Regulamin organizacyjny Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.CBA.2010.2.63
Akt utracił moc Wersja od: 1 lipca 2013 r.
ZARZĄDZENIE Nr 36/10
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 22 października 2010 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie
.................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Zmiany nin. zarządzenia, wprowadzone przez § 12 zarządzenia Nr 15/13 z dnia 10 czerwca 2013 r. w sprawie zasad i trybu dokonywania ustaleń danych telekomunikacyjnych oraz sprawozdawczości ich uzyskiwania (Dz.Urz.CBA.13.21), nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. zarządzenie.
.................................................
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. Nr 104, poz. 708, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Delegaturze Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Krakowie, zwanej dalej "Delegaturą", nadaje się regulamin organizacyjny określający jej:1)
właściwość terytorialną;2)
strukturę organizacyjną;3)
organizację kierowania i funkcje;4)
zadania komórek organizacyjnych.§ 2.
1.
Właściwość miejscowa Delegatury obejmuje obszar województwa małopolskiego i świętokrzyskiego.2.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego, jeżeli wymaga tego cel lub charakter sprawy, może powierzyć Delegaturze prowadzenie spraw spoza obszaru, o którym mowa w ust. 1.§ 3.
W skład Delegatury wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Wydział Operacyjno-Śledczy, w którego strukturze znajduje się:a)
Zespół Operacyjny,b)
Zespół Śledczy,c)
Zespół Analityczny;2)
Sekcja Postępowań Kontrolnych;3)
Sekcja Wsparcia, w której strukturze znajduje się:a)
Zespół Ochrony,b)
Zespół Wsparcia Technicznego,c)
Zespół Kancelaryjno-Biurowy.§ 4.
1.
Dyrektor Delegatury kieruje Delegaturą przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, w szczególności:1)
reprezentuje Delegaturę w zakresie współpracy z jednostkami organizacyjnymi Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej "CBA", oraz organami i podmiotami zewnętrznymi;2)
dokonuje podziału pracy w Delegaturze;3)
określa organizację służby i pracy w Delegaturze;4)
nadzoruje wykonanie poszczególnych zadań, w tym zleconych przez Szefa CBA;5)
ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.2.
W przypadku nieobecności dyrektora Delegatury zastępuje go kierownik komórki organizacyjnej, o której mowa w § 3 pkt 1.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób, o których mowa w ust. 2, dyrektora Delegatury zastępuje wyznaczony przez niego funkcjonariusz.§ 5.
1.
Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową realizację ich zadań.2.
W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca albo funkcjonariusz wyznaczony przez dyrektora Delegatury.§ 6.
1.
Dyrektor Delegatury określa zadania oraz sporządza zakresy obowiązków i odpowiedzialności, o których mowa w decyzji nr 203/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. w sprawie zakresów obowiązków i odpowiedzialności funkcjonariuszy i pracowników Centralnego Biura Antykorupcyjnego, dla kierowników komórek organizacyjnych oraz podległych mu bezpośrednio funkcjonariuszy i pracowników.2.
Zakresy, o których mowa w ust. 1, dla pozostałych funkcjonariuszy i pracowników sporządzają kierownicy komórek organizacyjnych, w których te osoby pełnią służbę lub pracują.§ 7.
1.
Stan etatowy Delegatury określa odrębna decyzja Szefa CBA.2.
Schemat organizacyjny Delegatury stanowi załącznik do zarządzenia.§ 8.
1.
W zakresie Wydziału Operacyjno-Śledczego do zadań realizowanych przez:1)
Zespół Operacyjny oraz Zespół Śledczy należy:a)
rozpoznawanie, zapobieganie i wykrywanie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanej dalej "ustawą",b)
prowadzenie oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie prowadzenia postępowań przygotowawczych w sprawach o przestępstwa, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, a także wykonywanie, na zasadzie pomocy, czynności procesowych w ramach postępowań przygotowawczych prowadzonych przez inne jednostki organizacyjne CBA,c)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 106, poz. 679, z 2008 r. Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r. Nr 178, poz. 1375) oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne,d)
ujawnianie, w drodze czynności operacyjno-rozpoznawczych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzania mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych,e)
prowadzenie rejestrów, wykazów i ewidencji realizowanych przez Wydział Operacyjno-Śledczy:–
spraw operacyjnych,–
postępowań przygotowawczych lub zleconych czynności procesowych,–
kontroli operacyjnych oraz czynności, o których mowa w art. 19 ustawy,f)
powoływanie doraźnych grup operacyjno-śledczych oraz zespołów zadaniowych i koordynacyjnych w celu realizacji prowadzonych czynności operacyjnych i śledczych,g)
prowadzenie depozytu broni i amunicji,h)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;2)
Zespół Analityczny należy:a)
udział w grupach i zespołach zadaniowych w zakresie niezbędnym do wykonania zleconej analizy,b)
prowadzenie pracy analitycznej,c)
prowadzenie czynności operacyjnych w ramach pracy analitycznej.d)
dokonywanie sprawdzeń i rejestracji obiektów zainteresowania analitycznego,e)
dokumentowanie pracy analitycznej,f)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.2.
Do zadań Sekcji Postępowań Kontrolnych należy:1)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków naruszenia przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw dotyczących obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez osoby pełniące funkcje publiczne;2)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przypadków nieprzestrzegania przepisów dotyczących prywatyzacji i komercjalizacji, wsparcia finansowego, zamówień publicznych, rozporządzenia mieniem jednostek lub przedsiębiorców, o których mowa w art. 1 ust. 4 ustawy, a także przyznawania koncesji, zezwoleń, zwolnień podmiotowych i przedmiotowych, ulg, preferencji, kontyngentów, plafonów, poręczeń i gwarancji kredytowych;3)
ujawnianie, w drodze czynności kontrolnych lub analityczno-informacyjnych, przestępstw, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz wnioskowanie o wszczęcie lub powierzenie Delegaturze przeprowadzenia postępowania przygotowawczego, jeżeli sprawa stanowiąca przedmiot i zarazem podstawę faktyczną wniosku o wszczęcie postępowania stanowi wynik ustaleń dokonanych w toku działań, o których mowa w pkt 1 i 2;4)
prowadzenie ewidencji prowadzonych postępowań kontrolnych i kierowanych przez Wydział wniosków o wszczęcie postępowania przygotowawczego.3.
Do zadań Sekcji Wsparcia należy:1)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Ochrony:a)
zapewnienie ochrony informacji, urządzeń, obszarów i obiektów Delegatury,b)
zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w granicach chronionych obszarów i obiektów,c)
wykonywanie czynności konwojowo-ochronnych,d)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;2)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Kancelaryjno-Biurowy:a)
obsługa kancelaryjna dyrektora Delegatury oraz kierowników komórek organizacyjnych Delegatury,b)
prowadzenie sekretariatu i oddziału Kancelarii Tajnej Delegatury, w tym archiwizacja dokumentacji,c)
prowadzenie dokumentacji kadrowej funkcjonariuszy i pracowników Delegatury,d)
obsługa kasowa i finansowo-księgowa Delegatury;e)
nadzór nad przestrzeganiem przez funkcjonariuszy i pracowników Delegatury przepisów o ochronie informacji niejawnych,f)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych;3)
w zakresie spraw realizowanych przez Zespół Wsparcia Technicznego:a)
administracja lokalnymi sieciami komputerowymi,b)
administracja lokalnymi zasobami informatycznymi,c)
współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi, w tym dokonywanie ustaleń, o których mowa w art. 18 ustawy,d)
sprawowanie funkcji lokalnego administratora bezpieczeństwa oraz administratora dostępnych w Delegaturze stanowisk,e)
administrowanie, na potrzeby Delegatury, systemem monitoringu floty,f)
administracja systemami elektronicznymi systemu ochrony fizycznej,g)
pomoc techniczna dla użytkowników końcowych Delegatury,h)
wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.§ 9.
Zarządzenie wchodzi w życie w terminie i na zasadach określonych w zarządzeniu nr 21/10 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy wprowadzające zarządzenia Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego.______
1)
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 158, poz. 1122 i Nr 218, poz. 1592, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056, z 2009 r. Nr 18, poz. 98, Nr 85, poz. 716 i Nr 157, poz. 1241, oraz z 2010 r. Nr 151, poz. 1014.