Regulamin organizacyjny Biura Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSWiA.1997.1.10

Akt utracił moc
Wersja od: 4 stycznia 1997 r.

DECYZJA Nr 11
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 4 stycznia 1997 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Na podstawie § 5 ust. 2 statutu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 1996 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 157, poz. 799), postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Biuru Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego szczegółowy zakres zadań, tryb pracy i organizację wewnętrzną.
2.
Regulamin organizacyjny stanowi załącznik do decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Biura Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
I.  
ZADANIA BIURA
§  1.
Biuro Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji odpowiedzialne jest za koordynację i nadzór przygotowań obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz centralnych organów administracji rządowej oraz innych organów i jednostek organizacyjnych nadzorowanych, podległych lub podporządkowanych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji.
§  2.
Do zadań Biura Spraw Obrony należy w szczególności:
1)
inicjowanie i planowanie całokształtu przygotowań obronnych w resorcie spraw wewnętrznych i administracji oraz ustalanie zasad i trybu realizacji działań w tym zakresie,
2)
koordynowanie i nadzorowanie realizacji zadań obronnych w jednostkach nadzorowanych, podległych i podporządkowanych Ministrowi w zakresie następującej problematyki:
a)
operacyjno-obronnej;
b)
organizacyjno-mobilizacyjnej;
c)
kierowania resortem spraw wewnętrznych i administracji w warunkach zagrożenia i wojny;
d)
szkolenia obronnego i ćwiczeń;
e)
zabezpieczenia logistycznego,
3)
aktualizacja "Zbiorczego planu obronnego Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji - planu działania (funkcjonowania) resortu spraw wewnętrznych i administracji w czasie zagrożenia i wojny",
4)
kontrolowanie, analizowanie i dokonywanie ocen oraz sprawozdawczość w zakresie działalności obronnej w resorcie spraw wewnętrznych i administracji oraz przedstawianie Ministrowi wniosków i propozycji w tym zakresie,
5)
ustalanie zasad oraz organizowanie współpracy i współdziałania resortu spraw wewnętrznych i administracji z Ministerstwem Obrony Narodowej oraz innymi centralnymi i terenowymi organami administracji państwowej w zakresie przygotowań obronnych,
6)
współudział w koordynacji i nadzorze merytorycznym wykonywania zadań obronnych przez terenowe organy rządowej administracji ogólnej oraz organy samorządu terytorialnego, stosownie do kompetencji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
7)
koordynacja obsługi merytorycznej związanej z udziałem kierownictwa resortu spraw wewnętrznych i administracji w pracach organów państwowych w zakresie działalności obronnej, np. Komitetu Obrony Kraju, Komitetu Spraw Obronnych Rady Ministrów - oraz problematyka Stałego Międzyresortowego Zespołu KSORM ds. Przeciwdziałania Zagrożeniom i Innym Sytuacjom Kryzysowym (oraz jego podzespołów), itp.
II.  
TRYB DZIAŁANIA
§  3.
Biuro Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji realizuje zadania poprzez:
1)
współdziałanie z:

- centralnymi organami administracji rządowej oraz innymi organami, jednostkami i komórkami organizacyjnymi - nadzorowanymi, podporządkowanymi i podległymi Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji,

- organami i instytucjami właściwymi w sprawach obronności. Dotyczy to w szczególności komórek organizacyjnych do spraw obronnych organów administracji rządowej, a także organów i instytucji administracji wojskowej;

2)
wydawanie decyzji, wytycznych i instrukcji - w zakresie działalności obronnej, na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach;
3)
opracowywanie założeń, ustalanie głównych kierunków, zasad, trybu i organizacji wykonywania zadań z dziedziny obronności oraz koordynowanie całokształtu działalności obronnej w resorcie spraw wewnętrznych i administracji;
4)
kontrolowanie wykonywania zadań w dziedzinie obronności we wszystkich jednostkach organizacyjnych resortu spraw wewnętrznych i administracji;
5)
organizowanie narad przedstawicieli komórek obronnych resortu oraz osób nadzorujących ich działalność, a także inicjowanie powoływania zespołów wewnątrzresortowych dla realizacji przedsięwzięć obronnych wymagających współdziałania jednostek organizacyjnych resortu;
6)
zwracanie się do właściwych ogniw organizacyjnych resortu o nadsyłanie informacji i opinii w sprawach należących do właściwości, w związku z przygotowywaniem przez Biuro Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawozdań, informacji i ocen z dziedziny obronności dla potrzeb Kierownictwa resortu oraz innych organów państwa;
7)
ustalanie głównych kierunków i określanie zasad współpracy i współdziałania resortu spraw wewnętrznych i administracji z organami i instytucjami właściwymi w sprawach obronności, a także reprezentowanie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w kontaktach z organami administracji rządowej i samorządowej - w zakresie działania Biura Spraw Obronnych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
III.  
STRUKTURA ORGANIZACYJNA BIURA
§  4.
W skład Biura Spraw Obronnych wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1. Kierownictwo BSO MSWiA.

2. Wydział I (Operacyjno-Obronny i Kierowania Resortem w Czasie Zagrożenia i Wojny).

3. Wydział II (Organizacyjno-Mobilizacyjny, Militaryzacji i Zabezpieczenia Materiałowo-Technicznego oraz Medycznego { Logistycznego}).

4. Zespół ds. Ogólno-Administracyjnych i Technicznych.

§  5.
Stan etatowy Biura Spraw Obronnych określa odrębna decyzja.
§  6.
Dyrektor Biura Spraw Obronnych określi szczegółowy zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy.