Rozpatrywanie skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia.

Dzienniki resortowe

NFZ.2015.33 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 12 września 2018 r.

ZARZĄDZENIE Nr 31/2010/DSS
PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA
z dnia 1 lipca 2010 r.
w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia *

Na podstawie art. 102 ust. 1 i ust. 5 pkt 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie reguluje:
1)
organizację przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia, składanych do Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia lub do oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia;
2)
sprawozdawczość z zakresu skarg i wniosków, o których mowa w pkt 1, oraz innych spraw rozpatrywanych w komórkach organizacyjnych właściwych do spraw skarg i wniosków.
§  2. 
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1)
Centrali - rozumie się przez to Centralę Narodowego Funduszu Zdrowia;
2)
Funduszu - rozumie się przez to Narodowy Fundusz Zdrowia;
3)
komórce organizacyjnej - rozumie się przez to komórkę, o której mowa w § 5 ust. 1 oraz § 8 ust. 1 załącznika do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2004 r. w sprawie nadania statutu Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. Nr 213, poz. 2161, z 2005 r. Nr 184, poz. 1542, z 2007 r. Nr 24, poz. 147 oraz z 2010 r. Nr 84, poz. 546);
4)
oddziale - rozumie się przez to oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.
§  3. 
1. 
O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
2. 
Nie jest skargą pismo, z którego treści wynika, że sprawa będąca przedmiotem skargi została rozstrzygnięta prawomocnym wyrokiem sądu lub ostateczną decyzją administracyjną.
§  4. 
1. 
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
1)
naruszenie praw świadczeniobiorców w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców, z którymi Fundusz zawarł umowę o ich udzielanie;
2)
przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez Fundusz;
3)
zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez pracowników Funduszu.
2. 
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, a także sprawy związane lepszym zaspakajaniem potrzeb świadczeniobiorców oraz z efektywniejszym wykonywaniem zadań przez Fundusz.
§  5. 
1. 
Komórkami organizacyjnymi właściwymi do rozpatrywania skarg i wniosków w Funduszu są:
1) 1
 w Centrali - Wydział Skarg, Wniosków i Obsługi Interesariusza w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;
2)
w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.
2. 
Skargi i wnioski dotyczące wykonywania zadań przez:
1)
pracowników Centrali, dyrektorów oddziałów oraz Zastępców Prezesa Funduszu - rozpatruje Prezes Funduszu lub osoba przez niego upoważniona;
2)
pracowników oddziału - rozpatruje dyrektor oddziału.
3. 
Pracownicy komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków w dniach i godzinach ich pracy.
§  6. 
Rejestr skarg i wniosków, w tym skarg dotyczących działalności zakładów opieki zdrowotnej tworzonych i nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Sprawiedliwości oraz ministra właściwego do spraw wewnętrznych, prowadzi:
1) 2
 w Centrali - Wydział Skarg, Wniosków i Obsługi Interesariusza w Departamencie Spraw Świadczeniobiorców;
2)
w oddziale - komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków.
§  7. 
1. 
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej, za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz ustnie do protokołu.
2. 
W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek oraz przyjmujący zgłoszenie.
3. 
W protokole umieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko, adres osoby zgłaszającej oraz zwięzły opis treści sprawy. Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 1 do zarządzenia.
4. 
Przyjmujący skargę lub wniosek potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli tego żąda wnoszący.
5.  3
 W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym lub nie zawierają imienia, nazwiska (nazwy) i adresu wnoszącego, pracownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 5 ust. 1, w terminie siedmiu dni od dnia wpływu do Funduszu, za pomocą poczty elektronicznej występuje odpowiednio do skarżącego lub wnioskodawcy informując go o konieczności uzupełnienia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania informacji, złożonej skargi lub wniosku. Termin do załatwienia skargi lub wniosku biegnie od dnia wpływu tego uzupełnienia do Funduszu.
6. 
Składanie skarg i wniosków poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą w ramach Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) odbywa się zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie dotyczącym korzystania z Elektronicznej Platformy.
§  8. 
1. 
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
1a. 
Na skargi lub wnioski zgłoszone za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostały opatrzone podpisem elektronicznym, udziela się odpowiedzi w formie pisemnej, wysyłając korespondencję na adres odpowiednio skarżącego lub wnoszącego.
2. 
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania. Do terminów, o których mowa w § 10 ust. 1 - 3, nie wlicza się okresu liczonego od dnia wezwania do złożenia wyjaśnienia lub uzupełnienia do dnia ich złożenia.
3. 
Wnoszący skargę lub wniosek może zastrzec nieujawnianie swego nazwiska i adresu. Zastrzeżenie takie jest dla Funduszu wiążące.
4. 
W przypadku, gdy jest to niezbędne do rozpatrzenia skargi lub wniosku, Fundusz występuje o ujawnienie nazwiska i adresu do wnoszącego skargę, o którym mowa w ust. 3.
5. 
Skarga lub wniosek mogą być składane w imieniu własnym lub innej osoby za jej pisemną zgodą.
§  9. 
1. 
W przypadku, gdy treść pisma wpływającego do komórki organizacyjnej wskazuje na skargę lub wniosek, kierownik komórki organizacyjnej niezwłocznie przekazuje skargę lub wniosek do komórki organizacyjnej, o której mowa w § 5 ust. 1.
2. 
Jeżeli skarga lub wniosek wskazuje na konieczność przeprowadzenia kontroli świadczeniodawcy, komórka właściwa do spraw skarg i wniosków wnosi o przeprowadzenie kontroli do komórki właściwej do spraw kontroli.
3. 
Skarga lub wniosek w sprawie indywidualnej, które nie były i nie są przedmiotem postępowania administracyjnego w trybie art. 109 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, powodują wszczęcie postępowania, jeżeli zostały złożone przez osoby, o których mowa w art. 109 ust. 3 ustawy.
§  10. 
1. 
Zgłoszone skargi i wnioski powinny być rozpatrywane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia lub wpłynięcia wniosku lub skargi. Rozpatrzenie skargi lub wniosku powinno być poprzedzone analizą wszystkich okoliczności sprawy.
2. 
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie, o którym mowa w ust. 1, należy zawiadomić skarżącego lub wnioskodawcę o przyczynach niezałatwienia skargi lub wniosku w tym terminie, oraz wskazać nowy termin do załatwienia skargi lub wniosku.
3. 
Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali skargę lub wniosek innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie rozpatrzenia skargi lub wniosku, a jeżeli rozpatrzenie skargi wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie jej rozpatrzenia, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
4. 
Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Pacjenta i Rzecznik Praw Dziecka, którzy przekazali skargę lub wniosek innej osoby, powinni zostać zawiadomieni o sposobie rozpatrzenia skargi lub wniosku.
5. 
W przypadku przekazania przez redakcję prasową, radiową lub telewizyjną materiału prasowego lub innej opublikowanej wiadomości, mającej znamiona skargi lub wniosku, zawiadamia się odpowiednią redakcję o wynikach rozpatrzenia sprawy, a także o dokonanych rozstrzygnięciach, wydanych poleceniach lub podjętych środkach i działaniach.
§  11. 
Jeżeli Fundusz nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego lub wnioskującego, albo wskazać mu właściwy organ.
§  12. 
1. 
Wnoszącego skargę lub wniosek należy zawiadomić pisemnie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku.
2. 
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać, w szczególności:
1)
oznaczenie organu albo komórki organizacyjnej udzielającej odpowiedzi na skargę lub wniosek;
2)
wskazanie w jaki sposób skarga lub wniosek została załatwiona;
3)
podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub wniosku.
3. 
Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
§  13. 
W przypadku, gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, w odpowiedzi na skargę może być podtrzymane poprzednie stanowisko.
§  14. 
1. 
Sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków oraz innych spraw, które wpłynęły i zostały rozpatrzone w oddziale wojewódzkim, sporządza komórka organizacyjna właściwa do spraw skarg i wniosków. Wzór sprawozdania określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
2. 
Dyrektorzy oddziałów przekazują do Departamentu Spraw Świadczeniobiorców Centrali w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, wraz z analizą rozpatrzonych skarg i wniosków.
3.  4
 Departament Spraw Świadczeniobiorców Centrali w terminie do 30 dnia miesiąca następującego po zakończonym kwartale, przekazuje Prezesowi Funduszu, Zastępcy Prezesa do Spraw Operacyjnych oraz Zastępcy Prezesa do Spraw Służb Mundurowych oraz do wiadomości i wykorzystania służbowego Gabinetowi Prezesa, Departamentowi Świadczeń Opieki Zdrowotnej, Departamentowi Kontroli, Departamentowi Analiz i Strategii, Biuru Komunikacji Społecznej, zbiorcze sprawozdanie kwartalne w zakresie skarg i wniosków, które wpłynęły do Centrali oraz oddziałów, wraz z analizą rozpatrzonych skarg i wniosków.
§  15. 
Traci moc zarządzenie Nr 11/DSS/2008 Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 lutego 2008 r. w sprawie przyjęcia regulaminu rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia.
§  16. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 3 lipca 2010 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PROTOKÓŁ

Przyjęcia skargi - wniosku* wniesionej/ego/ ustnie

w dniu ............................................2014 r.

nazwa komórki organizacyjnej ....................................................................................................

i nazwisko osoby przyjmującej ....................................................................................................

osoba wnosząca skargę/wniosek* ................................................................................................

adres zamieszkania .......................................................................................................................

wnosi ustnie do protokołu skargę - wniosek* (zwięzły opis treści sprawy)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Wnoszący dołącza do protokołu następujące załączniki (wskazuje następujące dowody):

1. ................................................................................................................................................

2. ................................................................................................................................................

3. ................................................................................................................................................

Protokół niniejszy został wnoszącemu odczytany.

Protokół sporządził:

...................................................................................................................................

(podpis osoby przyjmującej skargę/wniosek*) (podpis wnoszącego - lub osoby przez

niego upoważnionej)

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Tab. 1 Liczba skarg/wniosków* wpływających do NFZ w podziale uwzględniającym liczbę skarg/wniosków rozpatrzonych w NFZ oraz przekazanych poza NFZ w ... kwartale .......... r.
..............................** Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
liczba wpływających do NFZliczba rozpatrzonych w OW/C***liczba przekazanych do rozpatrzenia poza NFZ (do innych instytucj)
skargwnioskówskargwnioskówskargwniosków
123456
* należy właściwie zakwalifikować skargi i wnioski; w tej tabeli proszę nie uwzględniać tzw. "innych pism", na które komórka ds. skarg i wniosków udzielała odpowiedzi, wyjaśnień, informacji

** wpisać właściwy OW NFZ

*** wykazuje OW NFZ, który skargę/wniosek rozpatrzył, a nie przekazał do innego OW NFZ

Tab. 2 Liczba skarg i wniosków rozpatrzonych w NFZ w podziale uwzględniającym podmiot przekazujący w ... kwartale ........... r.
............................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
przedmiot skargi/wnioskuliczba rozpatrzonych w OW/C - przekazane do rozpatrzenia bezpośrednio od Świadczeniobiorcówliczba rozpatrzonych w OW/C - przekazane do rozpatrzenia przez poniżej wskazane podmiotyogółem
przez Parlamentarzystówprzez Centralę NFZ***przez inne organy**
skargwnioskówskargwnioskówskargwnioskówskargwniosków
12345678910
świadczeniodawca ogółem0
w tym: świadczeniodawca "mundurowy"0
działalność OW/C0
SUMA000000000

* wpisać właściwy OW NFZ

** do innych organów nie można zaliczać innego OW NFZ; skargę/wniosek przekazany przez inny OW NFZ należy traktować tak jak skargę/wniosek złożony bezpośrednio przez Świadczeniobiorcę

*** dotyczy tylko OW NFZ

Tab. 3 Liczba skarg i wniosków rozpatrzonych w NFZ w podziale uwzględniającym okres rozpatrywania skarg i wniosków w ... kwartale ......... r.
............................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
przedmiot skargi/wnioskurozpatrzone terminoworozpatrzone nieterminowo**ogółem
skargiwnioskiskargiwnioski
123456
świadczeniodawca ogółem0
w tym świadczeniodawca "mundurowy"0
działalność OW/C0
SUMA00000

* wpisać właściwy OW NFZ

** w części opisowej proszę podać powód nieterminowego rozpatrzenia skargi/wniosku

Tab. 4 Liczba skarg rozpatrzonych w NFZ w podziale uwzględniającym wynik i skutki rozpatrywania skarg w ... kwartale ........... r.
.........................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
przedmiot skargiliczba skarg rozpatrzonych w kwartale - ogółemliczba skarg rozpatrzonych w kwartaleliczba zakończonych kontroli doraźnych**liczba zakończonych kontroli planowych**nałożone kary umowne** - liczbanałożone kary grzywny** - liczba
zasadnychczęściowo zasadneniezasadnych
123456789
świadczeniodawca ogółem0
w tym: świadczeniodawca "mundurowy"0
działalność OW/C0
SUMA00000000

* wpisać właściwy OW NFZ

** należy uwzględnić dane o ewentualnych kontrolach wewnętrznych w OW NFZ

Tab. 5 Liczba skarg i wniosków rozpatrzonych w NFZ na świadczeniodawców w podziale na rodzaje świadczeń w ... kwartale .......... r.
.......................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
Lp.rodzaje świadczeń zdrowotnychspecyfikacja szczegółowaliczba skarg/wniosków
dostępność do świadczeńjakość udzielanych świadczeńpozostałe**ogółem
1234567
1.podstawowa opieka zdrowotnaświadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej0
świadczenia pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej0
świadczenia położnej podstawowej opieki zdrowotnej0
świadczenia pielęgniarki lub higienistki szkolnej0
świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej0
transport sanitarny w podstawowej opiece zdrowotnej0
2.ambulatoryjna opieka specjalistycznaporadnie specjalistyczne - wg części VIII identyfikacyjnych kodów resortowych***0
ambulatoryjne świadczenia diagnostyczne kosztochłonne0
kompleksowa ambulatoryjna opieka specjalistyczna0
3.leczenie szpitalne (z wyłączeniem programów terapeutycznych - lekowych i chemioterapii)oddziały szpitalne - wg części VIII identyfikacyjnych kodów resortowych***0
świadczenia wysokospecjalistyczne0
4.gospodarka lekiemrefundacja dla aptek ogólnodostępna0
terapeutyczne programy zdrowotne i chemioterapia0
5.opieka psychiatryczna i leczenie uzależnieńw warunkach oddziałów stacjonarnych0
w warunkach oddziału/ośrodka dziennego0
w warunkach ambulatoryjnych0
w zespole leczenia środowiskowego0
6.rehabilitacja leczniczaw warunkach ambulatoryjnych0
w warunkach domowych0
w warunkach ośrodka/oddziału dziennego0
w warunkach stacjonarnych0
7.opieka paliatywna i hospicyjnaoddział medycyny paliatywnej; świadczenia w hospicjum stacjonarnym0
świadczenia w hospicjum domowym0
świadczenia w hospicjum domowym dla dzieci0
świadczenia w poradni medycyny paliatywnej0
8.świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze (opieka długoterminowa)zespół długoterminowej opieki domowej0
pielęgniarska opieka długoterminowa domowa0
ZOL/ZPO0
9.leczenie stomatologicznestomatologia ogólna0
protetyka0
ortodoncja0
ortodontyczna opieka nad dziećmi z wrodzonymi wadami części twarzowej czaszki0
inne0
10.leczenictwo uzdrowiskoweświadczenia uzdrowiskowe szpitalne/sanatoryjne dorosłych0
świadczenia uzdrowiskowe szpitalne/sanatoryjne dzieci0
świadczenia uzdrowiskowe leczenia ambulatoryjnego0
świadczenia rehabilitacji uzdrowiskowej0
11.pomoc doraźna i transport sanitarnyświadczenia udzielane przez wyjazdowe zespoły sanitarne typu "N"0
12.ratownictwo medyczneświadczenia udzielane przez podstawowe i specjalistycze zespoły ratownictwa medycznego0
świadczenia udzielane przez wodne podstawowe i specjalistyczne zespoły ratownictwa medycznego0
13.profilaktyczny program zdrowotnyprofilaktyka raka szyjki macicy0
profilaktyka raka piersi0
program badań prenatalnych0
profilaktyka chorób odtytoniowych0
14.świadczenia odrębnie kontraktowanedializa otrzewnowa0
hemodializoterapia0
terapia hiperbaryczna0
tlenoterapia domowa0
żywienie pozajelitowe i dojelitowe w warunkach domowych0
badania zgodności tkankowej0
badania genetyczne0
badania izotopowe0
terapia izotopowa0
zaopatrzenie protetyczne0
pozytonowa tomografia emisyjna0
leczenie cukrzycy z zastosowaniem pompy insulinowej0
teleradioterapia stereotaktyczna0
kompleksowe leczenie wrodzonej sztywności wielostawowej0
leczenie spastyczności opornej na leczenie farmakologiczne z zastosowaniem pompy baklofenowej0
15.wyroby medycznewykonywane na zamówienie, po amputacji lub w przypadku wrodzonego braku w obrębie stopy0
protezy kończyn dolnych0
protezy kończyn górnych0
ortezy kończyn dolnych i górnych, gorsety oraz wyposażenie dodatkowe0
obuwie ortopedyczne0
wyroby medyczne wykonywane na zamówienie0
wyroby medyczne wykonywane seryjnie0
16.inne skargi****0
17.wnioski****xxx
SUMA0000

* wpisać właściwy OW NFZ

** w części opisowej należy podać dokładne informacje czego dotyczy, w jakim zakresie, ...

*** część VIII kodów resortowych specjalności komórek organizacyjnych wynikających z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania (Dz.U. z 2012 r. poz. 594)

**** inne skargi/wnioski z zakresu problematyki świadczeń zdrowotnych, których nie można zakwalifikować do podanych rodzajów świadczeń zdrowotnych

Tab. 6 Liczba skarg i wniosków na działalność NFZ w ... kwartale .......... r.
..........................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
przedmiot skargi/wnioskuliczba rozpatrzonych w kwartaleuwagi
skargiw tym zasadnewnioskiw tym zasadne
1234567
1.praca komórek organizacyjnych w siedzibie OW/C NFZ
2.praca delegatur OW NFZ
3.indywidualny kontakt pracownika ze świadczeniobiorcą
4.realizacja skierowań na leczenie uzdrowiskowe
5.realizacja zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne
6inne - wyszczególnić**
SUMA0000

* wpisać właściwy OW NFZ

** w części opisowej do tabel należy podać dokładny opis, czego dotyczy skarga/wniosek

Tab. 7 Wykaz spraw innych w ... kwartale ............. r.
......................*Oddział Wojewódzki/Centrala NFZ
oddział wojewódzki/ Centrala NFZLiczba:
informacji udzielonych pisemniespraw, które wpłynęły za pośrednictwem ePUAPodpowiedzi udzielonych na sprawy skierowane za pośrednictwem infolinii emailinformacji udzielonych telefonicznezgłoszeń osobistychspraw przyjętych do protokołuzapytań złożonych za pośrednictwem skypesuma
123456789
0

* wpisać właściwy OW NFZ

Uzasadnienie

Przesłankę wydania niniejszego zarządzenia Prezesa NFZ stanowi potrzeba opracowania jednolitego tekstu zarządzenia Nr 31/2010/DSS Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia.

Decyzja o sporządzeniu tekstu jednolitego ww. aktu normatywnego została podjęta w związku z wielokrotnymi nowelizacjami przedmiotowego zarządzenia Prezesa NFZ oraz w celu uzyskania czytelności tekstu tak aby posługiwanie się nim nie było utrudnione.
* Zarządzenie zmienione przez § 1 zarządzenia nr 46/2015/BP z dnia 13 sierpnia 2015 r. (NFZ.15.46) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 sierpnia 2015 r. Zmiany nie zostały naniesione na tekst ze względu na bezprzedmiotowość.
1 § 5 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 93/2018/DSS z dnia 11 września 2018 r. (NFZ.2018.93) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 września 2018 r.
2 § 6 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 93/2018/DSS z dnia 11 września 2018 r. (NFZ.2018.93) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 września 2018 r.
3 § 7 ust. 5 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 58/2018/DSS z dnia 26 czerwca 2018 r. (NFZ.18.58) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 czerwca 2018 r.
4 § 14 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 93/2018/DSS z dnia 11 września 2018 r. (NFZ.2018.93) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 11 września 2018 r.