Regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MZ.2002.9.46
Akt utracił mocWersja od: 19 sierpnia 2002 r.
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 19 sierpnia 2002 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia.
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800), zarządza się, co następuje:
§ 1.
Ustala się regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia podpisania.ZAŁĄCZNIK
Regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia
Regulamin organizacyjny Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia
Rozdział I
Postanowienia Ogólne
Postanowienia Ogólne
§ 1.
1.
Biuro do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia działa na podstawie: 1)
zarządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 czerwca 2002 r. w sprawie utworzenia Biura do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. Urz. M.Z. Nr 7, poz. 34); 2)
regulaminu organizacyjnego.2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o "Biurze", rozumie się przez to Biuro do Spraw Organizacji Narodowego Funduszu Zdrowia.§ 2.
Regulamin organizacyjny Biura określa zależności służbowe, strukturę przedmiotową i podmiotową, w tym zakresy zadań poszczególnych komórek organizacyjnych i ich tryb działania.§ 3.
Biuro jest jednostką budżetową podległą Ministrowi Zdrowia.Rozdział II
Struktura organizacyjna Biura
Struktura organizacyjna Biura
§ 4.
1.
Dyrektor Biura reprezentuje Biuro na zewnątrz, kieruje jego działalnością i ponosi jednoosobową odpowiedzialność za funkcjonowanie Biura.2.
Do kompetencji Dyrektora Biura należy kierowanie pracami Biura, a w szczególności: 1)
organizowanie bieżącej działalności w sposób zapewniający należyte wykonywanie zadań Biura; 2)
sporządzanie planów finansowych działalności Biura; 3)
wydawanie przepisów wewnętrznych, instrukcji dotyczących funkcjonowania Biura, nie zastrzeżonych dla innych podmiotów; 4)
udzielanie imiennych upoważnień (pełnomocnictw innym pracownikom Biura w zakresie realizowanych przez nich zadań); 5)
podejmowanie decyzji związanych z zatrudnianiem pracowników i rozwiązywaniem z nimi umów na podstawie przepisów kodeksu pracy oraz odrębnych przepisów, w ramach przyznanego limitu kadrowego; 6)
dysponowanie przyznanymi funduszami w celu prawidłowego ich wykorzystania; 7)
sporządzanie sprawozdawczości budżetowej; 8)
przedkładanie Ministrowi Zdrowia sprawozdań z działalności Biura.3.
Do podpisu Dyrektora Biura lub upoważnionego przez Dyrektora pracownika, są zastrzeżone: 1)
pisma kierowane do organów władzy oraz administracji państwowej szczebla centralnego i wojewódzkiego, centralnych instytucji i organizacji; 2)
korespondencji o szczególnym znaczeniu dla działania i funkcjonowania Biura; 3)
wewnętrzne akty normatywne; 4)
wystąpienia pokontrolne.§ 5.
1.
W przypadku nieobecności Dyrektora Biura, pracami Biura kieruje osoba każdorazowo wskazana przez Dyrektora Biura, na podstawie udzielonego jej upoważnienia.2.
Każdy pracownik Biura podlega bezpośrednio Dyrektorowi Biura.3.
W Biurze obowiązuje zasada podporządkowania się poleceniom służbowym wydawanym przez bezpośredniego przełożonego.§ 6.
Komórkami organizacyjnymi Biura, są następujące wydziały: 1)
Wydział do spraw Świadczeń Zdrowotnych; 2)
Wydział do spraw Prawnych; 3)
Wydział do spraw Finansowo-Ekonomicznych; 4)
Wydział do spraw Systemu Informatycznego.§ 7.
Do zakresu działania Wydziału do spraw Świadczeń Zdrowotnych należą w szczególności: 1)
prace nad ujednoliceniem umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych; 2)
prace nad ujednoliceniem słownika świadczeń zdrowotnych; 3)
prace nad ujednoliceniem procedur medycznych stosowanych w kasach chorych.§ 8.
Do zakresu działania Wydziału do spraw Prawnych należą w szczególności: 1)
sprawy organizacyjne związane z rejestracją Biura, 2)
współpraca z Ministerstwem Zdrowia w zakresie opracowywania aktów wykonawczych do ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia; 3)
współpraca z Ministerstwem Zdrowia dotycząca projektu ustawy o Narodowym Funduszu Zdrowia; 4)
opracowanie koncepcji organizacyjnej centrali Narodowego Funduszu Zdrowia i jego oddziałów wojewódzkich; 5)
opracowanie opinii dotyczącej spraw pracowniczych związanych z przekształceniem kas chorych w oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia; 6)
obsługa prawna bieżącej działalności Biura.§ 9.
Do zakresu działania Wydziału do spraw Finansowo-Ekonomicznych należą w szczególności: 1)
prace nad ujednoliceniem systemu finansowo-ksiegowego w kasach chorych; 2)
analiza działalności finansowej kas chorych pod kątem zabezpieczenia środków na kontraktowanie świadczeń zdrowotnych; 3)
ujednolicenie i uszczegółowienie niektórych elementów do planów finansowych kas chorych; 4)
opracowanie zmiany sposobu sporządzania sprawozdań wartościowych z wykonania świadczeń zakontraktowanych przez kasy chorych.§ 10.
Do zakresu działania Wydziału do spraw Systemu Informatycznego należą w szczególności prace nad: 1)
założeniami integracji systemów informatycznych kas chorych; 2)
projektem integracji poszczególnych baz danych kas chorych.Rozdział III
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
§ 11.
Informacji dotyczących działalności Biura udziela Dyrektor Biura lub osoby przez niego upoważnione.§ 12.
Obieg dokumentów finansowo-księgowych w Biurze regulują odrębne przepisy wewnętrzne.