Regulamin organizacyjny Zespołu Stanowisk do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Służby Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.1.7

Akt utracił moc
Wersja od: 16 października 2009 r.

ZARZĄDZENIE Nr 12a/09
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 16 października 2009 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Zespołu Stanowisk do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Służby Centralnego Biura Antykorupcyjnego

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zespołowi Stanowisk do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Służby Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanemu dalej "Zespołem", nadaje się regulamin organizacyjny określający jego:
1)
strukturę wewnętrzną;
2)
szczegółowy zakres zadań.
§  2.
Zespół jest jednostką organizacyjną Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", realizującą zadania wynikające z przepisów:
1)
art. 211-227, art. 232-236, art. 2373-23711 i art. 23715 działu dziesiątego ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.2)) oraz wydanych na ich podstawie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy;
2)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2006 r. w sprawie warunków bezpieczeństwa i higieny służby oraz zakresu stosowania przepisów działu dziesiątego Kodeksu pracy w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 206, poz. 1514);
3)
działu dziesiątego ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy oraz wydanych na ich podstawie przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, w odniesieniu do funkcjonariuszy pełniących służbę w CBA.
§  3.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć funkcjonariusza CBA lub pracownika zatrudnionego w CBA na podstawie umowy o pracę oraz osobę będącą stroną umowy zlecenia lub o dzieło;
2)
służbie - należy przez to rozumieć pełnienie służby oraz świadczenie pracy na podstawie umów, o których mowa w pkt 1.
§  4.
1.
Zespół tworzą inspektorzy bezpieczeństwa i higieny służby.
2.
Pracę Zespołu koordynuje upoważniony przez Szefa CBA lub jego zastępcę Inspektor Koordynujący.
§  5.
Inspektor Koordynujący określa szczegółowo zakres czynności na stanowiskach służby w Zespole.
§  6.
Do zadań Zespołu należy:
1)
przeprowadzanie kontroli warunków służby oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny służby, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk służby, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące, funkcjonariusze pełniący służbę zmianową, w tym w nocy, oraz osoby niepełnosprawne;
2)
bieżące informowanie Szefa CBA o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
3)
sporządzanie i przedstawianie Szefowi CBA, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny służby zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia funkcjonariuszy oraz poprawę warunków służby;
4)
udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju miejsca pełnienia służby oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny służby;
5)
udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczącej modernizacji miejsca pełnienia służby albo jego części, a także nowych inwestycji oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bezpieczeństwa i higieny służby w tych założeniach i dokumentacji;
6)
udział w przekazywaniu do użytkowania nowobudowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pełnienia służby oraz urządzeń mających wpływ na warunki służby i bezpieczeństwo funkcjonariuszy;
7)
przedstawianie Szefowi CBA wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach służby;
8)
opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby na poszczególnych stanowiskach służby;
9)
udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków na służbie oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
10)
prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków podczas pełnienia służby, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku służby;
11)
doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny służby;
12)
udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z pełnioną służbą;
13)
doradztwo w zakresie organizacji i metod pełnienia służby na stanowiskach, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej;
14)
współpraca z właściwymi jednostkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych funkcjonariuszy;
15)
współpraca z laboratoriami upoważnionymi zgodnie z odrębnymi przepisami do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych występujących w środowisku służby, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony funkcjonariuszy przed tymi czynnikami lub warunkami;
16)
współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami organizacyjnymi zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska, określonego w odrębnych przepisach;
17)
współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad funkcjonariuszami, w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich funkcjonariuszy;
18)
uczestniczenie w pracach powołanej przez Szefa CBA komisji konsultacyjnej w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby, w tym zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom na służbie;
19)
inicjowanie i rozwijanie w CBA różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny służby oraz ergonomii;
20)
kontrola przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny służby w delegaturach Zarządu Operacji Regionalnych CBA;
21)
monitorowanie zachowań naruszających przepisy bezpieczeństwa i higieny służby;
22)
opracowywanie instrukcji z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby oraz instrukcji przeciwpożarowej;
23)
prowadzenie dokumentacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby oraz PPOŻ;
24)
prowadzenie dokumentacji kontroli podejmowanych przez uprawnione podmioty, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz PPOŻ.
§  7.
Stan etatowy Zespołu określa etat wprowadzony odrębną decyzją Szefa CBA.
§  8.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
______

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 85, poz. 716.

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001, Nr 120, poz. 1252 i Nr 240, poz. 2407, z 2005 r. Nr 10, poz. 71, Nr 68, poz. 610, Nr 86, poz. 732 i Nr 167, poz. 1398, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 133, poz. 935, Nr 217, poz. 1587 i Nr 221, poz. 1615, z 2007 r. Nr 64, poz. 426, Nr 89, poz. 589, Nr 176, poz. 1239, Nr 181, poz. 1288 i Nr 225, poz. 1672, z 2008 r. Nr 93, poz. 586, Nr 116, poz. 740, Nr 223, poz. 1460 i Nr 237, poz. 1654 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 98, poz. 817, Nr 99, poz. 825 i Nr 115, poz. 958.