i przekazanie oceny wybranych - w ramach merytorycznego nadzoru - przedsięwzięć określonych w otrzymanych formularzach planistycznych.

Ocena przedsięwzięć pod względem zgodności z koncepcją funkcjonowania Straży Granicznej.

do 30 czerwcakomórki budżetowe KGSG
6.komórki budżetowe KGSGUwzględnienie uwag Zarządów KGSG i BAS KGSG w materiałach planistycznych.do 15 lipcaBF KGSG BAS KGSG
7.BF KGSGDokonanie, w ramach nadzoru, oceny otrzymanych materiałów planistycznych pod względem merytorycznym i formalno- rachunkowym.

Weryfikacja zbiorczych materiałów planistycznych w oparciu o ocenę przedstawioną przez komórki budżetowe KGSG.

Opracowanie propozycji podziału przyznanej dla Straży Granicznej wstępnej kwoty wydatków;

Opracowanie wstępnego zbiorczego projektu planu finansowego SG.

Niezwłocznie po otrzymaniu z MSWiA informacji o limitach wydatków przyjętych do opracowania projektu budżetu dla Straży GranicznejKomendant Główny Straży Granicznej
8.BF KGSGPrzesłanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG informacji o limitach wydatków wynikających z zaakceptowanego przez Komendanta Głównego SG podziału kwot przyjętych dla Straży Granicznej w projekcie budżetu.Niezwłocznie po akceptacji przez Komendanta Głównego Straży Granicznej propozycji podziałukomórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

9.komórki budżetowe KGSG terenowe jednostki organizacyjne SGPrzesłanie skorygowanych do wysokości wstępnych limitów wydatków materiałów planistycznych.W terminie określonym przez BF KGSGBF KGSG
10.BF KGSGOpracowanie projektu budżetu zapewniającego zgodność wydatków ze wstępnie otrzymanym z MSWiA limitem wydatków.W terminie wskazanym przez MSWiAMSWiA
11.BF KGSGPrzesłanie informacji o limitach wydatków wynikających z dokonanego przez Komendanta Głównego Straży Granicznej podziału kwot przyjętych dla Straży Granicznej w projekcie ustawy budżetowejW terminie 14 dni od dnia otrzymania z MSWiA informacji o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w projekcie ustawy budżetowejkomórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

12.komórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

Przesłanie zweryfikowanych projektów ustawy budżetowej, dostosowanych do wysokości limitów, o których mowa powyżejW terminie wskazanym przez BF KGSGBF KGSG
13.BF KGSGPrzesłanie opracowanego i zatwierdzonego przez Komendanta Głównego Straży Granicznej projektu ustawy budżetowej Straży Granicznej zgodnego z kwotami dochodów i wydatków przekazanymi przez MSWiAW terminie do dnia 1 grudniaMSWiA
14.BF KGSGOpracowanie planu finansowego na dany rok budżetowyW terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania informacji z MSWiA o kwotach dochodów i wydatków przyjętych w ustawie budżetowejKomendant Główny Straży Granicznej
15.BF KGSGPrzekazanie terenowym jednostkom organizacyjnym SG i komórkom budżetowym KGSG planów finansowych tych jednostek i komórek, wynikających z zatwierdzonego planu finansowego Straży Granicznej.Niezwłocznie po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Straży Granicznej planu finansowego na dany rok budżetowykomórki budżetowe KGSG

terenowe jednostki organizacyjne SG

ZAŁĄCZNIK Nr  3

SZCZEGÓŁOWE ZESTAWIENIE PLANOWANYCH WYDATKÓW

L.p.Paragraf,

Pozycja analityczna

Nazwa zadaniaOgółem kwota planowana na rok budżetowy...Kwota ujęta

we wzorze podstawowym (BW)

Dodatkowe potrzeby nie ujęte we wzorze podstawowym (różnica

pomiędzy kol. 4 i 5) (BW-p)

Szczegółowa kalkulacja
1234567
IGRUPA 0 - FINANSE
IIGRUPA 1 - ŁĄCZNOŚĆ I INFORMATYKA
1421
1.1421008
1.1.1
1.1.2
1.2421009
Razem § 421
2427
Razem § 427
Razem GRUPA 1
IIIGRUPA 2 - TRANSPORT
VGRUPA 4 - UMUNDUROWANIE
1418
1.1418002
Razem § 418
2421
1.1421004
Razem § 421
Razem GRUPA 4
...GRUPA 9 - LECZNICTWO
OGÓŁEM
Uwagi:

1. Dane ujęte w ww. tabeli uwzględniają zasadność i hierarchię ważności kwalifikowalnych wydatków.

2. Należy wskazać techniki algorytmizacji do poszczególnych pozycji budżetowych (w sytuacji, gdy jest to możliwe) oraz przedstawić zastosowaną kalkulację lub powołać się na źródła (akty prawne), które określają dany wzorzec planowania.

3. W przypadku zastosowania wskaźnika makroekonomicznego (np. 10% wskaźnik zwiększający, wskaźnik inflacji) należy podać w uzasadnieniu konieczność jego uwzględnienia.

4. W przypadku obszernych uzasadnień dotyczących szczegółowej kalkulacji (kolumna nr 7) należy zamieścić je w załączeniu, na oddzielnej karcie oraz wpisać w kolumnę nr 7 załącznika "dołączona do arkusza".

Sporządził .................................................

Data ...................... Podpis .......................

Sprawdził ..................................................

Data ...................... Podpis .......................

ZAŁĄCZNIK Nr  4  10  

Harmonogram opracowywania projektu budżetu i planu wydatków w układzie zadaniowym

Lp.Jednostka realizującaZakres czynnościTermin RealizacjiJednostka otrzymująca
1.BF KGSGPrzekazanie katalogu zadanie/podzadanie/działanie przyjętego do projektu budżetu, celem zgłoszenia ewentualnych zmian do budżetu zadaniowego na rok następujący po roku planowymPo otrzymaniu informacji od dysponenta części o rozpoczęciu prac nad katalogiemBAS KGSG, zarządy KGSG, Biuro Kadr i Szkolenia KGSG
2.BAS KGSG, zarządy KGSG, Biuro Kadr i Szkolenia KGSGPrzekazanie potwierdzenia lub ewentualnych propozycji modyfikacji struktury budżetu zadaniowego na rok następujący po roku planowymW terminie wskazanym przez BF KGSGBF KGSG
3.BF KGSGDokonanie oceny otrzymanych ze BAS KGSG, Zarządów KGSG i BKiSz KGSG materiałów. Przekazanie do dysponenta części informacji w zakresie propozycji struktury katalogu budżetu zadaniowego SG na rok następujący po roku planowymW terminie określonym przez dysponenta częściMSWiA
4BF KGSGPrzekazanie formularzy wynikających z noty budżetowej do opracowania propozycji celów i mierników do funkcji i zadania na kolejny rokPo otrzymaniu informacji z MSWiABAS KGSG
5BAS KGSGPrzekazanie wypełnionych wzorów w zakresie celów i mierników do funkcji i zadaniaW terminie wskazanym przez BF KGSGBF KGSG
6BF KGSGPrzekazanie do MSWiA, po zatwierdzeniu przez Komendanta Głównego Straży Granicznej, propozycji celów i mierników do funkcji i zadania,W terminie określonym przez MSWiAMSWiA
7BF KGSGPrzesłanie do opracowania na II etapie planowania:W terminie określonym dla przesłania informacji o limitach wydatków wynikających z zaakceptowanego przez Komendanta Głównego Straży Granicznej podziału wstępnej kwoty wydatkówBAS KGSG
formularzy planistycznych wynikających z noty budżetowej w zakresie określenia wartości miernika(ów) do zadania na rok następny i dwa kolejne lata oraz uzupełnienia części opisowej komórki budżetowe KGSG
dokonania podziału otrzymanych wstępnie limitów finansowych na poszczególne /podzadania i działania.terenowe jednostki organizacyjne SG
8BAS KGSG,

komórki budżetowe

KGSG,

terenowe jednostki organizacyjne

SG

Opracowanie otrzymanych z BF KGSG formularzy planistycznych.W terminie określonym przez BF KGSGBF KGSG
9BF KGSGOpracowanie zbiorczego projektu budżetu zadaniowego SG.W terminie określonym przez MSWiAMSWiA
10BF KGSGPrzesłanie do opracowania zestawienia propozycji celów i mierników do podzadań i działań wg wzoru wynikającego z noty budżetowejPo otrzymaniu wytycznych z MSWiAZarządy KGSG i Biuro Kadr i Szkolenia KGSG
11zarządy KGSG i Biuro Kadr i Szkolenia KGSGPrzekazanie opracowanych wzorówW terminie określonym przez BF KGSGBF KGSG oraz do wiadomości BAS KGSG
12BF KGSGPrzekazanie wypełnionych wzorów w zakresie celów i mierników do podzadań i działań, po zatwierdzeniu przez KG SGW terminie określonym w nocie budżetowejMSWiA
13BF KGSGPrzesłanie do opracowania na podstawie przekazanych limitów finansowych, projektów planów w układzie zadaniowym na kolejny rok budżetowyPo przekazaniu przez MSWiA informacji o wielkości dochodów i wydatków określonych dla SG do opracowania planu finansowegoKomórki budżetowe

KGSG i

terenowe jednostki organizacyjne

SG

14komórki budżetowe KGSG i terenowe jednostki SGPrzekazanie projektów planów opracowanych w układzie szczebli budżetu zadaniowegoW terminie określonym przez BF KGSGBF KGSG
15BF KGSGPrzedłożenie do akceptacji zbiorczego projektu budżetu Straży Granicznej w układzie zadaniowym na kolejny rok budżetowyW terminie do 1 grudniaKomendant Główny Straży Granicznej
16BF KGSGPrzekazanie informacji na temat wielkości wydatków przyjętych w projekcie budżetu SG w szczegółowości terenowych jednostek organizacyjnych SG oraz szczebli budżetu zadaniowegoDo 5 dni roboczych od zatwierdzenia projektu budżetu SG w układzie zadaniowymBAS KGSG, zarządy KGSG Biuro Kadr i Szkolenia KGSG, terenowe jednostki organizacyjne SG
17BF KGSGPrzekazanie informacji o ogłoszeniu ustawy budżetowej na dany rok i konieczności określenia: wartości mierników do opracowania WPFP na dany rok budżetowy, w tym w szczegółowości poszczególnych jednostek organizacyjnych SG oraz szczebli budżetu zadaniowego wartości miernika (ów) prognozowanych na dany rok budżetowy i kolejne trzy lata na poziomie funkcji i zadaniaPo przyjęciu ustawy na rok planowyBAS KGSG, zarządy KGSG i Biuro Kadr i Szkolenia KGSG
18BAS KGSG, zarządy KGSG i Biuro Kadr i Szkolenia KGSGPrzekazanie informacji o wartościach mierników na poziomie funkcji i zadania na dany rok i trzy kolejne lata, na poziomie podzadań i działań na dany rok w szczegółowości jednostek organizacyjnychW terminie wskazanym przez BF KGSGBF KGSG
19BF KGSGNa podstawie informacji przekazanych przez BAS KGSG, Zarządy KGSG i BKiSz KGSG, opracowuje plan wydatków SG wg struktury układu zadaniowego na dany rok budżetowy w szczegółowości jednostek organizacyjnych. Sporządzony plan wydatków w układzie zadaniowym BF KGSG przedkłada do akceptacji Komendantowi Głównemu Straży GranicznejNie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od dysponenta części informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych dla formacji w ustawie budżetowejKomendant Główny Straży Granicznej
20BF KGSGOpracowuje WPFP - pełna nazwa na dany rok budżetowy i kolejne lataW terminie wskazanym przez dysponenta częściMSWiA
21BF KGSGPrzekazanie do jednostek organizacyjnych SG planów finansowychNie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od dysponenta części informacji o kwotach dochodów i wydatków budżetowych przyjętych dla formacji w ustawie budżetowejkomórki budżetowe

KGSG i

jednostki organizacyjne

SG

1 § 2 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
2 § 2 pkt 16 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
3 § 5 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
4 § 12 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
5 § 12 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
6 § 12 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
7 § 13 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
8 § 13 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
9 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.
10 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 52 z dnia 1 sierpnia 2019 r. (Dz.Urz.KGSG.2019.50) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2019 r.