Realizacja, w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, wyłączonych spod stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych.
Dz.Urz.GDDKiA.2018.26
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 26
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 13 lipca 2018 r.
w sprawie realizacji, w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zamówień publicznych, współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, wyłączonych spod stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych
- zamówienia publicznego;
Przeprowadzenie analizy dokumentuje się w aktach sprawy.
- liczonych od dnia następującego po dniu przekazania zapytania ofertowego lub upublicznienia ogłoszenia. Jeżeli koniec terminu przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, termin upływa dnia następującego po dniu/dniach wolnych od pracy.
- gwarantujące uzyskanie najkorzystniejszej ekonomicznie i jakościowo oferty.
- o ile, powyższe dodatkowe okoliczności są przewidywane w danym postępowaniu przez komórkę realizującą zamówienie;
- lub osoby upoważnione.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
.................................................
komórka organizacyjna
Do: .................................................
........................................................
Wniosek w sprawie realizacji zamówienia wyłączonego spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej.
1. Opis przedmiotu zamówienia: (określenie rodzaju, ilości dostaw, usług, robót budowlanych oraz ich przeznaczenie, nazwy i kod CPA/1)).
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
2. Uzasadnienie zamówienia:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
3. Szacunkowa wartość zamówienia .......................... PLN (netto), ....................... euro2),
.................................................... PLN (brutto).
Osoba dokonująca ustalenia wartości zamówienia: .....................................................................
Data dokonania ustalenia wartości zamówienia: .........................................................................
Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia została określona na podstawie:
......................................................................................................................................................
W załączeniu udokumentowany w formie papierowej sposób szacowania wartości zamówienia.
4. Ostateczna wartość zamówienia (po przeprowadzeniu rozpoznania rynku):
..................... PLN (netto), .......................................... euro2), ..............................PLN (brutto).
5. Proponowane:
- kryteria oceny ofert i ich znaczenie (wagi punktowe lub procentowe, opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium):
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Osoba/osoby określające kryteria oceny ofert:
- warunki udziału w postępowaniu i opis oceny ich spełniania:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
- możliwość składania ofert częściowych/ ofert wariantowych i minimalne warunki jakim muszą one odpowiadać/ planowanie udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w okresie 3 lat od udzielenie przedmiotowego zamówienia:
......................................................................................................................................................
6. Zamówienie określone w pkt 1 będzie wyłączone spod stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt.... lit. ................
7. Uzasadnienie faktyczne wyłączenia zamówienia spod stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych:
......................................................................................................................................................
8. Wydatek ma pokrycie w planie finansowo - rzeczowym GDDKiA:
- pozycja planu ..........................................
- źródło finansowania: § ............................. § ....................................
§ ........................... § ......................................
- rodzaj wydatku:
a/ bieżący,
b/ inwestycyjny.
9. Komórka organizacyjna: ...................................................................................................
(nazwa komórki organizacyjnej)
oraz osoba: .............................................................................................................................
(imię i nazwisko; stanowisko)
przeprowadzająca rozpoznanie rynku.
10. Proponowany termin realizacji zamówienia: ..................................................................
11. Do wniosku załącza się "Dokumentację z przeprowadzonego rozpoznania rynku": TAK/ NIE*
......................................................................................................................................................
Wykonawca zamówienia: .....................................................................................................
12. Czy zostanie zawarta pisemna umowa? TAK/ NIE*
......................................................................................................................................................
13. Czy przewiduje się możliwość zmiany istotnych warunków umowy, a jeżeli tak proszę wskazać jakich? TAK/ NIE*
......................................................................................................................................................
.................................. ....................... r. | ........................................................................................... |
(podpis nadzorującego realizację projektu UE) | |
.................................. ....................... r. | ................................................................................................... |
(podpis kierującego komórką organizacyjną)3) | |
.................................. ....................... r. | .............................................................................................................. |
(Zatwierdzam - podpis Dyrektora lub osoby upoważnionej) | |
.................................. ....................... r. | ................................................................................................................................... |
(podpis w centrali przez Głównego Księgowego lub osobę upoważnioną w oddziałach przez Z-cę Dyrektora Oddziału ds. Ekonomiczno -Finansowych lub osobę upoważnioną) |
1) Dla zamówień o wartości netto powyżej 50.000,00 zł.
2) Przelicznik na euro należy zastosować według aktualnego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów wydawanego na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych.
3 W przypadku departamentów i biur wniosek podpisuje oprócz kierującego komórką organizacyjną (naczelnik wydziału, kierownik zespołu) również dyrektor departamentu lub dyrektor biura.
* niepotrzebne skreślić. IV przypadku odpowiedzi "NIE" w pkt 11 i 12 wskazać uzasadnienie merytoryczne lub przywołać właściwy przepis niniejszego zarządzenia.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
.........................................
(komórka organizacyjna)
Dokumentacja z przeprowadzonego rozpoznania rynku.
1. W celu udzielenia zamówienia pn: ........................................................................................,
które jest usługą/dostawą/robotą budowlaną, przeprowadzono rozpoznanie rynku poprzez:
TAK/NIE | Tryb | Data czynności | Uwagi |
upublicznienie zapytania ofertowego na stronie internetowej Zamawiającego | |||
upublicznienie zapytania ofertowego w Bazie Konkurencyjności | |||
wysłanie zapytania ofertowego do potencjalnych wykonawców | |||
zebranie opublikowanych na stronach internetowych ofert |
(W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w par.6 ust. 12 Zarządzenia, w kolumnie "Uwagi" należy wskazać datę czynności w wierszu zastosowanego trybu uzupełniającego postępowanie).
2. Zapytania ofertowe skierowano do następujących potencjalnych wykonawców. Otrzymano oferty:
Lp. | Nazwa i adres wykonawcy | Data;; wpływu oferty | Oferta: ważna/ nieważna/ brak* |
1 | |||
2 | |||
(...) |
3. Na ogłoszenie upublicznione na stronach internetowych GDDKiA lub w Bazie Konkurencyjności*, formularz ofertowy złożyli następujący wykonawcy:
Lp. | Nazwa i adres wykonawcy | wpływu | Oferta: ważna/ |
1 | |||
2 | |||
(...) |
4. Spełnianie postawionych warunków udziału w postępowaniu/ nie stawiano warunków udziału w postępowaniu.*
Lp. | Nazwa i adres wykonawcy | Warunek (....) | ||
1 | (TAK/NIE)* | |||
2 | ||||
(...) |
5. Kryteria oceny ofert Zastosowano:
- tylko kryterium "cena";
- kryterium "cena" oraz inne kryteria odnoszące się do przedmiotu zamówienia:*
Lp. | Punktacja dla kryterium ceny | kryterium** | przeprowadzonego rozpoznania rynku | |
1 | ||||
2 | ||||
(...) |
6. Wskazanie oraz uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
7. Wyboru wykonawcy dokonano na podstawie rozpoznania rynku, o którym mowa w niniejszym zarządzeniu zgodnie § 6 ust. 3 pkt 1, pkt 2, pkt 3, *
8. Inne informacje /podjęte działania dotyczące procesu realizacji postępowania mające wpływ na jego wynik:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
9. Załączniki:
- potwierdzenie upublicznienia zapytania ofertowego na stronie internetowej Zamawiającego lub w Bazie Konkurencyjności;
- złożone oferty (........... sztuk);
- pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania ofertowego/ ogłoszenia;
- oświadczenia o braku powiązań z Wykonawcami (............. sztuk).
........................................................................................
(data i podpis osoby dokonującej rozpoznanie rynku)
*niepotrzebne skreślić
** w przypadku zastosowania większej liczby kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia, należy wymienić wszystkie kryteria i przyznane punkty dostosowując tabelę porównawczą o odpowiednią ilość kolumn.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
OGŁOSZENIE o zamówieniu wyłączonym spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych współfinansowanym z funduszy Unii Europejskiej
Zamawiający;
......................................................................................................................................................
Przedmiot zamówienia / Kod CPV 1:
......................................................................................................................................................
Formularz ofertowy należy przesyłać na adres:
e-mail .................................. lub faksem nr .............................. do dnia ................................. r.
Osoba prowadząca sprawę: .....................................................................................................
(imię i nazwisko, tel.)
Termin realizacji zamówienia2:
......................................................................................................................................................
Warunki płatności:
Płatność wynagrodzenia na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze nastąpi w terminie .................. dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. Za datę realizacji płatności uważa się datę, w którym Zamawiający wydał swojemu bankowi dyspozycję polecenia przelewu pieniędzy na konto Wykonawcy.
Inne dane3:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Niniejsze zamówienie jest wyłączone spod stosowania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) na podstawie art. 4 .....................
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wglądu do dokumentu potwierdzającego uprawnienia niezbędne do realizacji niniejszego zamówienia.
Oferty należy przesłać na załączonym formularzu ofertowym.
Zamawiający wymaga odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie w terminie ........... dni.
Informacje o ochronie danych osobowych:
Zamawiający informuje, że Administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa, tel. (022) 375 88 88, e- mail:kancelaria@gddkia.gov.pl.
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu e-mail: iod@gddkia.Qov.ol.
Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyłączonego spod stosowania przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych - współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej oraz w celu archiwizacji.
Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej "Rozporządzeniem RODO" oraz zarządzenie Nr ..... Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia.....................2018 r. w sprawie realizacji zamówień publicznych wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej.
Ponadto w przypadku Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa, podstawę przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia RODO, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zawartej umowy.
Dane osobowe mogą być ujawniane wykonawcom oraz osobom zainteresowanym, a także podmiotom przetwarzającym dane na podstawie zawartych umów. Dane osobowe Wykonawcy, będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a następnie 5 lat, począwszy od dnia 1 stycznia roku kalendarzowego następującego po zakończeniu okresu obowiązywania umowy, ale nie krócej niż przez okres dwóch lat od dnia 31 grudnia następującego po złożeniu zestawienia wydatków do Komisji Europejskiej, w którym ujęto ostateczne wydatki dotyczące zakończonego projektu w ramach którego współfinansowano wydatki z umowy, z zastrzeżeniem konieczności dłuższego przechowywania dokumentów dla celów kontroli, zgodnie z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020.
Okresy te dotyczą również Wykonawców, którzy złożyli oferty i nie zostały one uznane, jako najkorzystniejsze (nie zawarto z tymi Wykonawcami umowy).
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do danych, a także na warunkach określonych w przepisach Rozporządzenia RODO, prawo sprostowania danych, ich usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może wykluczeniem wykonawcy z postępowania lub odrzuceniem jego oferty.
______________________
1 Dla zamówień o wartości netto powyżej 50.000,00 PLN należy wskazać także Kod CPV.
2 Np. 14 dni od dnia złożenia pisemnego (e-mailem) zamówienia przez Zamawiającego albo 14 dni od podpisania umowy.
3 Wskazać należy, w szczególności: warunki udziału w postępowaniu i opis dokonywania ich oceny, jeżeli są stawiane; kryteria oceny ofert, ich opis I przypisane im wagi, sposób dokonywania oceny; a także wymagania co do zakresu usług, dostaw, robót budowlanych które powinna obejmować oferowana przez Wykonawcę cena; ewentualnie informacje o możliwości składania ofert częściowych, wariantowych i ich minimalne warunki w raz z kryteriami oceny tych ofert; lub o planowanych dodatkowych zamówieniach lub powtórzeniu zamówienia; określenie Istotnych warunków umowy zawartej w wyniku postępowania, których zmiany zamawiający przewiduje.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
FORMULARZ OFERTOWY
FORMULARZ OFERTOWY
Krajowych i Autostrad
.............................................
.............................................
Dotyczy zamówienia pn: .................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Wykonawca:
............................................................................................................................................
(nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców)
............................................................................................................................................
(NIP, REGON)
oferuje przedmiot zamówienia o nazwie:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
za całkowitą cenę:
- netto .............................., podatek Vat ................ co łącznie stanowi cenę oferty brutto:
...............................................
(słownie zł ...........................................................................................................................)
Dodatkowe informacje1
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Dane kontaktowe:
............................................................................................................................................
(imię i nazwisko osoby prowadzącej spraw, nr telefonu, nr faksu, adres e-mail)
______________________
1 W przypadku zastosowania przez zamawiającego dodatkowych kryteriów innych niż cena należy formularz ofertowy uzupełnić o informacje dotyczące ich spełnienia oraz w przypadku stawiania warunków udziału w postępowaniu należy odnieść się stawianych warunków.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania ofertowego/ogłoszenia.
Pytania i wyjaśnienia dotyczące zapytania ofertowego/ogłoszenia.
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Treść pytania:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Wyjaśnienia zamawiającego:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Treść pytania:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Wyjaśnienia zamawiającego:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 6
OŚWIADCZENIE O BRAKU POWIĄZAŃ KAPITAŁOWYCH LUB OSOBOWYCH
OŚWIADCZENIE O BRAKU POWIĄZAŃ KAPITAŁOWYCH LUB OSOBOWYCH
............................................................................................................................................
(nazwa postępowania)
realizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn.
............................................................................................................................................
(nazwa projektu UE)
OŚWIADCZENIE
kierownika zamawiającego
pracownika zamawiającego, któremu kierownik zamawiającego powierzył wykonanie zastrzeżonych dla siebie czynności;
pracownika wykonującego w imieniu zamawiającego czynności związanych z procedurą wyboru wykonawcy, w tym biorące udział w procesie oceny ofert;
członka komisji przetargowej
biegłego
Ja niżej podpisany (a) ..............................................................................................................
oświadczam, że jestem/ nie jestem* powiązany osobowo lub kapitałowo z Wykonawcami, którzy złożyli oferty.
Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej (rodzice, dzieci, wnuki, teściowie, zięć, synowa), w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia (rodzeństwo, krewni małżonka/i) lub pozostawania w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
........................................................ ..........................................................................
Miejscowość, data Pieczęć i podpis osoby upoważnionej
__________________________________________________________________________
W związku z zaistnieniem okoliczności, o której mowa w pkt ........) podlegam wyłączeniu z niniejszego postępowania.
............................. dnia .. .. .... r. .................................................................
(podpis)
* Niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 7
............................................
komórka organizacyjna
Do: .................................
........................................
........................................
Wniosek o powołanie Komisji
Działając na podstawie § 9 ust. 1 pkt .... zarządzenia nr ....... Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia .......... 2018 r. w sprawie realizacji zamówień publicznych wyłączonych spod stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej wnioskuję o powołanie Komisji dla przygotowania, przygotowania i przeprowadzenia albo przeprowadzenia* realizacji zamówienia na:
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Proponuję powołanie komisji w składzie:
1) ................................................................................ - Przewodniczący
2) ................................................................................ - Sekretarz
3) ................................................................................ - Członek komisji
Przedmiot zamówienia jest wyłączony spod stosowania ustawy - Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt ........ lit. ......................
Wartość szacunkowa zamówienia wynosi .................... PLN (netto), ........................... €.
...................................... data ...................... .........................................
(podpis)
Wniosek zatwierdzam:
...................................... data ...................... .........................................
(podpis)
Wniosek zatwierdzam:
* niepotrzebne skreślić
ZAŁĄCZNIK Nr 8
REGULAMIN PRACY KOMISJI
REGULAMIN PRACY KOMISJI
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Prace Komisji
Prace Komisji
Rozdział IV
Nadzorowanie prac Komisji
Nadzorowanie prac Komisji