Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2010.2.63

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 36/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie

.................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Zmiany nin. zarządzenia, wprowadzone przez § 12 zarządzenia Nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21), nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. zarządzenie.

.................................................

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

§  1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:
1)
właściwość terytorialną;
2)
strukturę organizacyjną;
3)
organizację kierowania i funkcje;
4)
zadania komórek organizacyjnych.
§  2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa małopolskiego i świętokrzyskiego.
2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.
§  3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Wydział Operacyjno-Śledczy, w którego strukturze znajduje się:
a)
Zespół Operacyjny,
b)
Zespół Śledczy,
c)
Zespół Analityczny;
2)
Sekcja Postępowań Kontrolnych;
3)
Sekcja Wsparcia, w której strukturze znajduje się:
a)
Zespół Ochrony,
b)
Zespół Wsparcia Technicznego,
c)
Zespół Kancelaryjno-Biurowy.
§  4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:
1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;
2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;
3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;
4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;
5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.
3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
§  5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.
2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.
§  6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.
2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.
§  7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.
2.
Schemat organizacyjny Delegatury stanowi załącznik do zarządzenia.
§  8.
1.
W zakresie Wydziału Operacyjno-Śledczego do zadań realizowanych przez:
1)
Zespół Operacyjny oraz Zespół Śledczy należy:
a)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą",
b)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA,
c)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne,
d)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych,
e)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy:
spraw operacyjnych,
postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych,
kontroli operacyjnych oraz czynności, o których mowa w art. 19 ustawy,
f)
powoływanie doraźnych grup operacyjno-śledczych oraz zespołów zadaniowych i koordynacyjnych w celu realizacji prowadzonych czynności operacyjnych i śledczych,
g)
prowadzenie depozytu broni i amunicji,
h)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;
2)
Zespół Analityczny należy:
a)
udział w grupach i zespołach zadaniowych w zakresie niezbędnym do wykonania zleconej analizy,
b)
prowadzenie pracy analitycznej,
c)
prowadzenie czynności operacyjnych w ramach pracy analitycznej.
d)
dokonywanie sprawdzeń i rejestracji obiektów zainteresowania analitycznego,
e)
dokumentowanie pracy analitycznej,
f)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
2.
Do zadań Sekcji Postępowań Kontrolnych należy:
1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;
2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;
3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;
4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego.
3.
Do zadań Sekcji Wsparcia należy:
1)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Ochrony:
a)
zapewnienie ochrony informacji, urządzeń, obszarów i obiektów Delegatury,
b)
zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w granicach chronionych obszarów i obiektów,
c)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych,
d)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;
2)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Kancelaryjno-Biurowy:
a)
obsługa kancelaryjna dyrektora Delegatury oraz kierowników komórek organizacyjnych Delegatury,
b)
prowadzenie sekretariatu i oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury, w tym archiwizacja dokumentacji,
c)
prowadzenie dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury,
d)
obsługa kasowa i finansowo-księgowa Delegatury;
e)
nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy i pracowników Delegatury przepisów o ochronie informacji niejawnych,
f)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;
3)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Wsparcia Technicznego:
a)
administracja lokalnymi sieciami komputerowymi,
b)
administracja lokalnymi zasobami informatycznymi,
c)
współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi, w tym dokonywanie ustaleń, o których mowa w art. 18 ustawy,
d)
sprawowanie funkcji lokalnego administratora bezpieczeństwa oraz administratora dostępnych w Delegaturze stanowisk,
e)
administrowanie, na potrzeby Delegatury, systemem monitoringu floty,
f)
administracja systemami elektronicznymi systemu ochrony fizycznej,
g)
pomoc techniczna dla użytkowników końcowych Delegatury,
h)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.
§  9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
______
1)
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 98, Nr 85, poz. 716 i Nr 157, poz. 1241, oraz z 2010 r. Nr 151, poz. 1014.

ZAŁĄCZNIK 

Schemat organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie